Wat te kiezen

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
physical-graffiti
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2008, 11:07

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een algemene vraag. Welke provider raden jullie me aan?

Mijn huidige toestand:
Situering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Internet via inbel bij Scarlet.
Telefonie bij Belgacom, maar voor de verbindingen via prefixnummer bij Sun-telecom.
Tv via 'Wolu-tv', een cloon van Telenet.

Gezien we thuis met opgroeiende kinderen zitten, wordt de gewone inbelverbinding wel echt te minnetjes (trouwens internetbankieren bij Dexia is al echt een zenuwsloper).

Daar de verschillende providers vergelijken wel echt niet evident is, ben ik enkel tot de volgende conclusies gekomen.

1. Een pack met telefonie en internet samen is qua prijs het interessantst. Zeker als BGC abo wegvalt.
2. Telenet kan wel interessant zijn met hun shakes en gratis draadloze installatie. Maar telefoonverbindingen zijn zowat de duurste.
2. Scarlet, daar zit ik nu bij en die worden Belgacom, geen vertrouwen in.
3. Tele2, lijkt OK.
4. Dommel lijkt zeer interessant, maar lees ik hier eigenlijk niet echt veel goeds van...
5. Belgacom is de duurste op alle vlakken, en dus niet interessant.

Wat raden jullie me aan, zijn er nog andere opties voor wat wij willen?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

www.xs.be - begin daar eens mee... ;)
ooh. shiny.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als je de telefoontarieven van Telenet duur vindt, zou ik je durven aanraden om een FunkyShakete nemen (TV + internet) en daarnaast te bellen via VOIP. Je kan bij 3starsnet een telefoonnummer aanvragen (of je bestaand laten overzetten). Vervolgens kan je dmv een ATA (zie site 3starsnet) bellen via VOIP aan spottarieven (zie bvb hier: www.justvoip.com).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

belgacom, geen vertrouwen. klopt niet hoor.
en belgacom is zeker niet de duurste hoor.
daar heb je een verkeerd beeld van. als je de tarieven allemaal goed uitpluitst, zal je merken dat belgacom niet de duurste is. ze zijn ook niet de goedkoopste, maar je betaalt uiteraard ook wat voor de service die ze leveren. Een van de vele voordelen zijn de 0800-nummers waarop je hen kan bereiken.
belgacom is nog altijd, voor mij, de betrouwbaarste oplossing en biedt een zeer stabiel netwerk. dat laatste kan je niet ontkennen.

waarvoor je kan kiezen is het volgende pack :

Belgacom Pack Internet Go + Telefonie voor 50,00 € de maand.
(Happy Time is inbegrepen).
voor 10,00 € extra heb je belgacom tv (classic+, decoder) en de modem krijg je gratis.

mooi aanbod vind ikzelf.
maar ja, ieder zijn ding.
goedkoper ga je zeker vinden, maar ik vind de service dus ook belangrijk. en daar zou je rekening dienen mee te houden.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

DISCLAIMER: Zamba werkt voor Belgacom als sales. Dit louter ter info.
ooh. shiny.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Ik heb dxADSL voor internet, daarnaast heb ik Digitale TV van Telenet (in aanvraag) en VOIP telefonie via 3stars.

Een heel goeie combinatie, goedkoop en goed.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Om eerlijk te zijn, als ik vandaag zou over stappen ging ik ook terug naar Belgacom. Maar je moet inderdaad kijken wat XS.be (van onze eigen user Cloink), dat is een hele goede lijn om te volgen in dergelijke zaken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Zamba schreef:belgacom, geen vertrouwen. klopt niet hoor.
en belgacom is zeker niet de duurste hoor.


De duurste van België met de slechtste specificaties van het land. Hun support zou al serieus goed moeten zijn om die keuze te verantwoorden.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Belgacom support is veruit de beste, geloof mij ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

gr4vity schreef:Belgacom support is veruit de beste, geloof mij ;)


Kan goed zijn maar ik keek alleen naar specificaties en prijs. En daarbij de support bij Telenet zal wel gelijkaardig zijn.
physical-graffiti
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2008, 11:07

Hey, bedankt voor de reakties.

@ Zamba: ik heb het pakket bekeken waarnaar je verwijst, en dat leek goed gezien hierbij het abo voor de vaste lijn wegvalt, tot ik merkte dat BGC voor zijn VOIP-verbindingen dezelfde tarieven aanrekent als bij een classic abonnement, net waarvoor ik bel met een prefixnummer bij Toledo. Dus echt niet goedkoop.

@ Saffie: jou configuratie staat me wel aan, zal ik verder onderzoeken. Kan je me misschien wat valkuilen geven zodat er niet intrap?

@ gr4vity: waarom precies zou je weer naar BGC overstappen?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Zamba schreef:belgacom, geen vertrouwen. klopt niet hoor.
en belgacom is zeker niet de duurste hoor.
daar heb je een verkeerd beeld van. als je de tarieven allemaal goed uitpluitst, zal je merken dat belgacom niet de duurste is. ze zijn ook niet de goedkoopste, maar je betaalt uiteraard ook wat voor de service die ze leveren. Een van de vele voordelen zijn de 0800-nummers waarop je hen kan bereiken.in het verleden.

belgacom is nog altijd, voor mij, de betrouwbaarste oplossing en biedt een zeer stabiel netwerk. dat laatste kan je niet ontkennen.

waarvoor je kan kiezen is het volgende pack :

Belgacom Pack Internet Go + Telefonie voor 50,00 € de maand.
(Happy Time is inbegrepen).
voor 10,00 € extra heb je belgacom tv (classic+, decoder) en de modem krijg je gratis.

mooi aanbod vind ikzelf.
maar ja, ieder zijn ding.
goedkoper ga je zeker vinden, maar ik vind de service dus ook belangrijk. en daar zou je rekening dienen mee te houden.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

physical-graffiti schreef:
@ Saffie: jou configuratie staat me wel aan, zal ik verder onderzoeken. Kan je me misschien wat valkuilen geven zodat er niet intrap?



Ik ben niet echt op problemen gestoten, alles is vlot verlopen.

Het enige, ik heb een fritzbox en die heb ik laten installeren, omdat ik er zelf niet aan uit geraakte.

go for it zou ik zeggen :)
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

physical-graffiti schreef:Tv via 'Wolu-tv', een cloon van Telenet.


Kan je dan Telenet nemen ?

physical-graffiti schreef:2. Telenet kan wel interessant zijn met hun shakes en gratis draadloze installatie. Maar telefoonverbindingen zijn zowat de duurste.


TN is zelfs heel wat goedkoper dan BGC, maar misschien bel je veel naar GSM, want anders zie ik niet in hoe Telenet duur kan zijn voor telefonie (een kwaliteits VoIP provider zoals 3StarsNet is duurder !), en tegenwoordig bel je ook binnen Europa gratis.

Misschien moet je dus eens wat meer details geven.
physical-graffiti
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2008, 11:07

@saffie: zonder vervelend te willen zijn, maar wat is een fritzbox? Als ik alles goed doorneem, dien ik voor DxADSL nog steeds een BGC vaste lijn te hebben, of begrijp ik dat verkeerd?

@r2504: Wolu-tv was er lang voor Telenet en is tot recent volledig onafhankelijk blijven verdelen. Echter zijn ze nu overgenomen door Telenet, maar blijven zich politiek inmengen. D.w.z dat onze burgemeester voorzitter is, de helft van de schepenen in de raad van bestuur zit enz. En die laten zich allemaal betalen. Plus dat ze bovendien ook nog kunnen bepalen welke zenders er doorgezonden worden.
Kortom Wolu-tv IS Telenet met bepaalde politieke inmenging en daardoor extra kosten voor de gebruiker.
Ze mengen zich niet wat betreft de aanbiedingen van Telenet, dus shakes e.d., en helemaal niet wat betreft internet.
En inderdaad thuis wordt er behoorlijk wat van vast naar GSM (ook buitenland) getelefoneerd, daarom verbindingen via Toledo (vroeger 3U, daarna Sun-telecom). Maar ook niet echt overdreven hoor.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

physical-graffiti schreef:@saffie: zonder vervelend te willen zijn, maar wat is een fritzbox? Als ik alles goed doorneem, dien ik voor DxADSL nog steeds een BGC vaste lijn te hebben, of begrijp ik dat verkeerd?



Een fritzbox is een modem/router, waar je zowel internet als voip kan laten werken.

http://www.fritzbox.eu/nl/index.php
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

saffie schreef:
physical-graffiti schreef:@saffie: zonder vervelend te willen zijn, maar wat is een fritzbox? Als ik alles goed doorneem, dien ik voor DxADSL nog steeds een BGC vaste lijn te hebben, of begrijp ik dat verkeerd?



Een fritzbox is een modem/router, waar je zowel internet als voip kan laten werken.

http://www.fritzbox.eu/nl/index.php

kzou geen fritz aanraden als modem tenzij je erg goede lijnwaarden hebt.
http://sluzby.volny.cz/img/navody/zariz ... ncalls.htm

st780 is ok wel leuk (en eenvoudiger).
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”