Hallo,
Ik ben tegen wil en dank MOETEN overschakelen naar Telenet en heb nu een ExpressNet abonnement voor 2 PCs. Ik heb echter nog geen router,
dus mijn twee PCs zijn nu rechtstreeks aangelosten via een switch aan de kabelmodem.
Nu heb ik het volgende SHIT probleem: via DHCP krijgen mijn twee PCs elke een IP address, maar in een VERSCHILLEND subnet.
Alle twee kunnen ze op internet connecteren, maar ik kan geen gegevens meer uitwisselen tussen de twee PCs (drive mappen etc).
Dit komt omdat telenet poorten blokkeert of een firewall geinstalleerd heeft op de router die de twee subnetten met elkaar verbindt.
DANK U WEL TELENET !
ipconfig /release en /renew werkt niet, want ik krijg natuurlijk steeds het vorige ip address terug !
Hoe kan ik Windows of Telenet nu forceren om mij twee ip addressen in hetzelfde f**cking subnet te geven ?
mvg,
The_Cobra
Telenet shit: 2 Pcs in verschillend subnet
-
- Plus Member
- Contacteer:
niet. Koop een router.geertn444 schreef: Hoe kan ik Windows of Telenet nu forceren om mij twee ip addressen in hetzelfde f**cking subnet te geven ?

- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beste TS, als je echt geen router hebt/wil, kan je altijd een "virtual nic" installeren en zo je eigen thuisnetwerk instellen. Dat is iets dat ik al eerder heb gedaan bij mensen die toch een intern netwerk willen, maar de WAN ip's (met bijbehorend uniek MAC adres) van Telenet behouden. (bvb Studentenkot e.d.)
Met deze driver geraak je al ver: http://www.ntkernel.com/w&p.php?id=32
Hij is echter nog niet getest/supported onder Vista.
Grtz,
Sasuke
Met deze driver geraak je al ver: http://www.ntkernel.com/w&p.php?id=32
Hij is echter nog niet getest/supported onder Vista.
Grtz,
Sasuke
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Wat zijn ze hier weer vriendelijk zeg ....

De TS weet iets niet en dan is het meteen weeral provider bashing

Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack

*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727

*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik zou zeggen, koop een goed routerken, want je PC (zelf met software firewall) rechtstreeks aan het Internet hangen is wat gevaarlijk xD
Bij m'n tante in Zwitserland heb ik nogal wat ervaren... Zelfde scenario daar, maar behalve de Windows Firewall en AVG Anti-Virus was er niks. Je kon al raden waarom de PC traag ging...
Bij m'n tante in Zwitserland heb ik nogal wat ervaren... Zelfde scenario daar, maar behalve de Windows Firewall en AVG Anti-Virus was er niks. Je kon al raden waarom de PC traag ging...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En alzo gaat je verbinding tussen je twee PC's over een andere (betrouwbare ?) server !rottekop schreef:Of gebruik Hamachi !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
En dan wordt die traffic mooi aangerekend op je telemeter

- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Koop een router (en stop met...)
De firma dankt u. Ook een prettige maandagmorgen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Avenger 2.0 schreef:En dan wordt die traffic mooi aangerekend op je telemeter
Allemaal juist maar hij heeft dan toch geen router moeten kopenr2504 schreef:En alzo gaat je verbinding tussen je twee PC's over een andere (betrouwbare ?) server !

Het blijft een klotefirma eender welke router je koopt. Ik ben er al een poosje volledig weglocalhost schreef:Koop een router (en stop met...)