Smartphone om te surfen

Plaats reactie
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ben op zoek naar een toestel waarmee je vooral kunt surfen en mail bekijken. mp3 en camera is van minder belang.

Het surfen zou moeten gaan zoals in het begin van het filmpje van bv. de Samsung i900 Omnia (filmpje) , maar vind het toestel persoonlijk nogal aan de dure kant. Surfen zou tamelijk snel moeten gaan.
prijs zou ik het liefst onder de 300 euro willen houden.

Als provider denk ik aan Base, aangezien je daar voor €20/maand 2gb aan data moogt verbruiken.

edit: ben ik iets met één van deze toestellen? http://www.costco.com/Common/Category.a ... lang=en-US
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Op geen van die toestellen ga je echt een behoorlijke "surfervaring" hebben. Enige die het een beetje fatsoenlijk kan is de iPhone, maar die valt dus buiten budget :). Voor Windows Mobile-toestellen heb je, naast de ingebouwde Internet Explorer die qua rendering er mee door kan, maar qua functies en gebruiksgemak zeer tegen steekt (zowat onmogelijk om zonder 'penneke' te surfen) heb je daar het voordeel dat er alternatieve webbrowsers zijn, zoals Opera Mobile (eventueel zelfs Opera Mini), Firefox Mobile ziet er veelbelovend uit, maar is nog niet beschikbaar, en SkyFire wat helaas hier niet beschikbaar is.

Snel surfen is vooral een probleem van bandbreedte, en daar zit je met Base dus niet zo geweldig, wegens geen 3G-netwerk. Het verschil is, mits er 3G-dekking is, fenomenaal. Ik heb een SonyEricsson K850i en merk het met de ingebouwde browser (Netfront 3.1) enorm het verschil tussen 3G en GPRS. In Opera Mini is het verschil al veel kleiner, maar da's dankzij de caching/proxying/compressie op server-niveau van dat systeem.

Een 2 GB-plan bij Proximus kost u € 34,99 /mnd, bij Mobistar is dat tegenwoordig nogal moeilijk; dan moet je al een iPhone-abonnement nemen en da's 60 euro voor 1 GB (slik!)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb al veel smartphones in m'n handen gehad (daarom niet allemaal van mezelf) en er is er maar 1 blijven steken, de iPhone ... Als je geduld hebt en een goede 2de handse aanbieding tegekomt, dan zou dat toch moeten lukken met je budget.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik zou zeggen probeer ze eens uit...bij mediamarkt,pdashop,...
Hoe groot wil je je scherm?
(ik heb een p990i)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Damn, is die Iphone nog altijd zo duur (€500-600) :bang:

Scherm toch liefst minstens 2.5", maar een aangename surfervaring is toch wel aangewezen.
Misschien iets langer doorsparen voor die I900, maar een provider is blijkbaar str*ntduur :evil:
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij Satrun staat een SE w950 te koop voor 130€.
is waarschijnlijk niet het beste toestel maar het surfen gaat toch redelijk vind ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je nog enkele weken kan wachten zou ik zeker kijken naar de Nokia 5800.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Als het budget 300€ is, koop je dan een netbook van 250€ om te surfen en een el cheapo gsm van 50€ om te bellen.

Wat mobiel dataverkeer betreft: hou Mobile Vikings in de gaten. Zij beloven dat de eerste GiB dataverkeer gratis is.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

mja, wil wel een netbook laten meebrengen door mijn broer, zit nu in america, maar die kan je zo moeilijk in je broekzak steken, maar het is wel een alternatief waaraan ik denk.

En mobile vikings ben ik nog op een code aan het wachten :)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

HTC Touch Pro / HTC Touch HD zijn ook leuk, maar wel duur. Op de meeste locaties heb ik wel WiFi met m'n Touch Pro maar surfen blijft gewoon een hele opgave met m'n vingers hoor, ik gebruik het meest m'n stiletje in Opera. Voor de rest is het allemaal wel ok.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Teebee schreef:mja, wil wel een netbook laten meebrengen door mijn broer, zit nu in america, maar die kan je zo moeilijk in je broekzak steken, maar het is wel een alternatief waaraan ik denk.

En mobile vikings ben ik nog op een code aan het wachten :)

edit: en daarjuist heb ik een code gekregen :beerchug:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

localhost schreef:Wat mobiel dataverkeer betreft: hou Mobile Vikings in de gaten. Zij beloven dat de eerste GiB dataverkeer gratis is.
15€ / maand noem ik niet gratis, maar allé...
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

THDBASED schreef:
localhost schreef:Wat mobiel dataverkeer betreft: hou Mobile Vikings in de gaten. Zij beloven dat de eerste GiB dataverkeer gratis is.
15€ / maand noem ik niet gratis, maar allé...
Ik heb nergens geschreven dat het abonnement of het telefoonverkeer gratis is he sjarel! ;-)
Soit, wie een beetje googlet of een beetje zoekt op dit forum, zal wel genoeg info vinden over Mobile Vikings. In één zinnetje krijg ik hun productaanbod namelijk niet uitgelegd, jij wel? :)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
THDBASED
Pro Member
Pro Member

localhost schreef:Ik heb nergens geschreven dat het abonnement of het telefoonverkeer gratis is he sjarel! ;-)
Telefoonverkeer is niet inbegrepen (0,24€ /min = DUUR!) en die "gratis" SMS'en kosten NIKS m.a.w. DATAVERKEER != gratis.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Dan gebruiken we toch pay & go om te bellen? :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

THDBASED schreef:Telefoonverkeer is niet inbegrepen
Serieus? Da's dan toch lichtjes dubbelzinnig uitgelegd op de site hoor. Wat is uw bron precies?
ooh. shiny.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Onze tarieven?

* € 0,24 / MIN
* € 0,10 / SMS
* 1000 GRATIS SMS
* GRATIS mobiel internet
(normaal gebruik: 1GB/maand)
THDBASED
Pro Member
Pro Member

cloink schreef:
THDBASED schreef:Telefoonverkeer is niet inbegrepen
Serieus? Da's dan toch lichtjes dubbelzinnig uitgelegd op de site hoor. Wat is uw bron precies?
Staat toch gewoon op de site te lezen.
Op deze pagina (http://mobilevikings.com/nl/conditions/) staat nergens dat in die 15 € / maand belminuten inbegrepen zit. Daarmee mijn conclusie -> vrij duur...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja maar, waarom gebruiken ze dan de term "Bij elke herlaadbeurt" ? Ik ga er van uit: herladen = krediet op de gsm zetten om op te bellen. Zoals bij een Pay&Go e.d. Denk trouwens écht wel dat het zo zal zijn, anders kost die "gratis" GB gewoon 15€ en is hun aanbod helemaal niet meer interessant (en schieten ze dus hun doel voorbij). Maar ok, begin februari zal ik eens goed het contract lezen... ;)
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

cloink schreef:Ja maar, waarom gebruiken ze dan de term "Bij elke herlaadbeurt" ? Ik ga er van uit: herladen = krediet op de gsm zetten om op te bellen.
Omdat je gratis GB ook maar één maand geldig is... je moet dus inderdaad minstens iedere maand herladen.
cloink schreef:anders kost die "gratis" GB gewoon 15€ en is hun aanbod helemaal niet meer interessant (en schieten ze dus hun doel voorbij).
Waarom niet interessant... waar kan je elders 15 euro opbellen en een GB data krijgen ? Als je natuurlijk een beperkt GSM gebruiker bent, en zou toekomen met minder dan 15 euro per maand ben je natuurlijk minder af... al bestaat er zeker geen goedkoper alternatief volgens mij.
cloink schreef:Maar ok, begin februari zal ik eens goed het contract lezen...
Inderdaad... en zo ie zo is het leuk dat er wat druk op die markt komt.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504 schreef:Waarom niet interessant... waar kan je elders 15 euro opbellen en een GB data krijgen ?
Je begrijpt me verkeerd, geloof ik. Als je het krediet kan opbellen, vind ik het aanbod interessant. Maar hierboven zei er iemand dat je die 15€ niet eens kan gebruiken om te bellen en dan zou het me een pak minder interessant lijken...
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

cloink schreef:Maar hierboven zei er iemand dat je die 15€ niet eens kan gebruiken om te bellen en dan zou het me een pak minder interessant lijken...
Volgens mij is hij fout dan... als je het niet kan gebruiken dan zou het 15 euro / GB data zijn... en dan is het niet gratis natuurlijk. Nee, volgens mij krijg je per herlaadbeurt 1 GB data gratis die slechts één maand geldig blijft (alzo moet je dus iedere maand herladen)... althans zo had ik het begrepen.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Vraag het anders eens aan @mobilevikings op Twitter in plaats van in het wilde weg te gokken.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”