Hallo,
ik ben al een tweetal jaar aangesloten bij Tele2 All-in (internet en telefonie) en heb toen van hen een Speedtouch 716 gekocht.
Tot voor een paar weken geleden kon ik steeds inloggen op de modem (bv. om poorten te forwarden) met het "Sudnilet!" wachtwoord.
Ik heb nu echter gemerkt tot mijn grote ontsteltenis gemerkt dat mijn draadloos internet onbeveiligd is geworden!
Dit is al een paar weken geleden gebeurd maar omdat ik weinig thuis ben, kan ik er nu pas naar kijken.
Het is me gelukt om in te loggen op de modem met gebruikersnaam "tele2" en hetzelfde wachtwoord. Maar echt iets aanpassen (zoals de modem beveiligen!) lukt niet omdat daar een ander wachtwoord voor nodig is.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt
Speedtouch 716
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... zou je feitelijk geen ander password voor nodig mogen hebben.
T2 heeft je oude firm 5.3.x overschreven met de voor T2 actuele versie 6.x . Vandaar de "tele2/tele2" historie.
Als je niets echt kan aanpassen, ligt dat (meestal) aan de gebruikte browser. Thomson modems (algemeen) hebben in standaardsettings heidense problemen met de IE7 security protocols. Makkelijkste oplossing : log in op je T2 door gebruik te maken van Firefox : dan zou je de meeste settings wel terug moeten kunnen aanpassen, hoewel sommige verstoken zullen blijven als gevolg van de bijkomende beperkingen die T2 in deze firmware heeft ingebouwd.
T2 heeft je oude firm 5.3.x overschreven met de voor T2 actuele versie 6.x . Vandaar de "tele2/tele2" historie.
Als je niets echt kan aanpassen, ligt dat (meestal) aan de gebruikte browser. Thomson modems (algemeen) hebben in standaardsettings heidense problemen met de IE7 security protocols. Makkelijkste oplossing : log in op je T2 door gebruik te maken van Firefox : dan zou je de meeste settings wel terug moeten kunnen aanpassen, hoewel sommige verstoken zullen blijven als gevolg van de bijkomende beperkingen die T2 in deze firmware heeft ingebouwd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het eenvoudigste is een andere modem te gebruiken, dan kan Tele2 niet meet vanop afstand met jouw modem rommelen ...Speedtouch716 schreef:Het is me gelukt om in te loggen op de modem met gebruikersnaam "tele2" en hetzelfde wachtwoord. Maar echt iets aanpassen (zoals de modem beveiligen!) lukt niet omdat daar een ander wachtwoord voor nodig is.
Ik installeerde bij een kennis die Tele2 all-in heeft een FritzBox, en die doet het 100%
Met als bijkomend voordeel: je kan, naast de tele2 account, nog andere VOIP providers toevoegen.
Dan kan je Tele2 gebruiken voor inkomende oproepen, en gratis providers voor uitgaand ...
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... hoewel technisch wel wat voor te zeggen, lijkt me dit nogal overkill. Man wil gewoon aan zijn settings kunnen (als ik het goed begrijp) zoals zijn Wifi terug beveiligen en zijn portforwarding. Dat werkt ook na de firmwareupgrade van T2 nog steeds, tenzij je dat probeert te doen met IE7. Waar je niet meer aankan is je VOIP spullen en (tenminste niet meer zo eenvoudig) aan je linestats. Leuk als je nog ergens een Fritz werkloos hebt liggen, maar om daarvoor een nieuwe te kopen ... nou nee. Maar goed, de vrager beslist : hoe dan ook als het met Firefox nog niet wil lukken, T2 bellen ! Want dan is het NIET meer normaal.
-
- Starter
Hallo,
in ieder geval al bedankt voor de hulp.
De firmware is inderdaad aangepast, de menuutjes zien er ook wat anders uit.
Ik vermoed dat er daarbij wat is misgegaan en mijn draadloos internet nu onbeveiligd is.
Maar ik gebruik altijd Firefox en hiermee raak ik dus niet binnen met gebruikersnaam "Administrator" en wachtwoord "Sudnilet!".
Kan ik die update bijvoorbeeld niet terugdraaien? Of een andere oplossing misschien?
Als het echt niet zou lukken kan ik inderdaad wel eens bellen. Een nieuwe modem is niet echt een optie.
Alvast bedankt
in ieder geval al bedankt voor de hulp.
De firmware is inderdaad aangepast, de menuutjes zien er ook wat anders uit.
Ik vermoed dat er daarbij wat is misgegaan en mijn draadloos internet nu onbeveiligd is.
Maar ik gebruik altijd Firefox en hiermee raak ik dus niet binnen met gebruikersnaam "Administrator" en wachtwoord "Sudnilet!".
Kan ik die update bijvoorbeeld niet terugdraaien? Of een andere oplossing misschien?
Als het echt niet zou lukken kan ik inderdaad wel eens bellen. Een nieuwe modem is niet echt een optie.
Alvast bedankt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik heb de wifi op die modem uitgeschakeld...thomson wifi is meestal niet zo denderend;
er zitten 2 lan poorten op...een fonera+ op een van die poorten gezet... met fixed dns (opendns)
op de andere een sipura3000 maar als ik een nieuwe zou kopen zou het een siemens S450IP zijn;
fixed DNS (opendns)... want de DHCP van die Tele2 modem geeft als dns 192.168.1.254
en dat kan niet gewijzigd worden;
tele2 support stuurt een andere modem met het zelfde euvel als je klaagt...
voip gaat goed met die tele2 modem...
soms een power recycle nodig
maar het meeste is opgelost door manuele dns entries in een andere router/dhcp server
de wifi kwam hier ook onbeveiligd aan trouwens (dat net toen r in de NL pers zoveel commotie was dat de ISP's de wifi van hun klanten niet beveiligen... ) dit in tegenstelling tot fon wifi
er zitten 2 lan poorten op...een fonera+ op een van die poorten gezet... met fixed dns (opendns)
op de andere een sipura3000 maar als ik een nieuwe zou kopen zou het een siemens S450IP zijn;
fixed DNS (opendns)... want de DHCP van die Tele2 modem geeft als dns 192.168.1.254
en dat kan niet gewijzigd worden;
tele2 support stuurt een andere modem met het zelfde euvel als je klaagt...
voip gaat goed met die tele2 modem...
soms een power recycle nodig
maar het meeste is opgelost door manuele dns entries in een andere router/dhcp server
de wifi kwam hier ook onbeveiligd aan trouwens (dat net toen r in de NL pers zoveel commotie was dat de ISP's de wifi van hun klanten niet beveiligen... ) dit in tegenstelling tot fon wifi
-
- Starter
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt vrees ik.
Maar er is dus niemand die het tweede wachtwoord weet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
waarschijnlijk wel , maar dit zal niet snel openbaar gemaakt worden dacht ik van een eerder topicSpeedtouch716 schreef:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt vrees ik.
The eternal and true pessimist
-
- Starter
En als ik naar tele2 bel, gaan zij het mij dan willen vertellen?a3ke schreef:waarschijnlijk wel , maar dit zal niet snel openbaar gemaakt worden dacht ik van een eerder topicSpeedtouch716 schreef:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt vrees ik.
Het is echt niet mogelijk dat iemand van dit forum het mij in een PM zou opsturen?