SX762 problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gregmans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Hallo allemaal,

sinds een paar dagen gebeurt het wel eens dat één van de pc's hier thuis geen IP krijgt toegewezen. Ik kon dan gewoon even de modem gaan herstarten en het was opgelost.
Vandaag krijgen er al 2 pc's geen IP toegewezen (deze 2 zijn aangesloten via dezelfde switch). Een restart van de modem helpt hier ook niks.

De andere 2 pc's (die via een andere switch zijn verbonden) staan online en krijgen zonder probleem een IP. Als ik een laptop aansluit op eender welke switch krijgt die ook geen IP. WiFi werkt ook al niet. De DHCP-server staat aan, dus dat is het ook al niet.
Ik dacht toen van even een backup van de modem terug te zetten, helaas krijg ik dan deze melding:
"De configuratiegegevens kunnen niet naar het apparaat worden gekopieerd. Controleer of u het juiste bestand gebruikt."

Ik zou de fabrieksinstellingen liefst niet gebruiken omdat ik nog wat aanpassingen aan de VoIP heb.
Maar als ik dit toch zou doen, weet iemand hoe lang het dan duurt eer Dommel de instellingen weer pusht?

Is er iemand die mij hier misschien een beetje bij kan helpen?

Grtz.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

Eh switch? Heeft die SX dan geen ingebouwde switch & 4 uitgangen?
gregmans
Plus Member
Plus Member
Provider

Er gaat een kabel naar elk verdiep naar een switch, en van de switch dan naar elke kamer.
Ik heb de pc's nu handmatig een IP gegeven en nu werkt het.
Het ligt dus blijkbaar wel aan de DHCP-server. En NAT werkt ook al niet. Pfff, wat een rommel dat ding.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

gregmans schreef:Er gaat een kabel naar elk verdiep naar een switch, en van de switch dan naar elke kamer.
Ik heb de pc's nu handmatig een IP gegeven en nu werkt het.
Het ligt dus blijkbaar wel aan de DHCP-server. En NAT werkt ook al niet. Pfff, wat een rommel dat ding.
En de dhcp range hoe staat die. Hoeveel users kunnen een ip krijgen?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

gregmans schreef:Vandaag krijgen er al 2 pc's geen IP toegewezen (deze 2 zijn aangesloten via dezelfde switch). Een restart van de modem helpt hier ook niks.
Je verhuist de PC's toch niet van de ene naar de andere switch ? (wat kan zorgen voor ARP problemen)
gregmans
Plus Member
Plus Member
Provider

r2504 schreef:Je verhuist de PC's toch niet van de ene naar de andere switch ? (wat kan zorgen voor ARP problemen)
Nee nee, de pc's staan vast op hun plaats. Heb gewoon even geprobeerd mijn laptop op verschillende plaatsen eraan te hangen, maar zonder resultaat.

Zolang ik ze allemaal handmatig een IP toewijs werkt het perfect, maar het is natuurlijk de bedoeling dat de DHCP-server het wel doet.
Nog iemand die hier problemen mee heeft ondervonden?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”