Printer: welke keuze maken ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hallo, ik heb een vraagje, ik heb zelf een laser-printer en daarmee dat ik de markt van de deskjet printers niet echt meer bijhoud, maar nu heb ik er wel 1 nodig! (kado voor vriendin)

Ik zou een printer willen van max 250 euro, maar die wel mooie foto's kan afprinten. (NIET met zo'n optie om rechtstreeks van memory kaart te kunnen printen)

Ook belangrijk is dat ik in redelijk wat winkels de inkt moet kunnen kopen ('k wil iedere keer geen 50 km rijden om inkt te vinden voor een exotisch soort printer)

Ik had gedacht aan zoiets als:
HP Deskjet 5550 USB2+PAR Photoret IV option (17/12) (+- 200 euro)

Kan iemand mij iets beter aanraden ? Of mij bevestigen dat dit wel degelijk een goed keuze is ?

bedankt!

Nob
Laatst gewijzigd door Nob op 24 nov 2002, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

'k Heb wat rondgezocht op tweakers en daar zeggen ze dat de inkt van HP erg duur is en dat je beter voor een Epson/Canon gaat, iemand ervaring hiermee ?

(+ ook winkel waar ik hem eventueel kan kopen)

thanks,

Nob
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Hoi Nob,

Ik heb lang met een Epson gewerkt -> nooit problemen gehad... :)
Heb op het werk een HP en inderdaad die inkt is wel duurder.

greetzz

noppes
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

wij hebben hier thuis een hp officejet R45 staan, (copy, scan, print) en zijn daar tevreden over maar van printers weet ik niet veel. ik weet wel dat je voor sommige epson printers lang moet zoeken om na 2 jaar er nog inkt voor te vinden
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik heb altijd al met HP gewerkt, de inkt is wel. Een product van HP is na èèn jaar "end of life" maar de inktcartrides blijven 4 à 5 jaar beschikbaar.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik ben persoonlijk gestart met de espon stylussen tot wanneer de printkop van de printerer het begeven had, ik mocht de ganse printer weggooien, want er kon geen deftig blad meer afgedrukt worden. De printkop vervangen ging namelijk evenveel als een nieuwe kosten.
Sindsdien ben ik overgeschakeld op HP Deskjet 610c goed voor normale prints en licht grafisch werk, voor foto's is hij niet meer doenbaar. :-)

Waarom ben ik overgeschakeld op HP? Omdat wanneer je de cartridges vervangt je ook de printkop vervangt. Dit was het onderdeel dat bij mijn espon kapot was. De inkt-Cartridges zijn dan wel wat duurder, maar als je kop kapot is heb je andere problemen. Je kan ook opnieuw gevulde cartridges kopen voor HP, zijn iets goedkoper. Ben ik even tevreden van, ik kan dat hier in Gent kopen bij leverancier.

Dit zijn de meest courante modellen waar ik al heel mooie resultaten van gezien heb. De eerste is iets minder, maar vanaf 5550 zéér goed! maw zéér goede keuze
Die photosmart is anders ook héél goed.
  • HP DeskJet 3420 (10 ppm zwart, 8 ppm kleur, 2400 X 1200 dpi, USB 2.0) 99,-
  • HP DeskJet 3820 (12 ppm zwart, 10 ppm kleur, USB en parallel) 139,-
  • HP DeskJet 5550 (17 ppm zwart, 12 ppm kleur, USB 2.0 en parallel) 195,-
  • HP DeskJet 6122 (20 ppm zwart, 4800 X 1200 dpi, USB 2.0 en parallel) 227,-
  • HP PhotoSmart 130 (2400 X 1200 dpi, USB, compact flash, smartmedia, MS, SD) 199,-


Laat eens weten wat het uiteindelijk wordt!
(btw je kan er bij mij krijgen ;-) is wel een beke ver eh, dit zijn rechtsreeks prijzen van leverancier waar ik geregeld mee samen werk)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mja veel zal ik niet kunnen bijdragen, maar persoonlijk zou ik niet meer voor HP gaan. Ik heb hier 3 HP modellen (inktjet en laser) en ik ben daar eigenlijk niet zo tevreden over. Als ik nog iets koop is het een brother laser ofzo... die kleuren gebruik je toch praktisch NOOIT en kosten je alleen maar meer geld aan inkt (en tijd als je bv een pagina van het internet afprint met een banner op... dan is het effe vloeken).
Daarbij komt nog dat die inktjet printers veel trager zijn dan laser printers (ok, op papier staat er misschien 16ppm, maar das enkel gemeten bij tekst met 15% zwartvulling op het blad of zoiets, vanaf het moment dat er iets anders dan tekst is kan je ook weeral effe beginnen vloeken) Mijn 4ppm laserprinte van HP is altijd sneller klaar met printen dan mijn 10ppm inktjet van HP.

Maar ja, een laserprinter voor max 250 Euro is een andere zaak :)
Dus zou ik in dat geval (met tegenzin) ook voor een inktjet moeten gaan. Over Epson hoor ik toch goede dingen, maar ja horen en zelf ervaren zijn 2 verschillende dingen hé...
Ik zou in iedergeval erop letten dat je in (dien mogelijk) elke kleur in een aparte cartridge kan plaatsten... als er één kleur op is of is uitgedroogd dan hoef je niet direct alles weg te smijten.
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

The Oddity, bedankt voor het aanbod! :) Maar ik kan ze goedkoper krijgen.

www.padeg.be (in Brussel)
HP 5550 180.00 €
en www.comtechnology.net -> 182 euro (in Antwerpen)

Dus dat scheelt weer een paar euro's en van de padeg heb ik niks te klagen (heb daar al is een pc gekocht (doe het zelf pcke samengesteld ;) )

Die HP's zien er mij idd goed uit, maar nadeel is dus dat de inkt zo duur is en naar het schijnt zit daar een meterke op en die meet hoeveel inkt je nog hebt en soms slaat dat meterke tilt en toont het aan dat je inkt op is, zelfs al is dit niet zo, maar dan kan je wel niet meer printen naar het schijnt, dus da's wel knap vervelend. Iemand ervaring daarmee?
Of nog iemand die mij kan zeggen wat een nog betere printer is prijs/kwaliteit (ook gelet op de prijs van de inkt en de beschikbaarheid)
Weet er iemand misschien een online test staan van printers ?

Nukem, ik heb een Brother 1440 laser printer ;) (kost wel redelijk veel ;) )

Allen alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm ja, maja antwerpen en brussel, die van mij is hier op 1km van ;-) hehe. soit

meterke voor inkt???? verwisselt ge niet met Espon??? daar had ik het probleem dat ge uitlegde, bij hp, heb ik geen meterke, ik blijf printen tot wanneer er geen zwart meer op blad komt... ;-) Bij epson had ik dat dikwijls dat er verkeerde cartridge-inhoud werd weergegeven endat er nog inkt in zat en dat ik ze dus mocht weg doen. strange
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Dat van dat meterke heb ik gelezen op GOT, dus ik denk dat dat wel juist zal zijn (ma enkel bij de nieuwere printers he).

En de padeg is ongeveer 20 km van mij, maar zover wil ik er nu nog wel voor rijden. :)

greetz,

Nob
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb een Epson Stylus Color 660 staan en die geeft nooit verkeerd het inktvolume aan. Nog nooit gefaald. Hij is al bijna 3 jaar oud en nog nooit last gehad. Met laser heb ik geen ervaring buiten die 9 jaar oude zwart-wit die hier staat (ook wreed content van), das een TI microwriter (maja, da was de vraag niet he). Voor de rest kan ik niet helpen bij je keuze Nob.

Cheers
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

bij mijne hp r45 staat ook geen meter, het zelfde als bij The Oddity, maar de printer is ook al 2-3 jaar oud
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb hier met mijn HP720C nog maar één keer een probleem gehad ivm inkt meterke.
Ik was een nieuwe cartridge gaan kopen, maar de printer wou hem niet slikken. Ik kon niet printen omdat hij zei dat de inkt op was :? cartridge dan maar teruggedaan en een nieuwe wel werkende gekregen... (het lag dus waarschijnlijk aan de cartridge)
Nogtants, je hebt 2 metertjes, één in je printer (dat ik niet zo vertrouw, maar wel lastig kan doen) en één op de cartridge zelf dat ik meer vertrouw. Meestal, als ik zie op het cartridge meterje dat de inkt bijna op is, koop ik een nieuwe en hou ik die tot ik echt merk dat de inkt op is.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hehe, heb dus noch meterkes in de software, noch op de printer, noch op de cartridges lol, gewoon printen en blijven printen ...:-)
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Heb een HP 960C, heel goed machientje ook met een metertje,
alleen spijtig dat hij niet werkt via de printserver van mijn router.
Die schijnt geen info door te krijgen van de printer en alleen printopdrachten te geven.

Greetz
Weetgraag
:wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag welke router is dat? kan handig zijn om te weten, ken mensen die die printer hebben en die waarschijnlijk binnenkort netwerk met router gaan leggen.

Geen updates voor te vinden op inet?
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

SMC 7004A Baricade, heel goed en volledig configureerbaar.
Je kan zelfs je mac adressen clonen enzo en ook een ingebouwde firewall + 4 poortjes. Een webinterface om te instaleren en configuren en paswoord beveiligd. Bestaat ook wireles.
Ik geloof dat hij nu nog zo'n € 150 kost.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm, ok, thx. heb meer ervaring met 3com en usr toestellen. smc lijkt mij ook wel goed materiaal. :-) jammer van de printer
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hier vind je alles over SMC
http://www.smc-europe.com/english/index.html

Hope it helps

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

thx a lot! i'll check it out!!!
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Heb onlangs zo'n 5550 aangeschaft. Mijne oude Deskjet 600 was 7 jaar oud (heb die aan mijn zusje gegeven, trouwens voor dat oude ding zijn nog altijd inktcartridges te koop).
Qua snelheid van printen (ook in kleur) heb ik niet te klagen. Hij gaat verbazend goed vooruit. Foto's (op foto-papier) heb ik nog niet uitgetest.

Er zit ook een sensor op voor het type papier dat je gebruikt en voor de calibratie van de inktpatronen. (op het werk zitten we met een A2 Epson printer waar je die calibratie nog manueel mag inschatten : heel handig :( (dat ding kost maar 1500 €, voor die prijs kon dat blauw lampke der blijkbaar niet meer af).

Heb me wel door een "digitale" fotograaf laten wijsmaken dat de kleuren van Epson beter zijn, maar die HP doet het niet slecht, zelfs op gewoon inktjet-papier.

Bij elke afdruk krijg je een schermpje met daarop de inhoud van je inktpotten (die inderdaad redelijk wat geld kosten). Maar er staat bij dat het maar over een schatting gaat, dus ik vermoed dat ie wel zal printen tot ze leeg zijn (heb ze voorlopig nog niet leeg gekregen). Qua inhoud vallen ze wel wat tegen : vooral die zwarte (ongeveer de helft van mijne 600, voor 3/4 van de prijs). Gelukkig wordt het printerke niet al teveel gebruikt.

Heb onder XP wel wat last gehad om de printersoftware geïnstalleerd te krijgen. Gebruik hem via de parallelle poort (HP heeft gelukkig ook al de ECP-poort ontdekt, mijne 600 moest daar niets van weten) en kreeg telkens na opstarten melding dat er nieuwe hardware ontdekt was. Na wat foefelen is dat gelukkig toch goed gekomen.

de groeten,

Polleke
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Maar voor de rest ban je dan wel tevreden van die printer of niet Polleke ?

greetz,

Nob
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Die printer is dik in orde : snelheid, afdrukkwaliteit, ...

Enkel wat duur in gebruik, maar als je zoals ik niet teveel moet printen is dat geen probleem.
In vergelijking met dat oude 600'tje speelt hij een klasse of 5 hoger (als ik me niet vergis heb ik voor dat vorig printerke 12500 BEF betaald, dus ik zou niet twijfelen).

De groeten,

Polleke
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ok, bedankt voor het advies allemaal !!

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

no problem Nob, is altijd handig om eens andere hun mening te horen ivm aankoop, prijzen, problemen. Dat brengt steeds nieuwe perspectieven!
I love it when a plan comes together!
filter
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2002, 20:24
Contacteer:

Die 960 kan je met een jetdirect op een netwerk krijgen, maakt connectie via de printer met de parallelle poort en heeft een ingebouwde netwerkkaart. Weet niet hoeveel het kost maar het ziet er wel klein en goedkoop uit.
Misschien zijn die meters te vermijden als je alleen maar de inf file gebruikt. Je kan ook andere drivers gebruiken, het huidige model van goedkope laserprinters van hp de 2200 kan je doen werken met drivers van de 4 series. (de 4 plus is behoorlijk universeel) De oudere voorganger
5n kan je met 2200 drivers doen werken (kent geen postscript, pcl wel) Dat spelen met drivers is een bijkomend voordeel van hp. Maar denk niet dat die nieuwere hp het zolang gaan doen als die 550 van hierboven. Onze oudste printers, de 5n staan op diensten die continu drukken, dag in dag uit en die staan daar al jaren. Die kan je niet vervangen door hun opvolgers, de 2200 is een deskjet in vgl met zo'n 5n.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”