Homeconnect vroegtijdig opzeggen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Hoi, Ik zit nu (weeral) is zonder telefoon. dit spelletje duurt nu al 3 weken en ben het echt kots maar dan ook kotsbeu. Nu is mijn vraag, hoe stel ik zo'n aangetekende brief op met in gebreke stellen van aangeboden diensten? Heb nu al 30talle keren naar die f*cking 070 nr gebeld en telkens als antwoord, dat ze er aan het werken zijn, dan alles in orde komt na de patch voor de homelink. Nu enkele dage gelede is hun beruchte "patch" uitgekomen maar nog steeds geen telefoon. ... Ben het beu. Is er mss ergens iemand die een voorbeeldbrief heeft o.d. dat ik toch zeker niets over het hoofd zie ... Heb ook de afgelope 3 weke zonder internet gezeten ... Dit gaat er over.

Ik hoop snel iets te horen...


Mvg Tommy
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ombudsdienst & dan in gebreken stellen...


maar.... ze hebben (allang) een 011 nr hoor..
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Moet ik wachten tot de ombudsman mij contacteerd of dergelijke voor ik mijn brief verstuur of hoe gaat dit in zijn werk? Hoelang duurt dit normaal gezien??

Mvg Tommy
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

http://www.overstappen.be/overstapinfo/ ... ovider.php

Eindvervaldag te weten komen en daartegen opzeggen. De rest zal zich wel uitwijzen zeker?
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Dfrog schreef:http://www.overstappen.be/overstapinfo/edpnet/opzeg_vorige_provider.php

Eindvervaldag te weten komen en daartegen opzeggen. De rest zal zich wel uitwijzen zeker?



Einddatum is hier niet van toepassing he, ik wil mijn contract MET ONMIDDELIJKE INGANG laten verbreken omdat zij hun diensten niet verlenen aan mij. Die brieven waar je mij naartoe linkt is voor een contract normaal op te zeggen, daar dit hier niet het geval is...
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

je moet hen aangetekend een ingebrekestelling sturen met daarin:
    duidelijke omschrijving van het probleem
    je geeft hen een redeljke termijn, vb.2 weken, de tijd om het probleem op te lossen
    je eis(en) wanneer het probleem niet opgelost is

meer uitleg over een ingebrekestelling vind je hier terug of met google.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

manu schreef:je moet hen aangetekend een ingebrekestelling sturen met daarin:
    duidelijke omschrijving van het probleem
    je geeft hen een redeljke termijn, vb.2 weken, de tijd om het probleem op te lossen
    je eis(en) wanneer het probleem niet opgelost is

meer uitleg over een ingebrekestelling vind je op userbase terug of met google.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ik geef ze een week om het in orde te brengen. Is dit ook rechtsgeldig of wordt dit gezien als "onmogelijk"? :roll:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

een maand is een redelijke termijn , 2 weken lijkt me minimum voor zijnde een redelijke termijn ....
The eternal and true pessimist :D
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

a3ke schreef:een maand is een redelijke termijn , 2 weken lijkt me minimum voor zijnde een redelijke termijn ....



Zolang ga ik echt niet wachten hoor...
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:16

ik heb opgezegd via brief telefoon ging hier ook nooit. Ik heb ze geen termijn gegeven gewoon datum vermeld wanneer ik dommel stopzette voor de rest niets meer gehoord buiten een brief dat mijn telefoonnr niet vrijgegeven zal worden.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

zogro schreef:ik heb opgezegd via brief telefoon ging hier ook nooit. Ik heb ze geen termijn gegeven gewoon datum vermeld wanneer ik dommel stopzette voor de rest niets meer gehoord buiten een brief dat mijn telefoonnr niet vrijgegeven zal worden.


Ja lijkt me ook als je ze duidelijk hebt verteld dat een en ander niet werkt en dat meerdere malen via de telefoon, dan heb je ze een redelijke termijn gegeven om de problemen te verhelpen. dus kun je ook onmiddellijk opzeggen.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

zogro schreef:ik heb opgezegd via brief telefoon ging hier ook nooit. Ik heb ze geen termijn gegeven gewoon datum vermeld wanneer ik dommel stopzette voor de rest niets meer gehoord buiten een brief dat mijn telefoonnr niet vrijgegeven zal worden.

Dat ze je telefoonnr achterhouden is eigenlijk het lastigste.
Dat weerhoud mij er ook van om vroegtijdig het contract met dommel op te zeggen. Hoewel ze wrs je telefoonnr niet mogen bijhouden als het contract ontbonden word, is het maar de vraag of je het bij scarlet telenet of belgacom dan toch nog kan terugvorderen ...
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

woete schreef:
zogro schreef:ik heb opgezegd via brief telefoon ging hier ook nooit. Ik heb ze geen termijn gegeven gewoon datum vermeld wanneer ik dommel stopzette voor de rest niets meer gehoord buiten een brief dat mijn telefoonnr niet vrijgegeven zal worden.

Dat ze je telefoonnr achterhouden is eigenlijk het lastigste.
Dat weerhoud mij er ook van om vroegtijdig het contract met dommel op te zeggen. Hoewel ze wrs je telefoonnr niet mogen bijhouden als het contract ontbonden word, is het maar de vraag of je het bij scarlet telenet of belgacom dan toch nog kan terugvorderen ...


Eigenlijk best wel een interessante vraag is: Van wie is het telefoonnummer eigenlijk...? Ik kan me niet voorstellen dat het van Dommel is. dus kun je de vraag stellen of je door dommel beroofd wordt van je nummer en of je in dat geval aangifte moet gaan doen bij de politie. Je mag niet zomaar iets van iemand stelen ook al krijg je geld van zo iemand. Dus al zou dommel gelijk hebben dan nog mogen ze het telefoonnummer niet zo maar achterhouden lijkt me. Dan gaat dommel maar naar de rechter om hun gelijk daar te halen. inmiddels zullen ze het telefoonnummer in afwachting daarvan vrij moeten geven.

Interessant detail hierbij is dat Dommel je altijd vooruit laat betalen. dus heb je hen voor je nummer al betaald!

Heeft iemand al eens geprobeerd aangifte te doen bij de politie?
:cop:
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

lemon schreef: Heeft iemand al eens geprobeerd aangifte te doen bij de politie?
:cop:

De politie krabt achter de oren en lacht er eens mee,want de meesten zijn computeranalfabeet en kennen er daarom ook niks van.

Elke klacht moet schriftelijk ingediend worden bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling. Dit is de reden waarom zij u een klachtenformulier ter beschikking stelt dat u kunt terugsturen:

per e-mail naar [email protected],
per fax naar nummer (02) 277 54 52
per brief naar de Algemene Directie Controle en Bemiddeling,
WTC III,
Simon Bolivarlaan 30 te 1000 Brussel.


Wilt u klacht indienen als consument, gebruik dan dit formulier

Meer klachten, rechten en verplichtingen !


Elektronische handel en toezicht op Internet
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”