CityConnect Gent
Geplaatst: 19 jan 2009, 22:02
Een twee weken geleden bestelde ik CityConnect in Gent. Ik denk dat ik een van de eerste moet zijn.
Ik koos voor de raw copper installatie want was (ben eigenlijk) Telenet gebruiker en heb dus geen telefoonlijn. Alles bij elkaar duurt het trouwens 3 jaar voor je die 175 Euro terugwint die Belgacom vraagt voor de installatie van hun telefoonlijn.
Vandaag kwam de Belgacom technieker.
Hij sloot mijn lijn aan (was er al want ooit had ik voor mijn werk een DSL verbinding nodig gehad), deed enkele tests die hij als goed beschouwde (hij zag wel een foutmelding op mijn interne bekabeling maar dat was, volgens hem, niks)
Officieel ben ik pas vanaf morgen aangesloten maar ik las dat het soms al vroeger mogelijk was en wou toch eigenlijk eens testen.
De modem geconfigureerd (Gigaset SX762) met volgende settings:
Protocol: Bridging (MER)
IP-adrestype : Automatisch verkregen
MTU: 1492
Lijnmodus: Automatisch
Encapsulation: LLC
Q0S class: UBR
VPI/VCI: 8/35
Maar... het lichtje bleef flikkeren. Nog wat met de kabels gespeeld maar geen resultaat...
Dan maar gebeld naar Dommel en had na minder dan 2 minuten al iemand te pakken. Die zei dat de lijn maar vanaf 18 uur deze avond actief zal zij en dat ze nog iets moesten doen.
OK, gewacht tot 18 uur, modem gereset en.... niks (lampje ADSL blijft flikkeren)
Moet morgen werken en ben pas na 18 uur thuis zodat ik naar het 0803 nummer heb gebeld maar daar kreeg ik geen contact.
Vraag:
Heb ik iets verkeerds ingesteld ?
Wat zou het anders nog kunnen zijn ?
Moet ik gewoon wachten tot morgen en eventueel de helpdesk bellen ?
Deed die technieker van Belgacom zijn werk ?
Opmerking:
De centrale is aan de Korenmarkt. Ik woon aan de Visserij. Volgens de Belgacomtechnieker zit ik 2 km van de centrale.
Ik koos voor de raw copper installatie want was (ben eigenlijk) Telenet gebruiker en heb dus geen telefoonlijn. Alles bij elkaar duurt het trouwens 3 jaar voor je die 175 Euro terugwint die Belgacom vraagt voor de installatie van hun telefoonlijn.
Vandaag kwam de Belgacom technieker.
Hij sloot mijn lijn aan (was er al want ooit had ik voor mijn werk een DSL verbinding nodig gehad), deed enkele tests die hij als goed beschouwde (hij zag wel een foutmelding op mijn interne bekabeling maar dat was, volgens hem, niks)
Officieel ben ik pas vanaf morgen aangesloten maar ik las dat het soms al vroeger mogelijk was en wou toch eigenlijk eens testen.
De modem geconfigureerd (Gigaset SX762) met volgende settings:
Protocol: Bridging (MER)
IP-adrestype : Automatisch verkregen
MTU: 1492
Lijnmodus: Automatisch
Encapsulation: LLC
Q0S class: UBR
VPI/VCI: 8/35
Maar... het lichtje bleef flikkeren. Nog wat met de kabels gespeeld maar geen resultaat...
Dan maar gebeld naar Dommel en had na minder dan 2 minuten al iemand te pakken. Die zei dat de lijn maar vanaf 18 uur deze avond actief zal zij en dat ze nog iets moesten doen.
OK, gewacht tot 18 uur, modem gereset en.... niks (lampje ADSL blijft flikkeren)
Moet morgen werken en ben pas na 18 uur thuis zodat ik naar het 0803 nummer heb gebeld maar daar kreeg ik geen contact.
Vraag:
Heb ik iets verkeerds ingesteld ?
Wat zou het anders nog kunnen zijn ?
Moet ik gewoon wachten tot morgen en eventueel de helpdesk bellen ?
Deed die technieker van Belgacom zijn werk ?
Opmerking:
De centrale is aan de Korenmarkt. Ik woon aan de Visserij. Volgens de Belgacomtechnieker zit ik 2 km van de centrale.