Pc boot niet meer in normale modus.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Misschien kan er iemand mij helpen met het volgende. Sinds deze ochtend weigert mijn pc op te starten in normale modus, in veilige modus lukt dit echter wel. Het laatste wat ik gisteren gedaan heb is Steam verwijderd en de opdracht gegeven om de laatste updates van Windows te installeren. Dit omvatte als ik het mij goed herinner een update of 3. Bij nazicht lijken deze niet geïnstalleerd. In het logboek van Windows Vista Ultimate viel de volgende event mij op:

Code: Selecteer alles

Logboeknaam:   Application
Bron:          Microsoft-Windows-EventSystem
Datum:         17/01/2009 18:04:48
Gebeurtenis-id:4609
Taakcategorie: Gebeurtenissysteem
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      Home_pc
Beschrijving:
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043c voor regel 45 van d:\vistasp1_gdr\com\complus\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-EventSystem" Guid="{899daace-4868-4295-afcd-9eb8fb497561}" EventSourceName="EventSystem" />
    <EventID Qualifiers="49152">4609</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>16</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2009-01-17T17:04:48.000Z" />
    <EventRecordID>30989</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>Home_pc</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="param1">d:\vistasp1_gdr\com\complus\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp</Data>
    <Data Name="param2">45</Data>
    <Data Name="param3">8007043c</Data>
  </EventData>
</Event>

Op het internet vind ik veel gelijkaardige gevallen, maar jammer genoeg geen oplossing voor dit probleem. Ik heb ook een systeemherstel gedaan, dit leverde geen resultaat op. Hopelijk weet iemand van jullie wel raad met dit euvel. Alvast bedankt voor jullie tijd.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”