089LAN : snelheidsschommelingen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb sinds een aantal dagen snelheidsschommelingen op mijn Edpnet Max6Dyn (3,3Mbit/s omwille van de afstand tot de centrale) internetverbinding. Normaliter haal ik continu rond de 340k/s wanneer ik van nieuwsgroepen download. De laatste dagen varieert dit de hele tijd tussen 180k/s en de 330k/s. Het is (nog) niet echt rampzalig, maar ik begin me toch wat zorgen te maken.

Zijn er anderen die aangesloten zijn op de centrale van Lanaken en al dan niet snelheidsproblemen ondervinden ?
Patrick V
Starter
Starter

Bij mij @ 2600 Berchem ook snelheidsprobelem en fluctuaties sinds een week of twee, heb een EDPnet Max24Dyn abonnement en normaal gezien een stabiele snelheid van 10 Mbps, heden is het minder en schommelen de waarden tussen 1.5 en 11 Mbps, heel de dag door ... dit is m.i. te wijten aan een tekort aan netwerkcapactiteit of problemen met de DSLAM van Scarlet in de Belgacomcentrale. Belgacom heeft snel een meting laten uitvoeren van m'n lijn in de centrale wat hen een snelheid opleverde van 10 Mbps, ik vermoed en als dit waarheid is dat Scarlet fraude/bedrog aan het plegen is want het zou weleens kunnen dat ze u op 12 Mbps zetten ... Belgacomtechniekers zijn niet verantwoordelijk, dus onbevoegd en hebben alsdusdanig geen machtiging om de DSLAM's van Scarlet te controleren/herstellen, ... Scarlet sluit zelfs ten nadele van bestaande on/rechtstreekse klanten, massaal nieuwe ADSL20NoLimit klanten aan in de centrales, goed wetende dat de capaciteit gewoon verhoogd moet worden. Bestaande en nieuwe klanten hebben dus al een voorproefje van wat er hen mogelijk in de toekomst te wachten staat! Ik laat het hier niet bij, dat moge best wel duidelijk zijn. Fluctuaties in het tijdstip van aankomen van uw factuur zullen er evenwel niet zijn! Waarom zou ik Scarlet aanbevelen?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”