Twitter feed

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

All,

Ik zou het persoonlijk leuk vinden indien userbase een twitterfeed zou aanbieden. Voor de mensen die twitter niet kennen, dit is een microblogging systeem dat zeer populair is in alle leeftijdsgroepen en categorieën. Er zijn ook een heel deel websites (meestal blogs en community's) die dit aanbieden om makkelijk gevolg te kunnen worden. Ook mensen zoals Barack Obama gebruiken dit om een insight view te geven over wat ze denken en doen.
Er bestaan massa's methodes om up to date te blijven zoals bijvoorbeeld applicaties voor iphone, windows mobile of add-ons voor browsers zoals firefox.

Ik ben voorstander om ons nieuws ook op deze manier aan te bieden, wat denken jullie hiervan?

Voor meer informatie over twitter zie: http://twitter.com of http://en.wikipedia.org/wiki/Twitter.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nah. We hebben RSS-feeds genoeg, en daar zijn nog massa's meer clients voor. Zie compleet geen toegevoegde waarde aan Twitter.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Twitter heeft wel degelijk zijn voordelen, er kan op gereplyed worden. Dat kan niet bij RSS (tenzij je naar de site zelf gaat).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Da's geen voordeel; da's een nadeel. Waarom zou ik op meer dan 1 plek moeten gaan zien voor replies?
Met RSS moet je naar de site: hey, een voordeel: meer bezoekers die ook de rest van de site misschien gaan bezoeken.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

De twitter feed zou wel degelijk zijn voordeel hebben, ik zie het persoonlijk meer als gratis bekendheid. Het is soms ongelofelijk hoeveel mensen je kan bereiken met een berichtje. Integratie op de website is nagenoeg kinderspel en zelfs om 'tweets' van volgelingen weer te geven is super makkelijk. Ik denk dat vele users hier het voordeel wel zouden van inzien.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

twitter is zo 2008 ( en ik zie het nut er totaal niet van in )
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik zie geen nut van een algemene twitterfeed.
Een hashtag-feed is interessanter, dwz een feed met alle twitter-updates van een bepaalde hashtag, bijv #userbase.
Maar... hashtags zijn voornamelijk nuttig voor concrete, tijdsgebonden evenementen. Bijvoorbeeld voor de multimedia-beurs Next08 was er een hashtag #next08, en twitteraars hebben die hashtag gebruikt om elkaar daar te treffen voor een @twunch.

Als Userbase vzw een bepaald evenement zou organiseren, dán raad ik jullie aan om een hashtag-feed te gebruiken. Mocht ik vorig jaar rond deze tijd Twitter al gekend hebben, ik zou toen zeker een #dagvandedownload of #dvdd hashtag gebruikt hebben. #geendatalimiet (maar dat is ook al weer een tijdje geleden) zou ook een mooi evenement geweest zijn voor een hashtag.

Conclusie: Twitter is een interessante technologie, maar je moet het niet gebruiken omdat het "hip" is. Gebruik het voor zéér concrete toepassingen.

Tot zover mijn gratis advies. :wink:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Dingen die web 2.0 twitter hipsters aantrekken mijden als de pest.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

http://twitter.com/gr4vity/status/1497054336

We zijn dus tegenwoordig ook op twitter met userbase.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

:mrgreen:
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”