Momenteel hebben we een telenet installatie met 2 modems. ! voor het internet in een slaapkamer, en een 2e voor telefonie op de zolder.
Gisteren is telefonie uitgevallen, en internet werkte ook maar half. Ondertussen is het internet terug stabiel geworden (Na het herstarten van de modem op de zolder) maar telefonie is nog altijd dood.
Ik heb reeds met telenet gebeld en het enige wat die persoon kon doen is een technieker boeken voor een nieuwe modem te plaatsen die deze 2 modems vervangt. Hij wist me ook te vertellen dat het niet mogelijk was om 2 modems te nemen zoals de huidige opzet.
Dat is een probleem ... Weten jullie of het echt niet mogelijk is om de huidige opzet te behouden en enkel die modem voor telefonie te vervangen? Dan kan ik daar nog is voor aandringen dat het op die manier opgelost word.
Bedankt
installatie met 2 modems
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Volgens de informatie in deze topic is dat waarschijnlijk omdat je verschillende producten op een verschillend accountnummer hebt (dus op een verschillende naam).
Dus:
1. Producten op één naam en één account laten zetten (administratief)
2. Van zodra administratief in orde, kan je vragen om alles op één modem te laten zetten.
Dus:
1. Producten op één naam en één account laten zetten (administratief)
2. Van zodra administratief in orde, kan je vragen om alles op één modem te laten zetten.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Ik heb nog eens met telenet gebeld. Het staat allemaal op 1 naam. En een apparte telefoon modem is hoe het vroeger gedaan werd. Die modems worden niet meer gemaakt maar ze hebben er nog wel een paar op stock. Ze gingen proberen om er een te bemachtigen maar ze konden het niet beloven.
Dus het is wel mogelijk. Ik heb ondertussen al een andere oplossing kunnen bedenken als ze het hele systeem toch met 1 modem zouden vervangen. De base stations van de draadloze telefoons gewoon naast de modem... en een nieuwe oplader in de verschillende kamers.
Niet echt de ideale oplossing maar het is een begin.
Dus het is wel mogelijk. Ik heb ondertussen al een andere oplossing kunnen bedenken als ze het hele systeem toch met 1 modem zouden vervangen. De base stations van de draadloze telefoons gewoon naast de modem... en een nieuwe oplader in de verschillende kamers.
Niet echt de ideale oplossing maar het is een begin.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Dat is perfect mogelijk.zertox schreef:Weten jullie of het echt niet mogelijk is om de huidige opzet te behouden en enkel die modem voor telefonie te vervangen?
Maar wat ze zeiden over die oude modem.... Die 'oude' modems zou ik niet meer plaatsen, die moeten er binnen de kortste keren allemaal uit en sta je voor hetzelfde probleem...
Wat de technieker wel kan doen, als 1 modem echt niet tot de mogelijkheid behoort, is de telefoonmodem (cau of eci) vervangen door het nieuwe type (emta, waar zowel internet als telefoon kunnen op aangesloten worden). Er wordt dan enkel telefoon op die modem 'geprovisioneerd', internet zal niet werken op die modem en zal blijven werken op de modem die in je slpkmr staat. Dus hoewel die modem beiden (int+tel) kan aanbieden zal hij je dan enkel telefonie aanbieden.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
bedankt tettenlover (leuke naam btw)
Ik heb nog maar eens naar telenet gebeld en ze kunnen idd 2 modems installeren zoals jij hier zegt. Maar dat kost hun natuurlijk 2 modems en dat doen ze dus niet zo snel... Deze keer heb ik iemand aan de lijn gehad die er iets van kende en de afspraak is ook verhuist naar vandaag.
Het is waarschijnlijk niet de modems, maar waarschijnlijk de verdeler. Vanavond weet ik meer. Ik hoop dat het vandaag dan ook opgelost is.
Ik heb nog maar eens naar telenet gebeld en ze kunnen idd 2 modems installeren zoals jij hier zegt. Maar dat kost hun natuurlijk 2 modems en dat doen ze dus niet zo snel... Deze keer heb ik iemand aan de lijn gehad die er iets van kende en de afspraak is ook verhuist naar vandaag.
Het is waarschijnlijk niet de modems, maar waarschijnlijk de verdeler. Vanavond weet ik meer. Ik hoop dat het vandaag dan ook opgelost is.