Noise Margin opeens laag

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Hey,

Sinds een tijdje is mijn Downstream Noise Margin opeens 8db - 9db (schommelt), waar het vroeger meer dan 20db was (lees: 21/22db)! Mijn Upstream Noise Margin is nog steeds 22db. Mijn Attenuation is Upstream 20db en Downstream 21db... Waaraan kan dit liggen?

PS: Ik heb de Rode Philips Router van Belgacom. Router reboot helpt trouwens niet.

Alvast bedankt!
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

1 - Je connect profiel heeft plots een hogere snelheid.

2 - Jouw aderpaar heeft last van overspraak door een nadurig aderpaar waar nu adsl op gebruikt wordt

3 - Er valt nogal wat water de laatste tijd, het kan goed zijn dat er water in een kabel is binnengedrongen.
Wanneer dat in een droge periode langzaam beter wordt en bij regen weer slechter is dat de oorzaak.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb het probleem al gevonden: een splitter...

Toen we hier wat aan het verhuizen waren, heb ik de splitter van tussen het telefoonstopcontact en de telefoon gehaald (omdat hier toch enkel een telefoon op zat en ik dacht dat hier geen splitter noodzakelijk was).. Vanaf toen is de noise margin gedaald naar 8db. Nu heb ik de splitter teruggezet, en ... opeens weer 22db :)... Probleem is dus opgelost... Toch bedankt voor je hulp, Limburg!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”