probleem ADSL2+ - Philips SNV6520/18 ???

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

Gisteren hebben ze mij blijkbaar overgezet van netconnect naar cityconnect.

Op mijn router zie ik dat er een DSL signaal binnenkomt> er is layer 1 connectiviteit
Verbinden lukt me echter niet (authenticeren,DHCP,...). Vanmorgen heb ik gebeld naar de technische dienst van Dommel en daar vertelden ze me dat ze enkel Siemens supporteren. Technieker wou de settings overlopen zoals MTU= 1492 etc maar dat zijn standaard ADSL settings. Technieker kon me enkel vertellen dat ik met een andere modem moest proberen. Hij zei dat hij signaal ziet binnenkomen, punt en dat was het?? Misschien dat er een setting op de DSLAM verkeerd gezet is ofzo?

Ik vermoed niet dat het aan m'n philips modem ligt.



Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator

Loss of Signal Defect 0 ---


>near end is 0 dus goed en Far end: onbepaald???

?

Far end indicator heb ik 21 Fast path CRC errors.

Nog iemand die problemen heeft met DSL2+ en een Philips modem
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

zo een blauw hoedmodem is bagger , te weinig of soms niet de nodige instelbare mogenlijkheden

er zijn tal van betere modem's beschikbaar op de markt , blijf in ieder geval weg dan philips en US robotics in men eigen ervaring

er staan er zelfs hier op forum te koop

verder kan je de cityconnect instellingen dan zelf afprinten via crm.schedom.net door de instellingen aar je eigen mail te laten herverzenden
The eternal and true pessimist :D
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

ik heb 'roodhoed'
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

davydavy schreef:ik heb 'roodhoed'


hetzelfste 8) :lol:

indien de originele philips firmware er nog niet opstaat zou je dat eens kunnen proberen te doen
The eternal and true pessimist :D
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

de originele firmware staat er nog op?

Heb jij adsl2+ met die modem?

veel firmware vind ik niet in elk geval.

Ik moet weten of ADSL2+ kan met die router. In principe wel, want m'n router zegt dat hij ADSL2+ genegocieerd heeft. Bij Dommel bieden ze geen support. Voor hetzelfde geldt ligt het probleem op de DSLAM? Ik vind het gemakkelijk gezegd: trek je plan en probeert eens met een andere modem :evil:

Modedit : davydavy , in plaats van 2 posts achter elkaar te zetten met 4 minuten tussen , gelieve de edit knop te gebruiken in de toekomst , ik heb je posts nu samengevoegd
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

Nu werkt het ineens wel :) met 14xx bridging. Vanmorgen werkte het niet maar ondertussen blijkbaar wel :D

Heb wel over het hoofd gezien dat maar met 1 pc tegelijk op internet kan. Tenzij ik kan NAT'ten Moet ik wel m'n router uitrekken dan omdat ik rechtstreeks gebridged ben met de DSLAM modem.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”