Provider met fix IP gezocht

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Voor mijn volgende job heb ik een internet lijn nodig met een vast IP adres. Zo kan ik een rechtstreekse tunnel opbouwen tussen 2 Netscreens en toch nog aan de servers kunnen moest de VPN uitliggen (of bij rebooten van een server bvb).

Liefst zou ik ook een zo hoog mogelijke uploadsnelheid willen, dat werkt aangenamer voor het overnemen van toestellen/servers en voor het occasioneel overpompen van data.

Wat het helemaal af zou maken is unlimited data traffiek. Zo moet ik me geen zorgen maken over op smallband vallen en geeft het de ruimte om al eens een backup over de lijn te halen als dat nodig moest zijn. Occasioneel eens wat privé downloaden, dat geef ik toe, is ook een mooi extra-legaal voordeel 8)

Er zijn heel wat mogelijkheden maar bij elke provider/formule is er wel een minpunt te vinden ...

Wat ik tot nog toe heb verzameld:

KPN NetBusiness: ADSL 2048/512, 8 vaste IPs, onbeperkt volume, 79€/maand --> download mocht iets sneller
Telenet Xpert Start: ADSL 3Mbps/384, 8 vaste IPs, onbeperkt volume, 80€/maand --> upload is te laag
Telenet Office Access: cable 20Mbps/512, 1 vast IP, 60GB volume, 70€/maand --> cable is niet zo mijn ding, spijtig van de limiet
EDPNet Max6Fix: ADSL 6Mbps/640, 1 vast IP, 80GB volume, 79,95€/maand --> spijtig van de limiet
EDPNet Max12Fix: ADSL 12Mbps/512, 1 vast IP, 100GB volume, 89.98€/maand --> upload mocht iets hoger zijn
Belgacom Pro Compact: ADSL 12Mbps/448, 2 vaste IPs, onbeperkt volume?, 86,70€/maand --> upload mocht iets sneller
Scarlet Xtreme Compact: ADSL 4.6Mbps/384, 1 vast IP, 30GB volume, prijs ?? --> upload is te laag
Scarlet Xtreme: ADSL 6Mbps/640, 4 vaste IPs, onbeperkt volume, prijs ?? --> niks op aan te merken maar vind geen prijzen
Dommel NetConnect Plus: ADSL 12Mbps/320, 1? vast IP, 200GB volume, 52,07€/maand --> heel goedkoop voor vast IP, upload te laag, volgens test tool 4,6Mbps op mijn adres. Ik heb echter geen vertrouwen in deze provider.

Toegevoegde suggesties:
dxADSL Business Plus: 12Mbps/512, 1? vast IP, 200GB volume, 57,95€/maand --> upload mag ietsje hoger, volume is mooi
Scromble MAX: ADSL 6Mbps/640, 1? vast IP, onbeperkt volume, 49,95€/maand --> spotgoedkoop eigenlijk, nog nooit van provider gehoord
Xtreme ADSL Office Plan: ADSL 6Mbps/640, 1 vast IP, 200GB volume, 69,95€/maand

Een hele lijst met potentiële kandidaten met allemaal wel minpuntjes, behalve die Scarlet Xtreme dan, maar daar vind ik niet direct prijzen van.

Tenslotte nog even vermelden dat enkele van deze providers ook zwaardere abo's hebben die de minpunten beperken/elimineren, maar dan direct ook duur(der) zijn. De lijn zou zo budget vriendelijk mogelijk moeten zijn.

Hulp/advies meer dan welkom :)

Sorry als er al een dergelijk topic bestaat, maar ik vond het niet direct.
Laatst gewijzigd door Sven.VdS op 19 nov 2008, 14:05, 4 keer totaal gewijzigd.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Cityconnect Plus geen mogelijkheid ? Ik ben er zeer tevreden van ( vast IP, 2Mbit up en geen limiet ).
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

dxADSL business mss?

100 of 200GB en als je ADSL2+ kunt hebben, is er een upload mogelijkheid tot 1Mbps.

Beschikbare ADSL2+ straten
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Dat was ik idd nog vergeten te vermelden: Ik woon in Holsbeek (postcode 3220, Vlaams-Brabant) en ADSL2+ is bij ons nog niet beschikbaar.
Laatst gewijzigd door Sven.VdS op 19 nov 2008, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

dxadsl kende ik niet, bedankt voor de tip. Van de 12Mbit abo's hebben die veruit de beste voorwaarden (hoogste upload maar da's standaard Belgacom profiel neem ik aan, en hoogste volume)

Ik heb in het eerste bericht een sectie 'Suggesties' bijgevoegd om alle mogelijkheden bij elkaar te houden.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik val constant in herhaling, maar al eens gekeken op http://xs.be/ ?

Via de "expert" mode kan je daar filteren op fixed IP. Wel ga je vnl. aanbieders krijgen die minstens ook particulieren bedienen (zo zal je KPN niet terugvinden).
ooh. shiny.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

straten wel met een korel zout nemen!

Mijn straat staat er ook op maar toch kan ik maar 1Mb krijgen terwijl ik er nu 6Mb heb bij dommel...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Sven.VdS schreef:dxadsl kende ik niet, bedankt voor de tip. Van de 12Mbit abo's hebben die veruit de beste voorwaarden (hoogste upload maar da's standaard Belgacom profiel neem ik aan, en hoogste volume)

Ik heb in het eerste bericht een sectie 'Suggesties' bijgevoegd om alle mogelijkheden bij elkaar te houden.
Dan gaat gij voor een upload hoger dan 512 kbps ferm mogen betalen.
Oftwel een SDSL ofwel Coax-abonnement.
Op een gewone Go-abo van Belgacom internet, kun je voor 25 EUR per maand extra ook een statisch IP krijgen. Maja, 25 GB is dan natuurlijk niet echt veel.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

cloink schreef:Ik val constant in herhaling, maar al eens gekeken op http://xs.be/ ?

Via de "expert" mode kan je daar filteren op fixed IP. Wel ga je vnl. aanbieders krijgen die minstens ook particulieren bedienen (zo zal je KPN niet terugvinden).


Handige tool!

Via die tool ben ik een provider Scromble gestoten .. nog nooit van gehoord eigenlijk, nochtans afgaande op de BTW nummer bestaan die al jaren. De prijs is alvast bijna te mooi om waar te zijn .. en gezien met mijn A2F ervaring sta ik er wat sceptisch tegenover. Heeft hier iemand ervaring met deze provider?
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Scarlet Xtreme: ADSL 6Mbps/640, 4 vaste IPs, onbeperkt volume, prijs ?? --> niks op aan te merken maar vind geen prijzen.

Op hun site is er inderdaad helemaal niets terug te vinden qua prijzen, best is contact opnemen.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Bij deze aangevraagd.

Heeft er iemand ervaring met die xtreme ADSL?

Langs de ene kant wil ik nieuwe providers wel een kans geven, maar langs de andere kant was A2F echt een traumatische ervaring te noemen en ik heb een internetverbinding nodig waar ik op kan rekenen.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als de internet verbinding echt levensbedreigend nodig is kan je best naar oplossingen van versatel (ja die bestaan nog), Belgacom, Telenet, KPN etc stappen. Die bieden normaal SLA's aan op hun internet verbindingen.

In dergelijk geval gaat mijn persoonlijke keuze naar Belgacom mits ik hier nog nooit problemen mee gehad heb.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

SLA based verbindingen liggen wat hoog in prijs. Levensbedreigend wil ik de verbinding nu ook weer niet noemen, maar ze moet wel betrouwbaar zijn.

Liefst zou ik bij EDPNET blijven, ben daar al 7 jaar gelukkige klant, maar de limieten op hun Fix abo's (niet-ADSL2+) vind ik niet meer van deze tijd.

Als ik dat complete lijstje bovenaan doorlees kom ik tot de vaststelling dat de abo's van Belgacom en Scarlet het best uit de bus komen. Van dat Belgacom abo had ik dat echt niet verwacht :!: Bij het Scarlet abo is het natuurlijk nog wachten op de prijs ...

Zo zie je maar ... lijstjes zijn interessant :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Bij het Scarlet abo is het natuurlijk nog wachten op de prijs ...

Ik heb ooit een prijsofferte gehad van extreme adsl, maar ik vind ze niet meer terug. Die prijs viel in ieder geval tegen. Ik denk rond de 300 eruo per maand of zo maar schiet mij niet dood als ik er ver naast zit he.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”