Van belgacom naar Edpnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
_DAVE_
Starter
Starter
Provider

hey manne,

Wij zijn aan het overwegen om over te stappen naar Edpnet home ; http://www.edpnet.com/BE/Producten/Inte ... /ADSL-Home
Nu hebben we Belgacom, adsl go + (de reden waarom we willen over stappen, te duur)
Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar Edpnet. Om een lijn test te doen, deze mail hebben ze terug gestuurd.

We hebben de technische situatie opgevraagd voor tel nummer xxxxxxxxx.
Snelheden zijn afhankelijk van afstand tot centrale en verzwakking van signaal. EDPnet levert steeds op aan zo hoog mogelijke snelheden en deze worden voor ADSL niet gegarandeerd.
U bevindt zich op ongeveer 4378m van de centrale. Dit betekent dat een 3Mbps of 4Mbps verbinding voor u mogelijk moet zijn.

ik weet niet hoe ver ik met mijn huidige belgacom lijn van de centrale zit. Waar zou ik dit kunnen nazien?
Ik zou graag een mooie download/upload snelheid hebben.
En vooral een GOEDE PING.
Ik Ben zelf een online gamer, en mijn ping bij belgacom is tussen de 20 en de 40 in game.
Zou ik deze met Edp net ook hebben?
Ik heb eens een test gedaan met speedtest.nl

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 463.9 KByte/sec
(=3711 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 48.0 KByte/sec
(=384 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 663.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Ping niet mogelijk Gegevens opgeslagen ? 0.0 ms

Wat denken jullie van Edp net met mijn snelheid van nu?

Mvg
Dave
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik kan uit ervaring, als gamer, zeggen: blijf bij BGC. Overweeg mss zelf om BGC TV te nemen, dan kan je misschien op vdsl2 en dan ga je 12 Mbit down halen.

Reden: de snelheden van edpnet zijn niet voor iedeeen even stabiel. Vooral 's avonds gaan die voor sommigen sterk naar beneden wegens verzadiging netwerk en dat ga je ook bij je ping voelen (ik voelde het alvast!). Ik ben nu terug bij BGC en daar heel tevreden over.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Provider

Toen ik bij EDPnet zat (2007-2008), waren mijn pings nochtans lager dan bij Belgacom - dat zal dan waarschijnlijk afhangen van de games/servers waarop je speelt.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

nogChoco schreef:Toen ik bij EDPnet zat (2007-2008), waren mijn pings nochtans lager dan bij Belgacom - dat zal dan waarschijnlijk afhangen van de games/servers waarop je speelt.
Mijn clan heeft zijn eigen servers en die staan toch nog altijd op dezelfde plaats.
_DAVE_
Starter
Starter
Provider

@ Goztow, ik ga het nog eens bekijken. Welk pack heb je nu dan van Belgacom?
nogChoco schreef:Toen ik bij EDPnet zat (2007-2008), waren mijn pings nochtans lager dan bij Belgacom - dat zal dan waarschijnlijk afhangen van de games/servers waarop je speelt.

Waarom ben je dan niet meer bij Edp-net?

Wel ja, ik game ook normaal op de zelfde servers.
Maar soms moet ik wel op andere servers spelen.
En een ping van 100 wil ik echt niet hebben.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg
Dave
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

_DAVE_ schreef:@ Goztow, ik ga het nog eens bekijken. Welk pack heb je nu dan van Belgacom?
Dave
Tis beetje ingewikkeld op mijn factuur :D. Ik heb nu alles apart omdat ik op mijn Internet 5 euro korting kreeg voor 2 jaar omdat ik van een andere isp kwam (om vragen! dat heet zoiets als "winback"). Op TV heb ik ook een euro of 2 korting door winback en op mijn iTalk heb ik ook 5 € korting. Al bij al komt het ook op ongeveer 60 euro, wat de prijs is van een pack iTalk, Internet Go en TV maar dan alles apart. Kwou omzetten naar een pack maar dat kost 50 euro activatie voor één of andere domme reden...

Jammer dat je net te laat bent: in januari kreeg je het pack TV + Internet voor 20,09 € als "nieuwe" klant.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Provider

_DAVE_ schreef:
Waarom ben je dan niet meer bij Edp-net?
EDPnet+Belgacom Classic telefoon = ~60€/maand (verbruik inbegrepen)
Tele2 All In Plus (unlimited internet + telefoon) = ~35/maand (verbruik inbegrepen)

Het verschil in prijs was gewoon te groot om te negeren.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Goztow schreef:Ik kan uit ervaring, als gamer, zeggen: blijf bij BGC. Overweeg mss zelf om BGC TV te nemen, dan kan je misschien op vdsl2 en dan ga je 12 Mbit down halen.

Reden: de snelheden van edpnet zijn niet voor iedeeen even stabiel. Vooral 's avonds gaan die voor sommigen sterk naar beneden wegens verzadiging netwerk en dat ga je ook bij je ping voelen (ik voelde het alvast!). Ik ben nu terug bij BGC en daar heel tevreden over.
?? bij mij is de snelheid telkens volle snelheid er zijn misschien wel eens kleine probleempjes geweest in het verleden maar nooit noemenswaardig, .. en nooit van lange duur, .. ik kan natuurlijk niet voor alle edpnet klanten spreken omdat ik al anders gelezen heb op dit forum, .. maar ik kan alvast zeggen dat het bij mij niet zo is. Mijn pings zijn steeds goed, ik gebruik steeds google.be als maatstaaf, .. alles hangt natuurlijk af van routing waar je gameserver staat enz. als je heel de wereld rond moet dan zal je ping allicht iets minder zijn. Dan wanneer die bij jouw in de huiskamer staat, .. misschien had je eens een andere server moeten proberen.
_DAVE_
Starter
Starter
Provider

Is er een mogelijkheid om edp net voor een maand te testen ?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

_DAVE_ schreef:Is er een mogelijkheid om edp net voor een maand te testen ?
Neen, het is onmiddellijk een jaarcontract aangezien ook zij onmiddellijk een jaarcontract aangaan bij BGC en Scarlet voor de infrastructuur.

@ofloo: ik denk dat we allemaal weten dat veel afhangt van de lokale infrastructuur van Scarlet + het aantal grootgebruikers waardoor sommige regio's perfect bediend zijn en andere niet. Uit eerlijkheid vermeld ik ook even dat mijn ervaring toch al dateren van meer dan een jaar geleden (maar wel, ook recent, bevestigd worden door posts hier op het forum).

Wat ik vooral wil zeggen: wil je zekerheid, blijf dan bij BGC. Wil je goedkoper met een grote kans op een heel deftig product, twijfel dan niet om Edpnet te nemen. Maar als je in een regio zit met capaciteitsproblemen, kan je alvast niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was :).
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Paar jaar geleden toen ik van telenet naar edpnet overstapte waren mijn pings ietsje beter.
De daling van snelheid beinvloedt uw ping NIET, tenzij je al een serieuze speedcap krijgt. Ik werd soms gecapt op 50-60KB/s en dat was geen probleem om te gamen (was bij mij toen tss 3-5u 'snachts)

Ivm gamen was edpnet zeer goed
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”