Snelheid of beter ... traagheid !

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
DaSe

Wat is er aan de hand in ADSL-land ?

Persoonlijk zat ik rond 19u aan een fantastische :evil: downloadsnelheid van 45 kbit/sec (jawel, kbit).
Daarnet geraakte ik al aan een schamele 808 kbit/sec.

Als ik eens naar de "Last 40 results" van de "ADSL Speed Test" kijk, dan lijkt het een algemeen probleem te zijn. De test (Skynet of Tiscali) die meer dan 100 kbit halen zijn op één hand te tellen.
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Bij mij hetzelfde hier ... ik probeer al de hele week aan mijn website te werken ... ik mag al van geluk spreken als ik ze kan openen !! En voor de rest lijkt het wel of ik op smalband zit !!!! Mijn mail openen duurt ongeveer 40 seconden, ik wordt er zot van :smash2: Is er soms iets aan de hand ofzo waar BC in alle talen over zwijgt ??
Gast

DaSe schreef:De tests (Skynet of Tiscali) die meer dan 100 kbit halen zijn op één hand te tellen.

Sorry, tikfoutje...
Ik bedoelde eigenlijk "de tests die meer dan 1000 kbit halen ...."

't Wordt blijkbaar erger. Ik zie steeds meer "trage" ISP's verschijnen in het lijstje van "Last 40 Results", o.a. Wanadoo, PI, EDPnet, ...
Zelfs bij Telenet zijn er die de 100 kbit niet halen.

Danny
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

dit liegt zo goed als zeker aan de users.skynet pages die down zijn, of minstens problemen hebben, want de speedtestr files staan (voorlopig toch nog) daar op
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Danny

Ook andere sites zoals www.speedtest.nl of www.world-of-adsl.com geven resultaten die vele malen lager zijn dan voorheen.

Danny
Slekken
Pro Member
Pro Member

Speedtest op userbase is hier ook niet denderend (ong. 100kB/s), maar op speedtest.nl 300kB/s. Zoals Senzei zegt zal het wel aan de userpages van skynet liggen. Die gaan weer als een sneltrein vooruit de laatste tijd :?

Greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, ik weet niet, maar ik heb hier niet zo héél véél last blijkbaar.

Zowel userbase als speedtest.nl als een ftp download, geven hier rond de 300. Is gelijk ietsje minder als anders, maar ik klaag nog niet ;-). Maybe 50Kbyte/s trager ofzo.. valt nog mee. Misschien een probleempje bij Belgacom...??
I love it when a plan comes together!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Het zou wel beter zijn dat BGC met open kaart speelt wat betreft dat veelvuldige down (traag) voor users.skynet :???:
Waarom niet bij de status van het web eens een klare mededeling plaatsen, i.p.v. de klanten laten raden naar het probleem.
Beetje onfair naar de klant toe, welke tenslotte betaald voor deze dienst. :wink:
Of wil BGC of Skynet niet leren uit hun fouten ? Schrijf eindelijk neer waar het probleem ligt, is de capaciteit van de servers te klein na de verveelvuldiging van het aantal abonnees? Niets is zo vervelend als de klant in het onwetende te laten :?
Enne...ja wij de klanten, hebben heel veel geduld!
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

't Is weer godgeklaagd, gisteren de Usersites nu de download en upload.
En zoals Blue-sky schrijft zelfs geen berichtje op de statuspagina,
ze zullen wel weer met een slecht excuus afkomen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

gisteren de Usersites

Die usersites zijn nog altijd niet in orde hoor, mijn website heeft vandaag nog altijd een aantal minuutjes nodig om te openen :sleepy:
Dase

Ik heb tijdens deze avond (sinds 19u) regelmatig getest met o.a. www.speedtest.nl & www.world-of-ADSL.com (gezien www.adslbox.be voorlopig niet betrouwbaar zou zijn door de problemen met de userpages bij Skynet)

Tot een kwartier geleden was de download snelheid steeds enorm laag.
Bij mijn laatste tests (pas uitgevoerd) behaal ik plots de normale download snelheden.

En dit zonder enige aanpassing van instellingen, zomaar vanzelf :think:
ed

-Bij mijn users.skynet verbinding is het al sinds het begin van dit jaar erg traag. Ik hoor echter vrij positieve opmerkingen ivm de upload van (versatel). Heeft iemand daar enige referentie of ervaring mee?
-Jongens ik weet niet meer wat gedaan. Ik heb in mijn zonealarm de (block session cookies en de pop-up/pop-under) uitgeschakeld. Je zou zeggen dat het wat helpt, maar het kan toeval zijn.
-Indien ze met BGC zo verderdoen, tja, misschien moet ik er mijn conclussies maar uit trekken en verhuizen....?
HELLLP :cry: :cry:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ed, laat het ons on-topic houden. Vragen ivm adsl providers horen hier niet thuis. Het gaat over de trage verbindingen de laatste tijd ...

Nu, de users.skynet.be die hebben er zo de laatste weken, wekelijks een korte periode uitgelegen, maar nu zijn ze gewoon mega traag, waardoor de speedtest dus barslechte results geeft op zijn eigen.
Testen met speedtest.nl raad ik niet zo aan, want die testen met een extreem klein bestand en daar geeft dat dus een vertekend beeld. Daar haal ik ook 320Kbyte/s, terwijl adslbox.be met moeite 200Kbit/s geeft en dat via ftp van belnet en tucows een max van 80-90Kbyte/s haal.

Maw: volgens wat ik hier zie zijn er een paar zaken:
adslbox is incorrect door trage users.skynet.be (die vaak down zijn ook)
veel (om niet alle te zeggen) belgacom adsl verbindingen lijken problemen te hebben. Dat ruikt dus, net zoals reeds in andere topic gezegd te hebben naar capaciteitsproblemen....

Ik haal nu ook niet meer de max uit mijn lijn...bij geen enkele site/server. Laat ons hopen dat BGC niet de toer van Scarlet op gaat!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Gisteren een heel lage download, vanmorgen terug normaal en nu dit.
Maar wel raar kijk naar deze resultaten:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jan 8 2004 om 17:55:00 UTC+0100)

Download : 337.3 KByte/sec
Upload : 19.2 KByte/sec
Connection : 372.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 703 kbit/s or 88 kbyte/s
- Upload speed : 143 kbit/s or 18 kbyte/s
Thu Jan 8 2004 at 17:56:04 UTC+0100

Op een 1 1/2 minuut verschil

Greetz
Weetgraag :wink

bericht verplaatst, sorry The Oddity had er niet bij stilgestaan dat ik hier ook al gepost had.
"Carpe Diem"
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sorry voor de nieuwe draad die ik opende Oddity, die al of niet gelezen kleurtjes werken niet altijd.

Er zal dus waarschijnlijk wel iets aan de hand zijn bij Skynet. Dat verklaart ook waarom ze mijn lijn niet konden/wilden testen en er geen technieker kon/wilde aan de lijn komen.

Eigenlijk wel spijtig, ze konden dat ook direct tegen mij gezegd hebben.
Geen manier van doen vind ik.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mahimahi,

Wat betreft die lijn niet te kunnen testen, denk niet dat dat daar iets mee te zien heeft, das gewoon een tooltje.. heeft weinig te zien met de capaciteit van het netwerk eh :).

Enfin, wat die test betreft: ik vermoed dat je het over de SALY test hebt van Belgacom. Ik heb de laatste tijd véél contact gehad met mensen van BGC om lijnen te laten testen, die storingen op leverden en 1/2 dat ik belde lag die test plat... ;-). (das al een goede veertien dagen zo...)
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet niet welke test het was Oddity, ik belde gewoon naar de skynet helpdesk om te vragen of er iets aan de hand was met het netwerk.

De optie "met een medewerker spreken" was niet meer beschikbaar in het gesproken menu. Na een paar pogingen met de optie "Kan geen verbinding maken" kreeg ik uiteindelijk iemand aan de lijn die zelf voorstelde om een test te doen.
Toen dit niet lukte heeft ze me proberen doorschakelen naar een technieker maar die gaat mij maandagnamiddag maar eerst terugbellen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik wil niet pessimistisch zijn, maar vrees dat die technieker niet zo héél veel gaat doen of kunnen doen.. (misschien u wel vertellen wat de oorzaak is...). Want aangezien wij het allemaal hebben.. zo'n iets tragere connectie.. lijkt de kans erg klein dat het
1. van uw regionale lex/dslam afhangt
2. uw lijn tussen lex/woning
3. binnenhuis+modem+pc
iets mee te zien heeft... enige mogelijkheid die nog overschiet: backbone-netwerk van BGC....:-(
Ed

Bedankt voor de reactie.
- Ik heb pas een nieuwe speedtest gedaan met volgend resultaat:
Skynet download 1589 kbits/sec - upload 104 kbits/sec 23:08 08/01/2004. Positief dus!
Omstreeks 16h00 waren de resultaten ongeveer hetzelfde.
Tussen 18h00 en 22h00 zakt de download terug tot een goede 400 kbits/sec.
Vooral de http://users.skynet.be site heeft het moeilijk rond die periode.
Het zou misschien aangewezen zijn om een verhoogde server-ondersteuning te bieden in de vooravond. Vooral omdat er nu vrij veel abonnees bijkomen, is zoiets geen overdreven luxe!
- Er valt mij trouwens een tweede punt op. De laatste drie dagen krijg ik enorm veel poortscans te verwerken op poort 80, poort 21 en nog enkele anderen.
Voorbije dinsdag kreeg ik ongeveer om de minuut zulk een scan, dit gedurende meer dan een uur.
Opvallend, ze kwamen het meeste van buitenlandse providers. De VS was koploper. :evil:
Nochtans staat de firewall van zonealarm op “medium” voor de “Trusted Security Zone” en mijn ‘Alert rating” op medium.
Een voorbode van nog meer onheil? Ik durf er niet van te dromen! :|

Mvg.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

9/1/2004 07.45 uur

Alles terug normaal

Down= 354 KB/sec
Up = 13 KB/sec

Dit lijkt op de situatie waarin ik zat bij TN net voor ik ze buitengepierd heb.
's Ochtends perfecte verbinding,... 's avonds niets meer :-(
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ik ben er stellig van overtuigt dat er tijdens de spitsuren 's avonds werkelijk een capaciteits probleem is, zoals ik al schreef in mijn vorig bericht in deze topic.
Zolang Skynet - BGC dit niet tegenspreekt in een bericht op hun netstatus, blijf ik dat aannemen.
Men heeft maar klanten blijven aannemen, zonder zich zorgen te maken over hun servercapaciteit.

Greetz, :?
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ze maken er wel een zooitje van nog altijd hetzelfde

- Download speed : 822 kbit/s or 103 kbyte/s
- Upload speed : 145 kbit/s or 18 kbyte/s
Fri Jan 9 2004 at 16:56:14 UTC+0100

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Jan 9 2004 om 16:57:13 UTC+0100)

Download : 339.0 KByte/sec
Upload : 19.2 KByte/sec
Connection : 396.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

Vanaf rond een uur of 11 's avonds verbeterd het een beetje en haal je normale snelheden, er moet iets serieus mis zijn denk ik.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

LOL ! Ik moest in een van mijn vorige posts nog zeggen: :roll:
"Ik wil Skynet behouden omwille van de stabiliteit"

't Is hier vanavond ook weer "Zwaar klote" zoals de Hollanders zeggen :-D
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kzal even positief zijn ;-).

Sinds vandaag, gisteren ondervind ik zéér weinig last.. snelheid lijkt terug in orde ;-).

Speedtests geven weer +- 350 weer... daar waar eind vorige week met moeite de 300 haalde... nu het is niet véél.. maar er is duidelijk iets geweest.. waarover geen info gecommuniceerd is van Belgacom...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Toch nog even zeggen dat 200 Kb/sec helemaal niet traag is he. Oké, je bent ondertussen verwend door een fijne 340 K, maar 'minder snel' leek mij een correcter antwoord.

Nu, ik heb zelf nooit echt iets gemerkt van mogelijke snelheidsverliezen, ik haalde altijd m'n maximum, maar misschien was dan ook niet volledig België getroffen, nietwaar?
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Zoals beloofd was heeft er van namiddag een technieker gebeld.
De man heeft me verteld dat er dus wel degelijk problemen waren bij Belgacom.
Er wordt volgens hem met man en macht aan gewerkt. Tegen 15/01/ zou alles terug normaal moeten zijn.......
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dat weten we dan ook weeral. Bedankt voor de info Mahimahi!

Cheers
Afbeelding
skynetter sinds 1996

Wat een geruststelling om dit te lezen. Ik installeerde op 06/01 het nieuwe Skynet Security pack 2004 en sindsdien daalde de snelheid zienderogen, dus een mailtje naar [email protected] , tot op heden onbeantwoord! Dus Firewall uitschakelen geen verandering, desinstallaren en opnieuw installeren zonder ouderlijk toezicht, ... geen verandering Skynet portaalsite openen: 10 minuten enkel voor het bovenste frame, users.skynet pagina soms ineens soms url not found, Hotmail van de kids tergend traag twee minuten om een bericht te openen of te verwijderen, ... (dus het zijn niet enkel de skynet sites). Hulp gezocht bij [email protected] geen antwoord Nu zoek ik hopeloos wat rond en kom ik hier terecht en zie en lees ik dat ik niet de enige ben. Het is volgens mij ongehoord dat skynet niets vermeldt op zijn site of niet eens de moeite neemt om support mails te beantwoorden. Dus blijkbaar wachten tot de 15de? Ik ben al jaren een tevreden skynetter maar dit kan niet!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De snelheid is vandaag al stukken beter als gisteren, zo te zien wordt er dus men man en macht aan gewerkt, zoals Mahimahi schreef op Ma Jan 12, 2004 7:38 pm. Ik vrees echter dat jouw probleem iets zal te maken hebben met de Installatie van Norton 2004.
Misschien is er iets misgelopen met de un-install van de vorige versie Norton 2003 of 2002?
Dat diende in ieder geval volledig verwijdert te zijn vóór men de Install van Norton IS & Antivirus kon starten. Ma..ja..als klant welke meerdere jaren bij Skynet is (sinds 1996) wist je dit zeker wel.
Sorry maar dergelijk vertraging welke u opgeeft schijnt me niet aan het serverprobleem van Skynet te liggen, ik hoop dat je het gefixt krijgt.
Vraag? heb jij de vorige software verwijdert door middel via Configuratie scherm Windows Software, of via de uninstall welke bij Norton voorzien is (was) In de gebruiksaanwijzing van de versie 2004 was er toch aanbevolen dit via de un-install tool van Norton te doen.
Ik had vroeger ook eens een probleem met de un-install van de versie 2002.
Eventueel nog eens de versie 2004 verwijderen door het bijbehorend un-install van Norton 2004.
Dan een systeem onderhoud doen, zoals alle cookies verwijderen, schijfopruiming (Internetbestanden) dan een defragmentatie uitvoeren.
Pas nadien als alles normaal functioneert (met normale snelheid) opnieuw Norton 2004 installeren.

Greetz,
Afbeelding
Skynetter sinds 1996

Hey Blue-sky bedankt!
Ik heb je raad opgevolgd. De oude versie was zoals de cd-rom adviseert vakkundig verwijderd via "wijzigen" en dan "verwijderen".
Ik heb nu alles overgedaan: SSP 2004 verwijdert, cookies verwijdert, tijdelijke internetbestanden verwijdert en gedefragmenteerd. Even onbeschermd gesurft en wow wat een snelheid dus ... Opnieuw SSP 2004 zonder ouderlijk toezicht enzo geïnstalleerd en ... slakkegang bij Skynet portaalsite, eigen users.skynet-site en hotmail. Firewall uitgeschakeld hielp niet MAAR bij het uitschakelen van de Norton Antivirus auto-protect loopt alles plots weer vlot en snel??? Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Opnieuw beleefd maar met enige druk mijn mail verstuurd naar [email protected] en hopelijk weten zij de oplossing (als ze willen).
Groeten
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo,
Wat is je Operation Systeem, is dit WindowsXP ? Daar zit al een Firewall ingebouwd.
Twee software Firewalls samen dat is eigenlijk niet aan te raden, dus kan je beter deze van WindowsXP volledig uitschakelen en dan proberen enkel met de Firewall van Norton te werken.
Daar je niet alleen bent met je probleem, zal Norton toch bijkomende Info moeten geven....
(Ik heb alvast geen last na Install van Norton 2004, niet te lang surfen zonder Norton firewall is wel de boodschap...gewoon even proberen)
Deze link nog gevonden zo even > zie hier Klik daar dan op Lees verder...>>!
& >hier wie weet kan dat misschien helpen?
In Windows zit er bovendien een instrumentje verborgen waarmee je kunt checken of je hardware nog altijd even geolied draait.

Groeten en Succes... :?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Mahimahi schreef:Er wordt volgens hem met man en macht aan gewerkt. Tegen 15/01/ zou alles terug normaal moeten zijn.......

Het groot probleem schijnt dus opgelost te zijn, de informant heeft dus gelijk gehad.
(die erg vervelende vertraging is dus weg, hopen dat het alleen nog beter wordt)
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Skynetter, ik heb het zelfde probleem.

ik heb mijn PC eens onder handen genomen en alles opgekuist (zie andere draad in dit forum) dus "verse" win XP erop, het Skynet Security Pack 2004 erop en traaaaaaag, manmanman. Het programma zelf werkt ook tergend traag, als ik bv de antivirus wil configureren dan opent NAV 2004 met schokjes, ik probeer het allemaal in te stellen maar het is toch de oplossing niet om alle beschermingen op het laagste niveau te zetten.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Er zijn twee totaal verschillende zaken, welke in deze topic een beetje door elkaar lopen.
Men dient dus wel degelijk een onderscheid te maken tussen de vertraging welke te wijten was aan een serverprobleem bij Skynet - Belgacom en het probleem veroorzaakt door het Norton Packet 2004 IS & Antivirus. :wink:
(goeie zet, Norton 2004 iets vroeger uit te leveren, wel vervelend voor klanten welke met die tergende vertraging zitten)

Tip:Help eens doorlezen bij Norton, daar is veel nuttige info over instellingen, het niveau voor toestaan of weigeren.
Eens proberen bepaalde dingen niet te streng in te stellen.(beetje experimenteren)
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Probleem dus niet opgelost op 15/01/2004
- Download speed : 1268 kbit/s or 159 kbyte/s
- Upload speed : 101 kbit/s or 13 kbyte/s
Fri Jan 16 2004 at 17:20:15 UTC+0100

Waar is mijn 357KB/sec down gebleven :cry: :cry: :cry: :cry:

Als ik de grafiek van de speedtest bekijk valt mijn downloadspeed 2 à 3 keer praktisch naar 0 tijdens het downloaden van het test-filetje.

Zoals ik op het chatchannel al geopperd heb ware het misschien nuttig de mogelijkheid te bieden om deze grafiekjes te kunnen opslaan als bewijsmateriaal ?
Gast

Prt Sc ? en wat zit je nou bezig over 'bewijsmateriaal'.
Als je had gelezen wat er al ong. 20 keer is gezegd/gepost, dan had je geweten dat er momenteel moeilijkheden waren met de speedtest.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hier dan beetje bewijsmateriaal, er is toch al een verbetering. :?
327 kbyte/s down & 13 kbyte/s up
Skynet 2614 down & 105 up 11:53 17/01/2004

Greetz, 8)
Bijlagen
speedtest.jpg
(94.11 KiB) 48 keer gedownload
Afbeelding
wimbriers
Starter
Starter
Contacteer:

Tiscali ADSL

speed test results:
- Download speed : 2518 kbit/s or 315 kbyte/s
- Upload speed : 61 kbit/s or 8 kbyte/s
Sat Jan 17 2004 at 13:46:36 UTC+0100
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

@Gast
Mijn beste vriendje,
Ga ergens anders zeveren!

Het gaat hier niet over de speedtest, het gaat over het feit dat deze graph als bewijs van een slechte verbinding aan Skynet kan voorgelegd worden.

Hou verder uw bek in uw pluimen en gebaar dat je slaapt.

Groetjes Mahi.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”