Pagina 1 van 2
Telenet opzeggen
Geplaatst: 14 jan 2009, 20:02
door Drossie
Wij hebben sinds een hele tijd Belgacom TV en willen daarom onze Telenet analoge tv opzeggen.
Ik stuurde op 22/12 een aangetekende brief om telenet vanaf 1/1/9 op te zeggen.
De brief is aangekomen op 23/12. Ik heb sindsdien nog niets van Telenet gehoord ivm opzegging.
Wat ik begin 2009 wel kreeg, was een factuur voor 2009, wat ik uiteraard niet betaald heb.
Vandaag kreeg ik daarvan reeds een rappel. Ik heb via mail om uiteg gevraagd, maar kreeg nog geen antwoord.
Is dit normaal? Gaan ze procederen tegen ons als wij blijven weigeren om te betalen (wij hebben immers reeds opgezegd)
Als wij gewoon niet betalen gaan ze ons abonnement toch ook vanzelf stoppen, of niet?
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 14 jan 2009, 20:13
door a3ke
Je hebt geen 30 dagen vooropzeg gegeven aan Telenet dus Telenet is gerechtigd je 2009 aan te rekenen , je had dan tenlaatste 30/11/2008 je brief moeten laten aankomen , ervoor mag ook
Zoals in zovele zaken moet je eerst betalen alvorens eventueel later gecrediteerd te worden (je bent dus schuldig tot tegendeel bewezen is , omgekeerde van belgisch recht

)
In jouw geval vrees ik dus dat je 2009 zal moeten betalen indien je jaarcontract steeds van 01/01 tot 31/12 loopt ....
Indien je niet betaald gaan ze je op de preventel lijst zetten (lijst der wanbetalers) en dan moet je , net zoals ik , onder de vriendin haar naam belgacom in huis nemen want belgacom is ook aangesloten bij preventel ....
Nu ben ik wel van de lijst geschrapt omdat telenet dan toch fout zat maar u weze gewaarschuwd
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 14 jan 2009, 20:19
door Drossie
a3ke schreef:Je hebt geen 30 dagen vooropzeg gegeven aan Telenet dus Telenet is gerechtigd je 2009 aan te rekenen
Zoals in zovele zaken moet je eerst betalen alvorens eventueel later gecrediteerd te worden (je bent dus schuldig tot tegendeel bewezen is , omgekeerde van belgisch recht

)
In jouw geval vrees ik dus dat je 2009 zal moeten betalen indien je jaarcontract steeds van 01/01 tot 31/12 loopt ....
Hmmm, ik had ondertussen ook al zoiets gelezen van die maand...
Moet ik dan OPNIEUW een aangetekende brief verzenden om vanaf 1/3 ons contract te stoppen? Das toch echt ridicuul?
Ze laten mij ook niet weten dat ik de termijn niet respecteerde he, ze laten NIETS weten...
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 14 jan 2009, 20:39
door Astralon
Als je al meer dan een jaar analoge kabel hebt bij Telenet kan je elke maand opzeggen (zie onderstaand artikel).
Ik zou gewoon eens bellen met de klantendienst.
Mijn ervaring met emails naar de klantendienst is dat ze wel beantwoord worden maar vrij laat, telefonisch word je bijna altijd onmiddellijk geholpen.
10.1.2. Indien De Klant 1 maand voor het verstrijken van de minimumperiode mits een aangetekend schrijven het Basispakket niet heeft opgezegd, wordt dit Basispakket automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Vanaf dat moment kan de Klant te allen tijde via een aangetekend schrijven het Basispakket beëindigen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens 1 maand. In geval van beëindiging mits naleving van een opzegtermijn van minstens 1 maand zal, indien de Klant de gewenste datum van afsluiting niet meldt, deze afsluiting ingaan op de eerste dag van de maand na de kennisgeving. De reeds gestorte auteursrechten en desgevallend abonnementsgelden worden terugbetaald pro rata temporis. Bedragen onder de 5 euro kunnen niet automatisch worden teruggestort, maar worden op verzoek van de Klant manueel teruggestort.
Algemene Voorwaarden Telenet Televisie (Standaard en Digital TV)
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 14 jan 2009, 20:43
door Drossie
Probleem is dat ik in mijn brief de opzegtermijn van 1 maand niet respecteerde...
Ik schreef op 22.12 dat mijn abonnement op 31.12 gestopt mocht worden.
Beschouwen ze mijn brief nu gewoon als ongeldig en laten ze dan helemaal niets van zich horen?
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 14 jan 2009, 20:59
door Astralon
Drossie schreef:Ik stuurde op 22/12 een aangetekende brief om telenet vanaf 1/1/9 op te zeggen.
Drossie schreef:Ik schreef op 22.12 dat mijn abonnement op 31.12 gestopt mocht worden.
Aangezien je een datum hebt opgegeven zal je abonnement mijns inziens vervallen op 31 januari of 1 februari (opgegeven datum + 1 maand).
Maar nog eens waarom bel je niet eens? Kan je gelijk controleren hoe het zit met de betaling.
Ik verwacht dat je eerst het volledige jaar zal moeten betalen en dat je dan 11 maanden terugbetaald krijgt.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 15 jan 2009, 21:51
door a3ke
Ik verwacht ook zoiets want de vorige eigenares heeft ons dacht ik ook zo eens iets verteld dat ze dan 4 maand ofzo terugkreeg omdat ze de lijn liet afsluiten (zodat wij nieuwe klant promoties en voorwaarden zouden kunnen hebben

)
Dus indien je niet meer in je eerste jaar zit zou ik gewoon snel een nieuwe brief sturen met eventueel vermelding van je eerdere vergissing (maand vooropzeg) , zo sta je veiliger
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 13 apr 2009, 17:28
door scifo72
Is het normaal dat mijn internet en telefonie abbonnement actief blijft in de 30 dagen opzegperiode, of is dit een teken dat men mijn aangetekende brief niet ontvangen of nog niet verwerkt heeft?

Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 13 apr 2009, 18:08
door Opus
scifo72 schreef:Is het normaal dat mijn internet en telefonie abbonnement actief blijft in de 30 dagen opzegperiode, of is dit een teken dat men mijn aangetekende brief niet ontvangen of nog niet verwerkt heeft?

in die 30 dagen opzegtijd is het natuurlijk normaal dat alles blijft werken.
Zo hoort het nu eenmaal.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 13 apr 2009, 23:42
door tettenlover
scifo72 schreef:Is het normaal dat mijn internet en telefonie abbonnement actief blijft in de 30 dagen opzegperiode, of is dit een teken dat men mijn aangetekende brief niet ontvangen of nog niet verwerkt heeft?

Als je jouw ontslag indient moet je toch ook de opzegperiode blijven werken.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 15 apr 2009, 22:53
door scifo72
Op papier wel ja, in de praktijk loop je dan gewoon wat aan te modderen.

Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 19 apr 2010, 09:36
door xenne
vandaag analoge tv opzeggen - ik vrees dat ik ook nog een factuur zal mogen betalen begin mei, en dan bang afwachten of ik dat geld nog terug zie.... ik heb de activatie van BTV afgewacht om op te zeggen, was achteraf gezien niet nodig geweest
ps: ik vond mijn klantennr niet meer, en heb drie keer moeten bellen naar telenet voor ik iemand aan de lijn kreeg die het me kon geven, problemen met de computer

Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 30 apr 2010, 11:27
door xenne
zoals gevreesd vandaag factuur telenet kabel tv van €172,80
even telenet gecontacteerd - opzegbrief zou aangekomen zijn op 20/04 - dus vanaf dan is één maand opzeg beginnen lopen
het teveel betaalde bedrag zou ik pas na de deactivatie terug krijgen, zal dit goed in de gaten moeten houden, telenet kennende
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 08 mei 2010, 08:36
door rmag
Ik wens je veel succes met het terugvorderen van teveel betaald geld.
Ik kreeg ook een aantal belofte dat ik gewoon moest betalen. Na de afsluiting (was toen nog een aantal dagen) zou de afrekening en terugbetaling volgen.
Ja, watte
Het heeft toen nog een 1/2 jaar geduurd en meerdere telefoontjes en mailtjes later, voor ik het teveel betaald bedrag terug gestort kreeg. Die hun administratie ligt overhoop.
Mijn advies, de laatste factuur niet betalen en de afrekening afwachten. Daarna betaal je netjes het openstaande bedrag. Zelf al zal dit door andere leden afgeraden worden, je ziet zelf maar.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 08 mei 2010, 09:54
door bambipower
toen ik contact opnam met telenet om mijn integan (ale, voormalig integan) op te zeggen, zou dit niet lukken via telefoon. Er moeten documenten naar u opgestuurd worden, die je moet invullen. Het duurde wel 1,5maand voor ze mij die documenten hadden bezorgd. Zonder die documenten zou het niet gaan.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 22 mei 2010, 14:37
door xenne
normaal gezien had ik afgesloten moeten geweest zijn, maar signaal zit nog altijd op de kabel.... hmmm
even gebeld met telenet, zou inderdaad afgesloten zijn op 20/05, maar ik kan nog wat gratis

verder kijken tot de technieker het is komen afsluiten
en van de €172,80 die ik onlangs betaalde zou ik €160 terug trekken, en dat zou de 26ste terug gestort worden....
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 04 jun 2010, 12:10
door xenne
ok, ik heb het tegoed van telenet ontvangen, daarmee is deze opzeg weer eens probleemloos verlopen.....
't analoge tv signaal zit wel nog steeds op de lijn, blijkbaar is het deactiveren van analoge tv geen topprioriteit bij telenet

Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 04 jun 2010, 12:43
door marijke1968
Xenne, voor zo ver ik weet blijft kabel nog ca. 3 maanden actief
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 04 jun 2010, 12:58
door SvenV
Bij ons is de kabel na 4 jaar nog altijd actief

Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 04 jun 2010, 13:40
door philippe_d
xenne schreef: 't analoge tv signaal zit wel nog steeds op de lijn, blijkbaar is het deactiveren van analoge tv geen topprioriteit bij telenet

Met een beetje geluk blijft dat signaal gewoon actief. Anders moeten ze nog iemand speciaal sturen om zo'n filter ertussen te plaatsen.
Philippe.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 05 jun 2010, 09:44
door xenne
dank voor de info... momenteel gebruik ik het analoge tv signaal niet meer, maar 't zou wel handig zijn moest het erop blijven zitten voor eventueel nog een bijkomende tv op aan te sluiten
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 05 jun 2010, 11:16
door q-tec
xenne schreef:dank voor de info... momenteel gebruik ik het analoge tv signaal niet meer, maar 't zou wel handig zijn moest het erop blijven zitten voor eventueel nog een bijkomende tv op aan te sluiten
het blijft er na opzeg nog wel een paar maanden, maar als er eens een technieker in de buurt is sluit deze het af!
want als deze enkel moet komen om je af te sluiten kost het hen meer geld dan ze je analoge tv laten doorlopen.
dit is wat ze me zieden aan de telefoon en ik heb er nog een maand of 4 van kunnen genieten.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 07 sep 2010, 14:04
door xenne
q-tec schreef:het blijft er na opzeg nog wel een paar maanden, maar als er eens een technieker in de buurt is sluit deze het af!
want als deze enkel moet komen om je af te sluiten kost het hen meer geld dan ze je analoge tv laten doorlopen.
dit is wat ze me zieden aan de telefoon en ik heb er nog een maand of 4 van kunnen genieten.
deze info blijkt correct, er heeft hier iemand in de straat een telenet ropje/paddestoel omver gereden, blijkbaar hebben techniekers van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn televisie af te sluiten. oh soit, toch ruim 4 maanden gratis kunnen kijken
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 07 sep 2010, 21:00
door krisken
Klopt voor 100%! Pooltasks zoals afsluiten doen ze in voor hun "kalme" periodes.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 07 sep 2010, 21:15
door iceke
krisken schreef:Klopt voor 100%! Pooltasks zoals afsluiten doen ze in voor hun "kalme" periodes.
't is hier al vier jaar kalm

Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 07 sep 2010, 21:20
door krisken
iceke schreef:krisken schreef:Klopt voor 100%! Pooltasks zoals afsluiten doen ze in voor hun "kalme" periodes.
't is hier al vier jaar kalm

Geniet ervan, meer kan ik niet zeggen

Als je echt wilt, wil ik je in eigen persoon komen afsluiten hoor (lees : even de coax doorknippen

)
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 07 sep 2010, 21:25
door iceke
Ga jij al die moeite doen om de sleutel te gaan vragen aan de syndicus om daarna in een donkere, natte, donkere kelder te gaan zoeken welke kabel bij welk appartement hoort ??

Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 07 sep 2010, 21:35
door krisken
iceke schreef:Ga jij al die moeite doen om de sleutel te gaan vragen aan de syndicus om daarna in een donkere, natte, donkere kelder te gaan zoeken welke kabel bij welk appartement hoort ??

Hoezo zoeken? Gewoon alles doorknippen. Geburen gaan wat klagen bij Telenet, techniekers komen terug langs, maken alles weer in orde. Zo blijft het werk in het land en geniet iedereen op één of andere manier van jouw de-activatie

Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 07 sep 2010, 22:07
door xenne
iceke schreef:krisken schreef:Klopt voor 100%! Pooltasks zoals afsluiten doen ze in voor hun "kalme" periodes.
't is hier al vier jaar kalm

Correctie, al vier jaar druk zal je bedoelen
[
Post made via mobile device ]
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 05 nov 2010, 17:02
door Chinaski
Mijn vooropzeg bij TN loopt momenteel.. einde contract is 21/11
Zopas de aanrekening binnengekregen voor gans de maand november... (is nog steeds via domiciliëring)
Het teveel betaalde wordt hopelijk nadien teruggestort ? Iemand ervaring hiermee ?
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 05 nov 2010, 17:18
door philippe_d
In ieder geval beginnen met je domiciliëring te annuleren. Dan ben je zeker dat je maximaal voor 9 dagen teveel betaald hebt.
Philippe.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 05 nov 2010, 17:33
door Chinaski
philippe_d schreef:In ieder geval beginnen met je domiciliëring te annuleren. Dan ben je zeker dat je maximaal voor 9 dagen teveel betaald hebt.
Philippe.
Akkoord tnx

Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 05 nov 2010, 19:43
door Rikkyrocker
krisken schreef:
Hoezo zoeken? Gewoon alles doorknippen. Geburen gaan wat klagen bij Telenet, techniekers komen terug langs, maken alles weer in orde. Zo blijft het werk in het land en geniet iedereen op één of andere manier van jouw de-activatie

Is dit mischien de reden,waarom ze jou bij Telenet als technieker hebben buiten geworpen.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 05 nov 2010, 20:02
door krisken
Modbreak:
Gelieve de quote knop niet te gebruiken als je antwoordt op de vorige post. zie Forumregels
Rikkyrocker schreef:krisken schreef:
Hoezo zoeken? Gewoon alles doorknippen. Geburen gaan wat klagen bij Telenet, techniekers komen terug langs, maken alles weer in orde. Zo blijft het werk in het land en geniet iedereen op één of andere manier van jouw de-activatie

Is dit mischien de reden,waarom ze jou bij Telenet als technieker hebben buiten geworpen.
Nopes, integendeel : ze konden mij geen antwoord geven op bepaalde zaken en waren mijn "gezaag" en "technische zever" beu gehoord vermoed ik

Aan de andere kant : blij dat ik er van af ben! 'k Zijn nu veel beter af!
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 06 nov 2010, 06:48
door Rikkyrocker
krisken schreef:krisken schreef:
Nopes, integendeel : ze konden mij geen antwoord geven op bepaalde zaken en waren mijn "gezaag" en "technische zever" beu gehoord vermoed ik

Aan de andere kant : blij dat ik er van af ben! 'k Zijn nu veel beter af!
Hou u voor je best wil nanaf nu maar aan de voorwaarden,want er is geen weg terug.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 06 nov 2010, 07:25
door iceke
Nogal laag om iemand te bashen op een 60 dagen oude reactie die vooral grappig bedoeld was, niet ?
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 06 nov 2010, 07:38
door Rikkyrocker
iceke schreef:Nogal laag om iemand te bashen op een 60 dagen oude reactie die vooral grappig bedoeld was, niet ?
Denk niet dat ze er bij BGC of Telenet mee kunnen lachen,in deze tijd.
Of denk je dat dit niet gebeurd.We zullen het als grap geloven.
Op forums zullen altijd + en - punten elkaar kruisen.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 06 nov 2010, 10:51
door rmag
Chinaski schreef:
Het teveel betaalde wordt hopelijk nadien teruggestort ? Iemand ervaring hiermee ?
Ik heb veel moeite gehad met het teveel betaalde bedrag terug gestort te krijgen. zie enkel post terug
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 26#p325259
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 06 nov 2010, 10:53
door Astralon
Volgens mij is Rikkyrocker een nieuwe typetje van Chris Van den Durpel, de broer of zo van Snelle Eddy.
Re: Telenet opzeggen
Geplaatst: 06 nov 2010, 11:13
door proximusboyke
Astralon schreef:Volgens mij is Rikkyrocker een nieuwe typetje van Chris Van den Durpel, de broer of zo van Snelle Eddy.
als fan van Chris Van den Durpel zou ik U willen vragen hem niet te beledigen
