Goedkoopste formule om te bellen en te surfen?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Motorcycle Boy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59

Jongens jongens,

'k heb twee jaar bij Dommel gezeten met een Netconnect Lite over een Belgacom Discovery-lijn maar sinds ik ondervonden heb hoe onbereikbaar ze zijn geworden, wens ik over te stappen naar een andere provider. Ook mijn ip-telefonie ervaring via een fritzbox was niet echt fantastisch.

Nu ben ik een erg kleine verbruiker. Ik geraak haast niet aan 5GB datatransfer omdat ik me quasi alleen met fora en mails bezighoud. Ik game dus niet en bekijk ook geen TV via mijn PC en ik download ook nooit iets van films of zo. Zelfs geen mp3's! Ook mijn site http://www.goedmotorrijden.be vraagt niet zoveel dataverkeer. De ultieme uploadspeed is dus niet zo belangrijk voor me. En met de standaard download speed van 4-6 MBps kan ik best leven.

Als ik de vragenlijst van xs.be doorloop, dan kom ik uit bij mij totaal onbekende spelers, zoals Yabu Internet Lite, VitayaLife ADSL Go, Full ADSL20 6 Mbps 20GB, dxADSL Home en zo voorts. Nu, ik ken daar geen enkele van. Zijn die allemaal even goed, even betrouwbaar, even ononderbroken, even constant qua kwaliteit?

Maar eigenlijk is mijn vraag ruimer. Eigenlijk wil ik gewoon weten wat tegenwoordig de meest goedkope oplossing is om te surfen en te bellen. We hebben nl. naast dat vaste belgacom-nummer ook nog beiden een GSM met Simyo. Die GSMs worden momenteel hoofdzakelijk gebruikt om te SMSsen. Bellen doen we ofwel vanop ons werk ofwel 's avonds via de Happy Time-formule van Belgacom.

Tot twee jaar geleden betaalden we maandelijks bijna 17 euro voor de belgacom vaste lijn, de telefoongesprekken en nog eens 40 euro per maand voor een Belgacom ADSL Go. En dan nog eens x aantal euro belwaarde bij proximus. Dit wilik naar beneden trekken. Zoveel mogelijk. Zonder kwaliteitsverlies (zoals dus bij dommel uiteindelijk het geval was)

Kortom, wat zou in mijn geval de meest interessante oplossing kunnen zijn? En misschien hebben andere kleinverbruikers hier ook wat aan....
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Je moet voor jezelf de afweging maken wat betreft prijs en kwaliteit/service. De twee samen gaan nl. zelden hand in hand.

Yabu is eigenlijk Dommel, qua produkt toch. Dat is dus zeer OK, service is een vraagteken?
VitayaLife is eigenlijk Full ADSL, wat op zijn beurt weer Scarlet is, wat op zich een gok is (verkocht aan Belgacom).
dxADSL was lange tijd exclusief Scarlet-reseller, maar heeft nu ook Belgacom-produkten in de aanbieding.

En nu persoonlijk: mocht ik uit bovenstaande 3 a 4 moeten kiezen, koos ik allicht zonder twijfel voor dxADSL, de meest onafhankelijke en ook meteen goedkoopste uit de lijst. Het verleden heeft al getoond dat ze wel héél erg bereikbaar zijn en de klant aardig hoog in het vaandel dragen. De vraagtekens zijn datzelfde gedrag naar de toekomst toe (eenmaal het klantenbestand (exponentieel?) stijgt). Als je de keuze hebt, probeer dan een gereselled Belgacom-produkt te krijgen, wat toch nét iets stabieler is dan die van Scarlet... ;)

Over telefonie kunnen we kort zijn: VOIP-formules via een van de Betamax-klonen is veruit het goedkoopste, al moet je dan wel leven met de eventuele ongemakken (soms zijn bepaalde nummers niet bereikbaar en vaak zit er wat vertraging op de lijn).

Dus objectief gezien is het antwoord op je vraag (er van uit gaande dat je Dommel zelf wil mijden): Yabu Internet Lite (29,90€, incluis Discovery Line) + VOIP via Betamax voor uitgaande gesprekken (+/- 3€ per maand, als je wat voorzichtig bent met GSM-gesprekken).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Voor u kan tele2 all-in misschien ook interessant zijn.
Dat is nu het eerste jaar 30€ per maand en nadien 40€ per maand.
Aan BGC moet niets meer betaald worden.
Je leest af en toe wel eens dat de snelheid van tele2 niet altijd even stabiel is maar met u profiel kan dat niet echt een probleem zijn.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

cloink schreef:
Over telefonie kunnen we kort zijn: VOIP-formules via een van de Betamax-klonen is veruit het goedkoopste, al moet je dan wel leven met de eventuele ongemakken (soms zijn bepaalde nummers niet bereikbaar en vaak zit er wat vertraging op de lijn).

nog niet veel van gemerkt, denk dat dat eerder aan je ADSL verbinding ligt.
070 of 077 nummers zijn uiteraard niet beschikbaar, daarvoor heb je een discovery line nodig.
Motorcycle Boy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59

alfadude schreef:Voor u kan tele2 all-in misschien ook interessant zijn.
Dat is nu het eerste jaar 30€ per maand en nadien 40€ per maand.
Aan BGC moet niets meer betaald worden.
Je leest af en toe wel eens dat de snelheid van tele2 niet altijd even stabiel is maar met u profiel kan dat niet echt een probleem zijn.


ik ken twee mensen die tele2 hadden en die hebben me wel schrik doen krijgen om daarbij te gaan, maar dxadsl wordt stilaan een grote kanshebber. Hoewel ADSL20-6 nog 5 € per maand goedkoper is 8)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Motorcycle Boy schreef:
alfadude schreef:Voor u kan tele2 all-in misschien ook interessant zijn.
Dat is nu het eerste jaar 30€ per maand en nadien 40€ per maand.
Aan BGC moet niets meer betaald worden.
Je leest af en toe wel eens dat de snelheid van tele2 niet altijd even stabiel is maar met u profiel kan dat niet echt een probleem zijn.


ik ken twee mensen die tele2 hadden en die hebben me wel schrik doen krijgen om daarbij te gaan, maar dxadsl wordt stilaan een grote kanshebber. Hoewel ADSL20-6 nog 5 € per maand goedkoper is 8)
Ze verschillen uiteindelijk maar 2 EUR...

ADSL20 = 30 EUR
DX-ADSL = 32 EUR

voor twee euro meer kan je 20 GB meer downloaden.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Lord Utopia schreef:
Motorcycle Boy schreef:
alfadude schreef:Voor u kan tele2 all-in misschien ook interessant zijn.
Dat is nu het eerste jaar 30€ per maand en nadien 40€ per maand.
Aan BGC moet niets meer betaald worden.
Je leest af en toe wel eens dat de snelheid van tele2 niet altijd even stabiel is maar met u profiel kan dat niet echt een probleem zijn.


ik ken twee mensen die tele2 hadden en die hebben me wel schrik doen krijgen om daarbij te gaan, maar dxadsl wordt stilaan een grote kanshebber. Hoewel ADSL20-6 nog 5 € per maand goedkoper is 8)
Ze verschillen uiteindelijk maar 2 EUR...

ADSL20 = 30 EUR
DX-ADSL = 32 EUR

voor twee euro meer kan je 20 GB meer downloaden.

Bij ADSL20 betaal je een activatiekost van 50 euro(dx=25 euro). Het eerste jaar is dit dus 4euro/maand extra.

Hoe lang is het geleden dat die mensen Tele2 hadden? Ik hoor en heb heden geen problemen met hun AllIn.
Motorcycle Boy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59

Lord Utopia schreef:
Motorcycle Boy schreef:
alfadude schreef:Voor u kan tele2 all-in misschien ook interessant zijn.
Dat is nu het eerste jaar 30€ per maand en nadien 40€ per maand.
Aan BGC moet niets meer betaald worden.
Je leest af en toe wel eens dat de snelheid van tele2 niet altijd even stabiel is maar met u profiel kan dat niet echt een probleem zijn.


ik ken twee mensen die tele2 hadden en die hebben me wel schrik doen krijgen om daarbij te gaan, maar dxadsl wordt stilaan een grote kanshebber. Hoewel ADSL20-6 nog 5 € per maand goedkoper is 8)
Ze verschillen uiteindelijk maar 2 EUR...

ADSL20 = 30 EUR
DX-ADSL = 32 EUR

voor twee euro meer kan je 20 GB meer downloaden.



geen idee waar jij die 30 euro haalt voor een adsl20-abo.

Ik betaal nu maar 20 euro per maand.

En wat kan mij die 20 Gig schelen? Ik verdoe maar 5 per maand.... :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Motorcycle Boy schreef:geen idee waar jij die 30 euro haalt voor een adsl20-abo.

Ik betaal nu maar 20 euro per maand.

En wat kan mij die 20 Gig schelen? Ik verdoe maar 5 per maand.... :roll:

20 EUR + 10 EUR discovery line
24,95 + 7 EUR raw copper

telkens de goedkoopste lijn genomen.
Motorcycle Boy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59

ha

azo :-D
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”