Vista Theme veranderen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Uit verveling wilde ik me eens wat bezig houden met het aanpassen van mijn vista hier . Maar buiten de mogelijkheid van wat kleuren aan te passen zit er niet veel in. Zo heb ik gelezen dat het thema moet gecertificeerd zijn door microsoft om het te kunnen gebruiken in vista . Nu was mijn vraag waar vind je die?Want sites zijn er wel genoeg waar je deze thema’s kan vinden maar geen officiële , bestaan er wel die je origineel kan gebruiken ? Indien dit niet kan of niet bestaat wat is dan de beste manier om de niet officiële te gebruiken zonder je vista om zeep te helpen ?
Waar moet je opletten als je een nieuw thema wil downloaden ? En wat zijn de betere sites ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij gebrek aan echte Vista-ervaring :oops: maar de manier waarop het in Windows XP kon: gewoon een gepatchte versie van uxtheme.dll gebruiken. En als ik Google mag geloven is dat nog steeds zo: http://www.google.be/search?q=uxtheme+vista
wds900
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Ik maak gebruik van VistaGlazz. Deze patched de bestanden voor jou :wink:
download.com

Op deviantART staan al heel wat Vista compatibele thema's.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

wds900 schreef:Ik maak gebruik van VistaGlazz. Deze patched de bestanden voor jou :wink:
download.com

Op deviantART staan al heel wat Vista compatibele thema's.

Wel zo heb ik het gedaan gehad de eerste keer maar na een opstart waren de benodigde file's weg en kreeg dus een slechte werkende vista :-(
Dus daar heb ik wat schrik voor .Kan je anders eens vermelden hoe jij te werk bent gegaan ?
wds900
Starter Plus
Starter Plus

Er waren wel problemen met SP1 . En toen heb ik VistaGlazz SP1 beta3 van hun eigen website gedownload.
Intussen is er maar één versie meer die werkt voor non-SP1 en SP1 (SP2-beta wordt niet ondersteund).

Werkwijze:
-system dll's patchen
-opnieuw opstarten
-Aero style patchen
-nieuw thema instellen

Anders moet je eens een kijkje nemen op http://www.codegazer.com/forum/viewforum.php?f=11
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

ik heb ze dus manueel aan gepast met de dll bestanden voor de sp1 . Lijkt me gelukt nu . En hoe kan ik nu verder want heb een theme gedownload maar da zijn allemaal apparte mappen voor van alles en nog wat ( achtergronden, pictogrammen , logon enz..... )

Edit
------
Sins de reboot draaid hier alles in het hondert . Dus ga backup terug zetten en stoppen met die zever want dat maakt van vista een rommel pot !
wds900
Starter Plus
Starter Plus

In een van die mappen zal een 'Windows Visual Style File (.msstyles)' bestandje staan. Samen met de mappen 'en-us' en 'shell'.
En misschien ook een Windows Theme File (.theme) in de bovenliggende map.
Die volledige map kopieer je naar #:\Windows\Resources\Themes

Daar open je het .theme bestand om het volledige thema toe te passen of het .msstyles bestand om de visual style toe te passen.
Dan je thema/style selecteren. :wink: (Kan ook een 2de 'Windows Aero' zijn).

Edit: als het niet lukt blijf je er inderdaad beter af.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

wds900 schreef:In een van die mappen zal een 'Windows Visual Style File (.msstyles)' bestandje staan. Samen met de mappen 'en-us' en 'shell'.
En misschien ook een Windows Theme File (.theme) in de bovenliggende map.
Die volledige map kopieer je naar #:\Windows\Resources\Themes

Daar open je het .theme bestand om het volledige thema toe te passen of het .msstyles bestand om de visual style toe te passen.
Dan je thema/style selecteren. :wink: (Kan ook een 2de 'Windows Aero' zijn).

Edit: als het niet lukt blijf je er inderdaad beter af.

Het lukt me wel onder tussen maar vista word er hier onstabiel van . Programmas hebben veel meer tijd nodig om op te starten en vrij veel geduld hebben omdat het programma niet reageerd . Dus daar hou ik niet van , heb liever een stabiel iets dan iets moois :roll:
Dus hier houd het op voor me tot er degelijk software uit komt die alles kan doen zoals het bij xp was .
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Op m'n pre-SP1 Vista 64bit ging dat ook allemaal goed, maar eens ik SP1 geinstalleerd had, heeft die uxtheme patch het ook helemaal omzeep gebracht.

Op Neowin vind je wel een goede guide om de 3 bestanden te vervangen, en op http://www.withinwindows.com/uxtheme-patches/ vind je de correcte files.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”