VPN verbinding met PC Thuis (door ScarletBox)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
centralzero
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2008, 21:50

Hallo,

ik heb dus volgend probleem:
ik wil een VPN verbinding kunnen vanaf eender welke pc naar mijn hoofd-PC thuis.
Het toevoegen van een nieuwe verbinding, eventueel een nieuwe user aanmaken, etc ... kan ik allemaal, maar tussen het internet en mijn netwerk staat een ScarletBox.Op deze zou men NAT moeten kunnen instellen maar heb geen idee waar en hoe... De IP-range/Global Address Pool is aangemaakt.

Nu was mijn vraag of iemand al ervaring heeft met het opzetten van een vpn-verbinding vanaf eender waar door de scarletbox naar de home-pc (en mij stap per stap de installatieprocedure op de scarletbox kan uitleggen)

Thx,
Central
petoetje
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2007, 20:38

Waarom het moeilijk maken als het ook makkelijk kan : installeer TeamViewer, http://www.teamviewer.com/ - kost niks - en daarmee kun je moeiteloos op jouw PC, zelfs naar PC's waarop je niks kan/mag installeren.
Gebruik ik met succes naar PC's die zijn opgenomen in diverse netwerkomgevingen, ook achter zo'n Scarlet One Box. Niks ambras mee.
centralzero
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2008, 21:50

Tis opgelost :)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

petoetje schreef:Waarom het moeilijk maken als het ook makkelijk kan : installeer TeamViewer, http://www.teamviewer.com/ - kost niks - en daarmee kun je moeiteloos op jouw PC, zelfs naar PC's waarop je niks kan/mag installeren.
Gebruik ik met succes naar PC's die zijn opgenomen in diverse netwerkomgevingen, ook achter zo'n Scarlet One Box. Niks ambras mee.

Met VPN heb je volledige toegang vanop afstand tot het systeem, dus niet enkel administratie.

Ik denk bvb aan het connecteren op een database server en eender welke andere client/server toepassingen (dmv socket).
centralzero
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2008, 21:50

TomG schreef:
petoetje schreef:Waarom het moeilijk maken als het ook makkelijk kan : installeer TeamViewer, http://www.teamviewer.com/ - kost niks - en daarmee kun je moeiteloos op jouw PC, zelfs naar PC's waarop je niks kan/mag installeren.
Gebruik ik met succes naar PC's die zijn opgenomen in diverse netwerkomgevingen, ook achter zo'n Scarlet One Box. Niks ambras mee.

Met VPN heb je volledige toegang vanop afstand tot het systeem, dus niet enkel administratie.

Ik denk bvb aan het connecteren op een database server en eender welke andere client/server toepassingen (dmv socket).


Naar mijn weten is een VPN verbinding een verbinding die ervoor zorgt dat je remote PC opgemomen wordt in je thuisnetwerk... Zo krijg je bv. de shares te zien van andere pc's bij jou thuis, eender waar ter wereld.
Heeft niets met administratie te maken, je ziet toch enkel de gedeelde bestanden van bij jouw thuis.

Grtz
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”