Hoi,
ik heb dus een probleem met men router (linksys wag 200 g )sinds dat ik cityconnect installed heb
ik geraak er dus niet meer op... 192.168.1.1 werkt niet meer, resetten van router ook niet enz...
op mijn 2e pc geraak ik ook niet meer op internet ( wireless via die router )
enkel deze pc gaat dus...
prob na config cityconnect @ router
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat zal moeilijk in te stellen zijn als de OP niet in zijn router geraakt.rmag schreef:Waarschijnlijk heb je een fix-IP gekregen.
Je modem moet omgesteld worden van "Obtain IP" naar "fix-ip" en het IP nummer dat je via e-mail ontvangen hebt
@predje: Je hebt toch het IP van je router niet veranderd (als dat mogelijk is met de Linksys).
Probeer eventueel eens een traceroute zodat je het IP van de router kan controleren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
full hard reset uitvoeren , alles naar fabrieksinstellingen zonder uplink naar de DSLAM
dan kan je alles terug instellen (wat eigenlijk peanuts is)
dan kan je alles terug instellen (wat eigenlijk peanuts is)
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
peanuts my ass ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ik kan alles instellen ja dat deed ik al zo, het probleem is dat het telkens hetzelfde doet,
dus mijn router krijg ik ingesteld volgens de informatie die ik heb gekregen van dommel
eens ik dat heb gedaan kan ik op inet, zo ver het goede nieuws
als ik dan dus probeer op mijn router te connecte vr status/wireless verbinding te bezien, kan ik niks meer
hij vind gewoon mijn router niet meer, en neen ik ben niet zo dom om mijn router "ip" te veranderen
en ik geraak dus ook niet op internet langs wireless, alleen bekabeld![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
ffs
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ik kan alles instellen ja dat deed ik al zo, het probleem is dat het telkens hetzelfde doet,
dus mijn router krijg ik ingesteld volgens de informatie die ik heb gekregen van dommel
eens ik dat heb gedaan kan ik op inet, zo ver het goede nieuws
als ik dan dus probeer op mijn router te connecte vr status/wireless verbinding te bezien, kan ik niks meer
hij vind gewoon mijn router niet meer, en neen ik ben niet zo dom om mijn router "ip" te veranderen
en ik geraak dus ook niet op internet langs wireless, alleen bekabeld
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
ffs
het heeft altijd gegaan, kheb meer als een jaar netconnect gehad, nudat ik dus cityconnect heb gaat hij inneens enkel als modem functioneren? ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
raaaaaaaaaare linksys![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ma kzal het morgen nog eens proberen uit te vinden, had gehoopt dat hier iemand ooit al hetzelfde had meegemaakt![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
toch merci al voor de hulp
Mvg
Tom
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
raaaaaaaaaare linksys
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ma kzal het morgen nog eens proberen uit te vinden, had gehoopt dat hier iemand ooit al hetzelfde had meegemaakt
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
toch merci al voor de hulp
Mvg
Tom
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
83.101.66.1 is een publiek IP adres. Maw die router staat in bridge modus.
Zoals al gezegd, telefoonkabel uittrekken en dan reset naar fabrieksinstellingen. Als dat goed gaat, zal je PC opnieuw een prive adres krijgen van de DHCP server op de router. Zodra dat gebeurd is via ipconfig nagaan wat de gateway is en dan daar naar surfen.
Zoals al gezegd, telefoonkabel uittrekken en dan reset naar fabrieksinstellingen. Als dat goed gaat, zal je PC opnieuw een prive adres krijgen van de DHCP server op de router. Zodra dat gebeurd is via ipconfig nagaan wat de gateway is en dan daar naar surfen.