Viertalig firmware voor Fritzbox 7170 AnnexA+B

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Hallo,
Ik heb een niet officieel viertalig(DE-EN-IT-ES) firmware ANNEX A+B voor de Fritzbox 7170 gevonden.
Het bevat alle laatste functionaliteiten zoals antwoordapparaat en fax ontvangen.
Bij het installeren kan men kiezen naar Annex A of B en naar één van de vier beschikbare talen.
Het is gebaseerd op het officieel duits firmware 7170.58.04.67 met een GUI afgeleid van het firmware FRITZ.Box_Fon_WLAN_7270_16.AnnexB.en-de-es-it.54.04.67.
Ik heb een duits Fritzbox Annex B op Ebay aangeschaft en probeerde er een engelstalig AnnexA versie van maken.
Het is wel gelukt, bij het starten kon ik kiezen voor AnnexA en voor het engelsetaal, alles liep probleemloos.

Toch enkele (klein) nadelen: het starpagina bevat een Paypal button en een italiaans warning zeggend dat het niet commercieel gebruikt mag worden.
Een recovery naar het officieel AVM engelstalige Annex-A recovery zou daarna steeds mogelijk zijn met het voordeel dat het paypal button en het italiaans warning verdwijnen, hier lukte het niet, maar bij anderen wel.
Enjoy :-D
http://www.mrfritz.co.cc/it/download.ht ... wdown&id=2
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

dat kan toch al lang, heb dat al eerder gedaan.
openaf
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

silencer schreef:dat kan toch al lang, heb dat al eerder gedaan.
Van Duits Annex B naar Engels Annex A ? En hoe deed U dat ?
Laat eens andere mensen van uw ervaring profiteren !
silencer
Elite Poster
Elite Poster

openaf schreef:
silencer schreef:dat kan toch al lang, heb dat al eerder gedaan.
Van Duits Annex B naar Engels Annex A ? En hoe deed U dat ?
Laat eens andere mensen van uw ervaring profiteren !
is al een jaar geleden ondertussen(ongeveer), zit ver, zoek eens op het forum, het staat er zeker op!(maar ze wouden er geen sticky van maken).

eerst de taal patchen, dan pas de annex.

Voip op mn fritzbox valt wel geregeld uit( als ip-client) dus mocht iemand dat script terugvinden om dyn ip-adressen te controleren hoor ik het graag (heb onlangs de laatste firmware erop gezet, ben dat script blijkbaar kwijt).
silencer
Elite Poster
Elite Poster

heb intussen gevonden welke instelling ik moest wijzigen,voip valt niet meer uit (er was een probleem na upgrade naar laatste engelse firmware, was oorspronkeelijk een duitse annex b).
openaf
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

silencer schreef:heb intussen gevonden welke instelling ik moest wijzigen,voip valt niet meer uit (er was een probleem na upgrade naar laatste engelse firmware, was oorspronkeelijk een duitse annex b).
En mogen anderen mensen weten op welk manier ?
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

silencer schreef:heb intussen gevonden welke instelling ik moest wijzigen,voip valt niet meer uit (er was een probleem na upgrade naar laatste engelse firmware, was oorspronkeelijk een duitse annex b).
ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb ergens een 7050 geplaatst en nu hoor ik dat de voip daar precies ook uitgevallen is. Ik heb geen idee waar dat aan kan liggen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

vindt de optie niet direct.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”