[Gezocht] Gratis Laptop

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Gesloten
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hello allemaal

Ik zoek een gratis laptop en wel met volgende reden:

De dochter van een kennis van mij moet voor school een computer hebben, nu heeft zijn hiervoor geen geld omwille van schuldbemiddeling (job verloren, grote schulden, je kent het verhaal wel). Ze is alleenstaand en heeft twee kinderen. Ikzelf ga de kost van het internet abonnement op mij nemen en de software die nodig is. Ik zoek een goede ziel die bereid is om een laptop die hij/zij niet meer gebruikt weg te geven. Ik kom deze natuurlijk halen. Ben altijd bereid er IETS voor te geven indien men hem niet HELEMAAL gratis wil weggeven (met IETS bedoel ik dan 50 Euro ofzo).

Moet dat ding performant zijn? Zolang er een Office met XP op kan draaien en op internet kan gegaan worden is dat goed.

Ik zou dit normaal niet doen, deze vraag stellen, maar ikzelf heb ook al reeds de All In One printer gekocht, het internet abonnement en de software (Office) en de Windows zal ik ook nog kopen (hangt natuurlijk af van het toestel hoe performant deze is). Ik help haar en haar kinderen waar ik kan, maar je begrijpt dat ik ook geen geld aan de bomen heb groeien in de tuin.

Bedankt op voorhand voor degene die hierop een serieuze reactie geeft.
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

koop een eeepc van 199Euro?
zet er openoffice op als dat er al niet op staat?
of ubuntu :-)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Waarom een laptop? Je kunt toch van de federale regering een (oude) pc krijgen tegenwoordig?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

qless schreef:Waarom een laptop? Je kunt toch van de federale regering een (oude) pc krijgen tegenwoordig?
alsook als ze op een leefloon zit kan ze die onkosten indienen bij het ocmw want nodig voor deze opleiding?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Moet dat een laptop zijn? Heb nog wel een pc liggen... Met scherm & muis. keyboard heb ik niet op overschot jammer genoeg.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Hello,

Neen, een laptop MOET het niet zijn, verre van. Was gewoon handig geweest qua plaats ;-) Een gewone PC mag ook (misschien klein beetje verkeerd uitgelegd op dat gebied).

Goendi, laat maar weten via PB wat en hoe, een keyboard is ook het geld niet, dat heb ik zelfs nog reserve liggen.

Alvast bedankt voor de reactie :)
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:alsook als ze op een leefloon zit kan ze die onkosten indienen bij het ocmw want nodig voor deze opleiding?
Guys, is een beetje te moeilijk om hier allemaal uit te leggen, het komt erop neer dat ze dit al gevraagd heeft en dat er geen reserve was momenteel hiervoor en de komende maanden ook niet. (lang verhaal :roll: )
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

die_ene schreef:Hello,

Neen, een laptop MOET het niet zijn, verre van. Was gewoon handig geweest qua plaats ;-) Een gewone PC mag ook (misschien klein beetje verkeerd uitgelegd op dat gebied).

Goendi, laat maar weten via PB wat en hoe, een keyboard is ook het geld niet, dat heb ik zelfs nog reserve liggen.

Alvast bedankt voor de reactie :)
Denk nog dat ik een P3- 800 over heb (compaq model) maar geen scherm
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb nog een oude Compaq laptop P3-1GHz met wat ram enzo liggen. Ik heb er nog Visual Studio 2003 op gedraaid. Dus wat office zal ook wel lukken. Als 't voor een goed doel is mag je hem hebben ;-)
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hehe idem hier dus, zoals ik al in PM zei. Ook een compaq PIII met case & RAM :) die_ene: kies mor :P
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Heb hier nog een oude maar bruikbare Medion P4-2.0 notebook staan. Ziet er optisch zelfs nog perfect uit, batterij is naar z'n grootje maar wat wil je ook. Indertijd gered van de schroothoop en een beetje opgemaakt (frankenstein'ed, is nu feitelijk "3 notebooks voor 1 werkende").

Ging hier zowiezo weg voor een goed doel, maakt dan ook niet uit of die dan naar jouw of naar iemand anders gaat.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Ik heb nog een oude Compaq laptop P3-1GHz met wat ram enzo liggen. Ik heb er nog Visual Studio 2003 op gedraaid. Dus wat office zal ook wel lukken. Als 't voor een goed doel is mag je hem hebben ;-)
Ja mensen, ik zie dat ik inderdaad keuze genoeg heb. :)

Sub Zero, kzie die zeker zitten. Stuur maar PB om af te spreken waar en wanneer op te pikken. Ik regel mij wel.

Al heel erg bedankt hé mensen voor jullie hulp :)
Afbeelding
D3bian
Elite Poster
Elite Poster

Hello iedereen,

Bedankt voor al jullie aanbiedingen. Heb die van Sub Zero dit weekend gaan halen en ze was supergelukkig, ik moest Sub een dikke bees geven (maar laat het ons bij een virtuele handdruk houden ;-) )

Bewijs is weer geleverd dat IT'ers een groot hart hebben :-)

Bij deze sluit ik het topic
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Te koop / Gezocht”