Abnormaal slechte waardes.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

Gegroet!

Deze waardes heb ik al een tijdje maar nu is het gewoonweg echt zo ver gekomen dat ik echt een overstap na telenet overweeg... :eek:
één keer 6 uur en ge kunt het vergeten dat ik nog stabiel internet heb en dit blijft zo de ganse nacht zelfs na 1 uur is het nog van dit.

Nu de waardes;

router:FRITZ!Box Fon WLAN 7050 (aka geen brol)

Voor 6 uur:
ATM data rate: Kbit/s 2240(recieved) 384(sent)
Line attenuation: 64dB(recieved) 25dB(sent)
Signal/Noise ratio: 16dB(recieved) 28dB(sent)
Attainable data rate: Kbit/s 6084(recieved) 1160(sent)

(slecht maar stabiel)

Na 6 uur:
ATM data rate: Kbit/s 2240(recieved) 384(sent)
Line attenuation: 64dB(recieved) 25dB(sent)
Signal/Noise ratio: 0-15dB(recieved) 28dB(sent) (Loopt als een teller na beneden tot 0-4 db en reset terug tot 10+ constant)
Attainable data rate: Kbit/s 6084(recieved) 1160(sent)

constant ook een signal loss van 409 en frame loss van 1, dat natuurlijk omhoog gaat één keer 6 uur.


Nu een paar fijne weetjes, via via iemand die i ken van belgacom weet ik het volgende ik zit niet zoals je zou denken 10Km van een centrale af maar ik zit 3,3Km van een centrale af en de DSlam moet volledig overvol zijn en te weten gekomen via de aansmeer dienst van BGC dat de buurt nog altijd op oude VDSL lijnen werkt.

Ik heb de laatste jaar 2 maal mijn verbinding laten verlagen van 4,4mb na 3,3mb na nu 2,2mb.

Wat ik me afvraag is hoe kan het dat de stabiliteit constant omlaag blijft gaan en hoe ik het beste dit kan aanpakken omte laten oplossen want ik weiger tegeloven dat dit allemaal gewoon mijn 'binnen bekabeling' is, Want ik weet als ik er nu na toe moet bellen ze me maar twee oplossingen geven 1) na 1,1mb profiel (terwijl buren digitale televisie van BGC hebben) 2) mijn binnen bekabeling laten vervangen en nieuwe aansluiting laten maken van de straat door een onder aannemer wat waarschijnlijk niet goedkoop gaat zijn en geen zekerheid biedt op een oplossing.

Dus alle tips zijn welkom.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Sluit uw modem eens als enige aan, dus geen splitter, geen andere telefoons, gewoon enkel uw modem op het eerste (hoofd) aansluitpunt? Ben benieuwd of dat verschil geeft en dat sluit binnenbekabeling uit (en splitter vergeten veel mensen kan ook veel uitmaken)
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

qless schreef:Sluit uw modem eens als enige aan, dus geen splitter, geen andere telefoons, gewoon enkel uw modem op het eerste (hoofd) aansluitpunt? Ben benieuwd of dat verschil geeft en dat sluit binnenbekabeling uit (en splitter vergeten veel mensen kan ook veel uitmaken)


Al lang uitgeprobeerd,

Zelfs de kabels al eens na gecheck en zuiver gemaakt me alcohol geen verschil in waardes, eerste aansluitpunt is onbereikbaar omdat er iets voor gemetseld is, heb het al overweegt omdat volledige weg te halen maar ik heb toch mijn twijfels dat één splitter en één door verbinding van minder dan één meter zo'n slechte waardes geeft.

trouwens door de telefoon eraf te halen, zoals ik juist nog maal eens geprobeerd heb heb ik plotseling een frame loss van 205 en signal loss van 749.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

AcidBaron:

Doe de moeite niet om iets uit te breken. Die extra meter gaat het niet maken.

Als je de lijst wilt zien van "aanpassingen" die ik hier gedaan heb, om zeker te zijn dat het probleem niet bij mij lag... trust me... Ben je dagen tijd aan kwijt, en geld...

Op een lijn dat een jaar of 3 geleden nog 6Mbits aankon ( nipt @ 6dB ), doe ik vandaag nog 2.5Mbits ( @ 6dB op een ADSL2 profiel! ). Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ik op "mediumband" zat. 2.5Mbits, jongens toch... Al te vaak roepen ze dat het de binnen installatie is, maar als je je modem rechtstreeks aansluit, op het dichtstbijzijnde punt waar de telefonie binnen komt, dan ligt het probleem niet bij uw binnen installatie. En verwacht geen hulp van Dommel. "Als" ze antwoorden, gaan ze gewoon je verbinding iedere keer naar beneden smijten met het excuus dat je lijnwaarden niet goed zijn. Heuu ja, en wat doet u eraan??? Lijn beperken, opgelost... *zucht*. Ik heb hier nog een half dozijn tickets open staan, met de vraag om een BC technieker te sturen. Antwoord: Niets. Als zelf dat te veel gevraagd is, ...

Nog 7 dagen, en bye bye dommel. Dan komen ze van Belgacom hier de installatie doen van een VDSL2 Belgacom Internet Pro Compact lijn Local aansluiting ( 400m off zo ) verderop, en geen 3.6km van de centrale meer. Zodus, mijn BC technieker zal langskomen nu, maar enkel om Dommel buiten te smijten *grins*.

Kost +- dubbel zoveel geld... BC Internet Pro Compact 105€ ( inc btw ) vs Dommel 50€ ( inc btw & kosten adsl2 upgrade meegeteld ), maar als je van een 2.5Mbits/0.5Mbits/150GB/Dynamic Ip gaat, naar een 20Mbits/1.4Mbits/Nolimiet./Fixed Ip. We gaan volgende week zien, maar als is het maar 16Mbits, dat is nog altijd een zesvoudige verhoging van de download snelheid vs wat ik nu heb met Dommel. Dan is het dat waard voor mij ( kan de kosten nu toch ook aftrekken als zelfstandige webontwikkelaar :) ). En dan heb je tenminste BC hun helpdesk. Als je niet geholpen wordt, kan je via andere manieren support krijgen. Bij Dommel als een kleine firma, kom je toch altijd op dezelfde uit...

Mijn tip, kijk uit naar een andere provider. De tijd en moeite dat je erin stopt, is na verloop van tijd het niet waard. Het grote probleem is, als er een fout zit op je adsl lijn, maakt het niet uit waar je zit, want de meeste maken toch gebruik van BC hun netwerk. Aka, het probleem kan zich ook voordoen bij een andere provider. Uw voordeel is dat een andere provider wel een degelijke helpdesk kan hebben om het probleem op te lossen, en dat je geen geld wegsmijt aan full rate splitter, andere modems, enz, en dan spreken we nog niet over de hoeveelheid tijd. Moest ik een factuur opmaken aan de hoeveel tijd dat ik gespendeerd hebt met zaken te doen dat Dommel moest / simpel kan oplossen. Dan zou mijn uur factuur naar hun minimaal 1000 euro bedragen ( tegen de schappelijke prijs van 30 euro / uur ) voor dit jaar. Trust me, het is de moeite niet waard om op te vechten tegen dommel hun helpdesk.

Dit is wat vele mensen schrik van kregen een jaar geleden. De ene promo / aanpassing om volk binnen te halen, en hun firma niet uitbreiden voor de support op te vangen. En het is ook uitgekomen...
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

AcidBaron schreef:Zelfs de kabels al eens na gecheck en zuiver gemaakt me alcohol geen verschil in waardes, eerste aansluitpunt is onbereikbaar omdat er iets voor gemetseld is, heb het al overweegt omdat volledige weg te halen maar ik heb toch mijn twijfels dat één splitter en één door verbinding van minder dan één meter zo'n slechte waardes geeft.


1 slechte verbinding door bijv oxidatie of 1 splitter die kapot is gegaan (ouderdom,...) ergens op de lijn kan de lijnwaarden volledig om zeep helpen. In dit geval zijn je waarden abnormaal en kan je naar Belgacom bellen om dit eens te laten nameten. Ik vermoed dat een technieker toch zowiezo aan het eerste aansluitpunt zal moeten kunnen om te meten. (Indien de fout aan je eigen materiaal ligt, dien je wel de kosten te betalen van de technieker)
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

bc547 schreef:kan je naar Belgacom bellen om dit eens te laten nameten. Ik vermoed dat een technieker toch zowiezo aan het eerste aansluitpunt zal moeten kunnen om te meten. (Indien de fout aan je eigen materiaal ligt, dien je wel de kosten te betalen van de technieker)


bc547: Als je naar Belgacom belt terwijl je een Dommel Klant bent, zal men je simpel zeggen: "Deze aanvraag dient te gebeuren via uw ISP". M.a.w, men is af van bij het begin. Je kan niet zomaar naar Belgacom bellen en verwachten dat ze een ADSL installatie gaan controleren die niet van hun is...

Voor een Belgacom technieker, dient de ISP in kwestie ( Dommel dus ) een aanvraag in te dienen naar Belgacom. Maar zoals ik hierboven aangaf, veel plezier om deze aanvraag te verkrijgen via Dommel.
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

BGC techniekers vinden die waardes trouwens 'normaal', plus als ze weten dat er een splitter tussen zit gaan ze het allemaal zeggen dat dat de oorzaak is :roll:

Ik geloof dat dit gewoon allemaal de oorzaak is van een oude en overvolle dslam en dat ik ergens op het einde van de lijn zit, want hoe meer verbindingen ik zie in mijn buurt hoe slechter mijn verbinding is.

Dus i ga gewoon overswitchen naar telenet minder limiet maar teminste dan stabiel internet want ik ga geen 36 euro + 17 telefoon per maand blijven betalen voor 100-200 kbps al kan ik dan 100Gb af halen op dit moment kan ik niks afhalen omdat het van geen kanten stabiel is met ongeveer 10%-40% pakket loss op elke hub wanneer ik ping na een willekeurig adress.

Verplict jaar contract is juist 2 maanden afgelopen dus daar ga ik ook geen misserie mee hebben gewoon eens gaan rond kijken hoe ik het beste die switch kan maken zonder zonder internet te komen zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”