Geen privacy rechten meer, hacken mag in eu ?

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

THE Home Office has quietly adopted a new plan to allow police across Britain routinely to hack into people’s personal computers without a warrant.

The move, which follows a decision by the European Union’s council of ministers in Brussels, has angered civil liberties groups and opposition MPs. They described it as a sinister extension of the surveillance state which drives “a coach and horses” through privacy laws.

Bron: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/p ... 439604.ece
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Des te meer nog een reden om te verhuizen buiten Europa?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Schandalig is dat. We leven in een politiestaat.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, we zijn onze vrijheid aan het verkopen voor veiligheid, dit is uit de hand aan het lopen, blijkbaar hebben politici hier geen probleem mee, .. misschien is het belangrijk dat er met de volgende verkiezingen een beetje selectiever gekozen wordt, .. als dit alles mag dan zal ik in de toekomst ook geen moraal kompas meer hebben als het op hacken aan gaat komen, het mag misschien kinderachtig klinken maar als zij het mogen mag ik dit ook, .. eerlijk gezegd had ik van de EU toch wel iets meer verwacht en vind ik dit enorm teleurstellend.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

NRC schreef:In Duitsland heeft het Bundesverfassungsgericht begin 2008 besloten dat het doorzoeken van computers van burgers op afstand (in Duitsland Online-Durchsuchung geheten) in strijd met de grondwet is.
Iets zegt mij dat ze ook in Groot-Brittannië op hun stappen zullen terugkeren.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

In BE gaat men zo een wet beschouwen als één van die achterdeurtjes, je weet wel één die praktisch nooit gebruikt wordt, maar het kan toch nog ooit van pas komen, ..

Allé als ze er doorkomt want ze is er nog niet door, althans als ik het artikel goed begrepen heb.

Misschien daarom dat reeds alle laptops zijn uitgerust met micro en webcam :p toekomst gericht zijn ze wel :p
proxydude
Starter
Starter
Contacteer:

Dus ik mag ook terug hacken?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Als dit voor de regering normaal is vind ik dat ze niet hypocriet moeten zijn, 'k zeg altijd geef je een mot moet je er altijd één terug verwachten.

Dat niet alleen denk je soms dat bedrijven hiermee gediend gaan zijn als de politie wat in hun computers zit te rommelen, .. wie weet wat een medewerker misschien thuis allemaal op zijn computer heeft staan, .. denk dan aan thuiswerkers, .. en wat van toepassing is op de Belgische bevolking is ook van toepassing op de Belgische bedrijven, die zullen lachen als de politie oeps een per ongeluk een bestandje verwijdert.. of bedrijfsgeheim aan de hoogste bieder gaat verkopen, of onder collega's rond bazuint, .. laten we eerlijk zijn hun reputatie is ook niet de beste, mannen lever u wapens in, kort erna, "wapens te koop".

Of nog beter monitor software installeren die vol gaten zit die al Uw zaken op het net publiceert, .. en dan denk ik aan hun website waar je vorig jaar personeelsformatie kon vandaan halen, ..

Dat ze eerst eens hun computer eens fatsoenlijk leren afsluiten voor ze willen gaan "hacken"
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”