Hoi,
Ik was naar de belgacom winkel ge gaan om te vragen wat de afstand tot de centrale is.
Daar zeggen ze bel naar 0800-22700 (storingen vaste lijn), ik bel en daar zeggen ze mij dat ze dat niet kunnen zeggen omdat ze het gewoon niet weten.
De medewerker stelde voor te bellen naar 0800-22312 (storing adsl) maar daar gaan ze enkel zeggen aansluitbaar of niet.
Dus geen garantie dat de volle snelheid waarvoor betaald wordt gehaald gaat/kan worden.
Toch zie ik hier op het forum en andere forums regelmatig afstanden tot op de meter verschijnen, hoe komen die er aan?
Ik heb momenteel Telenet expressnet en Dommel netconnect en wil overschakelen naar Shake Internet + Digitale TV van Telenet voor de digitale televisie en backup inet en Dommel Cityconnect plus voor normaal gebruik van internet.
Dat zou mij geld besparen en toch voldoende mogelijkheid geven om nog van thuis te kunnen werken zonder schrik te hebben dat internet uitvalt door ????. (behalve als de stroom uitvalt dus ) maar ik ben nog altijd niet aansluitbaar op cityconnect en heb nu schrik dat als het gaat de snelheid niet dat gaat zijn.
MvG
LanWalker
Afstand tot centrale BGC, hoe te weten komen
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hoi,
Die afstand tot de centrale te weten komen is idd niet gemakkelijk.
Vroeger deden de ISP daar gemakkelijker over. Tegenwoordig gaat dat bij velen (zoals EdpNet, ReadlADSL) niet meer.
Mijn afstandcheck ben ik te weten gekomen via Dommel (als je naar de klantendienst belt, kunnen ze voor jou een lijncheck doen).
Let wel. Ze lezen die resulaten niet altijd even correct af. In het geval van de woonst van mijn vader was er geen probleem (3,5 km van de centrale). Mijn eigen woonst (in Merelbeke) daarentegen konden ze niet zo goed peilen. Daar zit een tussencentrale tussen. Waardoor men dit soms fout durft te interpreteren. Zo zat ik eerst op 7,7 km van de centrale (te ver om ADSL te nemen), wat later echter op 1,5 km van een tussencentrale (dicht genoeg, zelfs om ADSL2+ te nemen)
Ik zou zeggen, informeer eens bij Dommel. Als kunnen ze die snelheden wel nooit garanderen natuurlijk ! Dat staat ook zo in het contract. Misschien dat het voor Cityconnect enigszins anders is (dit werkt een stuk via hun eigen bedding). Ik weet het niet...
Belgacom doet moeilijker over afstandschecks, omdat ze niet graag hebben dat je daarmee (of daarna) bij de concurrentie gaat aankloppen. Een klein jaartje geleden ben ik via de storingsdienst het wel nog te weten gekomen. Belgacom wist me toen te vertellen dat ik 1,5 km van een tussencentrale zat. Wat Dommel niet meteen uit die metingen kon opmaken...
Heel het ADSL gedoe, blijft een Belgacom gebeuren. Alleen spijtig dat je b.v. als Dommel Homeconnect klant niet op rechtstreekse ondersteuning bij hen kan rekenen. Je bent geen klant bij Belgacom, dus... helpen ze je niet !
Wat je eventueel wel altijd eens kan doen, is het telefoonnummer van één van je buren gebruiken ofzo (die wel bij Belgacom klant zijn). Misschien kan je op die manier meer te weten komen ?
Good luck.
Die afstand tot de centrale te weten komen is idd niet gemakkelijk.
Vroeger deden de ISP daar gemakkelijker over. Tegenwoordig gaat dat bij velen (zoals EdpNet, ReadlADSL) niet meer.
Mijn afstandcheck ben ik te weten gekomen via Dommel (als je naar de klantendienst belt, kunnen ze voor jou een lijncheck doen).
Let wel. Ze lezen die resulaten niet altijd even correct af. In het geval van de woonst van mijn vader was er geen probleem (3,5 km van de centrale). Mijn eigen woonst (in Merelbeke) daarentegen konden ze niet zo goed peilen. Daar zit een tussencentrale tussen. Waardoor men dit soms fout durft te interpreteren. Zo zat ik eerst op 7,7 km van de centrale (te ver om ADSL te nemen), wat later echter op 1,5 km van een tussencentrale (dicht genoeg, zelfs om ADSL2+ te nemen)
Ik zou zeggen, informeer eens bij Dommel. Als kunnen ze die snelheden wel nooit garanderen natuurlijk ! Dat staat ook zo in het contract. Misschien dat het voor Cityconnect enigszins anders is (dit werkt een stuk via hun eigen bedding). Ik weet het niet...
Belgacom doet moeilijker over afstandschecks, omdat ze niet graag hebben dat je daarmee (of daarna) bij de concurrentie gaat aankloppen. Een klein jaartje geleden ben ik via de storingsdienst het wel nog te weten gekomen. Belgacom wist me toen te vertellen dat ik 1,5 km van een tussencentrale zat. Wat Dommel niet meteen uit die metingen kon opmaken...
Heel het ADSL gedoe, blijft een Belgacom gebeuren. Alleen spijtig dat je b.v. als Dommel Homeconnect klant niet op rechtstreekse ondersteuning bij hen kan rekenen. Je bent geen klant bij Belgacom, dus... helpen ze je niet !
Wat je eventueel wel altijd eens kan doen, is het telefoonnummer van één van je buren gebruiken ofzo (die wel bij Belgacom klant zijn). Misschien kan je op die manier meer te weten komen ?
Good luck.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Aan de line attuenuation (lijnverzwakking) kun je min of meer uitmaken wat je afstand van de centrale is, als je goede bekabeling hebt dat wel
Post ff je lijnwaarden van je router, kun je eventueel zien of adsl2+ iets voor jou line is ?
Ook kun je ff bellen naar helpdesk dommel/ticket? om die afstand te weten ?
Edit/ je hebt toch dommel netconnect en dus een eigen BGC telefoonnummer hé...(of raw copper?)
Post ff je lijnwaarden van je router, kun je eventueel zien of adsl2+ iets voor jou line is ?
Ook kun je ff bellen naar helpdesk dommel/ticket? om die afstand te weten ?
Edit/ je hebt toch dommel netconnect en dus een eigen BGC telefoonnummer hé...(of raw copper?)
Hoi,
Dit zijn de gegevens voor de d-link 2740b
Mode : G.DMT
Type: Fast
Line Coding : Trellis On
Status : Link Up
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 4640 512
SNR Margin (dB) : 6.3 21.0
Attenuation (dB) : 40.0 22.0
Output Power (dBm) : 11.9 19.7
K (number of bytes in DMT frame) : 146 17
R (number of check bytes in RS code word) : 0 0
S (RS code word size in DMT frame) : 1 1
D (interleaver depth) : 1 1
Delay (msec) : 0 0
Super Frames : 435655 435603
Super Frame Errors : 835 0
RS Words : 0 0
RS Correctable Errors : 0 0
RS Uncorrectable Errors : 0 N/A
HEC Errors : 578 0
OCD Errors : 7 0
LCD Errors : 0 0
Total Cells : 81046645 0
Data Cells : 70812005 0
Bit Errors : 0 0
Total ES : 401 0
Total SES : 4 0
Total UAS : 23 0
MvG
LanWalker
Dit zijn de gegevens voor de d-link 2740b
Mode : G.DMT
Type: Fast
Line Coding : Trellis On
Status : Link Up
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 4640 512
SNR Margin (dB) : 6.3 21.0
Attenuation (dB) : 40.0 22.0
Output Power (dBm) : 11.9 19.7
K (number of bytes in DMT frame) : 146 17
R (number of check bytes in RS code word) : 0 0
S (RS code word size in DMT frame) : 1 1
D (interleaver depth) : 1 1
Delay (msec) : 0 0
Super Frames : 435655 435603
Super Frame Errors : 835 0
RS Words : 0 0
RS Correctable Errors : 0 0
RS Uncorrectable Errors : 0 N/A
HEC Errors : 578 0
OCD Errors : 7 0
LCD Errors : 0 0
Total Cells : 81046645 0
Data Cells : 70812005 0
Bit Errors : 0 0
Total ES : 401 0
Total SES : 4 0
Total UAS : 23 0
MvG
LanWalker
"Borg? Sounds Swedish..." - Lily Sloane, to Picard
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Eeb SNR van 6.3 dB is op het randje. Je zit blijkbaar een heel eind van de centrale of hebt een probleem met de binnenbekabeling.LanWalker schreef:
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 4640 512
SNR Margin (dB) : 6.3 21.0
Attenuation (dB) : 40.0 22.0
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Zoals on4bam al zei...je zit waarschijnlijk een 3.5/4/4.5 km van de centrale enfin indien je niet heel slechte bekabeling hebt, en vrees dat je bij adsl2+ (cityconnect) geen baat gaat hebben, zou toch dommel even contacteren inverband de mogelijkheid, of ze even een linecheck willen doen met de mogelijkheid om cityconnect te nemen ?
Je noise margin is idd heel laag...voor een 4.6 Mbit/s line.
Je noise margin is idd heel laag...voor een 4.6 Mbit/s line.
bedankt voor de feedback
Ik ga ne keer proberen door de 2 kabels die ik kan vervangen te vervangen door betere enig verschil geeft. (die 2 kabels zijn samen ongeveer 4 meter lang, van de kelder naar de living plug, van de plug naar de modem).
Maar het is een telefoon aansluiten van bijna 24 jaar oud, wat voor kabel steekt er in de grond.
Als de afstand tot centrale ook de afstand zou zijn tot het centrale postkantoor (is mij ooit eens verteld dat dat zo is) kan dat ongeveer kloppen
Ik ga ne keer proberen door de 2 kabels die ik kan vervangen te vervangen door betere enig verschil geeft. (die 2 kabels zijn samen ongeveer 4 meter lang, van de kelder naar de living plug, van de plug naar de modem).
Maar het is een telefoon aansluiten van bijna 24 jaar oud, wat voor kabel steekt er in de grond.
Als de afstand tot centrale ook de afstand zou zijn tot het centrale postkantoor (is mij ooit eens verteld dat dat zo is) kan dat ongeveer kloppen
"Borg? Sounds Swedish..." - Lily Sloane, to Picard
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
Mailke gedaan naar via CRM gisteren, antwoord gekregen zojuist, gebeld naar 011 92 00 00 en binnen 5 min iemand aan de lijn.
De afstand is geschat 4.2km, dus ADSL2 snelheden zijn uitgesloten, maar de andere voordelen van cityconnect zouden wel gaan als de centrale aangepast is hier.
Dus blijven checken tot aansluiten in de gemeente mogelijk is
De afstand is geschat 4.2km, dus ADSL2 snelheden zijn uitgesloten, maar de andere voordelen van cityconnect zouden wel gaan als de centrale aangepast is hier.
Dus blijven checken tot aansluiten in de gemeente mogelijk is
"Borg? Sounds Swedish..." - Lily Sloane, to Picard
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
- Locatie: Dilsen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Als men van netconnect naar cityconnect overstapt, blijft men dan op dezelfde centrale aangesloten?
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
- Locatie: Dilsen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
bump
Uw lijnwaardes doen mij een beetje denken aan mijn ADSL stats. (verzwakking was bij mij nog iets groter, zo'n 57db) maar vooral uw ruismargin is erg slecht, net als bij mij. (5 à 6) Daarmee haal je in principe nooit meer dan 1megabit.
Bij lag mijn snelheid tussen 800 & 850 kbps. (1mbit profiel)
Ik heb een 2-tal weken kunnen "genieten" van een ruiswaarde 20 en omschakeling naar een 2mbit profiel), toen haalde ik stabiel meer dan 1800 mbps. (ik was daar nog tevreden mee ook)
Na die 2 weken op de een of andere manier terug op ruiswaarde 6 gesukkeld maar nog steeds op dat 2mbit profiel waardoor mijn snelheid opnieuw naar zo'n 800kbps daalde maar wel met meer disconnects dan wat anders!
Over mijn afstand tot de centrale heb ik verschillende cijfers gekregen.
5,7km van een medewerker naar Dommel die mijn signaalverzwakking als basis nam
4,0 km van een bgc-technieker die ze zelf gemeten zou hebben
4,3 km van een bgc medewerker via telefoon
Bij lag mijn snelheid tussen 800 & 850 kbps. (1mbit profiel)
Ik heb een 2-tal weken kunnen "genieten" van een ruiswaarde 20 en omschakeling naar een 2mbit profiel), toen haalde ik stabiel meer dan 1800 mbps. (ik was daar nog tevreden mee ook)
Na die 2 weken op de een of andere manier terug op ruiswaarde 6 gesukkeld maar nog steeds op dat 2mbit profiel waardoor mijn snelheid opnieuw naar zo'n 800kbps daalde maar wel met meer disconnects dan wat anders!
Over mijn afstand tot de centrale heb ik verschillende cijfers gekregen.
5,7km van een medewerker naar Dommel die mijn signaalverzwakking als basis nam
4,0 km van een bgc-technieker die ze zelf gemeten zou hebben
4,3 km van een bgc medewerker via telefoon
Hoi,
Mijn snelheid begint bij 480KB/s en valt na een tijd (soms uren/soms dagen) terug tot minder dan 400KB/s.
Dan doe ik een reset van de modem en gaat het weer een tijdje goed.
Mvg
LanWalker
Mijn snelheid begint bij 480KB/s en valt na een tijd (soms uren/soms dagen) terug tot minder dan 400KB/s.
Dan doe ik een reset van de modem en gaat het weer een tijdje goed.
Mvg
LanWalker
"Borg? Sounds Swedish..." - Lily Sloane, to Picard
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
ik heb vorige week bij edpnet geinformeerd en kreeg direct de afstand mee. Ik had zelfs geen telefoonnummer, enkel een adres was genoeg.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Kleine schreef:
Over mijn afstand tot de centrale heb ik verschillende cijfers gekregen.
5,7km van een medewerker naar Dommel die mijn signaalverzwakking als basis nam
4,0 km van een bgc-technieker die ze zelf gemeten zou hebben
4,3 km van een bgc medewerker via telefoon
Hier net van hetzelfde bij belgacom was het eerst 7.4 km, dan wat later 5.3 km ( raar maar waar ).
Maar volgens het product dat ik bij tele2 kan aanvragen ( max 1 mbit ) , Ook bij dommel zeggen ze 7.4 km .
Wie moet ik nu geloven , volgens mij toch niet die verkoopzieke helpdesk medewerker van BGC denk ik .