Scherm vraag

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
gerree
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

Ja ik weet dat ik ooit zo is een vraag heb gesteld maar dit is anders
Dus tegen de zomer koop ik een nieuwe pc, en overweeg ik om een tweede scherm aan te kopen.
Zou dit nu lukken om dit scherm (dan het oude scherm) op mijn oude videokaart Geforce 6600 GT te laten werken en het nieuwere scherm op een ati hd 4850 te laten werken?

mvg jeroen
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

Dat is afhankelijk van de verbindingsmogelijkheden van de schermen en de grafische kaarten. Normaal zou dit geen probleem mogen zijn. Beide schermen en grafische kaarten ondersteunen waarschijnlijk wel VGA aansluitingen (meestal een blauwe stekker, 3 rijen pinnen in de stekker). Eventueel voor de nieuwe ATI en het nieuwe scherm toch voor een DVI aansluiting gaan.
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Volgens mij is zijn vraag eerder of hij die GT6600 mee in zijn nieuwe PC kan steken ? Want hij heeft nu een GT6600 + bestaand scherm, dus moest het alleen over het scherm gaan heeft deze vraag geen enkel nut denk :)

Misschien beetje verduidelijking ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Provider

Ja, als je 2 PCIe slots op je mobo hebt. Maar je kan beide monitoren ook op je HD4850 (of 6600GT) aansluiten - dan spaar je energie en kan je de monitoren vanuit 1 driver aansturen en als 1 desktop gebruiken.
gerree
Plus Member
Plus Member
Provider

nogChoco schreef:Ja, als je 2 PCIe slots op je mobo hebt. Maar je kan beide monitoren ook op je HD4850 (of 6600GT) aansluiten - dan spaar je energie en kan je de monitoren vanuit 1 driver aansturen en als 1 desktop gebruiken.
Ja maar dan is het probleem dat mijn fps zakt bij gaming niet?
en kan je dan ook 2 aparte schermen maken(ik bedoel dus niet maximized screen) maar gewoon dualscreen?
En als het dan zou lukken word het dan 2 keer identiek het zelfde scherm of word het gewoon verlengt?

Ja ik ga zowieso voor een dvi scherm hoor Sub Zero ;)
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Provider

Een nVidia kaart kan (nog) niet samenwerken met een AMD/ATi kaart, dus qua gaming maakt het geen verschil. De HD4850 is uiteraard veel beter dan 6600GT voor games, maar voor desktop werk zijn beiden meer dan voldoende sterk voor 2 schermen. De schermen kan je ofwel als kloon van elkaar zetten (dus 2x zelfde scherm), ofwel als 1 grote desktop, waarbij je een programma van het ene naar het andere scherm kan slepen.
gerree
Plus Member
Plus Member
Provider

ok bedankt!
en tijdens het gamen valt mijn ander scherm dan uit of wat gebeurt er dan?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Nee, dat blijft gewoon tonen wat het daarvoor toonde, Game zo ook op mn 30", en kan dan irssi en de servers nog volgen op m'n 17".
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
gerree
Plus Member
Plus Member
Provider

ow ok bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”