Medion TV MD30267 met soms gele vegen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Ik heb in de Aldi de LCD TV gekocht (aanbieding van 19 november 2008). Dit blijkt voor mij een goed toestel te zijn maar af en toe vertoont het scherm gele strepen. Het komt maar af en toe voor en als hij het heeft is het bij alle zenders. Omdat ik dacht dat het een gewoon defect was heb ik het toestel onmiddelijk omgeruild maar het 2e toestel heeft dezelfde verschijnselen. De signaalbron is een gewoon analoog TV signaal.
Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
erazer
Starter
Starter

Hier hebben ze er ook zo een gekocht.

Het probleem lijkt me gewoon aan de kleuren te liggen. Het contrast van deze tv is zeer laag (2500:1 dacht ik), terwijl gewone budget LCD tv's meestal 10.000:1 of meer hebben. Topmodellen hebben soms 100.000:1
Alleen schijnt niet elke fabrikant op dezelfde manier te meten...

Feit is, speel eens met je tv-instellingen (helderheid, contrast, kleur): de gele vlekken zijn een gevolg van te hoge/lage helderheid/contrast/kleur.

Je krijgt ze blijkbaar weg door de instellingen te resetten (standaardwaarden). Maar standaard is het beeld van de tv zéér donker.

Tv terugdoen (product werkt niet) en een tv kopen die je heb zien spelen met je eigen ogen.
TanknaT
Pro Member
Pro Member

Ik geloof dat er een verschil is tussen contrast en dynamisch contrast. Vandaar de grote afwijkende waarden tussen de verschillende fabricanten. Dit maakt vergelijken moeilijk omdat ze andere meetmethodes gebruiken.
Ik heb dus op aanraden van de helpdesk van Medion inderdaad alles gereset maar dit geeft geen beterschap.
Deze fout doet zich heel onregelmatig voor en als de fout zich niet voordoet geeft het toestel prima beeld en geluid.
Ik begrijp uit je reactie dat het toestel dat jullie gekocht hebben deze fout niet heeft?
EydenJones
Starter
Starter

Hallo,

Hier hetzelfde probleem, heeft iemand dit al kunnen oplossen, zoniet gaat hij terug naar de Aldi
TanknaT
Pro Member
Pro Member

Neen, bij mij nog niet opgelost. Ik heb contact genomen met de Medion Servive Center (02-2006198). Zij zijn bereid onmiddellijk een hersteller te sturen, maar volgens hun technische dienst ben ik de enige die deze fout gemeld heeft. Ik heb nog niemand laten komen omdat ik niet zeker was dat het niet aan mijn installatie lag. Heeft er nog iemand contact gehad met dit Service Center? Zo ja stuur mij dan aub uw klachtenregistratienummer, eventueel via PM. Ik zou er graag nog eens met dit Service Center bellen maar dan beter geinformeerd.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

tja , voor die prijs moet je ook niet veel verwachten.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Krijg je die strepen ook als je bijvoorbeeld een dvd speler erop aansluit en een dvd bekijkt ?
Doet het probleem zich direct voor of als de tv een hele tijd opstaat ?
TanknaT
Pro Member
Pro Member

De fout doet zich alleen voor met een analoog signaal (kabeldistributie). Niet altijd, maar dan is ze ook aanwezig op alle zenders. Geen problemen met DVD, vidio via scart of andere signaalbronnen. Dit is dus ook de manier om opnieuw normaal beeld te krijgen. Even naar een andere signaalbron switchen, daarna terug naar de analoge kabeltuner en de fout is weg. Na hoeveel tijd komt ze terug? Geen regelmaat in vast te stellen. Soms na 5-6 uren, soms na een uurtje.
jesam
Starter
Starter

Ik heb ook die lcd tv gekocht,en heb dus hetzelfde probleem.
Nu was het wel meer dan een week geleden dat de gele strepen waren voortgekomen, en heb het nu voor de derde keer gehad.
Het is dan dus op alle zenders.In het verleden gewoon reset van beeld, tot de laatste keer, dan werkte het niet meer
zodra ik dan bij de laatste keer op beeldgrote drukte, waren de gele strepen weg, raar dus
Is het nu zo dat ik de tv moet inruilen, of kan het eigenlijk geen kwaad, en met een druk op een knop op te lossen is
EydenJones
Starter
Starter

Wij hebben de tv teruggegeven en ons een duurdere Panasonic Viera gekocht. Het verschil is toch duidelijk, vooral wanneer je er schuin naar kijkt
TanknaT
Pro Member
Pro Member

jesam schreef:Is het nu zo dat ik de tv moet inruilen, of kan het eigenlijk geen kwaad, en met een druk op een knop op te lossen is
Of je hem inruilt of niet moet je zelf weten. Hoewel ik ,deze fout uitgezonderd, zeer tevreden was over deze TV heb ik hem terug naar de Aldi gedaan. Ik heb geen zin om een dag verlof te nemen voor de komst van een hersteller, de reactie van Medion dat ik de enige was met deze fout vind ik niet correct en verder moet een toestel OK zijn als het wordt verkocht.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Op dit forum is meermaals aangeven dat plasma beter is dan LCD. waarom kopen de mensen dan steeds een LCD, de prijs tegenwoordig is bijna hetzelfde.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
Dvico Tvix 6500A user
AnD
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:Op dit forum is meermaals aangeven dat plasma beter is dan LCD. waarom kopen de mensen dan steeds een LCD, de prijs tegenwoordig is bijna hetzelfde.
In het begin dat die (flatscreen) tv's uitkwamen was plasma beter door de betere contrastratio, tegenwoordig vind ik persoonlijk dat een lcd niet meer moet onderdoen voor een plasma. Is het nog zo dat een plasma tv meer verbruikt als een lcd want dat speelde ook een rol als mensen een tv kochten ?
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Er is een wetgeving die verplicht om het verbruik van elektronische toestellen te vermelden. Om te vermijden dat fabrikanten manieren vinden om dit beter te doen lijken dan het is, heeft de wetgeving ook een officiele richtlijn bepaald hoe het vermogen van elektronische producten bepaald moet worden. Dit is een document van een 16-tal pagina's waar voor tv's onderandere bepaald is dat het vermogen gemeten word een uur nadat het toestel aanstaat, op een voltage van 230V op een temperatuur van 18°C etc, maar ook terwijl het toestel wit beeld weergeeft.
Daar knelt nu het schoentje net: in tegenstelling tot lcd is bij plasma het vermogen zwaar afhankelijk van beeldinhoud. Bij plasma zorgt elk pixeltje voor z'n eigen lichtgeneratie. Dus als er geen licht gegenereerd moet worden, gebruikt deze pixel een pak minder vermogen. Bij een doorsnee persoon die gewoon tv kijkt zal het vermogen ongeveer 30% a 40% lager liggen dan wat vermeld staat bij de specificaties van het toestel.

LCD daarentegen gebruikt een constant vermogen ongeacht de beeldinhoud (recent zijn er schermen met variabele backlight die ook in mate minder verbruiken bij donkere beelden). Op de vorige generatie LCD schermen is het vermogen bij een wit scherm nagenoeg even groot als bij een zwart scherm.

Ter vergelijking: audio versterkers hebben ook een vermogen gespecifieerd bij de productspecificaties. Dit vermogen is zwaar afhankelijk van het volume van je geluid! (Als je volume op 0 staat, zal je versterker een pak minder gebruiken dan wanneer het volume op maximum staat). Dus hoe kan je in godsnaam hier een representatief vermogen op plakken?

bron: radio1
Afbeelding
Dvico Tvix 6500A user
stephan
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:Op dit forum is meermaals aangeven dat plasma beter is dan LCD. waarom kopen de mensen dan steeds een LCD, de prijs tegenwoordig is bijna hetzelfde.
Eén van de redenen kan bvb zijn de warmte die vrijkomt.
Plasma wordt duidelijk warmer dan LCD en heeft meer koel-lucht nodig.
Daar mijn TV net in de kast past, en dus niet veel lucht heeft, heb ik voor LCD geopteerd.
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Deze vraag kon je hier beter stellen / lezen
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=21288

EDIT: http://www.plasma-lcd-feiten.be/ --> vetjes :banana:
Metselaar
Starter
Starter

Ook ik heb een tv uit deze aanbieding gekocht bij de Aldi, met hetzelfde probleem. Gele strepen op voornamelijk vlakken die wit horen te zijn. Niet constant maar bij tijd en wijle. Door te spelen met met name het contrast is dit wel weg te krijgen, maar het zou toch fijn zijn als dit probleem zich niet voordoet. Nu weet ik ook dat het niet de duurste tv is geweest, maar je mag toch verwachten dat het beeld beter is dan van die oude kast van 15 jaar geleden. Dat er tv's zijn die 2 tot 3 keer zo duur zijn en nog mooier en scherper beeld/geluid hebben, dat is me bekend, maar dit had ik ook niet verwacht. Ik vroeg me af of het probleem zich oplost, als je bijvoorbeeld besluit om digitaal tv te kijken. Dit is toch de toekomst. Ik zou het alleen zonde vinden om een hoop heisa (en kosten) uit te halen als blijkt dat dit ook niet de oplossing is. Dan is het wellicht wijzer om toch de tv terug te brengen en een duurdere aan te schaffen. Weet iemand of digitale ontvangst het probleem van de gele strepen wegneemt???

Ondanks het B-merk, staat Aldi toch wel bekend om goed spul te leveren. Vrienden van ons hebben vorig jaar (een eerdere aanbieding) ook een Medion gekocht bij Aldi. Zij hebben nooit problemen zoals hierboven beschreven. Dat heeft me mede doen besluiten om er ook een te kopen.
jesam
Starter
Starter

heb vanaf vandaag telenet digitaal tv, tot hiertoe nog geen gele strepen gehad.
van zodra ze zich toch laten zien, zal ik dat wel melden op deze site
natuurlijk hoop ik dat ze zich niet meer laten zien, want dan gaat tv terug naar aldi
het beeld is wel duidelijker beter dan bij anoloog kabel, en ben voor de rest best tevreden over deze tv
TINE
Starter
Starter

Hallo,

heb ook zo'n tv aangekocht bij Aldi, is perfekt maarrre..zoontje en ik weten niet hoe we de WI, playstation, DVD kunnen aansluiten en bekijken/ bespelen.
Ja, er zijn 2 scarts en op de zijkant moeten we de rest insteken, maar tja, frustratie alom, ik geraak niet verder...
Kan iemand mij soms helpen??
Mijn zoon en ik zullen u dankbaar zijn -)
groetjes,

tine
AnD
Elite Poster
Elite Poster

TINE schreef:Hallo,

heb ook zo'n tv aangekocht bij Aldi, is perfekt maarrre..zoontje en ik weten niet hoe we de WI, playstation, DVD kunnen aansluiten en bekijken/ bespelen.
Ja, er zijn 2 scarts en op de zijkant moeten we de rest insteken, maar tja, frustratie alom, ik geraak niet verder...
Kan iemand mij soms helpen??
Mijn zoon en ik zullen u dankbaar zijn -)
groetjes,

tine
Dan is het toch niet moeilijk, ik veronderstel dat alle 3 toestellen met een scart kabel werken, dan verbind je bijvoorbeeld de Wii met scartingang 1 de playstation met scartingang 2 en de dvd-speler kan je dan met een s-video of composite of component kabel verbinden met de tv en een kabel voor het geluid (cinch), ik veronderstel dat je die ingangen er op hebt. Als het een playstation 3 is dan gebruik je een hdmi kabel.
Component:
Afbeelding kabel
Afbeelding aansluiting

Composite:
Afbeelding altijd een gele plug.
Afbeelding gele aansluiting

Scart:
Afbeelding scart kabel
Afbeelding Of een scart adapter, waar je dan een composite en 2 cinchen mee kan verbindne voor het geluid.

Cinch voor het geluid:
Afbeelding aan beide kanten moet het met een mannelijk plug zijn.
TanknaT
Pro Member
Pro Member

Is er al bij iemand een technieker van Medion geweest om deze fout te verhelpen en hoe is dat dan afgelopen?
TINE
Starter
Starter

Dankjewel anD !

Dit zal zeker helpen!! :banana: :banana: :banana:

gr,
tine
TINE
Starter
Starter

Dag anD,

en dan is er nog de vraag hoe we op het juiste scherm geraken ( ben echt leek hoor)
greetz

tine
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Normaal is er een "source" knopje?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Normaal is er een "source" knopje?
Ja zoals Goztow schrijft, ofwel staat er AV of ext of een symbool op je afstandbediening om te veranderen van ingangsbron, dus zodat je de scart1 of scart2 bron hebt etc.
pie58
Starter
Starter

Beste mensen, ik heb het zelfde probleem gekend met een tv medion van de aldi.de enige oplossing is al de antenne kabels die je nodig hebt om dvd of video te verbinden met de tv vervang deze door een kabel met signaal versterkers in gebouwd.bij mij gaat het als volgt,een kabel gaat van de muur contactdoos naar de dvd dan naar de video en vandaar naar de tv,ook zijn er een scartkabels die van de tv naar de dvd gaat en een van tv naar video.de antenne kabels met signaal versterkers zijn te koop in doe het zelfe zoals gamma enz.zo een kabel kost ongeveer 6 a 7 € voor een van 1,5m lang.ik heb ze in de gamma gekocht,ze zijn grijskleurig met aan elk einde een vergulde stekker,en twee 2 dikke stulpen.sintsdien is het beeldkwaliteit sterk verbeterd,geen gele strepen,of slecht beeld.ik hoop dat hier mee velen zijn geholpen.groeten p. :-D
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

.... dat zijn geen "kabels met versterkers" maar gewoon betere antennekabel met ferrietkern. Bestaan al sinds de introductie van de eerste 100hz CRT tv's, en -onder omstandigheden- kan daar inderdaad een hele verbetering mee worden teweeggebracht. 6€ is trouwens een zware rip-off : dat soort kabels kan ik bij "antenne jan op de hoek" voor minder als de helft krijgen, maar van de Gamma verwacht ik ook niks anders (ECHTE doe-het-zelvers doen het _niet_ bij Gamma : veel te duur, veel te weinig keuze)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”