ISO bestand server 2000 gedownload, maar geen server 2000

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Gesloten
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Hallo

Ik heb een ISO bestand voor Windows 2000 server gedownload en via Imgburn op een DVD+R gezet. Vervolgens kan ik de mappen wel openen, ( via Virtual Clone Drive ) maar Windows server 2000 te voor schijn halen is er nog niet bij.
Eerst wilde ik het ISO bestand openen in Windows XP Home zelf, maar dat kan toch niet? Moet ik dan persé een opstartbare DVD maken? Het punt is dat ik niet weet of ik de DVD opstartbaar heb gemaakt of niet. Hoe kan ik dat controleren? En als dat niet zo is, hoe kan ik dat dan voor elkaar krijgen?

Alvast bedankt voor het antwoord.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Je hebt toch niet die ISO-file as-is op de DVD gezet eh?
Als de ISO volledig gebrand is zou dat speciale "opstartbaar" gedeelte gewoon meegebrand moeten zijn.
Je hebt dus niet iets als "D:\Windows_Server_2000_EN.iso". Ik ken Imgburn niet, maar je moet eigenlijk de INHOUD van de ISO op DVD zetten. Of CD eerder, W2K is niet meer dan 700 MB. En nee, eerst uitpakken in XP is een slecht idee: het opstartbaar gedeelte gaat dan inderdaad verloren.
Je kan ook het programma cdburn.exe uit de Windows Resource Kit gebruiken daarvoor.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Mjah, dit is natuurlijk een mooie grijze zone, met iets dat je gedownload hebt willen we je eigelijk niet helpen op UB.be ...

Maar gebruik de freeware CDburnXP, en kies daar voor "burn image".
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

De bestanden die je op licensing.microsoft.com downloadt zijn ook iso-files hoor ... :)
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

meon schreef:Je hebt toch niet die ISO-file as-is op de DVD gezet eh?
Als de ISO volledig gebrand is zou dat speciale "opstartbaar" gedeelte gewoon meegebrand moeten zijn.
Je hebt dus niet iets als "D:\Windows_Server_2000_EN.iso". Ik ken Imgburn niet, maar je moet eigenlijk de INHOUD van de ISO op DVD zetten. Of CD eerder, W2K is niet meer dan 700 MB. En nee, eerst uitpakken in XP is een slecht idee: het opstartbaar gedeelte gaat dan inderdaad verloren.
Je kan ook het programma cdburn.exe uit de Windows Resource Kit gebruiken daarvoor.
Dat heb ik eigenlijk wel gedaan. :oops:
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Ik gebruik Alcohol 120% om de iso files te mounten op een virtuele CD/DVD drive.
Werkt goed, en geen CD's of DVD's brangen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Ja, maar een besturingssyteem installeren gaat toch moeilijk zijn op die manier :D
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Provider

meon schreef:Ja, maar een besturingssyteem installeren gaat toch moeilijk zijn op die manier :D
Ik betaal er liever geen geld voor als het niet nodig is. En eerlijk is eerlijk, wie wel? :lol:
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

meon schreef:De bestanden die je op licensing.microsoft.com downloadt zijn ook iso-files hoor ... :)
True :)

Maar iemand die op de MVLS site kan/mag, die moet ook maar weten hoe je ISOs brandt :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

Kluivertnr1 schreef:Ik betaal er liever geen geld voor als het niet nodig is. En eerlijk is eerlijk, wie wel? :lol:
Afbeelding
ooh. shiny.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

slotje dus ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Software en apps”