Oud DOS programma om muziek mee te maken

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik zit al een tijdje mijn hoofd te breken over de naam van een oud DOS programma waarmee je gemakkelijk zelf muziek kon maken.
Het toestenbord van je pc werd er als keyboard gebruikt en je kan kiezen welk instrument je gebruikte. Je kon dan de opname starten en terwijl je dan 'speelde' werd het op de tijdlijn ingevuld.
Verder weet ik nog te zeggen dat het werd opgeslagen in een 'muziekcontainer' die de 'samples' slechts 1 keer opsloeg met dan de info erbij van wat wanneer moest afgespeeld worden, zodat het slechts een heel klein bestandsformaat had.
In die tijd bestond er op het internet al een volledige comunity waar de samples en volledige liedjes werden uitgewisseld.
Er is trouwens ook een windows versie van uitgekomen. Was wel nog ten tijde van win95 of win98.

Ik dacht dat het programma f-track noemde, maar via google geraak ik er nergens mee, dus zal het wel verkeerd zijn.

Iemand die mij kan helpen met de naam? Ben namelijk benieuwd of er een recente versie van te vinden is ;-)

Alvast bedankt :thumbs:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Je bedoelt waarschijnlijk Fasttracker, de pc versie van CBM Amiga's legendarische "Soundtracker" van Karsten Obarski.

Gewoon "Fasttracker" intikken in Google en dan kom je er wel ergens op uit. Cross platform trackers als Octamed bestaan ook nog steeds dacht ik zo.
Die files zijn trouwens "mod"'s. En die mod-scene bestaat tot vandaag nog steeds.

Daarvoor heb je oude zakken als ik nodig op een forum. :twisted:
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Jaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!! :banana: :beerchug: :bdaysmile: :-D

Dat is inderdaad wat ik zocht :-D

THX :thumbs:
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Ik was nooit echt fan van fasttracker alhoewel die qua interface erbovenuit stak.
Altijd scream & impulse tracker gebruikt vroeger... (long long time ago ;) )
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Vroeger ook nog mee gespeeld. Maar dan niet op de manier zoals je beschrijft door het toetsenbord als keyboard te gebruiken. Gewoon de samples zelf plaatsen met effecten, speed, etc.. Werkt dit onder XP?

Hier vind je nog veel van de vroegere scene terug http://www.scene.org/ Als je naar de downloads kijkt ga je zeker muziek terug vinden die in fasttracker gemaakt is.
Please help, looking for a way to get rich and fast
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

FastTracker 2 heb ik veel gebruikt en me goed mee vermaakt. Ik kocht vroeger de pc consument omdat ze er xm of mod bestanden bijvoegden op hun cd-rom om zo nieuwe mixen van Roel van Gils te kunnen beluisteren en dan die samples te gebruiken voor zelf een lied te maken. Waar is den tijd. :)
tammzak
Member
Member

Heb ik ook wel nog gebruikt in win95 dan :)
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”