Belgacom tv mogelijk ?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
dot238
Starter
Starter

Hallo iedereen,

Had een vraag omtrend belgacom tv.

Mijn actuele situatie is de volgende:

Ik heb beneden een phillips router waarop internet binnenkomt, wireless aanstaan en belgacom tv staat verbonden. Daarnaast gaat er een kabel via een powerline naar boven deze is verbonden met een andere router (linksys) bovenaan. Op die router komt er mijn pc (internet werkt hierop) en zou ik ook graag een 2de belgacom tv decoder willen aansluiten (heb ik niet aan de praat gekregen).

Is deze opstelling al bij al mogelijk en zo ja hoe kan ik de belgacom tv decoder bovenaan aan de praat krijgen?

Alvast bedankt.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bij mijn weten zijn er twee poorten op je Philips-router die gebruikt kunnen worden om een BTV-decoder op aan te sluiten. De kabel die bij jou naar boven wordt geleid zit niet in één van die twee aangezien je deze gebruikt voor je eigenlijke internet-verbinding.

Je zal dus een kabel moeten trekken van de Philips-router beneden tot aan je tweede decoder boven.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
dot238
Starter
Starter

Voor zover ik weet zijn deze twee poorten gewoon 2 apparte vlan's. Kan ik eventueel een tweede powerline kopen op daarop belgacom tv aan te sluiten bovenaan (vermijd ik liever aangezien de prijs van deze powerlines).

Is het niet mogelijk om een trunk poort aan te zetten op de phillips router? Dit is mogelijk op mijn linksys router. Dan zou het misschien wel opgelost zijn....?
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”