Hoi allemaal,
Ik heb weer wat zitten opzoeken over digitale televisie (inclusief de artikelen van Test Aankoop) en ik kan nu denk ik toch duidelijk zeggen dat Telenet digitale TV beter is dan Belgacom TV. Over de prijs heb ik toch nog enkele vragen.
Ik heb hier beneden een breedbeeld lcd televisie (zonder HDMI), heeft het dan nut dat ik digitale televisie neem ?
Is mijn beeld dan ook 5x scherper en het geluid 5x beter, of is dit enkel als ik de digibox verbind met mijn TV met HDMI kabel ?
Dus kan iemand mij een pakket aanraden: Ik heb genoeg met deze zenders: Een, Vtm, Canvas, Nickelodeon, Mtv, Tmf, Jim, Nat. Geo, ketnet, vt4, 2BE, Vijf. Ik moet niet kunnen opnemen want ik heb hier een dvd-recorder. Terugspoelen, en pauzeren tijdens een uitzending wil ik kunnen. Het mag niet te duur zijn. Iemand suggesties ? Liefst geen shakes want heb al internet en telefonie van Dommel.
Mvg Tom
Digitale TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Digitaal zelfs verbonden via een SCART is veel beter dan analoog!
Standaard pakket met een HD Digicorder aangezien je wil kunnen pauzeren: 8 EUR / maand
Standaard pakket met een HD Digicorder aangezien je wil kunnen pauzeren: 8 EUR / maand
Maar is het dan niet jammer dat mijn TV geen HDMI poort heeft als ik dan toch HD kanalen krijg ?Astralon schreef:Digitaal zelfs verbonden via een SCART is veel beter dan analoog!
En op hoeveel per maand komt dit dan in totaal ? (Ik bedoel Huur digicorder, het zender pakket, en het kabelabonnement ?)
Mvg Tom
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Oh, maar je krijgt er toch geen HD-kabel bij hoor, zelfs over HD-digico(r)ders gaat met SCART bij TelenetTommyboy3 schreef: Maar is het dan niet jammer dat mijn TV geen HDMI poort heeft als ik dan toch HD kanalen krijg ?
En op hoeveel per maand komt dit dan in totaal ? (Ik bedoel Huur digicorder, het zender pakket, en het kabelabonnement ?)
Mvg Tom

20,73 EUR per maand voor digitale TV (dat is het jaarlijkse abonnement 152,73 EUR + 8 EUR maandelijks).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Oink, een LCD tv zonder HDMI? Wat een zonde...
Nu op zich geeft het nog niet zoveel, Telenet bied niet zoveel HD kanalen aan momenteel. Met Scart kom je in dat geval ook behoorlijk toe. Nog beter is uiteraard component indien die decoder en je tv dit ondersteunen.
Nu op zich geeft het nog niet zoveel, Telenet bied niet zoveel HD kanalen aan momenteel. Met Scart kom je in dat geval ook behoorlijk toe. Nog beter is uiteraard component indien die decoder en je tv dit ondersteunen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Dit geeft bij mij toch een slechter beeld.TomG schreef:Oink, een LCD tv zonder HDMI? Wat een zonde...
Nu op zich geeft het nog niet zoveel, Telenet bied niet zoveel HD kanalen aan momenteel. Met Scart kom je in dat geval ook behoorlijk toe. Nog beter is uiteraard [b]component[/b] indien die decoder en je tv dit ondersteunen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Als er geen HDMI en component opzit , zit er heel vaak wel een DVI aansluiting op , gebruik dan deze . Als het om een ouder model gaat (4a5 jaar oud) is de kans heel groot dat er geen hdmi en component opzit ( heb zelf een LG in de woonkamer die geen van beide heeft ) .Tommyboy3 schreef:
Ik heb hier beneden een breedbeeld lcd televisie (zonder HDMI), heeft het dan nut dat ik digitale televisie neem ?
Is mijn beeld dan ook 5x scherper en het geluid 5x beter, of is dit enkel als ik de digibox verbind met mijn TV met HDMI kabel ?
Mvg Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Dat zou normaal gezien zo moeten zijn ( mss een miniem verschil met HDMI ), het is ook digitaal . Let wel , DVI geeft geen geluid door , dit moet je nog appart naar je tv brengen .
In de handel vind je kabels met1xDVI en 1 HDMI , of verloopstukskes . Ik heb het ooit eens getest met een xbox360 , enja , veel beter beeld dan scart ( tv is nie HD ready ofzo , is nog het xwga type ) .
In de handel vind je kabels met1xDVI en 1 HDMI , of verloopstukskes . Ik heb het ooit eens getest met een xbox360 , enja , veel beter beeld dan scart ( tv is nie HD ready ofzo , is nog het xwga type ) .
Hoi allemaal,
Ik was gister bij mijn nonkel, en die had ook digitale televisie van Telenet. Ik zag dat hij maar liefst +600 had, er waren er wel enige van geblokkeerd ivm geen abonnement. Mijn vraag is nu : Ik dacht dat je maar een kleine 100 zenders had als je digitaal keek. Mijn nonkel heeft zeker geen duur abonnement, hij heeft dus ook geen extra zenderpakket.
Mvg Tom
Ik was gister bij mijn nonkel, en die had ook digitale televisie van Telenet. Ik zag dat hij maar liefst +600 had, er waren er wel enige van geblokkeerd ivm geen abonnement. Mijn vraag is nu : Ik dacht dat je maar een kleine 100 zenders had als je digitaal keek. Mijn nonkel heeft zeker geen duur abonnement, hij heeft dus ook geen extra zenderpakket.
Mvg Tom
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
D'er is een gigantisch gat tussen hoor. Ook radiozenders zouden er tussen moeten zitten, en een aantal zenders zitten er dubbel op.
En tel dan ook nog eens één, één HD, één+, ...
En tel dan ook nog eens één, één HD, één+, ...
-
- Plus Member
- Contacteer:
Er zijn er zo'n 180 ongeveer. Trek daar de radiozenders van af en je houdt er een stuk of 100 over. Houd er rekening mee dat op niet elk nummertje een zender staat geprogrammeerd. Alle zenders werden per categorie geplaatst. Zo zit er op 240 bijvoorbeeld niks.Tommyboy3 schreef:Hoi allemaal,