[Te Koop] Juniper Networks SSG 5

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
TimDW
Member
Member

Professionele firewall die nog in garantie is tot mid-2010.
Zie deze PDF voor meer info.
In originele doos met de laatste nieuwe ScreenOS.
Bieden...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Welke versie is het? Met Wlan, zonder Wlan? Ik ben sinds kort een Juniper fan geworden, dus ik vertoon wel interesse. Morgen even op 't werk nakijken voor hoeveel ik daar eentje kan kopen, dan zal ik een bod doen. Is er een meneemprijs? Waarom doe je hem weg?
Afbeelding
TimDW
Member
Member

Sub Zero schreef:Welke versie is het? Met Wlan, zonder Wlan? Ik ben sinds kort een Juniper fan geworden, dus ik vertoon wel interesse. Morgen even op 't werk nakijken voor hoeveel ik daar eentje kan kopen, dan zal ik een bod doen. Is er een meneemprijs? Waarom doe je hem weg?
SSG-5 zonder wlan met serial back-up interface and 128MB RAM.
'k Heb nog niet direct een prijs voor ogen, ik zie wel wat er geboden wordt.
Ik vertrek voor een jaar naar Canada en doe gewoon grote kuis in m'n IT materiaal (zie bvb. ook Dell server die ik hier te koop stelde).
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Is hij al op jouw naam geregistreerd bij Juniper?

En kan je die toevallig ook verkopen met een factuur? (ipv particulier)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Heb altijd al eentje willen hebben, maar vrees dat toch buiten mijn budget gaat vallen. Waarschijnlijk ook een beetje overkill voor een thuisnetwerkje zeker :P ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Avenger 2.0 schreef:Heb altijd al eentje willen hebben, maar vrees dat toch buiten mijn budget gaat vallen. Waarschijnlijk ook een beetje overkill voor een thuisnetwerkje zeker :P ?
Hangt er vanaf wat je verstaat onder thuisnetwerkje. Ik zou wel een permanent IPsec tunneltje naar 't werk willen opzetten. Kwestie van niet elke keer in te bellen enzo. Maar goed, ik zal pas morgen een bod doen :)
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik bied 100 euro.
TimDW
Member
Member

Sven.VdS schreef:Is hij al op jouw naam geregistreerd bij Juniper?

En kan je die toevallig ook verkopen met een factuur? (ipv particulier)
Hij is inderdaad al geregistreerd op mijn naam.
Verkoop is sowieso als particulier.
Goendi schreef:Ik bied 100 euro.
Dit is wel een erg optimistisch bod...
Nee, dit is echt te weining voor een toestel dat me het 4-voud gekost heeft!
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Excuse me? Tweedehands? Een SSG20 heb ik voor 700 us dollar.

Als dat te optimistisch is, dan trek ik het gewoon weer in. Vond het proper startbod.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bij deze doe ik geen bod. 'k Heb me bedacht :)
Afbeelding
TimDW
Member
Member

Goendi schreef:Excuse me? Tweedehands? Een SSG20 heb ik voor 700 us dollar.

Als dat te optimistisch is, dan trek ik het gewoon weer in. Vond het proper startbod.
2e-hands.... Een 6 maand oud toestel dat nog in garantie is...
Een price-drop van -75% lijkt me dan ook niet echt redelijk!
Een SSG-20 is "maar" een SSG-5 met modulair slot, de rest is idem dito...
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Niet vechten hé, voor de ene is de waarde zus, en voor de andere zo. Het bod staat (stond), het is aan jou in dat geval om het te accepteren of niet. Indien je een bepaalde prijs voor ogen hebt, zet dan in je post de minimumprijs die je verwacht.
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik ga moeten afhaken ... ik zocht een SSG5 voor een tunnel naar't werk te leggen zodat home office wat aangenamer werkt (sysadmin) en met die 128mb had ik kunnen leven alhoewel ik liever de high memory wilde ...

Geen factuur is echter de deal-breaker voor mij :? ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
TimDW
Member
Member

die_ene schreef:Niet vechten hé, voor de ene is de waarde zus, en voor de andere zo. Het bod staat (stond), het is aan jou in dat geval om het te accepteren of niet. Indien je een bepaalde prijs voor ogen hebt, zet dan in je post de minimumprijs die je verwacht.
Hehe, bij mij heerst er hier geen enkele vorm van vijandigheid hoor :)
Goed, een minimumprijs dan: 200 euro
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zal je dan even de reden aangeven. Die SSG5 is tof ja, enkele leuke features, twee wan poorten, maar...

<snip>
Een SSG-20 is "maar" een SSG-5 met modulair slot, de rest is idem dito...
</snip>

Dat klopt, en daar zit hem net het verschil. Met die SSG20 kan ik 2 ADSL2+ lijnen rechtstreeks op die doos aansluiten. Ik bespaar op electriciteit, en apparatuur/plaats. Dat alles kost me 700$ + 2 slots (ik kan nog spreiden ook). Aan de huidige prijs van de dollar, komt dat ongeveer op 550€ voor die SSG20.De slots kan ik eventueel tweedehands halen als ik ze direct wil gebruiken.

Point being: ie SSG5 is echt iets voor een small office, niet echt bruikbaar in een DC, en tegenwoordig maak je er niet zoveel winst mee tov zaken als pfsense of zelfs 2 linksys routers (heb hier een rv042 staan). En met alle respect... Hij is gebruikt (of dat nu 6 maand of 3 jaar is maakt mij dan niet uit), jij bent vragende partij om hem weg te doen en hij is bovendien serieus beperkt tov zijn grotere broertje (plus zonder wlan). De helft vd prijs vragen is dan ook wishfull thinking in mijn ogen... Er zijn echt niet veel mensen die dergelijke apparatuur wensen, en diegenen die ze wensen hebben bepaalde verlangens die dat toestel niet bevredigd. 100 euro was dus wel degelijk een fair bod.
TimDW
Member
Member

Goendi schreef:Point being: ie SSG5 is echt iets voor een small office, niet echt bruikbaar in een DC
Correct, het is dan ook een entry-level firewall...
Goendi schreef:En met alle respect... Hij is gebruikt (of dat nu 6 maand of 3 jaar is maakt mij dan niet uit.
Volgens mij is een tweedehands-toestel mét fabrieksgarantie toch net iets meer waard...

200 euro zal misschien teveel blijken te zijn, maar liever hoog beginnen en lager eindigen ipv te goedkoop verkopen :)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

200 euro zal misschien teveel blijken te zijn, maar liever hoog beginnen en lager eindigen ipv te goedkoop verkopen
Dat betwist ik niet :) Het is uiteraard de koper zin goed recht het aan te bieden tegen de waarde die hij er aan geeft, ik gaf enkel wat uitleg bij mijn motivering. Vanuit mijn perspectief, is die minder waard. Uiteraard wil dat niet zeggen dat bij iemand anders het wel in die mate nut is dat de prijs hem net goed lijkt.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”