Indi zoooooooo traag

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Spyder
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Nog iemand die de problemen heeft dat
1. het doorspoelen soms blijft hangen en je niets kunt doen
2. dat de menu's soms ZOOOOOOOOO traag zijn
3. dat de gids soms er gewoon niet is ?
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

zijn bekende problemen
is al beter sinds de updates maar blijft nog niet in orde
Styno
Elite Poster
Elite Poster

De gids is tegenwoordig idd echt traag... Dat was vroeger zeker niet het geval!
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

heb al indi van het eerste uur en vond altijd al dat die traag was
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Ik besef dat het waarschijnlijk toeval is en dat ik waarschijnlijk bevooroordeeld ben, maar sinds Telenet de boel daar overgenomen heeft heb ik de helft van de tijd een half ingevulde TV guide en krijg ik regelmatig beeldstoring. Blokjes, haperingen, soms zelfs helemaal geen TV. 2 weken geleden heb ik zelfs een uur geen TV kunnen kijken ... zelfs analoog was het signaal haperend.

Tijdens de 3 jaar voor de overname heb ik nooit problemen ondervonden :roll:

/EDIT: ter bijkomende info, ik heb nog zo'n Samsung receiver van het eerste uur (geen HD of recorder en zo)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sven.VdS schreef:Tijdens de 3 jaar voor de overname heb ik nooit problemen ondervonden :roll:
Maar nu heb je wel een "Rode knop" :lol:
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

Sven.VdS schreef:maar sinds Telenet de boel daar overgenomen heeft heb ik de helft van de tijd een half ingevulde TV guide
same here
r2504 schreef:Maar nu heb je wel een "Rode knop"
hier niet hoor. zolang je de indi-hardware gebruikt hebt je geen interactiviteit of wat dan ook
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad ...

1° Die rode knop kunnen ze steken :)

2° Ik vraag mji af hoe lang het gaat duren vooraleer ze de indi klanten verplicht Telenet hardware door de strot duwen :roll:

Kan je de Indi HD receivers/recorders nog kopen eigenlijk? Enerzijds heb ik liever zo eentje zo lang het nog kan. Anderzijds moet ik misschien binnen x aantal maanden sowieso Telenet hardware in huis tolereren.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Spyder
Member
Member

Sven.VdS schreef:Ik besef dat het waarschijnlijk toeval is en dat ik waarschijnlijk bevooroordeeld ben, maar sinds Telenet de boel daar overgenomen heeft heb ik de helft van de tijd een half ingevulde TV guide en krijg ik regelmatig beeldstoring. Blokjes, haperingen, soms zelfs helemaal geen TV. 2 weken geleden heb ik zelfs een uur geen TV kunnen kijken ... zelfs analoog was het signaal haperend.

Tijdens de 3 jaar voor de overname heb ik nooit problemen ondervonden :roll:

/EDIT: ter bijkomende info, ik heb nog zo'n Samsung receiver van het eerste uur (geen HD of recorder en zo)
ja die haperingen heb ik ook soms is het echt fcking veel en ambetand
kgooi soms mn kaske kweenie waar van de stress
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

ze zouden ons, de indi-klanten, begon volgend jaar een "aantrekkelijk voorstel" doen volgens een briefwisseling van een paar weken geleden. ik ben in ieder geval niet van plan een andere decoder te gaan huren als er hier al een gekocht exemplaar staat!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... mijn voorgaande persoonlijke ervaringen met Telenet ééndachtig ben ik er vrij zeker van dat de ballans aan aantrekkelijkheid van die voorstellen eerder naar hun als naar ons zal overhellen. :roll:

We zullen wel zien. Hoe dan ook, tragere gids heb ik hier nog niet echt gemerkt, maar dat kan aan mij liggen. Die gids is altijd wel vrij langzaam geweest vind ik.

Wel klaagt mijn vrouw dat sinds een week of 2 "Vitaya" aardig wat storingen geeft, en de kinderen weten inmiddels ook perfect hoe ze van onze Indi HD-recorder naar gewoon analoog ontvangst moeten switchen wanneer Nickelodeon weer "digitaal hangt".
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaween schreef:Wel klaagt mijn vrouw dat sinds een week of 2 "Vitaya" aardig wat storingen geeft, en de kinderen weten inmiddels ook perfect hoe ze van onze Indi HD-recorder naar gewoon analoog ontvangst moeten switchen wanneer Nickelodeon weer "digitaal hangt".
De winter is in aantocht, andere temperaturen, vochtigheid... tijd om je signaal dus eens te controleren en Telenet (of INDI) op de hoogte te brengen. Ik zie namelijk vaak mensen klagen, maar zelden het probleem melden.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Goeie tip, dat kan ik inderdaad eens proberen.

Langs de andere kant is mijn ervaring met Telenet 'in-de-paal-kruipers' dat er zelden iets mis is en het ligt bijna altijd aan de binnenbekabeling :roll:

Mijn ouders hebben dit meermaals voorgehad en na 2-3 keer in diezelfde paal kruipen moest er dan ineens TOCH een stuk of zelfs de hele kast vervangen worden.
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sven.VdS schreef:Langs de andere kant is mijn ervaring met Telenet 'in-de-paal-kruipers' dat er zelden iets mis is en het ligt bijna altijd aan de binnenbekabeling :roll:
Dat kan je zeer eenvoudig bewijzen door een goede kwaliteit coax dwars door je huis te leggen... rechtstreeks van NIU tot je decoder.
Sven.VdS schreef:Mijn ouders hebben dit meermaals voorgehad en na 2-3 keer in diezelfde paal kruipen moest er dan ineens TOCH een stuk of zelfs de hele kast vervangen worden.
Same here... maar op zich hebben m'n ouders geen klagen (buiten het feit dat ze hebben moeten doorzetten met telkens opnieuw het probleem te melden). Telkens ze het probleem hebben doorgegeven aan TN zijn er techniekers ter plaatse geweest... en toen men uiteindelijk zelfs verschillende kasten in de straat heeft vervangen was het dan ook opgelost.
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

barco schreef:http://www.digitale-televisie.be/modules/forum/ ( voor meer info...)
Echt veel activiteit is daar niet meer te vinden... kan je beter een kijkje nemen op Digitalcafe.be (wat het eigen TN forum is, en dus ook TN mods heeft al is hun bijdrage zeer beperkt).
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

Echt veel activiteit is daar niet meer te vinden... kan je beter een kijkje nemen op Digitalcafe.be (wat het eigen TN forum is, en dus ook TN mods heeft al is hun bijdrage zeer beperkt).[/quote]

kaween
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
kaween schreef:Wel klaagt mijn vrouw dat sinds een week of 2 "Vitaya" aardig wat storingen geeft, en de kinderen weten inmiddels ook perfect hoe ze van onze Indi HD-recorder naar gewoon analoog ontvangst moeten switchen wanneer Nickelodeon weer "digitaal hangt".
De winter is in aantocht, andere temperaturen, vochtigheid... tijd om je signaal dus eens te controleren en Telenet (of INDI) op de hoogte te brengen. Ik zie namelijk vaak mensen klagen, maar zelden het probleem melden.
Lijn hier nog steeds ok hoor als ik de responsmeter van mijn Indi box moet geloven. Ik heb 2 collega's hier rondlopen die spreekwoordelijk "aan de andere kant van Limburg" wonen, en die hebben dezelfde klachten nadat ik ze hier ter sprake bracht. Je opmerking is zeker op zijn plaats, maar er is duidelijk meer aan de hand.

En wat de field-techs betreft, het hangt eraf hoe ernstig men de klacht wil nemen. Heb indertijd met analoge kanalen 3 van die kerels hier over de vloer gehad die bij hoog en laag beweerden dat het aan de installatie lag, zelfs na de "rechtstreekse kabel" test.
Tot ik bij de 4e keer een hele brave man binnen kreeg die gewoon de lijnrespons eens GEMETEN heeft en _onmiddelijk_ toegaf dat het fout zat bij het inkomende signaal. Was daarna dezelfde dag opgelost.

Het punt hier is dat je klacht over een slechtere kwaliteit sinds een week of 2 hier inmiddels zowel door mij als mijn 2 collega's wordt bevestigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

kaween schreef:Het punt hier is dat je klacht over een slechtere kwaliteit sinds een week of 2 hier inmiddels zowel door mij als mijn 2 collega's wordt bevestigd.
Dat kan je in princiepe perfect aantonen dmv. de dBmV aanduiding op je decoder (geen idee of je die op de INDI boxen ook kan uitlezen, bij TN onder Huisje - Instellingen - Digicorder - Signaalkwaliteit).

Nu het maakt niet uit of dit een probleem is in je straat, of in gans Limburg... men moet gewoon zorgen dat dit minimum zo'n -10 dBmV is.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... tenzij de kwaliteitsachteruitgang een _andere_ oorzaak heeft als signaalsterkte. Want zoals ik al zei, ik heb nog steeds eenzelfde waarden als ervoor, want dat was ook het eerste idee wat bij mij opkwam. En ja, op de HDrecorder van Indi (in wezen dezelfde box als die van Telenet, enkel een ander frontje en natuurlijk andere firmware) kan je dat perfect uitlezen, wat ik ook al aangaf.

Nu ik kijk gewoon niet genoeg TV om dit probleem op te merken. Het was pas na navraag thuis en bij de collega's dat het ook mij opviel.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Ik was mij al aan het afvragen wat die responsmeter is :) Ik heb namelijk nog een gouwe ouwe Samsung receiver ... of zit daar ook zoiets in?
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”