tvvlaanderen newbie

Alles over TV via satelliet
b-biker
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:34

hallo
Ik ben aan het overwegen om tvvlaanderen te nemen.maar ben volledig newbie

mijn doel is:
1tv waar ik kan verschillende zenders kan opnemen en kijken naar iets anders.
moet ook in de toekomst hd beelden kunnen ontvangen.
wat is beter een smartcard lezer of met ci module?
als ik een ontvanger neem met usb kan ik daar dan divx filmpjes mee kijken en mp3 en jpeg?

waarschijnlijk nogal domme vragen maar ik geraak er niet aan uit.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik ga waarschijnlijk weer heel wat tegenkantingen krijgen, maar ik zweer trouw aan de Dreambox ontvanger. Eindeloze mogelijkheden, geen CI module nodig wegens ingebouwde kaartlezer, Ethernet aansluiting... Als je HD wilt ontvangen, ga dan voor de Dreambox 800. Is niet goedkoop, maar Dreambox heeft de grootste gebruikersbasis. Vanaf volgend jaar is de Dreambox 8000 te koop en die is uitgerust met 4 tuners. Zowat elke Dreambox (dus ook de 800) heeft de mogelijkheid om een harde schijf in te bouwen. Ondanks het feit dat er maar 1 tuner in zit, kan je toch 1 kanaal opnemen en naar 1 ander kanaal kijken (dual encryptie aanvinken). De keuze voor het tweede kanaal dat je kan bekijken is weliswaar beperkt, maar beter dat dan niks. Als je echt een ontvanger wilt met 2 of meerdere tuners, dan heb je een bijna onbeperkte keuze om naar een ander kanaal te kijken terwijl je er eentje opneemt. Er zijn nog andere ontvangers die aardig scoren, zoals de Relook bv.
Wat je in elk geval zeker NIET mag doen, dat is je een TV Vlaanderen set laten aansmeren bij de ene of andere verkoper. Ga gewoon voor losse onderdelen. Dan koop je wat je wil, je stelt samen zoals je zelf wil, je kan zoeken naar goedkopere prijzen enz. Zo heb ik het ook gedaan. Zelfs het afstellen van mijn schotel (zowel draaibaar met motor als multifeed LNB) heb ik zelf gedaan. Geen onnodige hoge kosten aan een installateur geven, dat is nergens voor nodig. Als je hulp nodig hebt, er zijn een boel fora waar mensen je verder kunnen of willen helpen. Ik weet niet of je hier links mag plaatsen naar andere fora, ik ga het niet doen, maar als je er wil, stuur dan maar een PB en dan reageer ik wel. En als je in de buurt woont, mag je altijd een kijkje komen nemen hoe een Dreambox werkt. Ik ben van regio Dendermonde/Lebbeke in Oost Vlaanderen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Als je technisch 'mee' bent en geen schrik hebt om onder de motorkap te duiken is een Dreambox een schitterend apparaat.
Ik heb er zelf één en ik heb van die aankoop nog nooit spijt gehad.
Maar als iemand gewoon zonder zever wat TV wil kunnen kijken en tevreden is met het normale aanbod aan publieke en commerciële zenders ga ik die echt geen dreambox aanraden.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Er zijn nog (misschien wel betere) alternatieven voor een dreambox . Heb ook op het punt gestaan om die 800 aan te schafen . Maar heb dit nooit gedaan met de problemen die er in het begin bij waren . Heb nu de kathrein ufs910 , uitermate tevreden van . Dit merk heeft sinds kort een HD PVR uitgebracht , met dezelfde (prachtige) beeldkwaliteit . En dezelfde leuke extra's zoals streaming , afspelen van xvid , mp3 enz. Je kunt m bijna vergelijken met de dream 8000 , alleen aan sde helft van de prijs .

Afbeelding



http://www.sat4all.com/upload//51810.pdf
Afbeelding
b-biker
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:34

Bedankt in ieder geval

de Dm600 is dat nog de moeite om het te kopen? of is dat heel verouderd?
Welke sateliet koop ik dan best en welke kop.
Als ik zo'n linux machine koop en aansluit kan ik daar dan mee surfen op het web ook?
die hd beelden is da echt zo de moeite of wacht je daar best nog mee?
Kan ik helemaal geinstalleerd geraken voor alles met pvr voor 400 euro?
b-biker
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:34

[quote="dopke"]Er zijn nog (misschien wel betere) alternatieven voor een dreambox . Heb ook op het punt gestaan om die 800 aan te schafen . Maar heb dit nooit gedaan met de problemen die er in het begin bij waren . Heb nu de kathrein ufs910 , uitermate tevreden van . Dit merk heeft sinds kort een HD PVR uitgebracht , met dezelfde (prachtige) beeldkwaliteit . En dezelfde leuke extra's zoals streaming , afspelen van xvid , mp3 enz. Je kunt m bijna vergelijken met de dream 8000 , alleen aan sde helft van de prijs .

kun je daar dan direct tvvlaanderen op krijgen of is het nog een hele mic mac.
wat is jouw schotel opstelling?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Afbeelding


Hier staat een triax 88 cm , met multifeedhouder en 4 vizyon 0.1 dB quad lnb's . Op die kathrein kun je zonder problemen TVV ontvangen , mits ci module natuurlijk ( heeft 2 sloten ) .
Laatst gewijzigd door dopke op 19 dec 2008, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Je koopt geen "satelliet" maar een ontvanger. Qua schotel neem je eventueel een Triax, daar kan je een multifeedhouder op monteren. Dat is een soort rail waar tot 4 LNb's op kunnen. Per satelliet heb je een LNB nodig. Prijs per stuk voor een LNB is een euro of 10. Als je van plan bent om meerdere sats te ontvangen dan moet je wel een schotel van minimaal 88cm plaatsen anders kom je in de problemen om je LNB's uit te richten. Een schotel kost ca. 35 euro, multifeedhouder ca. 15 euro, 1 switch ca. 12 euro, dan nog wat bevestigingsmateriaal en coax kabel. De ontvanger, daar moet je voor je zelf uitmaken wat je wil. Ik kan je wel 1 ding meegeven uit eigen ervaring: ik was eerst tevreden over ontvangst van 1 satelliet met een Topfield ontvanger, maar na verloop van tijd ondervind je dat je toch écht meer wil zien dan alleen maar op die ene satelliet, een programma opnemen, dan 1 programma opnemen en naar een ander programma kijken... Dus als je iets koopt, zorg er dan meteen voor dat het toekomstgericht is. Als je nu een simpele ontvanger koopt die niet kan opnemen of waarbij je enkel kan kijken wat je opneemt dan zit je met een dubbele investering want achteraf ga je dan toch een andere ontvanger willen en moet je de originele verkopen voor een pak minder geld dan wat jij er voor betaald hebt. Als mijn Dreambox 7020 het ooit laat afweten, dan koop ik zeker een nieuwe Dreambox en dan eentje die HD kan ontvangen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
b-biker
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:34

wat is er dan zo interessant aan die andere satellieten-->welke zenders heb je dan?
moet hier precies nog veel leren.
dus een "slechte"schotel kun je eigenlijk niet kopen.
Kom je al ver als je 2 sat kunt ontvangen?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Je moet daarom geen 4 lnb's zetten , zelf vind ik hotbird niet echt de moeite . Voor TVV heb je astra 1 en 3 nodig ( zeker als je éénHD wil ) . Dan heb je nog bbc , itv en channel4 en nogveel meer engelse zenders die FTA op astra2 zitten . Vandaar dat je toch minstens 3 lnb's moet hebben .

Je zou voor draaibaar kunnen gaan , maar als je wil opnemen , is dit niet de beste oplossing .

Afbeelding


Zelfs met een pak sneeuw op de lnb's ( van de schotel was al wat weg ) maakt het niet uit , schotel en lnb ondergesneeuwd , maar ontvangst bleef :wink: .
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Helemaal eens met Dopke. Je hebt dus 3 LNB's nodig, maar op zo een multifeedhouder zitten er 4 houders voor LNB's, dus kun je evengoed die vierde LNB plaatsen. Die kan je dan uitrichten op 23,5° en daar zitten dan regionale (Nederlandse) zenders en nog een en ander. Zo doe ik het tenminste. Ik weet niet van welke regio de originele poster afkomstig is, maar er zijn een aantal sat zaken in vlaanderen (Aalst, Haaltert, Puurs om er een paar op te noemen die bij mij in de buurt zitten) waar je kan gaan kopen. Kijk en vergelijk is de boodschap. Wat ontvangers betreft zal er meestal niet zo een groot verschil in prijs op zitten. Het andere materiaal, zoals schotel, LNB, switch, bevestigingsmateriaal... daar kan wel vrij veel verschil op zitten. Zelf koop ik via internet bij http://www.flandersdigital.be en dan ga ik het afhalen in Puurs. Is voor wat mij betreft de goedkoopste winkel. Je zou over de grens kunnen gaan kopen in NL of in Duitsland om toch maar het onderste uit de kan te willen, maar dat is een persoonlijke keuze die je moet maken.
Dus samengevat heb je nodig: Triax schotel van 88 cm + multifeedhouder + 4 LNB + 1 switch 4/1 + 4 korte coaxkabeltjes van LNB naar switch + 1 lange coax kabel van switch naar ontvanger + 1 ontvanger + scart of hdmi kabel. En als je een Dreambox hebt, dan kun je die in je netwerk thuis opnemen, zowel draadloos als bekabeld. Aan mijn Dreambox hangt een Ethernet bridge zodat de sat ontvanger in mijn draadloze netwerk te zien is. Tussen haakjes: Een Dreambox kan je volledig besturen vanop je PC/Mac via Explorer/Safari/Firefox... om het even welke browser is goed. Als je een Dreambox neemt (of elke andere ontvanger met een Ethernet aansluiting) kan je rechtstreeks vanop je ontvanger opnemen op je PC/Mac. Je kan streamen (beelden live versturen) naar de PC, je kan de ontvanger vanop je PC programmeren door op 1 knop te drukken... De mogelijkheden zijn eindeloos. En laat je echt niet afschrikken door het feit dat sommigen beweren dat een Dreambox een hobbydoos is. Eens je software geïnstalleerd is op je ontvanger hoef je er verder nooit meer naar om te kijken want die doet het gewoon.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Wow Jack Daniels :)
Je verbaast me hehe.
Deze keer hoef ik geen orrlog met je te voeren daar je eindelijk ook "andere boxen" vermeld dan de dreambox.
En deze keer kwam je ook niet echt fanboy-achtig over.

(Hoe je het in deze topic allemaal hebt beschreven zou ik zelfs nu al een dreambox kopen hahaha (zal er wel nooit van komen wegens de alom bekende redenen) Je had mij ook bijna overtuigd nu hehe :banana:
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Jack Daniels schreef:Helemaal eens met Dopke. Je hebt dus 3 LNB's nodig, maar op zo een multifeedhouder zitten er 4 houders voor LNB's, dus kun je evengoed die vierde LNB plaatsen. Die kan je dan uitrichten op 23,5° en daar zitten dan regionale (Nederlandse) zenders en nog een en ander. Zo doe ik het tenminste. Ik weet niet van welke regio de originele poster afkomstig is, maar er zijn een aantal sat zaken in vlaanderen (Aalst, Haaltert, Puurs om er een paar op te noemen die bij mij in de buurt zitten) waar je kan gaan kopen. Kijk en vergelijk is de boodschap. Wat ontvangers betreft zal er meestal niet zo een groot verschil in prijs op zitten. Het andere materiaal, zoals schotel, LNB, switch, bevestigingsmateriaal... daar kan wel vrij veel verschil op zitten. Zelf koop ik via internet bij http://www.flandersdigital.be en dan ga ik het afhalen in Puurs. Is voor wat mij betreft de goedkoopste winkel. Je zou over de grens kunnen gaan kopen in NL of in Duitsland om toch maar het onderste uit de kan te willen, maar dat is een persoonlijke keuze die je moet maken.
Dus samengevat heb je nodig: Triax schotel van 88 cm + multifeedhouder + 4 LNB + 1 switch 4/1 + 4 korte coaxkabeltjes van LNB naar switch + 1 lange coax kabel van switch naar ontvanger + 1 ontvanger + scart of hdmi kabel. En als je een Dreambox hebt, dan kun je die in je netwerk thuis opnemen, zowel draadloos als bekabeld. Aan mijn Dreambox hangt een Ethernet bridge zodat de sat ontvanger in mijn draadloze netwerk te zien is. Tussen haakjes: Een Dreambox kan je volledig besturen vanop je PC/Mac via Explorer/Safari/Firefox... om het even welke browser is goed. Als je een Dreambox neemt (of elke andere ontvanger met een Ethernet aansluiting) kan je rechtstreeks vanop je ontvanger opnemen op je PC/Mac. Je kan streamen (beelden live versturen) naar de PC, je kan de ontvanger vanop je PC programmeren door op 1 knop te drukken... De mogelijkheden zijn eindeloos. En laat je echt niet afschrikken door het feit dat sommigen beweren dat een Dreambox een hobbydoos is. Eens je software geïnstalleerd is op je ontvanger hoef je er verder nooit meer naar om te kijken want die doet het gewoon.

een zeer interessante winkel!!!: http://www.satcompany.de/modules.php
Het voordeel van de 7020/800 is dat hij een usb voorziening heeft (voor hd).Kathrein werkt ook, met newcamd werkt het tvvlaanderen kaartje gewoon.
De dreambox kan het meest, vraag is of je dat nodig hebt. Imitaties(600) zijn zeer goedkoop(en beter).

Ik vind die triax schotel niet zo stevig als onze huidige schotel(triax houder aangepast).
b-biker
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:34

Hallo

Bedankt voor de reacties.
Ik woon in West-Vlaanderen zijn er hier winkels waar ik die dreambox in actie kan zien?
b-biker
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:34

ik ben er bijna aan uit maar ik heb deze ontvanger in het oog:

http://www.flandersdigital.be/product_info.php?cPath=47&products_id=622

Voor multisatelliet of draaibare systemen heeft de Scena 5 de volgende DiSEqC standaarden aan boord: DiSEqC 1.1, 1,2, USALS & Unicable. ---> wat wil dat allemaal zeggen???

en als ik wil opnemen met deze ontvanger hoeveel coax kabels heb ik dan nodig en welke lnb koppen??
Slyke
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2008, 21:40

dopke schreef:Afbeelding

Wat een leuke opstelling heb je staan!
Ik had tot nu toe enkel nog maar opstellingen gezien op daken en platforms, maar bij jou staat hij dus gewoon in de tuin blijkbaar?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

b-biker schreef:Hallo

Bedankt voor de reacties.
Ik woon in West-Vlaanderen zijn er hier winkels waar ik die dreambox in actie kan zien?

Waar in West-Vlaanderen? :P

Ik denk toch dat je best gaat naar een 4LNB opstelling. Ik heb zelf een visiosat bisat en daarbij een dm600 en dm800. Een ontvanger die geen MPEG4 ondersteunt zou ik niet meer kopen als je geen kanalen (EEN HD, RTBF ed) wil missen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

b-biker schreef:ik ben er bijna aan uit maar ik heb deze ontvanger in het oog:

http://www.flandersdigital.be/product_info.php?cPath=47&products_id=622

Voor multisatelliet of draaibare systemen heeft de Scena 5 de volgende DiSEqC standaarden aan boord: DiSEqC 1.1, 1,2, USALS & Unicable. ---> wat wil dat allemaal zeggen???

en als ik wil opnemen met deze ontvanger hoeveel coax kabels heb ik dan nodig en welke lnb koppen??



Ik heb even de specs gelezen. Vergeet USB om harde schijven aan te sluiten en films op te nemen. De snelheid ligt gewoon te laag bij USB. Wat die meerdaagse epg betreft: ze kunnen schrijven wat ze willen, maar alles staat of valt met het epg aanbod van de provider (TV Vlaanderen, Canaal Digitaal..) Als zij hun epg verknoeien of maar voor 1 dag doorsturen (wat nu regelmatig gebeurt) dan heb je totaal niks aan die meerdaagse epg. Die Fastscan toestand: je ontvanger heeft gewoon de tijd nodig om satellieten in te scannen en met die Fastscan ga je helemaal geen tijd winnen. Moest ik de koper zijn: ik kocht dit ding totaal NIET. Ik blijf trouw zweren aan een Linux ontvanger met Ethernet aansluiting en mogelijkheid tot inbouwen van harde schijf.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef:

Ik heb even de specs gelezen. Vergeet USB om harde schijven aan te sluiten en films op te nemen



Dit gaat perfect als het usb2.0 is :wink: .

Dat er geen ethernet poort opzit is idd het belanrijkste nadeel . Linux of niet , hangt ervanaf wat je allemaal ermee wil doen . Wil je het simpel houden , lijkt me niks mis met dit toestel , als de beeldkwaliteit goed is . Dit valt met linux ontvangers ook wel eens tegen , zeker als je met images gaat beginnen spelen .
Afbeelding
Slyke
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2008, 21:40

Jack Daniels schreef:
b-biker schreef:ik ben er bijna aan uit maar ik heb deze ontvanger in het oog:

http://www.flandersdigital.be/product_info.php?cPath=47&products_id=622

Voor multisatelliet of draaibare systemen heeft de Scena 5 de volgende DiSEqC standaarden aan boord: DiSEqC 1.1, 1,2, USALS & Unicable. ---> wat wil dat allemaal zeggen???

en als ik wil opnemen met deze ontvanger hoeveel coax kabels heb ik dan nodig en welke lnb koppen??


Moest ik de koper zijn: ik kocht dit ding totaal NIET.


Ik ben nu ook zowat aan het uitkijken en de INVERTO SCENA 5 IDL5550s lijkt me tot nu toe de beste keuze (althans op papier).
Mijn eisen (naast de evidente zaken) waren:
- ondersteuning voor HD (tot 1080i)
- mogelijkheid om gemakkelijk externe hard-disks aan te sluiten via USB en daarop rechtstreeks opnemen
- naast een HDMI-aansluiting een gewone RGB-scart-aansluiting
- digitale audio out, optisch en coaxiaal
- 2 standaard audio-out (cinch rood en wit) - WAAROM HEEFT TROUWENS DE DREAMBOX DIT NIET (dit lijkt me toch absoluut noodzakelijk voor gewone stereo-uitzendingen)?
- mogelijkheid tot gebruik als media-center (bijvoorbeeld afspelen van DVD's opgeslagen op een externe hard-disk)

Wat ik bij dit toestel mis:
- geen ondersteuning voor DTS-sporen (bijvoorbeeld van DVD's opgeslagen op een externe hard-disk)
- geen ondersteuning voor WAV-bestanden (echter wel MP3)

Maar anders lijkt het me het PERFECTE toestel...
Tenzij iemand een alternatief weet, maar ik kan er toch geen vinden...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Slyke schreef:
Jack Daniels schreef:
b-biker schreef:ik ben er bijna aan uit maar ik heb deze ontvanger in het oog:

http://www.flandersdigital.be/product_info.php?cPath=47&products_id=622

Voor multisatelliet of draaibare systemen heeft de Scena 5 de volgende DiSEqC standaarden aan boord: DiSEqC 1.1, 1,2, USALS & Unicable. ---> wat wil dat allemaal zeggen???

en als ik wil opnemen met deze ontvanger hoeveel coax kabels heb ik dan nodig en welke lnb koppen??


Moest ik de koper zijn: ik kocht dit ding totaal NIET.


Ik ben nu ook zowat aan het uitkijken en de INVERTO SCENA 5 IDL5550s lijkt me tot nu toe de beste keuze (althans op papier).
Mijn eisen (naast de evidente zaken) waren:
- ondersteuning voor HD (tot 1080i)
- mogelijkheid om gemakkelijk externe hard-disks aan te sluiten via USB en daarop rechtstreeks opnemen
- naast een HDMI-aansluiting een gewone RGB-scart-aansluiting
- digitale audio out, optisch en coaxiaal
- 2 standaard audio-out (cinch rood en wit) - WAAROM HEEFT TROUWENS DE DREAMBOX DIT NIET (dit lijkt me toch absoluut noodzakelijk voor gewone stereo-uitzendingen)?
- mogelijkheid tot gebruik als media-center (bijvoorbeeld afspelen van DVD's opgeslagen op een externe hard-disk)

Wat ik bij dit toestel mis:
- geen ondersteuning voor DTS-sporen (bijvoorbeeld van DVD's opgeslagen op een externe hard-disk)
- geen ondersteuning voor WAV-bestanden (echter wel MP3)

Maar anders lijkt het me het PERFECTE toestel...
Tenzij iemand een alternatief weet, maar ik kan er toch geen vinden...

vergeet wel niet dat je een ci module moet aanschaffen dan en als je intern wilt sharen je weeral geld moet uitgeven aan een oplossing.
Ik zou voor kathrein gaan (er is een dual tuner 1080i HD receiver, 500GB schijf,... en dat voor maar 500€ (tov -+1000€ dm800) kan zelfs enigma2 draaien tegenwoordig.

Kan X264, DiVX & Xvid,... afspelen zonder probleem, veel betere hardware dan de dreambox.
"- Mediaplayer spielt nun MP3, TS, TRP, MPG (MPEG2),VOB mit H264, M2TS, AVI (Xvid und DivX 5) ab." en aanpassingen voor andere codecs kunnen nog gebeuren(hardware is krachtig genoeg).
Slyke
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2008, 21:40

silencer schreef:Kan X264, DiVX & Xvid,... afspelen zonder probleem, veel betere hardware dan de dreambox.
"- Mediaplayer spielt nun MP3, TS, TRP, MPG (MPEG2),VOB mit H264, M2TS, AVI (Xvid und DivX 5) ab." en aanpassingen voor andere codecs kunnen nog gebeuren(hardware is krachtig genoeg).

Ik veronderstel dat je de UFS 922sw bedoelt (zoals "dopke" ook al aanhaalde)??

Dit is echt niet makkelijk - vooral omdat elkeen andere eisen heeft (sharen via lokaal netwerk vind ik bijvoorbeeld niet nodig, maar het gebruik als mediacenter/player dan weer wel...).
In de handleing van de 922 lees ik:
"Currently only image files (JPEG) can be played back from external USB storage media (MP3 is in preparation)."

Dus opnames op externe HD (of IFO-bestanden op HD) zou hij dus niet kunnen lezen blijkbaar...?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Er is ondertussen andere software van de fabrikant verschenen die wel al bv mp3 en xvid kan , ook streaming zou mogelijk zijn . Meer zal spoedig ook komen met de verdere ontwikkeling van enigma2 .
Afbeelding
b-biker
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:34

http://www.flandersdigital.be/product_info.php?cPath=47&products_id=622

Kan ik hier dan mee opnemen terwijl ik naar iets anders kijk???

En wat is unicable?

Die ci-module van tvvlaanderen hoe werkt dit eigenlijk??
Slyke
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2008, 21:40

b-biker schreef:http://www.flandersdigital.be/product_info.php?cPath=47&products_id=622
Kan ik hier dan mee opnemen terwijl ik naar iets anders kijk???


Ik zou geneigd zijn om nee te zeggen, want het toestel heeft maar 1 tuner...

Hoe langer ik de verschillende sites en fora doorzoek, hoe meer ik tot de conclusie kom dat er nog steeds geen goede, betaalbare combi "reveiver/mediaplayer" op de markt is.
De fabrikanten zijn zeer karig met info en om het met de woorden van Doe Maar te zeggen: "je zoekt het zelf maar uit"...
Om dan achteraf te moeten vaststellen dat je toch het verkeerde produkt hebt gekocht en dat het andere toch iets meer voldoet aan je verwachtingen... :bang:

Afgaande op de (zeer goede :-D ) hulp hier op het forum zou ik geneigd zijn om de kathrein ufs 922 te kopen, maar ik kan nergens bevestiging vinden dat je kan opnemen op externe hard disks en dat je IFO-bestanden kan afspelen via het systeem.
Het wordt hier inderdaad bevestigd op het forum - maar dat is dan ook de enige plaats! Nergens anders vind je uitleg, laat staan reviews!

Mijn keuze is dus nu als volgt:
1. kathrein ufs 922
2. INVERTO SCENA 5 IDL5550s

Maar binnen een uur heb ik waarschijnlijk terug een ander systeem op het oog!
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Slyke schreef:
b-biker schreef:http://www.flandersdigital.be/product_info.php?cPath=47&products_id=622
Kan ik hier dan mee opnemen terwijl ik naar iets anders kijk???


Ik zou geneigd zijn om nee te zeggen, want het toestel heeft maar 1 tuner...

Hoe langer ik de verschillende sites en fora doorzoek, hoe meer ik tot de conclusie kom dat er nog steeds geen goede, betaalbare combi "reveiver/mediaplayer" op de markt is.
De fabrikanten zijn zeer karig met info en om het met de woorden van Doe Maar te zeggen: "je zoekt het zelf maar uit"...
Om dan achteraf te moeten vaststellen dat je toch het verkeerde produkt hebt gekocht en dat het andere toch iets meer voldoet aan je verwachtingen... :bang:

Afgaande op de (zeer goede :-D ) hulp hier op het forum zou ik geneigd zijn om de kathrein ufs 922 te kopen, maar ik kan nergens bevestiging vinden dat je kan opnemen op externe hard disks en dat je IFO-bestanden kan afspelen via het systeem.
Het wordt hier inderdaad bevestigd op het forum - maar dat is dan ook de enige plaats! Nergens anders vind je uitleg, laat staan reviews!

Mijn keuze is dus nu als volgt:
1. kathrein ufs 922
2. INVERTO SCENA 5 IDL5550s

Maar binnen een uur heb ik waarschijnlijk terug een ander systeem op het oog!


Dat een toestel maar 1 tuner heeft wil nietveel zeggen , een dm 800 kan ook opnemen en kijken naar een ander kanaal tegelijk ( als het op dezelfde transponder is ) , mijn kathrein ( met huidige third party ) software ook niet . Ifo bestanden denk ik niet .

Opnemen op een externe HD lijkt me mogelijk , ook HD opnamen ( lukt hier blijkbaar ook , maar om 1 of andere duistere reden niet op éénHD ) . Hoedanook zit er in die ufs 922 een 500 gig HD , waarop je kunt opnemen , en daarna op een externe kan copieeren .

Veel info vind je er nog niet over ( is ook nog maar een recent toestel ) .
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

dopke schreef:
Slyke schreef:
b-biker schreef:http://www.flandersdigital.be/product_info.php?cPath=47&products_id=622
Kan ik hier dan mee opnemen terwijl ik naar iets anders kijk???


Ik zou geneigd zijn om nee te zeggen, want het toestel heeft maar 1 tuner...

Hoe langer ik de verschillende sites en fora doorzoek, hoe meer ik tot de conclusie kom dat er nog steeds geen goede, betaalbare combi "reveiver/mediaplayer" op de markt is.
De fabrikanten zijn zeer karig met info en om het met de woorden van Doe Maar te zeggen: "je zoekt het zelf maar uit"...
Om dan achteraf te moeten vaststellen dat je toch het verkeerde produkt hebt gekocht en dat het andere toch iets meer voldoet aan je verwachtingen... :bang:

Afgaande op de (zeer goede :-D ) hulp hier op het forum zou ik geneigd zijn om de kathrein ufs 922 te kopen, maar ik kan nergens bevestiging vinden dat je kan opnemen op externe hard disks en dat je IFO-bestanden kan afspelen via het systeem.
Het wordt hier inderdaad bevestigd op het forum - maar dat is dan ook de enige plaats! Nergens anders vind je uitleg, laat staan reviews!

Mijn keuze is dus nu als volgt:
1. kathrein ufs 922
2. INVERTO SCENA 5 IDL5550s

Maar binnen een uur heb ik waarschijnlijk terug een ander systeem op het oog!


Dat een toestel maar 1 tuner heeft wil nietveel zeggen , een dm 800 kan ook opnemen en kijken naar een ander kanaal tegelijk ( als het op dezelfde transponder is ) , mijn kathrein ( met huidige third party ) software ook niet . Ifo bestanden denk ik niet .

Opnemen op een externe HD lijkt me mogelijk , ook HD opnamen ( lukt hier blijkbaar ook , maar om 1 of andere duistere reden niet op éénHD ) . Hoedanook zit er in die ufs 922 een 500 gig HD , waarop je kunt opnemen , en daarna op een externe kan copieeren .

Veel info vind je er nog niet over ( is ook nog maar een recent toestel ) .


Voor de kathrein is er veel alternatieve software, de originele sw gebruik je best niet.
Het voordeel van een ethernet aansluiting is divers, je kunt nwe zenderlijsten automatisch downloaden,bestanden overzetten/bekijken,...

Hoe langer ik de verschillende sites en fora doorzoek, hoe meer ik tot de conclusie kom dat er nog steeds geen goede, betaalbare combi "reveiver/mediaplayer" op de markt is.=> Dat is ook zo, sattelietreceivers hebben altijd last van beperkingen.Het is beter dat je 2 afzonderlijke toestellen koopt.

Wat je ook kunt doen is zelf je sattelietreceiver samenstellen(httpc).(Ik zou dan DVB-prog....naam vergeten gebruiken), als je in linux werkt werkt bvb cccam ook of met windows kan het ook,... mogelijkheden zijn oneindig.
Nadeel:je betere hardware zal wel meer verbruiken.
(zelf gebruik ik Dscaler).
Wat kun je daar dan mee doen: gebruiken als NAS, SATteliet-tv bvb 3 tuners gebruiken+DVB-t, mediaplayer,(pfsense router),remote control(VNC,..),...
Zelf zou ik zoiets zeker zien zitten.
Resonancer
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2009, 01:36

Hij speelt bij mij IFO wel af, echter alleen de Hfilm. Menus, ondertiteling doen het niet. Of ik doe iets fout.
Wel scaled hij dvd content imo erg mooi up, DIVX ziet er dan weer minder goed uit t.o.v., b.v. 'n pc.

OOk is hij selectief in de gebruikte codec voor het afspelen van HD 264 materiaal. HD opnemen en op B.v. 'n laptop afspelen gaat heel goed en ziet er (wederom imo) erg goed uit. Oh ja , zoals iedereen zegt.. hij wordt wel heet.
acguest
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2005, 21:32

Hoi Allen,

Ik laat binnenkort een Kathrein UFS-910 installeren. Welke CAM kan je het beste gebruiken voor TVV ? Ik lees de wildste verhalen over incompatible kaarten.
De 2e CI laat ik voorlopig nog ff open.

Graag jullie reaktie.

Groetjes,

Bart
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Als het enkel voor TVV is kan je eventueel de TV Vlaanderen Mediaguard CAM kopen

Maar die Mediaguard is blijkbaar SECA2 en ze gaan hun beveiliging wijzigen en ik weet niet of deze dan nog zal werken.
In mijn dreambox zit een cam die alle coderingen aan kan, mits samenwerkend met een softcam. Maar welke cam er in de dreambox zit weet ik niet.
Ik denk Diablo, maar ben niet zeker

Deze : Powercam Pro Module zou verschillende coderingen ondersteunen

[EDIT] @silencer, ik heb een IPbox 9000 HD gekocht, zoals jij er ook eentje hebt, zit daar eigenlijk al een cam module in of moet je die nog appart kopen? De box is nog niet gearriveerd, anders kon ik wel eens kijken :-)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

acguest schreef:Hoi Allen,
Ik laat binnenkort een Kathrein UFS-910 installeren. Welke CAM kan je het beste gebruiken voor TVV ?

Je kan een softcam zoals mgcamd gebruiken.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Braindamage schreef:Als het enkel voor TVV is kan je eventueel de TV Vlaanderen Mediaguard CAM kopen

Maar die Mediaguard is blijkbaar SECA2 en ze gaan hun beveiliging wijzigen en ik weet niet of deze dan nog zal werken.
In mijn dreambox zit een cam die alle coderingen aan kan, mits samenwerkend met een softcam. Maar welke cam er in de dreambox zit weet ik niet.
Ik denk Diablo, maar ben niet zeker

Deze : Powercam Pro Module zou verschillende coderingen ondersteunen

[EDIT] @silencer, ik heb een IPbox 9000 HD gekocht, zoals jij er ook eentje hebt, zit daar eigenlijk al een cam module in of moet je die nog appart kopen? De box is nog niet gearriveerd, anders kon ik wel eens kijken :-)

Ik zou gaan voor een zeta cam: hier 20€: http://www.splitty.nl/product_info.php? ... ucts_id=32

@braind.: Ik zou je kaart niet in de ipbox steken(en enigma2 ondersteund deze ook niet).
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

silencer schreef:@braind.: Ik zou je kaart niet in de ipbox steken(en enigma2 ondersteund deze ook niet).


hoe komt het? de kaart op zich of de encryptie?
Zal de nieuwe kaart wel ondersteund worden?

Op zich is het eigenlijk geen probleem, mijn DM600 pvr zal de cccam server blijven en dan zal ik via het netwerk de zenders wel aan het werk krijgen op de IPbox.

Thx voorde verwittiging ;-)
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

zijn de schotelsets op de site van tv-vlaanderen eigenlijk aan te raden?

http://www.tv-vlaanderen.be/pid_Hardware.asp
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Die schotelsets doen wat ze moeten doen maar ik zou toch aanraden om naar een lokale satboer te stappen.
Je zal misschien wat meer betalen maar betere ontvangst hebben van meerdere satellieten.
Kijk eens op rustig rond op sat4all, vooral in de rubrieken schotelpark en dreambox.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

seagull schreef:Die schotelsets doen wat ze moeten doen maar ik zou toch aanraden om naar een lokale satboer te stappen.
Je zal misschien wat meer betalen maar betere ontvangst hebben van meerdere satellieten.
Kijk eens op rustig rond op sat4all, vooral in de rubrieken schotelpark en dreambox.


Ik zou van sat4all wegblijven.
Dat is gewoon een kut forum met nazi mods.

Je kan veel beter op Luxsat.eu gaan rondhangen die zijn een pak vriendelijker.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

ik ging ook luxsat.be aanraden; ben daar al jaren lid op dat forum en heel tevreden over antwoorden, hulp,...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Jack Daniels schreef:ik ging ook luxsat.be aanraden; ben daar al jaren lid op dat forum en heel tevreden over antwoorden, hulp,...

IK zou ook het pli forum aanraden.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik ben ook geregistreerd op sat4all, maar echt hulpvaardig zijn ze daar inderdaad niet ...
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Braindamage schreef:Ik ben ook geregistreerd op sat4all, maar echt hulpvaardig zijn ze daar inderdaad niet ...

Valt wel mee, alleen iets te serieus daar.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”