goeie alternatief voor dommel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

hallo beste mensen

Ik ben al een jaartje lid van dommel,
Internet op zich heeft altijd goed gewerkt dankzij de belgacom backbone.
In ieder geval, ik zou graag eens wat sneller surfen.
12mbit en liefst adsl2+ 20mbit
kwestie van datalimiet.60-100gb per maand kom ik mee toe :D

Nu vermits mn wekgever 40+euro elke maand mn internet onkost betaald is prijs minder van belang
ik zie dat ik met dx adsl 12mbit kan krijgen (kben op 03BEV)
edpnet geen snel adsl, Scarlet beweert dat mn dslam tot 20mbit kan leveren maar geloof er niets van.
Ik veronderstel dat die mensen iedereen de volle pot beloven en u aan 6mbit verbinden tot je kan geupgrade worden?

tele 2 ook enkel 4mbit ipv 12mbit

alle tips zijn welkom


Trouwens, tis me opgevallen dat ik al 12betalingen heb gedaan voor mn dommel adsl die ik maar sinds Maart heb..
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Als je nu globaal nog niet aan 12 Mbit geraakt zal je zeker niet aan 20 geraken. Scarlet belooft of het algemee veel, gebruikers ervaringen spreken de getrouwheid daarvan vaak tegen.

Gezien je vergoeding zou ik gewoon voor Telenet kiezen (als je geen belang hecht aan dichtstaande poorten op hun firewall).
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

ik zit op een 4mbit dommel connectie. 12mbit hangt van de afspraak van desbetreffende isp af met Belgacom.
ik veronderstel dat bijvoorbeeld DXadsl wel 12mbit contracten heeft met belgacom, daarom dat ik via hen wel 12mbit zou kunnen krijgen
ik zit op een 1.5km van belgacom centrale (hebk zelf nog uitgemeten verleden jaar)
bon ik zal nog wat rondneuzen.
telenet weiger ik gewoon te nemen.kwestie van principe van mij :twisted: (45gb per maand is me te weinig)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hey69 schreef:telenet weiger ik gewoon te nemen.kwestie van principe van mij :twisted: (45gb per maand is me te weinig)


Princiepe of niet... het werkt wel wat je van ADSL vaak niet kan zeggen (als het over snelheden gaat).

Trouwens TurboNetXL heeft een 100 GB limiet, en aangezien de prijs minder van belang was zie ik niet echt het probleem.
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

tot met 42 euro betaald mn baas. om bijna 70euro te geven (das dus 30euro uit mn zak) voor expresnet xl vind ik er wat over eerlijk gezegd.
iK ZIE Dat je de XL variant trouwens enkel met digitale tv kunt nemen, anders is het 60gb /maand voor 62euro
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hey69 schreef:tot met 42 euro betaald mn baas. om bijna 70euro te geven (das dus 30euro uit mn zak) voor expresnet xl vind ik er wat over eerlijk gezegd.
iK ZIE Dat je de XL variant trouwens enkel met digitale tv kunt nemen, anders is het 60gb /maand voor 62euro

XL kun je ook apart nemen, maja, dan moet je wel de volle pot betalen (75 EUR), terwijl je voor 75 EUR wel digi tv, telefonie en internet krijgt, raar he :"D
tis goedkoper om alles te nemen ipv iets apart, ge zou gaan denken dat telefonie en digi tv waardeloos zijn (of internet zwaar overpriced)

De prijs is dus WEL een issue, DX-adsl of Scarlet, dat zijn voorlopig mijn aandraders, daar krijgt ge het meeste voor het minste geld :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:De prijs is dus WEL een issue


Inderdaad... ik bekeek het eerder van normaal betaal je als consument 30 a 40 euro voor internet, dus dankzij z'n werkgever (dankzij hem is de 75 euro wel betaalbaar) blijft dit bedrag hetzelfde en heeft hij "zorgeloos en snel" internet.

Maar blijkbaar wil hij zelf niets/weinig betalen... tja, dan kan ik alléén hopen dat hij een stabiele ADSL verbinding heeft en de snelheden niet louter bij theorie blijven.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:Inderdaad... ik bekeek het eerder van normaal betaal je als consument 30 a 40 euro voor internet, dus dankzij z'n werkgever (dankzij hem is de 75 euro wel betaalbaar) blijft dit bedrag hetzelfde en heeft hij "zorgeloos en snel" internet.

Maar blijkbaar wil hij zelf niets/weinig betalen... tja, dan kan ik alléén hopen dat hij een stabiele ADSL verbinding heeft en de snelheden niet louter bij theorie blijven.

Inderdaad, het is spijtig, want voor 30 EUR turbonetXL hebben, 'k vind dat redelijk goedkoop (dan zou ik die digi en telefonie er direct bijnemen)/
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Maar blijkbaar wil hij zelf niets/weinig betalen... tja, dan kan ik alléén hopen dat hij een stabiele ADSL verbinding heeft en de snelheden niet louter bij theorie blijven.

Je doet hier nu uitschijnen dat het bij ADSL allemaal kommer en kwel is. Ik surf al sinds de introductie op xDSL (diverse huizen en bedrijven, afstanden centrale) en ik heb nooit te klagen gehad qua stabiliteit of snelheid. Heb zelf nooit 75 euro moeten betalen om een (rekening houdend met de tijdsgeest) normaal volume te hebben of mogelijkheden is het nu op poorten, wat ik deed met mijn verbinding of de hoeveelheid pc's die ik (theoretisch) mocht aansluiten.

Als ge 3 a 5 km woont van een centrale (en de laatste jaren is dat ook al enorm verbeterd de verhouding afstand / snelheid) kan het problematisch worden en dan ben je misschien beter af met Telenet, maar heb zo het gevoel dat de laatste jaren dat eerder uitzondering is dan regel.

Serieus heb het gevoel dat ik een sales praatje hoor die men bij Telenet mij een tijdje terug ook al probeerde te verkopen (ook al weet ik dat je Telenet niet echt genegen bent, maar moest er spontaan aan denken)

12mbit en liefst adsl2+ 20mbit

12mbit is een capped ADSL2+ verbinding maar via Belgacom DSLAM. Die 20mbit is geloof ik via scarlet haar eigen dslam maar daar zijn er niet al te veel van.
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Ik denk dat het verstandig is bij je keuze er ook rekening mee te houden dat er misschien ooit een dag komt dat de baas deze 40euro niet meer betaald, wat voor reden dan ook. Als je er geen rekening mee houd zou ik ook voor telenet turbonetxl gaan. Ik ben momenteel naar edpnet en tele2 aan het kijken, waarbij edpnet voorlopig mijn voorkeur heeft. Scarlet wil ik nooit meer nemen door vorige opzeg/verhuisproblemen en huidige toestand met Belgacom overname.

Groetjes
D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dajump schreef:Ik denk dat het verstandig is bij je keuze er ook rekening mee te houden dat er misschien ooit een dag komt dat de baas deze 40euro niet meer betaald, wat voor reden dan ook. Als je er geen rekening mee houd zou ik ook voor telenet turbonetxl gaan. Ik ben momenteel naar edpnet en tele2 aan het kijken, waarbij edpnet voorlopig mijn voorkeur heeft. Scarlet wil ik nooit meer nemen door vorige opzeg/verhuisproblemen en huidige toestand met Belgacom overname.

Groetjes
D
De stabiliteit van het Belgacom-netwerk, de snelle activering, de continue (3 jaar) lage prijs, prachtige voorwaarden...
Eerlijk, de overname door Belgacom is alleen maar positief te noemen voor Scarlet, het is dan wel negatief voor de markt natuurlijk.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Lord Utopia schreef:
Dajump schreef:Ik denk dat het verstandig is bij je keuze er ook rekening mee te houden dat er misschien ooit een dag komt dat de baas deze 40euro niet meer betaald, wat voor reden dan ook. Als je er geen rekening mee houd zou ik ook voor telenet turbonetxl gaan. Ik ben momenteel naar edpnet en tele2 aan het kijken, waarbij edpnet voorlopig mijn voorkeur heeft. Scarlet wil ik nooit meer nemen door vorige opzeg/verhuisproblemen en huidige toestand met Belgacom overname.

Groetjes
D
De stabiliteit van het Belgacom-netwerk, de snelle activering, de continue (3 jaar) lage prijs, prachtige voorwaarden...
Eerlijk, de overname door Belgacom is alleen maar positief te noemen voor Scarlet, het is dan wel negatief voor de markt natuurlijk.

2

Zowel easynet als dommel (mijn 2 vorige providers) was grotendeels via het Belgacom netwerk en dat daar had ik eigenlijk niets op aan te merken, los van wat ik vind van het bedrijf op zich. Heb nu toch scarlet aangevraagd omdat de overname van Belgacom mij toch wel vertrouwen inboezemde :-)
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Eind deze maand verzend ik mijn opzegbrief naar Dommel. Ik zit op 4.7 km van de centrale (volgens EDPnet), nog ff uitkijken naar een andere provider. Scarlet lijkt aanlokkelijk, DXADSL mss. ook, hewel het op de fora ook niet allemaal rozengeur en manen lijkt. Ik heb nu echt veel last van disconnects, ben er principieel tegen weer naar Telenet te gaan maar de alternatieven moeten wel werkbaar zijn.
Black is the colour of my true love's hair
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

als ik zei dat prijs geen isue is , heeft dit wel een grens natuurlijk :)

heb geen nood aan digitale tv, heb al sateliet tv .

heb nooit problemen gehad met adsl technologie op zich.Sinds ik in de branche werkte meer dan 6jaar, weetk wel waarover ik praat ;)
Telenet hoef ik gewoon niet, net zoals ik weiger met een Ford te rijden.
Zinloos? maybe wel maar dat is mijn probleem
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

DXadsl biedt 12 Mbit aan over het netwerk van BGC.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Inderdaad, het is spijtig, want voor 30 EUR turbonetXL hebben, 'k vind dat redelijk goedkoop (dan zou ik die digi en telefonie er direct bijnemen)/


Met een Shake compenseer je inderdaad nog eventueel andere dingen wat het wat mij betreft zeker interessant maakt. Kies je voor een ADSL oplossing dan moet je ook daar nog gaan rekenen voor je telefonie, en misschien betaal je ook reeds voor digitale TV.

Silence schreef:Je doet hier nu uitschijnen dat het bij ADSL allemaal kommer en kwel is.


Nee, zeker niet... maar wel als de TS specifiek aangeeft dat hij een hoge snelheid wil en zelfs spreekt over 20 Mbit. Waar prijzen voor hoge volumes bij ADSL zeker interessanter zijn dan welk abonnement bij Telenet ook is dit eveneens zo voor snelheid bij Telenet versus ADSL. Veel volume en snelheid blijft dan ook nog steeds een moeilijk combinatie.

Silence schreef:Als ge 3 a 5 km woont van een centrale (en de laatste jaren is dat ook al enorm verbeterd de verhouding afstand / snelheid) kan het problematisch worden en dan ben je misschien beter af met Telenet, maar heb zo het gevoel dat de laatste jaren dat eerder uitzondering is dan regel.


Ik zie niet in wat hier met de jaren aan zou veranderen... de fysieke beperkingen van de ADSL technologie veranderen nu éénmaal niet. Spijtig dat de Userbase speedtest niet meer bestaat, maar bij ADSL was het eerder een uitzondering als iemand nog maar in de buurt kwam van z'n theoretische snelheid. Hoe vaak zie je hier trouwens mensen snelheden posten van 2.5 a 3 Mbit... tja, wat ben je dan met een theoretisch stijging van 4 naar 12 Mbits.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

hey69 schreef:ik zit op een 4mbit dommel connectie. 12mbit hangt van de afspraak van desbetreffende isp af met Belgacom.
ik veronderstel dat bijvoorbeeld DXadsl wel 12mbit contracten heeft met belgacom, daarom dat ik via hen wel 12mbit zou kunnen krijgen
ik zit op een 1.5km van belgacom centrale (hebk zelf nog uitgemeten verleden jaar)
bon ik zal nog wat rondneuzen.
telenet weiger ik gewoon te nemen.kwestie van principe van mij :twisted: (45gb per maand is me te weinig)


Ik zit zelf iets meer dan 1 Km van de centrale en heb een 20/1 abbo bij DxADSL.
Afbeelding
(Op een 2e pc loopt nu ook een internetverbinding dus eigenlijk zou het resultaat nog iets beter moeten zijn). DL van Belnet gaat tegen +1.7MB/sec, upload 107-108kB/sec
Limiet is 175GB wat voor mij in de praktijk unlimited is ;-)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

on4bam schreef:Ik zit zelf iets meer dan 1 Km van de centrale en heb een 20/1 abbo bij DxADSL.


Ideaal gelegen dus (hoeveel mensen denk je dat echt op die afstand of beter zitten) en je haalt net 70% van je theoretische snelheid. Hoeveel blijft hier nog van over op 2 of zelfs 3 km waar de meeste mensen zitten... ik denk dat het dan meteen duidelijk is dat je snelheid (als je dat als prioriteit stelt) niet bij ADSL moet gaan zoeken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Snelheid is nooit mijn prioriteit geweest. Ik wil
1. geen geblokkeerde poorten (geen kabel dus)
2. een deftige limiet (geen kabel dus)
3. De prijs moet OK zijn (geen kabel dus, ik heb geen zin in al die triple toestanden)

Dat gezegd zijnde, snelheid is plezant maar ik moet nog de eerste keer tegenkomen dat de snelheid echt "nodig" is. Dat er continue 3 PCs vlot kunnen werken is belangrijk zonder dat 1 PC de volle bandbreedte in beslag neemt.

YMMV (Your mileage may vary).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

on4bam schreef:
hey69 schreef:ik zit op een 4mbit dommel connectie. 12mbit hangt van de afspraak van desbetreffende isp af met Belgacom.
ik veronderstel dat bijvoorbeeld DXadsl wel 12mbit contracten heeft met belgacom, daarom dat ik via hen wel 12mbit zou kunnen krijgen
ik zit op een 1.5km van belgacom centrale (hebk zelf nog uitgemeten verleden jaar)
bon ik zal nog wat rondneuzen.
telenet weiger ik gewoon te nemen.kwestie van principe van mij :twisted: (45gb per maand is me te weinig)


Ik zit zelf iets meer dan 1 Km van de centrale en heb een 20/1 abbo bij DxADSL.
Afbeelding
(Op een 2e pc loopt nu ook een internetverbinding dus eigenlijk zou het resultaat nog iets beter moeten zijn). DL van Belnet gaat tegen +1.7MB/sec, upload 107-108kB/sec
Limiet is 175GB wat voor mij in de praktijk unlimited is ;-)



heb naar dx adsl gebeld, en kan op 12mbit maar nog niet op 20mbit omdat er nog geen scarlet dslam voor mij beschikbaar is.12mbit is ook al heel goed.
tzal tussen scarlet en DXadsl hangen denk ik..heb nog maandje de tijd om de kat uit de boom te kijken
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

verwacht je aan 7 tot 8 Mbps maximum maar effectief hoor , zelfs op de scarlet 20 DSLAM
The eternal and true pessimist :D
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

a3ke schreef:verwacht je aan 7 tot 8 Mbps maximum maar effectief hoor , zelfs op de scarlet 20 DSLAM


Ik heb 9Mbps, constante verbinding. zit op 2500m van de centrale en m'n waarden zijn rond de 2.4 op het 12Mbps abonnement.

Ik ken er veel hier in de omgeving die effectief 12 hebben ...

Ik heb zeker niks tegen Telenet, we hebben zelf digitale tv van Telenet, maar als je 12Mbps kunt halen, dan zou ik niet twijfelen!

Bij dxADSL krijg je gewoon meer voor je geld, ik ken ook mensen met Telenet die een heel slechte lijn hebben, er zouden teveel mensen
telenet hebben in die straat ..., trage ping, ook heel vaak bij Telenet, poorten geblokkeerd enz ...

Dan heb je wel 20Mbps (in beste geval) maar bij het surfen zal je hier geen verschil in merken hoor.

Telenet voor TV, ADSL (dxADSL) voor internet als je een goeie afstand hebt, zeker niet twijfelen.

Gooi er dan nog een voip abonnement tegen en tis helemaal goed :)
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”