dommel adsl2+ uitgesteld!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
anubis12
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2009, 17:51

cityconnect is operationeel en kan besteld worden in volgende steden vanaf vandaag:

leuven, kessel-lo, sint-truiden, oostende, hasselt, lier, genk, mechelen, berchem en antwerpen centrum.
we werken hard verder aan uitbreidingen in gent, en grotere delen van antwerpen (wilrijk, deurne, borgerhout, mortsel, silsburg en antwerpen-zuid), hasselt en mechelen ten laatste voor het einde van januari 2009.
de vertragingen in het operationeel brengen van gent worden veroorzaakt door het feit dat er nog een aantal fiber graafwerken dienen te gebeuren, maar we doen ons best om dit zo snel mogelijk af te ronden. dit moet normaal lukken in de komende 3 weken, aangezien de nodige vergunningen recent door het stadsbestuur werden afgeleverd.

Dit was sinds 11 November 2008 te lezen op de website van dommel. in deze wetenschap had mijn vriendin voor mijn nieuwjaar een gigabox cadeau gedaan. Om de laatste info voor het installatieproces te verkrijgen belde ik naar de helpdesk. Tot mijn grootse verbasing had ik binnen de 2 min iemand aan de lijn. Daar wisten ze mij doodleuk te vertellen dat adsl2+ uitgesteld is en geen klein beetje, minstens 6 maanden! Hierbij een waarschuwing aan allen die dommel nemen in de hoop soon adsl2+ te kunnen krijgen. Mensen in bovenstaande regio's moeten dus nog minstens 6 maanden wachten.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

de centen zijn duidelijk op
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Dit is geen nieuws...

En het is al beschikbaar in Hasselt...
:3
anubis12
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2009, 17:51

FredWP schreef:Dit is geen nieuws...

En het is al beschikbaar in Hasselt...


Als je de tekst goed gelezen had staat er inderdaad in dat Hasselt al adsl2+ heeft!
Zin 1 :
cityconnect is operationeel en kan besteld worden in volgende steden vanaf vandaag:
leuven, kessel-lo, sint-truiden, oostende, hasselt, lier, genk, mechelen, berchem en antwerpen centrum.
Zin 2 :
we werken hard verder aan uitbreidingen in gent, en grotere delen van antwerpen (wilrijk, deurne, borgerhout, mortsel, silsburg en antwerpen-zuid), hasselt en mechelen ten laatste voor het einde van januari 2009.

De Hasselt in zin 2 wi zeggen : de rest van hasselt dat nog geen adsl2+ heeft.

Een groot licht die FredWP
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

en het is niet dommel dat deze fiberwerken uitvoerd maar BCG .....

daar is dommel afhankelijk van
The eternal and true pessimist :D
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Allee, dat voorspelt veel goeds voor homeconnect. Of dommel komt binnen 6 maand met homeconnect adsl2+, of dommel houdt geen enkele klant meer over.

Ik verwacht zo ongeveer homeconnect adsl2+ rond eind 2010.. als het dan nog de moeite waard is (maw als ze nog veel klanten hebben om aan te geven.)

EDIT: alhoewel.. dat hing toch af van belgacom he? maarja, als dommel niet wil betalen.. en dat is intussen wel duidelijk zeker?
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

anubis12 schreef:
FredWP schreef:Dit is geen nieuws...

En het is al beschikbaar in Hasselt...


Als je de tekst goed gelezen had staat er inderdaad in dat Hasselt al adsl2+ heeft!
Zin 1 :
cityconnect is operationeel en kan besteld worden in volgende steden vanaf vandaag:
leuven, kessel-lo, sint-truiden, oostende, hasselt, lier, genk, mechelen, berchem en antwerpen centrum.
Zin 2 :
we werken hard verder aan uitbreidingen in gent, en grotere delen van antwerpen (wilrijk, deurne, borgerhout, mortsel, silsburg en antwerpen-zuid), hasselt en mechelen ten laatste voor het einde van januari 2009.

De Hasselt in zin 2 wi zeggen : de rest van hasselt dat nog geen adsl2+ heeft.

Een groot licht die FredWP


Mensen in bovenstaande regio's moeten dus nog minstens 6 maanden wachten.


Volgende keer dan wat duidelijker zijn misschien?

En misschien niet zo kritisch zijn? Als jij even de search functie gebruikt had dan was deze post niet nodig.

Helemaal zelfs niet, iedereen die 2 datums kan vergelijken wist dat Dommel dit uitgesteld heeft.
:3
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Wie zegt dat dommel bgc gebruikt als fiber leverancier? Ik dacht eens gehoord te hebben dat ze b-telecom gebruikten. Het zou me ook sterk lijken moest bgc nu nog moeten graven om een fiber naar hun eigen pop te trekken.
anubis12
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2009, 17:51

Volgende keer dan wat duidelijker zijn misschien?

En misschien niet zo kritisch zijn? Als jij even de search functie gebruikt had dan was deze post niet nodig.

Helemaal zelfs niet, iedereen die 2 datums kan vergelijken wist dat Dommel dit uitgesteld heeft.


Ik citeerde dommel , de duidelijkheid lag dus niet bij mij! En het feit dat ze 2 verschillende datums zetten wil volgens mij nog steeds niet zeggen dat het nog 6 maand langer gaat duren dan de laatste datum op de site. En daar gaf ik even info over. Mijn oprechte excuses hiervoor.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Voor de regio Wilrijk is Cityconnect uitgesteld to April ! Ze blijven maar uistellen. Alhoewel ADSL2 reeds beschikbaar bij EDPnet & Scarlet in mijn regio.

switch to cityconnect not yet possible

it is not yet possible to switch your account to a cityconnect account but it will be possible before 30/04/2009. please check back in a few weeks/months, at that time the switch to a cityconnect account should be possible.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Radix schreef:Ze blijven maar uistellen. Alhoewel ADSL2 reeds beschikbaar bij EDPnet & Scarlet in mijn regio.


En wat heeft dat met elkaar te maken?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Radix, THDBASED bedoeld dat dat een ander netwerk is. Aangezien Dommel daar geen gebruik van maakt heeft het ook geen invloed voor be beschikbaarheid van adsl2+ op het andere netwerk dat ze nu gebruiken.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

tja, gewoonwachten tot het contract van homeconnect voorbij is, en dan naar de shake van telenet met turbo xxl:)
anubis12
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2009, 17:51

nieuwe datum voor deze regio's is gekend => 30/04/09.
Of deze echter betrouwbaar is.......
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

anubis12 schreef:nieuwe datum voor deze regio's is gekend => 30/04/09.
Of deze echter betrouwbaar is.......

Dommel vertelde mij dat ik om voor eind 2008 op mijn adres in Antwerpen cityconnect te krijgen ik het beste een netconnect-raw copper abonnement kon nemen. Dan zou ik voor eind 2008 kunnen overstappen naar cityconnect.

Nu krijg ik te horen dat dit niet kan omdat op raw copper geen overzetting mogelijk is. Dommel is een arglistig bedrijf als je het mij vraagt. Bovendien komen ze niet met een oplossing. Ze vertellen wel doodleuk dat als ik nu een abonnement neem het wel een city connect verbinding kan zijn. Ik kan er geen wijs uit worden en ik heb voor dommel niet veel goede woorden over.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

lemon schreef: Dommel is een arglistig bedrijf als je het mij vraagt. Bovendien komen ze niet met een oplossing. Ze vertellen wel doodleuk dat als ik nu een abonnement neem het wel een city connect verbinding kan zijn. Ik kan er geen wijs uit worden en ik heb voor dommel niet veel goede woorden over.


Money money money, it so funny in Dommels world. :beerchug:
dommelaarke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2009, 18:34

Beste

ADSL2+ beschikbaar in Deurne-Noord.

vg
dommelaarke
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Voor regio wilrijk is het uitgesteld blijkbaar, zefls geen vermelding van data wanneer deze beschikbaar zou zijn. Vroeger stond er dat het actief zou zijn rond 30 April, nu niet meer :(

VROEGER
switch to cityconnect not yet possible

it is not yet possible to switch your account to a cityconnect account but it will be possible before 30/04/2009. please check back in a few weeks/months, at that time the switch to a cityconnect account should be possible.


NU
switch to cityconnect not possible

we are sorry to inform you that the switch to one of our cityconnect accounts is currently not possible at your location.please check back regularly to see when this situation should change for your line.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik denk niet dat Dommel veel nog gaat investeren in ADSL2+, Belgacom wil immers eind 2012 de centrales dicht en alles via ROP's laten lopen (VDSL2) dus denk ik dat Dommel lekker wacht op volledige openstelling VDSL2
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

qless schreef:Ik denk niet dat Dommel veel nog gaat investeren in ADSL2+, Belgacom wil immers eind 2012 de centrales dicht en alles via ROP's laten lopen (VDSL2) dus denk ik dat Dommel lekker wacht op volledige openstelling VDSL2

Dat klinkt het meest waarschijnlijk...

Waarom zou een provider nu nog investeren in ADSL2+? De brug die overbrugt moet worden, da's een ander paar mouwen natuurlijk. Bij EDPNet zit ik ook nog steeds vast aan een 4 Mbit profiel, gelukkig heb ik daarnaast wel VDSL2 van Belgacom (en in de nabije toekomst ook het enige wat mij betreft).
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Das slechte communicatie vanuit Dommel. Eerst beloven, dan maar uitstellen en nu geen ADSL2+ meer :(
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Radix schreef:Das slechte communicatie vanuit Dommel. Eerst beloven, dan maar uitstellen en nu geen ADSL2+ meer :(

Er is een positieve draai aan, de snelheden zullen effectief hoger liggen. :)

De prijzen daarentegen zullen waarschijnlijk netconnect prijzen zijn.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

TomG schreef:Waarom zou een provider nu nog investeren in ADSL2+? De brug die overbrugt moet worden, da's een ander paar mouwen natuurlijk. Bij EDPNet zit ik ook nog steeds vast aan een 4 Mbit profiel, gelukkig heb ik daarnaast wel VDSL2 van Belgacom (en in de nabije toekomst ook het enige wat mij betreft).


Tja schijnbaar lopen klanten de laatste tijd massaal weg bij alternatieve providers nu de opstelling van ADSL2+ voor velen op een sisser dreigt af te lopen.
Thx to BGC, en de waakhonden (kuch) van het BIPT :-(
Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

hoe meer mensen bewust geraken van het feit dat internet te duur is in belgie, en de voorwaarden ook al slecht zijn in vergelijking met het buitenland ... hoe meer de lobby van het duopoly zijn werk doet blijkbaar.
Ik vrees dat digitale tv ( nog zoiets dat gepushed wordt vanuit overheid) er ook geen goed aan gaat doen.. mensen gaan alles bij 1 aanbieder willen uit gemakzucht waardoor de grote dan via koppelverkoop een aantal diensten gaat bundelen om de kleinere nog meer uit de markt te duwen.

Wanneer de wet op koppelverkoop afgeschaft wordt.. lijkt het mij voor telenet mogelijk om digitale tv -zonder dat je internet en telefoon neemt- duurder te maken dan mét.. de wet zegt dan volgens mij enkel nog dat het produkt ook onafhankelijk verkrijgbaar moet zijn.. maar de provider is dan wel vrij da prijs te kiezen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Is er eigenlijk iets die wel op tijd is gelanceerd bij Dommel. Ze beloven altijd heel veel om dan niets of heel weinig effectief te doen. Het zoveelste voorbeeld (en bewijs) van hun onkunde. Als consument kan je gewoon niet vertrouwen op dat bedrijf.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik begrijp je redenering maar daarvoor moet je niet enkel op dommel schieten...

Ik was scarlet klant
Scarlet begon met te adverteren dat ze 6 mbits gaven op hun eigen netwerk... (ik was aangesloten op een scarlet dslam..dus ik zat op het scarlet netwerk) terwijl ik verder mocht boeren met een stabiele 3.3 mbit (350 kb/s). Nog redelijk content dus

Iets later begon scarlet te adverteren dat ze 20 mbit gaven op hun eigen netwerk...via adsl2+ .... scarlet one werd unlimited en mijn gemeente was erbij . Als het technisch mogelijk was zoude ook bestaande klanten niet in de kou blijven staan.... maar ik bleef lekker op 3.3 mbit... maar op piekmomenten mocht ik blij zijn als ik 100 kb/s haalde...en toen ook de telefoon begon te haperen (gesprekken konden moeilijk plaatsvinden omdat de stem haperde) heb ik toch een aantal keer met scarlet moeten bellen ... outsourced bedrijf jansen(s) komt langs om lijnwaarden te bekijken (had ik ook nog zelf gekunnen) .. niets mis. Daar sta je dan.

Speciaal dommel genomen om niet terug op het scarlet netwerk te zitten.. en nu ineens kan ik 4.6 mbit krijgen (waarvan ik een mooi 4 mbit haal)

Moraal van mijn zaagverhaal:
EDpnet adverteert met 20 mbits maar is daarvan afhankelijk van het scarlet netwerk bij mijn weten.... beperkte aansluitbaarheid dus! Ik weet zelfs niet of ze de overige klanten aansluiten op de 12mbits/mbits adsl2+ van belgacom

Belgacom adverteert met 12mits maar mijn vriendin haar go abbo staat nog steeds op 4

Tele 2 adverteert eveneens 12 mbits momenteel. Vroeger adverteerde ze hogere snelheden en goedkopere tarieven voor mensen die via hun eigen netwerk aansluitbaar waren (het vroegere versatel netwerk) ... eerlijk is eerlijk het was duidelijker aangegeven maar ze zijn ondertussen gestopt met aanbieden (waren ook problemen )

Enkel op dommel schieten zou dus niet eerlijk zijn .. ze waren de eerste die het aankondigde en volgens mij heeft belgacom daardoor de specificaties van hun go abbo aangepast.... moet het van bgc afhangen zou adsl2+ nog steeds enkel voor bgc tv gebruikt worden .
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

dan is het tijd, dat het BIPT, Belgacom eens goed de les leest !!
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Cityconnect in Wilrijk is nog verder uigesteld, volgens de mail van helpdesk naar September 09! :-( :-( :-(

voor 30/09/2009 zal het op uw locatie ook mogelijk zijn om volgende producten te bestellen, bestel nu dus netconnect en switch naar cityconnect op het moment dat het beschikbaar is voor u: :

- adsl2+ cityconnect lite tot 24 mbit/sec
- adsl2+ cityconnect tot 24 mbit/sec
- adsl2+ cityconnect plus tot 24 mbit/sec
- adsl2+ homeconnect tot 24 mbit/sec
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”