meerdere tv's: telenet vs begacom

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
tekuro
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jul 2007, 20:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als ik digitale tv aansluit en ik heb meer dan één tv. Is het dan beter om telenet aan te sluiten zodat ik op mijn tweede tv naar het analoog signaal kan kijken ? Of kun je met belgacom ook naar meer dan één tv kijken ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Afhankelijk van de bij jou beschikbare technologie kan je ofwel 1, ofwel 2 TV's bekijken op BGC TV (je kan dit checken op belgacomtv.be).

Bij Telenet heb je indd altijd nog analoge kabel (en betaal je er ook voor :P).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Afhankelijk van de bij jou beschikbare technologie kan je ofwel 1, ofwel 2 TV's bekijken op BGC TV (je kan dit checken op belgacomtv.be).

Bij Telenet heb je indd altijd nog analoge kabel (en betaal je er ook voor :P).


maar dat analoog signaal zal jaar na jaar zo drastisch afgebouwd worden dat je toch uiteindelijk voor alles digitaal moet gaan gaan
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Persoonlijk vind ik dat de beeldkwaliteit van het analoge signaal slechter is geworden dan vroeger, voordat telenet het in handen had.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Idem hier, na die herschikking van telenet een jaar of 3 geleden om meer bandbreedte te verkrijgen, is het beeld hier verslecht,
heb ze dan maar buiten gesmeten
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

alles werd meer gecomprimeerd om toch maximale bandbreedte te kunnen bezorgen aan digitale signalen

ik vind dit dan weer geen reden om telenet buiten te smijten , ze gaan voorruit met de tijd op dat vlak
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Als uw beeldkwaliteit verslechterd, als ze posten afpakken en de prijs verhogen, dan is dat toch normaal dat je die buitensmijt
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

a3ke schreef:alles werd meer gecomprimeerd om toch maximale bandbreedte te kunnen bezorgen aan digitale signalen

ik vind dit dan weer geen reden om telenet buiten te smijten , ze gaan voorruit met de tijd op dat vlak


Meegaan met de tijd zou betekenen dat ze minstens een netwerk zouden hebben gelijk aan dat van INDI ( 860 MHZ ) , dat hier al bijna 10 jaar ligt .
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tekuro schreef:Of kun je met belgacom ook naar meer dan één tv kijken ?


Je kan inderdaad met BGC TV ondertussen meer dan één stream simultaan ontvangen... maar besef dat dit ook telt voor opnames die je doet. Bij TN zijn het aantal streams eigenlijk onbeperkt vanwege het broadcast model, je kan dus twee programma's tegelijk opnemen op één decoder, en op drie andere decoders ook nog kijken ondertussen (allemaal digitaal).

In gezinnen met kinderen is twee streams dus niet echt overdreven !
Leslon
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2009, 21:17

Het is misschien wel zo dat de prijs een beetje verhoogd is maar je heb er wel een HD-digicorder en digitaal beeld bij. Over die prijs heb ik nog iets te zeggen: sinds ik in de shake telefonie-DTV ben gestapt, is de prijs voor mij eigenlijk hetzelfde gebleven. :P Dit is natuurlijk wel een gevolg van mijn telefoonverbruik.

Met de digitale tv zijn we eindelijk af van sporadische sneeuw en storing en heb ik ineens een recorder met 320GB :P Mij hoor je dus niet klagen.

Van BelgacomTV moet ik niets weten(zeker niet over hun draadloze oplossing voor de TV --> erbarmelijk slechte kwaliteit). Daarbij kan je slechts 1 programma zien en 1 opnemen tegelijk, dat dan nog in bepaalde regio's! Bovendien moet je geen extra TV's meer aansluiten, dat gaat gewoonweg niet. Tenslotte zuigt het bandbreedte van het internet weg.

Bij Telenet DTV, is het mogelijk om 2 programma's digitaal op te nemen en een 3de analoog te bekijken. Bij Telenet DTV kan je in principe zoveel TV's je wil aansluiten. Als je op elke TV digitaal wilt kijken, moet je voor elke TV een digicorder hebben. Wil je enkel analoog kijken trek je gewoonweg de kabel door van het versterkerbakje naar elke TV.

Als alle kabels er al liggen, is de installatie supergemakkelijk. Hier wat meer info over de installatie: http://telenet.be/395/0/1/nl/thuis/televisie/praktische-info/installatie.html

Tenslotte wil ik nog even meegeven dat ik al sinds 1998 klant ben bij Telenet(voor internet en telefonie weliswaar en sinds enkele maanden voor DTV) en ik nog altijd zeer tevreden ben over de geleverde service :-D

Ahja, de shakes zijn normaal gezien het goedkoopst. Bekijk de shake die het best bij je verbruik past :P
Hopelijk heeft mijn gezever je wat geholpen. :P

Greetz,
Leslon
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”