CityConnect Gent

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Een twee weken geleden bestelde ik CityConnect in Gent. Ik denk dat ik een van de eerste moet zijn.

Ik koos voor de raw copper installatie want was (ben eigenlijk) Telenet gebruiker en heb dus geen telefoonlijn. Alles bij elkaar duurt het trouwens 3 jaar voor je die 175 Euro terugwint die Belgacom vraagt voor de installatie van hun telefoonlijn.

Vandaag kwam de Belgacom technieker.
Hij sloot mijn lijn aan (was er al want ooit had ik voor mijn werk een DSL verbinding nodig gehad), deed enkele tests die hij als goed beschouwde (hij zag wel een foutmelding op mijn interne bekabeling maar dat was, volgens hem, niks)

Officieel ben ik pas vanaf morgen aangesloten maar ik las dat het soms al vroeger mogelijk was en wou toch eigenlijk eens testen.
De modem geconfigureerd (Gigaset SX762) met volgende settings:

Protocol: Bridging (MER)
IP-adrestype : Automatisch verkregen
MTU: 1492
Lijnmodus: Automatisch
Encapsulation: LLC
Q0S class: UBR
VPI/VCI: 8/35

Maar... het lichtje bleef flikkeren. Nog wat met de kabels gespeeld maar geen resultaat...

Dan maar gebeld naar Dommel en had na minder dan 2 minuten al iemand te pakken. Die zei dat de lijn maar vanaf 18 uur deze avond actief zal zij en dat ze nog iets moesten doen.

OK, gewacht tot 18 uur, modem gereset en.... niks (lampje ADSL blijft flikkeren)
Moet morgen werken en ben pas na 18 uur thuis zodat ik naar het 0803 nummer heb gebeld maar daar kreeg ik geen contact.

Vraag:

Heb ik iets verkeerds ingesteld ?
Wat zou het anders nog kunnen zijn ?
Moet ik gewoon wachten tot morgen en eventueel de helpdesk bellen ?
Deed die technieker van Belgacom zijn werk ?

Opmerking:

De centrale is aan de Korenmarkt. Ik woon aan de Visserij. Volgens de Belgacomtechnieker zit ik 2 km van de centrale.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Meestal komen er twee koperparen binnen in uw huis, 1 van die paren wordt dan in de centrale aangesloten.
Ik heb meegemaakt dat de BGC installateur het verkeerde paar had aangesloten. Ik heb de zelfde modem en bij mij bleef het ADSL lampje ook gewoon pinken.(=geen synch) Ben een dommel homeconnect klant trouwens.(werkt ook via raw copper)

Het kan zijn dat dit de oorzaak is maar het kan ook zijn van niet.
Ik zou nog wachten tot morgen en als het dan nog niet werkt eens bellen naar de helpdesk en mijn suggestie over de koperparen doorgeven. Zij hebben dit wel al vaker mee gemaakt denk ik & kunnen u daar mss nog extra met helpen.

Van koperpaar wisselen kan je trouwens gemakkelijk zelf doen.
Je kan ook eens zien of er signaal op uw huidig koperpaar zit door eens een voltmeter boven te halen, als je dat hebt.
Dat heb ik ook gedaan en ik merkte dat er (quasi) geen potentiaal verschil zat over het aangesloten koperpaar, maar wel over het paar dat niet was aangesloten. Tenminste als ik het mij goed herinner, er was in ieder geval een verschil tussen de 2 paren maar wat het precies was weet ik wel niet meer.

Succes, laat zeker weten wat voor synch waarden&snelheden je haalt
Ben eventueel ook van plan om binnen een jaar over te schakelen naar cityconnect
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Bedankt voor de info. Ik probeer het morgenavond uit.
Opzegbrief van Telenet is klaar maar nog niet verzonden... je weet maar nooit.

Verder vind ik die Siemens SX762 maar zeer plastic-achtig. Zegt misschien weinig over de inhoud...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

waarom geen classic lijn?is goedkoper(gebruik zelf voip).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Als ik de beschikbaarheidstest doe op de website van Dommel dan staat Cityconnect daar niet bij (ik woon aan het Broederlijke Weversplein). Kan daar de komende weken nog verandering in komen of blijft de situatie in Gent zoals ze nu is ?

Ik zoek dringend een nieuwe provider (vanaf 1 maart a.s.)
Tego
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:14

bedev schreef:Bedankt voor de info. Ik probeer het morgenavond uit.


Al resultaten?

Oeps: had andere topic niet gezien...
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Bij mij thuis (homeconnect) was ook het verkeerde koperpaar aangesloten. De telefoonkabel heeft 4 aders: blauw, wit, paars, lichtgroen.

Gewone telefoon van Belgacom komt op de blauwe en witte ader. Echter als het gaat om raw copper durver ze het andere paar aansluiten (paars en lichtgroen). Je kan met een multimeter meten of je 50Volt vindt tussen 2 aders, daarop zit dan het ADSL signaal.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”