ADSL aansluiting, ik zie door de bomen het bos niet meer

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
belushi
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2008, 22:57

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie me hier helpen.

Ik ben na 15 jaar terug in mijn geboorteland België, na 15 jaar in Nederland te hebben gewoond (i know).

Nu ben ik inmiddels al 2 maanden aan het googelen, hier en in andere forums me suf aan het lezen en zoeken maar ik weet nu echt niet meer welke adslprovider ik zou kunnen nemen.

Belgacom en Telenet zijn te duur en geven veel te weinig dataverbruik.

Nu is er in deze woning (Gentbrugge) al internet, tv enz via Telenet, tot groot ongenoegen van de eigenaren.

Mijn bedoeling is om een telefoonlijn of dat raw copper, wat ik vaak tegenkom, naar de derde verdieping door te trekken en daarop een ADSL modem aansluiten. Voor internet op mijn studio.

Volgens edpnet zit ik op 1598 meter van de centrale en is ADSL2 hier npg niet mogelijk.

Nu zijn er enkele problemen, zowel de huisbaas als ikzelf hebben een zwaar auro-ongeluk gehad waardoor ons geheugen en inzicht zeg maar niet al te geweldig meer is. Internetten en films en series via internet downloaden en kijken zijn zowat de enige zaken die ik nog aankan.

En hoe een Belgacom aansluiting eruitziet, als die er nog ligt, we zouden het allebei niet weten.

Maar welke van de vele providers ik moet nemen, of ik beter af ben met een raw copper lijn of een belgacom discovery lijn en daarop adsl via dxadsl, edpnet, dommel,... geen enkel idee.

Ik las hier dat dxadsl met maar liefst 175GB datalimiet goed zou zijn maar ik lees dan ook weer klachten over een scarlet netwerk met problemen, de overname door Belgacom,...

Enfin ik snap er echt niks meer van en hoop dat er enkele behulpzame gebruikers hier, ons verder kunnen helpen.

Veel dataverbruik, bellen via internet, veel surfen en bestanden mailen zijn de hoofdzaken voor mij.

Alvast bedankt voor jullie tips en/of hulp.

Peter
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ok. Het goedkoopste is waarschijnlijk Mobistar ADSL Max 6. Dat is 6Mb/384kb met 35 GB voor 25 EUR (raw copper incl.). Voor 3 EUR meer heb je ook een telefoonlijn erbij. 't Is wel een exclusieve webaanbieding levenslang.
Is aan te raden, maar met je profiel van zwaar downloaden (legaal natuurlijk ;)) is die 35 GB wel wat licht.

DX-ADSL Home is de volgende, 12 Mbps, 6Mb/640kb met 75 GB voor 33.95 incl. rawcopper. 75 GB is redelijk veel en zou genoeg zijn.
DX-adsl Plus is 12 Mbps, 6Mb/640kb met 175 GB voor 39.95 incl. rawcopper. 175 GB is meer dan genoeg.
Op beiden is erNan de datalimiet een F.U.P. en zal dx-adsl je pas afsluiten al je er echt over gaat, en zwaar. Op het Belgacom netwerk (ADSL2) is er geen snelheidsverlaging voor zover ik weet, maar als je het ongeluk hebt om toch op 6 Mb te komen, dan heb je het mogelijks aan je rekker he.
Veel (maar niet onbeperkt) tegen een relatief lagere prijs, wel spijtig genoeg een zwak Scarlet netwerk op 6 Mb.

Dan hebben we Tele2 Pure ADSL 4 Mb, 4Mb/256kb met onbeperkte trafiek voor 34,95 EUR incl. raw copper. Er zijn ook snelheidsverlagingen geraporteerd tijdens de piekuren, maja, 't is onbeperkt.
Tele2 All-in: 29,90 EUR tijdens het eerste jaar, daarna 39,90 EUR. Alle voordelen van een ADSL 4 Mb-lijn. Tijdens de daluren onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in België, onbeperkt bellen voor 10 EUR meer.
Veel en onbeperkt downloaden aan een 4Mb.

Je kan natuurlijk ook een combinatie van de twee maken en gewoon twee ADSL-lijnen leggen, Telenet internet opzeggen en een pack nemen met digi-tv en een telefoon.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Op www.xs.be kan je wel eens checken maar die neemt geen "kwaliteit" in aanmerking, enkel "kwantiteit".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

los daarvan zou ik je satteliet tv aanraden (ipv veel te downloaden) icm dreambox,relook,kathrein.

Hier zeer content van dommel netconnect (100gb+newsserver giganews+onbeperkte upload), voor 6€ extra kun je ongelimiteerd downloaden.
belushi
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2008, 22:57

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Ik heb nog een paar vragen:

DX-ADSL
Dommel
Tele-2

Dat zijn zowat de reacties qua aanbieders tot nu toe.

Toen ik in nederland woonde stond tele-2 daar bekend om zijn dwaze facturen die uit het niets kwamen, zeer slechte klantenservice en meer ellende. Ik heb geen idee hoe ze in België zijn. Iemand zelf ervaring mee ?
Plus 4MB is ook niet echt schokkend snel toch ?

DX-ADSL en Dommel ken ik alleen van userbase en de zeer wisselende ervaringen die ik lees, dus daar heb ik nog niet echt concreet een idee over.

Wie gebruikt nu ook al weer het Scarlet netwerk en wie Belgacom netwerk ? Zo te lezen is het Scarletnetwerk nie om naar huis over te schrijven ?

Satteliet heb ik totaal geen ervaring mee, heb ooit via de kabel in holland canal digitaal gehad maar was niet echt boeiend. De series die ik download Dexter, Brotherhood, Entourage etc volg ik zodra ze in de VS uitkomen. Dus op zich is via p2p veel handiger toch ?

Volgens DX-ADSL gebruikt 80 % van hun klanten een raw copper lijn, kan iemand ons in lekentermen uitleggen wat die raw copperlijn doet, ligt die in huis, moet die nog naar de 3e verdieping dan doorgetrokken, is het echt veel beter ?

Anders vraag ik gewoon een Belgacom discoverylijn aan, schijnt wel duurt te zijn om te bellen maar maakt alles misschien wat makkelijker ? Niet sneller natuurlijk.

Ik zou eind november, begin december adsl op de studio willen maar dat zal wel niet zo snel gaan denk ik ?

Enfin een hoop vragen nog. :-)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Volgens DX-ADSL gebruikt 80 % van hun klanten een raw copper lijn, kan iemand ons in lekentermen uitleggen wat die raw copperlijn doet, ligt die in huis, moet die nog naar de 3e verdieping dan doorgetrokken, is het echt veel beter ?
Een raw copper lijn is niks anders dan een telefoonlijn waar geen telefoonsignaal op zit. Het verbaast mij trouwens dat je geen binnenkomende telefoonlijn hebt in je appartement. Maar de lijn is compleet dezelfde als enige andere lijn.

Wat ik zou doen: naar de Belgacom technische helpdesk voor telefonie bellen en zeggen dat je geïnteresseerd zou zijn om te telefoneren via Belgacom maar dat je nergens een telefoonlijn ziet binnenkomen. Dan gaan ze in principe wel vanop afstand kunnen checken, op basis van je adres, wat er beschikbaar is en of er eventuele werken moeten gebeuren. Vraag hen ook direct of die werken dat op jouw kosten zouden zijn. Zorg er vooral voor dat ze je enkel informeren en nog geen abonnementen gaan vastleggen, tenzij je ook van plan bent een klassieke vaste lijn voor telefonie te nemen (18 € per maand).

Als je binnen twee weken adsl wil, dan ga je gewoon alles bij BGC moeten nemen en die fixen dat dan wel voor jou. Maar dan zit je daar met je 25 gieg datavolume. Indien je een alternatieve wilt, zal BGC waarschijnlijk eerst moeten komen om je lijn door te trekken, dan pas zal je bestelling bij de alternatieve provider kunnen verwerkt worden wat zo'n 4 weken kan duren.

Deze informatie is gebaseerd op wat ik op userbase lees, niet op eigen ervaringen.


Dommel: zou ik persoonlijk niet doen. Te veel problemen laatste tijd, mensen die meer dan 6 maanden al op hun homeconnect activatie wachten, ... Dommel zit op het BGC netwerk, indien alles goed loopt ga je een prachtlijn hebben, indien niet dan mag je service op je buik schrijven.

Tele2: ik heb altijd gehoord dat als het correct werkt, het super is, maar indien niet dan kan je soms wel eens op je honger blijven zitten qua support. Over het algemeen lijkt het vooral hun telefonieproduct te zijn dat niet zo super is. Tele2 zit gedeeltelijk op eigen, gedeeltelijk op scarlet netwerk. Maar dat scarlet netwerk gaat overgenomen worden door BGC binnenkort.

Dxadsl: goeie helpdesk, lijn is scarlet netwerk, tenzij voor hun 12 Mbit lijnen die gedeeltelijk BGC, gedeeltelijk Scarlet netwerk zijn. Met die 12 Mbit lijnen zal je wsl geen capaciteitsproblemen tegenkomen, met hun 6 Mbit misschien wel, afhankelijk van waar je woont (kan je niet op voorhand weten).

Indien je besluit dxadsl met raw copper te nemen, dan moet je volgens mij niks zelf bij BGC bestellen maar doet dxadsl het voor jou... met alle risico vandien :-D. In theorie moet dat alemaal goed verlopen, in praktijk zou het kunnen dat je wat langer wacht dan wanneer je bijvoorbeeld een disco lijn (of klassieke telefoonlijn) bij BGC bestelt en daarna pas een inetrnetabo bij dxadsl.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Zonder diepgaand op uw vraag in te gaan: als ge gewoon probleemloos internet wilt, zonder dat je bulkt van de technische know-how en zonder dat je kans wil lopen op problemen door afstand, overnames, overbelasting, e.d. dan raad ik gewoon een pack aan van Telenet waarin TurboNet XL zit.

Akkoord, het is duurder dan bv. een Dommel of dxADSL, maar als je bij een van deze 2 pech hebt, bespaart het je alvast veel miserie én qua stabiliteit en snelheid is het momenteel toch een beetje onovertroffen.

(allez, laat de fanboys en flamewars nu maar beginnen :P)
ooh. shiny.
belushi
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2008, 22:57

@ Goztow

Bedankt voor de zeer uitgebreide en duidelijke info. Het is ons nu een stuk duidelijker.

Er zal hier vast wel beneden een belgacom aansluiting zijn, maar inderdaad makkelijker om belgacom gewoon te bellen.

Wat zijn je (eventueel persoonlijke ervaringen) met EDPnet, die spreekt me wel aan. Zij zitten geloof ik wel op de belgacom lijn.

Dommel valt af en DXadsl heb ik mijn twijfels over.

Telenet is zoals gepost niet interessant gezien de miserie die ze er hier mee hebben en het feit dat ze ons elke keer 3 uur of langer aan de telefoon laten hangen bij de geweldige helpdesk. Telefonisch op de telenet lijn is de lijn hier altijd vreemd genoeg bezet etc. Plus torrents worden duidelijk afgekapt ofzo; gaat extreem traag, zowel s avonds als s nachts.

Misschien EDPnet, anders geen idee.

Bedankt voor de info
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

kleine correctie : T2 zit _nergens_ op een Scarlet netwerk. Ze draaien ofwel via hun eigen Bruo netwerk (tot 12mbps) ofwel via het BGC-based Broba aanbod (maximum 4 mpbs). Scarlet zit er voor niks tussen. Of je kans maakt op een 12mbps lijn kan je normaal bij T2 nazien bij een bestellingspoging : die geeft je dan aan wat de maximale theoretische snelheid vanuit jouw locatie zou zijn.

EDPnet heeft wel bindingen met Scarlet qua infrastruktuurgebruik.

Rest van de info lijkt me wel correct.

En torrents cappen op Telenet ? Hmmm. Mijn schoonbroer haalt met mijn accounts op privates snelheden die absurd hoog zijn, van cappen merk ik daar niets. Telenet zou (maar weet ik niet zeker, hoor ik maar van jongens bij ons op het werk) nogal moeilijk doen met usergroups en timmert nogal eens een poortje meer dicht.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

belushi schreef:@ Goztow

Bedankt voor de zeer uitgebreide en duidelijke info. Het is ons nu een stuk duidelijker.

Er zal hier vast wel beneden een belgacom aansluiting zijn, maar inderdaad makkelijker om belgacom gewoon te bellen.

Wat zijn je (eventueel persoonlijke ervaringen) met EDPnet, die spreekt me wel aan. Zij zitten geloof ik wel op de belgacom lijn.

Dommel valt af en DXadsl heb ik mijn twijfels over.

Telenet is zoals gepost niet interessant gezien de miserie die ze er hier mee hebben en het feit dat ze ons elke keer 3 uur of langer aan de telefoon laten hangen bij de geweldige helpdesk. Telefonisch op de telenet lijn is de lijn hier altijd vreemd genoeg bezet etc. Plus torrents worden duidelijk afgekapt ofzo; gaat extreem traag, zowel s avonds als s nachts.

Misschien EDPnet, anders geen idee.

Bedankt voor de info


dxADSL moet je niet in twijfel trekken, snelheidsproblemen, ik heb er amper 5 op dit forum gezien, de tevreden mensen zoeken dan meestal ook geen fora om hun tevredenheid te uiten ...

Sowieso, met de overname van Belgacom en het ADSL2 netwerk zullen deze problemen snel van de baan zijn, dat vertellen ze me althans op de live chat. Ze spreken zelfs over ADSL2+ via Belgacom in de toekomst ...

In ieder geval, kies maak voor U de beste keuze, internet en veel verbruik, kies voor dxadsl, digitale tv (aangezien jullie veel thuis zijn) Telenet 8€.

En anders idd zo'n telenet shake affaire, maar dan betaal je wel meer met minder volume.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mijn eigen ervaring met edpnet: ze zitten op het scarlet netwerk ne hebben ook last van verzadiging op sommige plaatsen. Ik had een 6 Mbit en woon in Brussel, een jaar tevreden geweest maar daarna begonnen de snelheidsdrops in de avond :(. Vaak slechts 512 kbit. Ik heb hen daarover meerdere keren gecontacteerd en ben er uiteindelijk voor weggegaan bij hen (ondertussen anderhalf jaar geleden). Sinds ik BGC heb, geen snelheidsdrops (kzit nu op een 12 Mbit profiel en haal meestal tussen de 7 en 10 Mbit).

Ik heb geen ervaring met hun 12 Mbit pakket.

Alle scarlet "resellers" zijn in hetzelfde bedje ziek, maar blijkbaar kan de ene al makkelijker capaciteit bijkrijgen dan anderen (dxadsl bijvoorbeeld, als we mogen geloven wat er hier geschreven wordt). Je moet eigenlijk geluk hebben :-S. Als je zeker wil zijn van je snelheid, ga dan naar BGC (als je niet te ver van de centrale zit), Telenet of Dommel (of één van Dommels resellers). Als je dan nog wat dienstverlening wil, dan mag je Dommel ook schrappen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
belushi
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2008, 22:57

THX, heldere taal iig. Eindelijk duidelijk.

Uiteindelijk zal het DXadsl of Belgacom worden of iig DXadsl met een Belgacom discoverylijn. Lijkt me het beste.

Antwoord DXadsl is;

"Beste,

De afstand tot de centrale en uw lijnwaarden zijn heel goed.

Indien ADSL2 mogelijk is, zou U 9~12Mbps kunnen hebben, volgens uw lijnwaarden is dit mogelijk."

En dan net als de meesten hier denk ik, afwachten het komende jaar.

Bedankt voor jullie hulp.

Als laatste, aangezien het sneller schijnt te gaan kan ik misschien voor die 7 euro per maand een raw copper lijn nemen via DXadsl. Maar komen zij of belgacom die leggen, moet er nog een bepaalde koperdraad naar de studio getrokken worden ... Modem in de meterkast of op mijn studio ...

Op die laatste vragen heb ik eigenlijk nog geen idee wat de bedoeling is.

Bedankt
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb eens gebeld naar DX-adsl en heb die vraag ook gesteld; de activering gaat even snel. Of je nu een raw copper of een discovery lijn neemt.
belushi
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2008, 22:57

Lord Utopia schreef:Ik heb eens gebeld naar DX-adsl en heb die vraag ook gesteld; de activering gaat even snel. Of je nu een raw copper of een discovery lijn neemt.


Okay vriendelijk bedankt, dat scheelt me weer.

Thanks
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is altijd BGC die tussenkomt als er fysiek iets met je lijn moet gebeuren. En raad eens voor welke klanten ze het snelst tussenkomen? ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Goztow schreef:Het is altijd BGC die tussenkomt als er fysiek iets met je lijn moet gebeuren. En raad eens voor welke klanten ze het snelst tussenkomen? ;)
dommel klanten, I know
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”