Een tv met DLNA ... en nu?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Oké, ik ben in blije verwachting van een Sony KDL-40W4500 en een volgens de specificaties lees ik dit: "Met de DNLA-technologie voor thuisnetwerken kunt u op uw TV genieten van de muziek en foto's van uw computer". Het ding heeft dan ook een netwerkaansluiting.
Afbeelding
Nu is de vraag: hoe werkt dit allemaal? De handleiding is daar bijzonder summier over. Ik zou Windows Media Connect kunnen gebruiken lijkt me, maar dat is niet meer afzonderlijk te verkrijgen en Windows Media Player 11 wilt blijkbaar niet samenwerken met Windows Server 2003 R2 (m'n home serverke). Ik heb nu TVersity geïnstalleerd, maar de vraag is nu ... "en nu?". Waar haalt ie z'n data vandaan? Je kan wel mappen sharen, maar dat is zo enorm, enorm, enorm traag. Een foto openen duurt van pc-naar-pc makkelijk 10 seconden (geen thumbnails available) en m'n netwerk is gigabit ...

Wie heeft hier al eens mee gespeeld en hoe gedraagt dit zich in de praktijk?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

probeer eens met www.orb.com ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Da's geen DLNA zo te zien ...
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Zelf share ik mijn media dmv. een NAS waar Twonky Media Server op draait. Via de Xbox360, die op zich al specifiek is qua ondersteuning van netwerkprotocollen, werkt dit zeer goed. 720p streamen gaat gewoon vlekkeloos.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Virtualiseer windows xp? Dan kan je windows media connect perfect gebruiken mijn inziens :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

meon schreef:Da's geen DLNA zo te zien ...


dat zou straf zijn :-)
* Orb Networks is a member of both the Digital Media Association (DiMA) and the Digital Living Network Alliance (DLNA)
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

check effe op de sony website
Gebruikersavatar
flamenca
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 05 jul 2003, 15:49
Locatie: Inbetween De Haan - Gent
Contacteer:

Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

TVersity werkt niet, Orb ook niet, TwonkyVision wél. Maar ik slaag er enkel in om foto's te bekijken en geen mp3's af te spelen, al zou dat volgens het DLNA-certificaat wél moeten kunnen. Heeft er iemand een Sony Bravia al meer gedaan met DLNA?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nevermind, ik denk dat TwonkyVision m'n muziek eerst moest indexeren, nu staat het er wel tussen.
arnedm
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:35

vraag me af of je via een media server, dan films kunt afspelen ook op de tv ook divx/xvid en andere? de conversie gebeurt dan door de server? dlna-tv is gewoon client die mappen & bestanden toont?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De Sony Bravia die ik heb kan in elk geval géén video, recentere dacht ik wel. Philips heb ik ook al DivX zien afspelen. Gebeurt maw geen conversie, ze spelen gewoon het oorspronkelijke bestand af dat via DLNA beschikbaar wordt gesteld. :-)
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

meon schreef:De Sony Bravia die ik heb kan in elk geval géén video, recentere dacht ik wel. Philips heb ik ook al DivX zien afspelen. Gebeurt maw geen conversie, ze spelen gewoon het oorspronkelijke bestand af dat via DLNA beschikbaar wordt gesteld. :-)

Mijn Philips 37PFL8404H/12 kan probleemloos de meeste eenvoudige video formaten aan.

.mkv en .iso gaan dan weer niet.

Wie tevreden is met .avi enz kan zich dus met zo'n TV de kost van een mediaspeler besparen.
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 mar 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

onze Bravia 37W5500 toont onze Windows 7 server. Fotos, fims en muziek kunnen afgespeeld worden. hoewel films niet echt super vlot gaan, daar deze on the fly geconverteerd worden (lijkt mij).
Wel mooi is dat je vanuit Windows 7 media player een liedje, foto, film meteen op de TV kan laten weergeven, bv via Wifi in je netwerk. De tv schakelt dan automatisch over naar weergave van remote media. Andere software heb ik nog niet getest. Gebruik eigenlijk wel meestal gewoon de Windows 7 mediacenter die via HDMI op tv is aangesloten voor films ed.

De gadgets in de Bravia vallen ook wat tegen, of bestaan hier speciale updates voor om meer applicaties te ondersteunen (framechannel support zou bv mooi zijn)
arnedm
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:35

zou wel handig zijn dat ik mijn lawaai-erig systeem kan weghalen als ik via een utp-kabel mijn serie's kan bekijken via windows7. Welke tv het gaat worden weet ik wel nog niet. samsung of philips.

@Jan_B: Bij jou gaat het dus wel vlot?

de bestanden kunnen dus gewoon gestart worden vanuit soort verkenner? Kun je dan ook doorspoelen enzo?
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

arnedm schreef:zou wel handig zijn dat ik mijn lawaai-erig systeem kan weghalen als ik via een utp-kabel mijn serie's kan bekijken via windows7. Welke tv het gaat worden weet ik wel nog niet. samsung of philips.

@Jan_B: Bij jou gaat het dus wel vlot?

de bestanden kunnen dus gewoon gestart worden vanuit soort verkenner? Kun je dan ook doorspoelen enzo?

Mijn TV hangt aan een (QNAP) NAS waarop een DLNA server draait (TwonkyMedia) via een wired verbinding.

Dat loopt heel vlot (stabiel & geen haperingen of zo) en ik kan inderdaad gewoon doorspoelen/pauzeren/...

Hoewel niet perfect, vind ik de Philps interface heel intuitief zodat ook mijn andere huisgenoten (beslist zonder ICT achtergrond ...) er ook gemakkelijk mee kunnen werken.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Hoe bedoel je tversity werkt niet? DLNA is een gestandaardiseerd protocol. Als tversity niet werkt is er iets mis met je tv of is het rommel lijkt mij.
Je kan windows media center proberen alsook windows media player (versie 11), beiden ondersteunen dlna.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Kan er met Twonky ook een internetstream doorgestuurd worden richting een DLNA-client? Indien wel zou dat een summum zijn. :banana:
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Ik gebruik de PS3 software geinstalleerd op een Mini Mac (Snow leopard) samen met een Samsung led TV.
Streamt perfect alle video die zich op de externe harde schijf van de Mac bevindt.

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Laat je dus niet misleiden door de term PS3 :?
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

PS3 media server werkte hier niet goed icm mijn samsung LED tv. Hij speelde geen .mkv's. Ik zal wel ergens iets niet aangevinkt hebben. Wild media server daar en tegen speelt wel alles.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Sparky schreef:PS3 media server werkte hier niet goed icm mijn samsung LED tv. Hij speelde geen .mkv's. Ik zal wel ergens iets niet aangevinkt hebben. Wild media server daar en tegen speelt wel alles.


Hmmm
Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik zelf nog niet met een mkv getest had.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”