Klachten Mobistar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ontevredenmobistar
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008, 17:19

Hallo,

Na nog maar eens problemen te hebben met mobistar ben ik het een beetje zwaar beu aan het worden.
Op het internet vind je vele mensen met klachten, maar weinige die er echt iets tegen willen ondernemen.
Op aanraden van iemand die voor Mobistar werkt doe ik nu het volgende.
Ik ben bezig met mensen te zoeken die ook constant klachten hebben over Mobistar.
Wie problemen heeft die maar niet opgelost raken kunnen me mailen op [email protected] met hun hele verhaal.
Deze worden allemaal gebundeld en in 1 dikke bundel bezorgd bij de ombudsman voor telecommunicatie, de directie van mobistar en nog enkele instanties.

Degene die een halt willen toeroepen aan de maffiapraktijken van Mobistar mail me dus.
Samen kunnen we (hopelijk) iets ondernemen.

MVG
ontevredenmobistar
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Wat is uw huidig probleem dan?
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

ontevredenmobistar schreef:Hallo,

Na nog maar eens problemen te hebben met mobistar ben ik het een beetje zwaar beu aan het worden.
Op het internet vind je vele mensen met klachten, maar weinige die er echt iets tegen willen ondernemen.
Op aanraden van iemand die voor Mobistar werkt doe ik nu het volgende.
Ik ben bezig met mensen te zoeken die ook constant klachten hebben over Mobistar.
Wie problemen heeft die maar niet opgelost raken kunnen me mailen op [email protected] met hun hele verhaal.
Deze worden allemaal gebundeld en in 1 dikke bundel bezorgd bij de ombudsman voor telecommunicatie, de directie van mobistar en nog enkele instanties.

Degene die een halt willen toeroepen aan de maffiapraktijken van Mobistar mail me dus.
Samen kunnen we (hopelijk) iets ondernemen.

MVG
ontevredenmobistar



Bij Mobistar zitten ze hun klanten regelrecht uit te lachen, en zijn ze hoegenaamd niet bekommerd om je kritieken. Je mag nog oppassen, want als je teveel kritiek uit gaan ze je afsluiten.

Gooi die van Mobistar zelf buiten en sluit je aan bij Scarlet, EDPnet, DXAdsl, etc ... Ben sinds deze week DXAdsl geworden en alles loopt prima! http://www.dxadsl.be
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

monopolie schreef:Ben sinds deze week DXAdsl geworden en alles loopt prima! http://www.dxadsl.be

Wat was er mis met je vorige provider (degene waarbij je na Mobistar op aangesloten was)?
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

KK schreef:
monopolie schreef:Ben sinds deze week DXAdsl geworden en alles loopt prima! http://www.dxadsl.be

Wat was er mis met je vorige provider (degene waarbij je na Mobistar op aangesloten was)?


Gewoon wat veranderen. Om het jaar een andere provider.
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

@monopolie , waar lees jij dat het over internetklachten gaat ? ^^

Dit is trouwens een domme bashpost , die gepost is op meerdere forums^^ :roll:

Wss iemand die zn gratis smskes ni heeft gekregen bij Tempo music fzo en daar verschrikkelijk gefrustreerd over doet^^
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Niets van, bespaar me je uitleg over Mobistar. Ik mijd die handel als de pest. En stel alleen maar vast dat ik niet de enige ben.
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

monopolie schreef:Niets van, bespaar me je uitleg over Mobistar. Ik mijd die handel als de pest. En stel alleen maar vast dat ik niet de enige ben.



Welke uitleg ? ^^

Ik zei alleen maar dat de topicstarter nergens zegt dat hij problemen heeft met Mobistar Internet , en jij gaf hem de raad om over te stappen naar DXadsl , ze zullen hem graag zien komen met zn gsm :roll:
Afbeelding
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Iets zegt me dat 'ontevredenmobistar', 'monopolie' en 'Fustigateur' één en dezelfde persoon zijn. De zinloze bashing posts zijn een beetje te herkenbaar.
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

KK schreef:Iets zegt me dat 'ontevredenmobistar', 'monopolie' en 'Fustigateur' één en dezelfde persoon zijn. De zinloze bashing posts zijn een beetje te herkenbaar.



Jij ziet wel vaker spoken. Maar daar heb jij ook wel de tijd voor natuurlijk.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Nog een schepje bovenop doen: sms berichten verstuurd via poivy (www.poivy.com of hun software die je installeert) naar een mobistar nummer komen er niet doorheen. Er is geen foutmelding. Er verschijnt als melding "bericht verstuurd". Hetzelfde bericht naar een Proximus nummer komt meteen aan. Ik heb Poivy hierover gecontacteerd en ze zijn de zaak aan het onderzoeken. Ze hebben ondertussen ontdekt dat er in totaal 19 berichten werden verstuurd naar Mobistar nummers maar niet werden afgeleverd. Om een (eerste) geste te doen heeft Poivy alvast het totaalbedrag van die sms berichten teruggestort op mijn account. Weliswaar maar 0,76 euro maar ik vind het een mooi gebaar. Van zodra ik meer weet over de gang van zaken post ik het hier wel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

update: zonet geprobeerd en berichten verstuurd via poivy naar mobistar nummers komen er wel door. Goed werk van Poivy.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vreugde was van korte duur; Mobistar blokkeert dus consequent sms berichten op oproepen die via internet verstuurd worden. Ik ga ook een nieuw topic openen onder deze noemer.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ehm. Als ze er de ene keer niet doorkomen, en de andere keer wel is er geen enkele reden om te denken dat het om een continue blokkade gaat? Waarom zou de fout niet bij de afzender kunnen liggen ipv de ontvanger dan?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Heel eenvoudig omdat korte tijd na de "deblokkering" bij Mobistar het opnieuw onmogelijk werd om sms berichten via het internet naar een Mobistar nummer te sturen. Mijn nummer, dat van mijn vriendin, dat van mijn broer... en zo kan ik nog wel wat Mobistar nummers opnoemen: geen enkele ontvangt (ontving) ook maar 1 sms verstuurd via Poivy of VoipBuster. Als je de link in mijn andere posting hebt aangeklikt blijkt het effectief zo te zijn (in een forum toegegeven door een medewerker van Mobistar) dat Mobistar doelbewust sms berichten blokkeert verstuurd via internet. Als dezelfde berichten die ik in het verleden verstuurd heb naar Mobistar wel toekomen bij Base en Proximus, dan kan je niet anders dan besluiten dan dat Mobistar opzettelijk de kraan dichtdraait voor al diegenen waar ze niks (de interconnectiekost) aan verdienen. Op die manier verplichten zij om iedereen die een sms wil versturen om gebruik te maken van zijn GSM voor het sturen van sms'jes. Op die manier is de gebruiker ook veel meer geld kwijt dan via het internet. Anderzijds, als je voor een computer zit en je hebt toegang tot het internet typt het wel veel vlotter en makkelijker op een gewoon toetsenbord dan op het keyboard van je gsm. Ondertussen heb ik klacht neergelegd bij de Telecom ombudsdienst en daarbij verwezen naar een forum waarin dit door andere gebruikers ook wordt aangehaald. Dat dergelijke praktijken in dit land kunnen, dat gaat mijn petje te boven. Ik hoop dat de ombudsdienst hier een halt aan toeroept want deze praktijken kunnen echt niet door de beugel. En de ongelovige thomassen onder de lezers nodig ik uit om eens via een voipbuster, poivy, cheapsms... account een bericht te sturen naar een Mobistar nummer en hetzelfde bericht naar een Proximus of Base nummer. Niemand hoeft mij te geloven, maar op die manier kan je voor jezelf uitmaken dat het wel degelijk de waarheid/realiteit is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Toch vreemd dat ik echt niet hetzelfde ervaar als jij dat het specifiek enkel mobistar is. Het gebeurt eveneens bij base en proximus dat berichten niet aankomen, maar ik heb op je andere thread ook al gezegd dat ikzelf poivy gebruik en het mijne 9 keer van de 10 aankomt naar eender wie ik stuur.

Via internet sms'en versturen geeft helemaal geen zekerheid. De meeste sites/programma's garanderen geeneens dat ze al zouden aankomen... dus jij en al die andere 'slachtoffers' hebben geen poot voor op te staan als je te tam bent om even de voorwaardes van een bepaald programma of site na te lezen en ja, ik ben al klant bij mobistar sinds 1998 en nee, ik spreek slechts uit eigen ervaring met sms'en via internet wat ik ook al doe sinds 2002
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Tja, ik ervaar iets anders. En als een medewerker van Mobistar zelf al toegeeft dat zij doelbewust die internet berichten filteren, dan kan ik daar zelf niet aan toevoegen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef: Ondertussen heb ik klacht neergelegd bij de Telecom ombudsdienst en daarbij verwezen naar een forum waarin dit door andere gebruikers ook wordt aangehaald. Dat dergelijke praktijken in dit land kunnen, dat gaat mijn petje te boven. Ik hoop dat de ombudsdienst hier een halt aan toeroept want deze praktijken kunnen echt niet door de beugel.

Ik vrees ervoor dat de Ombudsman hier niet veel aan zal kunnen doen.
Betamax, als buitenlandse provider, valt niet onder de Belgische Ombudsdienst. Mobistar wel ... maar of de Ombudsdienst Mobistar zal kunnen verplichten om een zonder enige vergoeding anderen gebruik te laten maken van zijn netwerk, is maar de vraag ...

Idem voor het gratis bellen via Internet ... Ik maak hier ook al jaren gebruik van, maar hoelang dit nog gaat voortduren weet ik niet. Dit zoiets mogelijk is, is mooi meegenomen, en zo lang het werkt moet je ervan profiteren .... maar dit is daarom nog geen "verworven recht".

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ik heb juist contact opgenomen met mobistar en zij stelden me gerust dat zij niet actief sms'en blokkeren van poivy, voipbuster of iets dergelijks. Dus wat ze op dat andere forum beweren neem ik dan ook met een flinke korrel zout.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

wie weet maakt poivy wel gebruik van een sim-box met enkele unlimited mobistar sim kaartjes in ... Als ze dit dan bij Mobistar doorhebben ... tja ...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

waarom zouden ze het blokkeren? ze krijgen het geld ervoor...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

poivy is 1 pot nat met voip buster en co..... ook allemaal betamax dus zal ook wel min of meer via hetzelfde lopen :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

liger schreef:waarom zouden ze het blokkeren? ze krijgen het geld ervoor...



dat is juist de reden: sms via internet verstuurd: Mobistar ontvangt daar geen geld voor. Dat is de reden van blokkering.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

PumbaaH schreef:ik heb juist contact opgenomen met mobistar en zij stelden me gerust dat zij niet actief sms'en blokkeren van poivy, voipbuster of iets dergelijks. Dus wat ze op dat andere forum beweren neem ik dan ook met een flinke korrel zout.


Zonet nog even de proef op de som genomen: een sms via internet verstuurd met mijn GSM nummer (Proximus) als afzender en beginnende met +32 komt NIET binnen bij Mobistar. Hetzelfde bericht verstuurd via internet met mijn poivy ID komt WEL binnen bij Mobistar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

hoe je het ook draait of keert.... ik heb juist nog es mijn gsm erbij genomen en een sms naar mijn eigen nummer gestuurd. Bij poivy is het altijd al zo geweest dat ik dan een heel andere nummer te zien krijg namelijk +44762481495. Stuur ik op naam krijg ik m'n nick van poivy te zien.

Wil gerust jou effe een sms via poivy sturen om te laten zien dat het wel min of meer werkt ook al krijg ik niet de juiste nummer te zien.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

zie ook ander topic: ben zelf Proximus klant
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

jij houdt me zo wel enorm bezig, eh? lol

Even aanvullen: Ik denk dat poivy problemen heeft ipv mobistar. Zij hebben het de vorige keer ook recht getrokken en zij hebben toegegeven dat de sms'en niet zijn aangekomen. Kan je mobistar niet verwijten.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb Poivy er ook op aangesproken begin dit jaar; ze hebben zelfs 0,76 euro terugbetaald van sms berichten die wel verstuurd waren maar nooit aangekomen zijn. Nadien hebben ze "iets" aangepast zodanig dat ik wel een sms naar Mobistar kon sturen maar die vreugde was van korte duur. Een paar dagen of weken later was het weer van datte. Geen sms bericht meer dat er door kwam. Nu goed, zoals in een andere posting aangehaald zal ik (voorlopig) mijn Poivy ID gebruiken als afzender. Op die manier lukt het ook.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”