Telenet opzeggen
Wij hebben sinds een hele tijd Belgacom TV en willen daarom onze Telenet analoge tv opzeggen.
Ik stuurde op 22/12 een aangetekende brief om telenet vanaf 1/1/9 op te zeggen.
De brief is aangekomen op 23/12. Ik heb sindsdien nog niets van Telenet gehoord ivm opzegging.
Wat ik begin 2009 wel kreeg, was een factuur voor 2009, wat ik uiteraard niet betaald heb.
Vandaag kreeg ik daarvan reeds een rappel. Ik heb via mail om uiteg gevraagd, maar kreeg nog geen antwoord.
Is dit normaal? Gaan ze procederen tegen ons als wij blijven weigeren om te betalen (wij hebben immers reeds opgezegd)
Als wij gewoon niet betalen gaan ze ons abonnement toch ook vanzelf stoppen, of niet?
Ik stuurde op 22/12 een aangetekende brief om telenet vanaf 1/1/9 op te zeggen.
De brief is aangekomen op 23/12. Ik heb sindsdien nog niets van Telenet gehoord ivm opzegging.
Wat ik begin 2009 wel kreeg, was een factuur voor 2009, wat ik uiteraard niet betaald heb.
Vandaag kreeg ik daarvan reeds een rappel. Ik heb via mail om uiteg gevraagd, maar kreeg nog geen antwoord.
Is dit normaal? Gaan ze procederen tegen ons als wij blijven weigeren om te betalen (wij hebben immers reeds opgezegd)
Als wij gewoon niet betalen gaan ze ons abonnement toch ook vanzelf stoppen, of niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Je hebt geen 30 dagen vooropzeg gegeven aan Telenet dus Telenet is gerechtigd je 2009 aan te rekenen , je had dan tenlaatste 30/11/2008 je brief moeten laten aankomen , ervoor mag ook
Zoals in zovele zaken moet je eerst betalen alvorens eventueel later gecrediteerd te worden (je bent dus schuldig tot tegendeel bewezen is , omgekeerde van belgisch recht
)
In jouw geval vrees ik dus dat je 2009 zal moeten betalen indien je jaarcontract steeds van 01/01 tot 31/12 loopt ....
Indien je niet betaald gaan ze je op de preventel lijst zetten (lijst der wanbetalers) en dan moet je , net zoals ik , onder de vriendin haar naam belgacom in huis nemen want belgacom is ook aangesloten bij preventel ....
Nu ben ik wel van de lijst geschrapt omdat telenet dan toch fout zat maar u weze gewaarschuwd
Zoals in zovele zaken moet je eerst betalen alvorens eventueel later gecrediteerd te worden (je bent dus schuldig tot tegendeel bewezen is , omgekeerde van belgisch recht

In jouw geval vrees ik dus dat je 2009 zal moeten betalen indien je jaarcontract steeds van 01/01 tot 31/12 loopt ....
Indien je niet betaald gaan ze je op de preventel lijst zetten (lijst der wanbetalers) en dan moet je , net zoals ik , onder de vriendin haar naam belgacom in huis nemen want belgacom is ook aangesloten bij preventel ....
Nu ben ik wel van de lijst geschrapt omdat telenet dan toch fout zat maar u weze gewaarschuwd
The eternal and true pessimist 

a3ke schreef:Je hebt geen 30 dagen vooropzeg gegeven aan Telenet dus Telenet is gerechtigd je 2009 aan te rekenen
Zoals in zovele zaken moet je eerst betalen alvorens eventueel later gecrediteerd te worden (je bent dus schuldig tot tegendeel bewezen is , omgekeerde van belgisch recht)
Hmmm, ik had ondertussen ook al zoiets gelezen van die maand...
Moet ik dan OPNIEUW een aangetekende brief verzenden om vanaf 1/3 ons contract te stoppen? Das toch echt ridicuul?
Ze laten mij ook niet weten dat ik de termijn niet respecteerde he, ze laten NIETS weten...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als je al meer dan een jaar analoge kabel hebt bij Telenet kan je elke maand opzeggen (zie onderstaand artikel).
Ik zou gewoon eens bellen met de klantendienst.
Mijn ervaring met emails naar de klantendienst is dat ze wel beantwoord worden maar vrij laat, telefonisch word je bijna altijd onmiddellijk geholpen.
Ik zou gewoon eens bellen met de klantendienst.
Mijn ervaring met emails naar de klantendienst is dat ze wel beantwoord worden maar vrij laat, telefonisch word je bijna altijd onmiddellijk geholpen.
Algemene Voorwaarden Telenet Televisie (Standaard en Digital TV)10.1.2. Indien De Klant 1 maand voor het verstrijken van de minimumperiode mits een aangetekend schrijven het Basispakket niet heeft opgezegd, wordt dit Basispakket automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Vanaf dat moment kan de Klant te allen tijde via een aangetekend schrijven het Basispakket beëindigen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens 1 maand. In geval van beëindiging mits naleving van een opzegtermijn van minstens 1 maand zal, indien de Klant de gewenste datum van afsluiting niet meldt, deze afsluiting ingaan op de eerste dag van de maand na de kennisgeving. De reeds gestorte auteursrechten en desgevallend abonnementsgelden worden terugbetaald pro rata temporis. Bedragen onder de 5 euro kunnen niet automatisch worden teruggestort, maar worden op verzoek van de Klant manueel teruggestort.
Probleem is dat ik in mijn brief de opzegtermijn van 1 maand niet respecteerde...
Ik schreef op 22.12 dat mijn abonnement op 31.12 gestopt mocht worden.
Beschouwen ze mijn brief nu gewoon als ongeldig en laten ze dan helemaal niets van zich horen?
Ik schreef op 22.12 dat mijn abonnement op 31.12 gestopt mocht worden.
Beschouwen ze mijn brief nu gewoon als ongeldig en laten ze dan helemaal niets van zich horen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Drossie schreef:Ik stuurde op 22/12 een aangetekende brief om telenet vanaf 1/1/9 op te zeggen.
Aangezien je een datum hebt opgegeven zal je abonnement mijns inziens vervallen op 31 januari of 1 februari (opgegeven datum + 1 maand).Drossie schreef:Ik schreef op 22.12 dat mijn abonnement op 31.12 gestopt mocht worden.
Maar nog eens waarom bel je niet eens? Kan je gelijk controleren hoe het zit met de betaling.
Ik verwacht dat je eerst het volledige jaar zal moeten betalen en dat je dan 11 maanden terugbetaald krijgt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Ik verwacht ook zoiets want de vorige eigenares heeft ons dacht ik ook zo eens iets verteld dat ze dan 4 maand ofzo terugkreeg omdat ze de lijn liet afsluiten (zodat wij nieuwe klant promoties en voorwaarden zouden kunnen hebben
)
Dus indien je niet meer in je eerste jaar zit zou ik gewoon snel een nieuwe brief sturen met eventueel vermelding van je eerdere vergissing (maand vooropzeg) , zo sta je veiliger

Dus indien je niet meer in je eerste jaar zit zou ik gewoon snel een nieuwe brief sturen met eventueel vermelding van je eerdere vergissing (maand vooropzeg) , zo sta je veiliger
The eternal and true pessimist 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
in die 30 dagen opzegtijd is het natuurlijk normaal dat alles blijft werken.scifo72 schreef:Is het normaal dat mijn internet en telefonie abbonnement actief blijft in de 30 dagen opzegperiode, of is dit een teken dat men mijn aangetekende brief niet ontvangen of nog niet verwerkt heeft?
Zo hoort het nu eenmaal.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Plus Member
- Contacteer:
Als je jouw ontslag indient moet je toch ook de opzegperiode blijven werken.scifo72 schreef:Is het normaal dat mijn internet en telefonie abbonnement actief blijft in de 30 dagen opzegperiode, of is dit een teken dat men mijn aangetekende brief niet ontvangen of nog niet verwerkt heeft?

- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
vandaag analoge tv opzeggen - ik vrees dat ik ook nog een factuur zal mogen betalen begin mei, en dan bang afwachten of ik dat geld nog terug zie.... ik heb de activatie van BTV afgewacht om op te zeggen, was achteraf gezien niet nodig geweest
ps: ik vond mijn klantennr niet meer, en heb drie keer moeten bellen naar telenet voor ik iemand aan de lijn kreeg die het me kon geven, problemen met de computer
ps: ik vond mijn klantennr niet meer, en heb drie keer moeten bellen naar telenet voor ik iemand aan de lijn kreeg die het me kon geven, problemen met de computer

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
zoals gevreesd vandaag factuur telenet kabel tv van €172,80
even telenet gecontacteerd - opzegbrief zou aangekomen zijn op 20/04 - dus vanaf dan is één maand opzeg beginnen lopen
het teveel betaalde bedrag zou ik pas na de deactivatie terug krijgen, zal dit goed in de gaten moeten houden, telenet kennende

even telenet gecontacteerd - opzegbrief zou aangekomen zijn op 20/04 - dus vanaf dan is één maand opzeg beginnen lopen
het teveel betaalde bedrag zou ik pas na de deactivatie terug krijgen, zal dit goed in de gaten moeten houden, telenet kennende
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik wens je veel succes met het terugvorderen van teveel betaald geld.
Ik kreeg ook een aantal belofte dat ik gewoon moest betalen. Na de afsluiting (was toen nog een aantal dagen) zou de afrekening en terugbetaling volgen.
Ja, watte
Het heeft toen nog een 1/2 jaar geduurd en meerdere telefoontjes en mailtjes later, voor ik het teveel betaald bedrag terug gestort kreeg. Die hun administratie ligt overhoop.
Mijn advies, de laatste factuur niet betalen en de afrekening afwachten. Daarna betaal je netjes het openstaande bedrag. Zelf al zal dit door andere leden afgeraden worden, je ziet zelf maar.
Ik kreeg ook een aantal belofte dat ik gewoon moest betalen. Na de afsluiting (was toen nog een aantal dagen) zou de afrekening en terugbetaling volgen.
Ja, watte
Het heeft toen nog een 1/2 jaar geduurd en meerdere telefoontjes en mailtjes later, voor ik het teveel betaald bedrag terug gestort kreeg. Die hun administratie ligt overhoop.
Mijn advies, de laatste factuur niet betalen en de afrekening afwachten. Daarna betaal je netjes het openstaande bedrag. Zelf al zal dit door andere leden afgeraden worden, je ziet zelf maar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
toen ik contact opnam met telenet om mijn integan (ale, voormalig integan) op te zeggen, zou dit niet lukken via telefoon. Er moeten documenten naar u opgestuurd worden, die je moet invullen. Het duurde wel 1,5maand voor ze mij die documenten hadden bezorgd. Zonder die documenten zou het niet gaan.
de koe zegt boe
- xenne
- Elite Poster
normaal gezien had ik afgesloten moeten geweest zijn, maar signaal zit nog altijd op de kabel.... hmmm
even gebeld met telenet, zou inderdaad afgesloten zijn op 20/05, maar ik kan nog wat gratis
verder kijken tot de technieker het is komen afsluiten
en van de €172,80 die ik onlangs betaalde zou ik €160 terug trekken, en dat zou de 26ste terug gestort worden....
even gebeld met telenet, zou inderdaad afgesloten zijn op 20/05, maar ik kan nog wat gratis

en van de €172,80 die ik onlangs betaalde zou ik €160 terug trekken, en dat zou de 26ste terug gestort worden....
- xenne
- Elite Poster
ok, ik heb het tegoed van telenet ontvangen, daarmee is deze opzeg weer eens probleemloos verlopen.....
't analoge tv signaal zit wel nog steeds op de lijn, blijkbaar is het deactiveren van analoge tv geen topprioriteit bij telenet
't analoge tv signaal zit wel nog steeds op de lijn, blijkbaar is het deactiveren van analoge tv geen topprioriteit bij telenet

-
- Pro Member
- Bedankt: 21 keer
Xenne, voor zo ver ik weet blijft kabel nog ca. 3 maanden actief
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met een beetje geluk blijft dat signaal gewoon actief. Anders moeten ze nog iemand speciaal sturen om zo'n filter ertussen te plaatsen.xenne schreef: 't analoge tv signaal zit wel nog steeds op de lijn, blijkbaar is het deactiveren van analoge tv geen topprioriteit bij telenet
Philippe.
- xenne
- Elite Poster
dank voor de info... momenteel gebruik ik het analoge tv signaal niet meer, maar 't zou wel handig zijn moest het erop blijven zitten voor eventueel nog een bijkomende tv op aan te sluiten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
het blijft er na opzeg nog wel een paar maanden, maar als er eens een technieker in de buurt is sluit deze het af!xenne schreef:dank voor de info... momenteel gebruik ik het analoge tv signaal niet meer, maar 't zou wel handig zijn moest het erop blijven zitten voor eventueel nog een bijkomende tv op aan te sluiten
want als deze enkel moet komen om je af te sluiten kost het hen meer geld dan ze je analoge tv laten doorlopen.
dit is wat ze me zieden aan de telefoon en ik heb er nog een maand of 4 van kunnen genieten.
- xenne
- Elite Poster
deze info blijkt correct, er heeft hier iemand in de straat een telenet ropje/paddestoel omver gereden, blijkbaar hebben techniekers van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn televisie af te sluiten. oh soit, toch ruim 4 maanden gratis kunnen kijkenq-tec schreef:het blijft er na opzeg nog wel een paar maanden, maar als er eens een technieker in de buurt is sluit deze het af!
want als deze enkel moet komen om je af te sluiten kost het hen meer geld dan ze je analoge tv laten doorlopen.
dit is wat ze me zieden aan de telefoon en ik heb er nog een maand of 4 van kunnen genieten.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt voor 100%! Pooltasks zoals afsluiten doen ze in voor hun "kalme" periodes.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Contacteer:
Geniet ervan, meer kan ik niet zeggeniceke schreef:'t is hier al vier jaar kalmkrisken schreef:Klopt voor 100%! Pooltasks zoals afsluiten doen ze in voor hun "kalme" periodes.

Als je echt wilt, wil ik je in eigen persoon komen afsluiten hoor (lees : even de coax doorknippen

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Hoezo zoeken? Gewoon alles doorknippen. Geburen gaan wat klagen bij Telenet, techniekers komen terug langs, maken alles weer in orde. Zo blijft het werk in het land en geniet iedereen op één of andere manier van jouw de-activatieiceke schreef:Ga jij al die moeite doen om de sleutel te gaan vragen aan de syndicus om daarna in een donkere, natte, donkere kelder te gaan zoeken welke kabel bij welk appartement hoort ??

Telefonie = EDPnet + OVH
- xenne
- Elite Poster
Correctie, al vier jaar druk zal je bedoeleniceke schreef:'t is hier al vier jaar kalmkrisken schreef:Klopt voor 100%! Pooltasks zoals afsluiten doen ze in voor hun "kalme" periodes.
[

- Chinaski
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Mijn vooropzeg bij TN loopt momenteel.. einde contract is 21/11
Zopas de aanrekening binnengekregen voor gans de maand november... (is nog steeds via domiciliëring)
Het teveel betaalde wordt hopelijk nadien teruggestort ? Iemand ervaring hiermee ?
Zopas de aanrekening binnengekregen voor gans de maand november... (is nog steeds via domiciliëring)
Het teveel betaalde wordt hopelijk nadien teruggestort ? Iemand ervaring hiermee ?
Black is the colour of my true love's hair
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In ieder geval beginnen met je domiciliëring te annuleren. Dan ben je zeker dat je maximaal voor 9 dagen teveel betaald hebt.
Philippe.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Chinaski
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Akkoord tnxphilippe_d schreef:In ieder geval beginnen met je domiciliëring te annuleren. Dan ben je zeker dat je maximaal voor 9 dagen teveel betaald hebt.
Philippe.

Black is the colour of my true love's hair
-
- Forumtroll
Is dit mischien de reden,waarom ze jou bij Telenet als technieker hebben buiten geworpen.krisken schreef: Hoezo zoeken? Gewoon alles doorknippen. Geburen gaan wat klagen bij Telenet, techniekers komen terug langs, maken alles weer in orde. Zo blijft het werk in het land en geniet iedereen op één of andere manier van jouw de-activatie
-
- Moderator
- Contacteer:
Modbreak:
Gelieve de quote knop niet te gebruiken als je antwoordt op de vorige post. zie Forumregels
Nopes, integendeel : ze konden mij geen antwoord geven op bepaalde zaken en waren mijn "gezaag" en "technische zever" beu gehoord vermoed ik Gelieve de quote knop niet te gebruiken als je antwoordt op de vorige post. zie Forumregels

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Forumtroll
Hou u voor je best wil nanaf nu maar aan de voorwaarden,want er is geen weg terug.krisken schreef:krisken schreef: Nopes, integendeel : ze konden mij geen antwoord geven op bepaalde zaken en waren mijn "gezaag" en "technische zever" beu gehoord vermoed ikAan de andere kant : blij dat ik er van af ben! 'k Zijn nu veel beter af!
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 06 nov 2010, 07:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Forumtroll
iceke schreef:Nogal laag om iemand te bashen op een 60 dagen oude reactie die vooral grappig bedoeld was, niet ?
Denk niet dat ze er bij BGC of Telenet mee kunnen lachen,in deze tijd.
Of denk je dat dit niet gebeurd.We zullen het als grap geloven.
Op forums zullen altijd + en - punten elkaar kruisen.
-
- Pro Member
- Bedankt: 25 keer
Ik heb veel moeite gehad met het teveel betaalde bedrag terug gestort te krijgen. zie enkel post terug http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 26#p325259Chinaski schreef: Het teveel betaalde wordt hopelijk nadien teruggestort ? Iemand ervaring hiermee ?
Laatst gewijzigd door rmag 06 nov 2010, 10:55, in totaal 1 gewijzigd.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
als fan van Chris Van den Durpel zou ik U willen vragen hem niet te beledigenAstralon schreef:Volgens mij is Rikkyrocker een nieuwe typetje van Chris Van den Durpel, de broer of zo van Snelle Eddy.

iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP