Telenet Digital TV + Dommel

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Misschien de zoveelste vraag, maar ik heb al meerdere topics gelezen en vind geen antwoord naar mijn goesting.

Dus, ik heb nu internet bij Dommel, telefonie afgesloten en ik wil Telenet Digital TV.

Ook de kabelabbonement betalen we nog door hier. Onder wil ik digitaal tv, boven moet op de 2 tv's nog kabel blijven.

Dit is volgens mij mogelijk (Dommel behouden als internet-leverancier)

Wat gaan de kosten zijn? (activatiekost eenmalig, dan maandelijkse kosten)
Wat moet ik nog zéker weten?
Voor welke digibox zou ik gaan? Is het de moeite om die van 8,00€ te nemen (p/m)?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Laat me beginnen met het simpelste: jouw internet (ADSL over een telefoonlijn) heeft niets met de digitale televisie te maken van Telenet (over de kabel).
Als je toestellen boven op analoge televisie wil houden kan dat. Telenet plaatst (bij mij was het gratis) een versterker waar je in totaal vier kabels kan aansluiten.
Dus het is mogelijk!

Op dit moment loopt er een actie waar je een "oude" digibox of digicorder kan kopen.
Dit zijn geen HD toestellen en ik zou het ten stelligste afraden om die te kiezen.

Wat gaat het kosten?
Eenmalige activatiekosten: 50 EUR
Huur HD digicorder: 8 EUR
Analoge kabel: 12,72 EUR

Let op: het analoge abonnement betaal je nu ook reeds (165 EUR per jaar) maar bij nieuwe abonnementen wordt er een bedrag per maand aangerekend.
Uiteindelijk betaal je per jaar ongeveer 10 EUR minder (12% BTW i.p.v. 21% BTW) en ik heb begrepen dat het nog altijd mogelijk is om dit bedrag in één keer te betalen i.p.v. maandelijks maar dan moet je dat wel specifiek vermelden bij de aanvraag (zelf best even controleren want nog nooit iemand gehad die dit wou).
Laatst gewijzigd door Astralon op 14 jan 2009, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Astralon schreef:Op dit moment loopt er een actie waar je een "oude" digibox of digicorder kan kopen.
Dit zijn geen HD toestellen en ik zou het ten stelligste afraden om die te kiezen.

Zijn die toestellen (alle 3) geen hd toestellen want bij die van €59 staat er geen HD bij, maar bij de rest wel ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

AnD schreef:Zijn die toestellen (alle 3) geen hd toestellen want bij die van €59 staat er geen HD bij, maar bij de rest wel ?

Waar hij je dat gezien? Ik beschik alleen over de informatie die reeds in dit topic besproken is.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

De HD-toestellen zijn volgens mij alleen te huren...
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Ik heb mij laten vertellen dat als je een HD READY / FULL HD tv hebt je best een HD Digibox of HD Digicorder huurt bij Telenet.

Ook is er sprake van een "selfstarter" pakket, waarbij ik geen activatiekosten zou moeten betalen, en ik dan uiteindelijk op maximaal 8€ per maand uitkom?

Juist?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Astralon schreef:Op dit moment loopt er een actie waar je een "oude" digibox of digicorder kan kopen.
Dit zijn geen HD toestellen en ik zou het ten stelligste afraden om die te kiezen.

Hangt dit niet vooral van uw kijksituatie van af?

Als uw scherm niet groot genoeg is, of je zit niet dicht genoeg, heb je toch geen meerwaarde aan hd?

Een sd kopen tegen €150= 18,75 maanden een hd (en in sommige gevallen geen extra kwaliteit) huren. Of je moest binnen de twee jaar een nieuwe fijne tv willen kopen.

quid?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Dfrog schreef:Hangt dit niet vooral van uw kijksituatie van af?

Dat is uiteraard één manier van benaderen maar ik was een tijdje geleden een ganse namiddag in een Telenet Center en dan zie je allerlei dingen die je doen nadenken over het principe huren / kopen.

Als je een probleem hebt met een gekochte Digicorder dan moet je terugvallen op de garantie:
1) Na zes maanden zelf aantonen dat het een fabrieksfout is
2) "Beperkte" garantie van 2 jaar
3) Als je een gekocht toestel aanbiedt dan ben je afhankelijk van de goodwill van het Telenet Center of ze het toestel onmiddellijk willen omruilen.
Een gehuurd toestel wordt onmiddellijk omgeruild, dat hoeft zelfs niet via een Telenet Center.

Er is voor beide principes iets te zeggen.
Heb je geluk en heb je geen HD nodig dan ben je beter af met een gekocht toestel, heb je pech dan ben je beter af met een gehuurd toestel.
Voor alle duidelijkheid: ik heb zelf één gehuurde HD digicorder en twee gekochte SD digicorders.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Als je een probleem hebt met een gekochte Digicorder dan moet je terugvallen op de garantie:
1) Na zes maanden zelf aantonen dat het een fabrieksfout is
2) "Beperkte" garantie van 2 jaar


Op zich doet TN daar niet echt vervelend over... de ervaringen op dat gebied zijn dat ze vlot ruilen zelfs al is hij één jaar en 51 weken oud.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:Op zich doet TN daar niet echt vervelend over... de ervaringen op dat gebied zijn dat ze vlot ruilen zelfs al is hij één jaar en 51 weken oud.
Gewoon uit interesse: kan je die omwisselen bij een Telenet Verdeler of moet je in een Telenet Center zijn?
Er zijn namelijk een pak minder centers dan verdelers.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Gewoon uit interesse: kan je die omwisselen bij een Telenet Verdeler of moet je in een Telenet Center zijn?
Er zijn namelijk een pak minder centers dan verdelers.


Tot op heden steeds bij een Center geweest in geval van problemen... enkel voor het afhalen van een nieuwe HD Digicorder kon het ook bij een verdeler.
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Ik ben mij af aan't vragen welke oplossing beste is:
Momenteel alleen internet (geen telefonie+digitale tv, en wil digitale tv)

Internet houden, alleen HD Digicorder huur bij Telenet nemen: 35.95 (internet dommel) + 10.00 (belgacom telefoonlijn) + 8.00 (Telenet tv) = 54.00 per maand

Internet + TV shake: 40.00 per maand (wel maar 30gb, maar moet lukken!)

Eigenlijk dan 14.00 EUR p/m minder, met 70GB minder download ruimte, maar dat vind ik niet erg.

Activatie-installatie kosten zijn zo ie zo 50 EUR (eenmalig)? Selfstarter pakket heeft geen zin als ik die shake van 40.00 EUR neem want installatiekosten zijn gratis dacht ik!

Nu mijn facturen van zowel Dommel als Belgacom zijn gestart in februari, kan ik dan best NU nog opzeggen (moet minimum 1 jaar contract hebben, dan kan je opzeggen, maand op voorhand) ?

Heb ook een ADSL modem, die kan ik dan zeker verkopen, en Telenet zet zijn modem in de plaats dan? Die modem is hetzelfde als die ADSL model qua uitgangen hoop ik? Want ADSL modem is aangesloten op mijn linksys wireless router..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ledje schreef:Eigenlijk dan 14.00 EUR p/m minder, met 70GB minder download ruimte, maar dat vind ik niet erg.


Hiermee geef jezelf het antwoord... als je kan leven het lagere volume en op die manier de prijs van Telenet interessant houden ben je altijd beter af met Telenet (snelheid en stabiliteit ligt heel wat beter dan bij ADSL).

Ledje schreef:Heb ook een ADSL modem, die kan ik dan zeker verkopen, en Telenet zet zijn modem in de plaats dan? Die modem is hetzelfde als die ADSL model qua uitgangen hoop ik? Want ADSL modem is aangesloten op mijn linksys wireless router..


Een TN modem heeft een ethernet uitgang net zoals een ADSL modem. Je kan je LinkSys dus rechtstreeks aansluiten op de TN modem.
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ledje schreef:Ik ben mij af aan't vragen welke oplossing beste is:
Momenteel alleen internet (geen telefonie+digitale tv, en wil digitale tv)

Internet houden, alleen HD Digicorder huur bij Telenet nemen: 35.95 (internet dommel) + 10.00 (belgacom telefoonlijn) + 8.00 (Telenet tv) = 54.00 per maand

Internet + TV shake: 40.00 per maand (wel maar 30gb, maar moet lukken!)

Eigenlijk dan 14.00 EUR p/m minder, met 70GB minder download ruimte, maar dat vind ik niet erg.

Activatie-installatie kosten zijn zo ie zo 50 EUR (eenmalig)? Selfstarter pakket heeft geen zin als ik die shake van 40.00 EUR neem want installatiekosten zijn gratis dacht ik!
.

Correctie het is nu 170GB minder :D
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”