Gezamelijk ticket voor onverklaarbare trage verbinding?
Geplaatst: 03 nov 2008, 01:00
Ik ben klant van Dommel (Citynet connect) sind mei dit jaar. De eerste 3-4 maanden heb ik een redelijke stabiele verbinding gehad. De disconnect zijn het gevolg van proberen een iets te hoge snelheid door de forceren op 4.6 km afstand van de centrale, en da's voor mij geen probleem. Ook was de aansluiting prima op tijd geregeld.
Maar, sinds juni-juli heb ik exact het pobleem dat meerdere mensen hier aanhalen. Plotsklaps nog slechts 400-800 kbitsperseconde (bits niet bytes) download, zonder verklaarbare reden. Telkens hang ik dan mijn modem direkt aan mijn PC om te zien wat er aan de hand is, en elke keer synct de modem mooi + 4200Kbits verbinding down en ongeveer 800kbs up. Dus aan de sync of de Belgacom lijn ligt het niet. Ik heb trouwens op het 2de paar een lijn ADSL -BC van het werk, en daar blijft alles rotsvast prima lopen, en op deze lijn heb ik ook 2 jaar BC gehad zonder ook maar 1 probleem.
Herhaaldelijk tickets geopend, uren gewacht op helpdesk voor ik iemand aan de lijn had. Het antwoord was dat men dit nog had nooit gezien, en dat zou wel bij mij liggen.
Dan een belgacom technieker aan de haak kunnen slaan (heb nog steeds discovery en de BC adsl lijn), die mijn lijn uitmeet en die een probleem op de aansluiting aan de dslam kaart aan de vismarkt konstateerd (hij zegt paar geswicthed waardoor stroomverlies).Ik heb dit doorgegeven aan Dommel, waar met dit gewoon even van tafel veegt, zonder gevolg. Het zal wel uw afstand zijn mijnheer.
Ik ben zelf werkzaam in IT, dus ik heb echt alles gedaan om de verbinding 100% ok te hebben. Firmware modem vervangen, router vervangen, ander modem, nieuwe, splitters, directe aansluiting vlak aan de belgacom kabel en noem maar op, om alle fouten bij mij uit te sluiten
Vandaag weeral tussen 11:00 s'morgens en ongeveer 23:00 die onverklaarbare vertragingen. Zonder iets te veranderen, plots weer de normale snelheden .
Dit MOET gewoon bij Dommel liggen.
Ik begrijp goed dat ik veel moeite moet doen voor support te krijgen als ik kies voor dit type abonnement, maar ik mag toch op zijn minst verwachtten dat de technische capaciteit en installatie mijn een degelijke verbinding geeft, en niet 25% to 35% van de tijd een gewoon onbruikbare verbinding geeft.
Dus zou ik het fijn vinden om een berichtje te kunnen krijgen van diegene die dit in het Leuvense ook regelmatig voorhebben, want ik denk dat we best eens met zijn allen een enkel ticket aanmaken om bij Dommel dan hopelijk dan toch serieus genomen te worden.
email: [email protected]
Maar, sinds juni-juli heb ik exact het pobleem dat meerdere mensen hier aanhalen. Plotsklaps nog slechts 400-800 kbitsperseconde (bits niet bytes) download, zonder verklaarbare reden. Telkens hang ik dan mijn modem direkt aan mijn PC om te zien wat er aan de hand is, en elke keer synct de modem mooi + 4200Kbits verbinding down en ongeveer 800kbs up. Dus aan de sync of de Belgacom lijn ligt het niet. Ik heb trouwens op het 2de paar een lijn ADSL -BC van het werk, en daar blijft alles rotsvast prima lopen, en op deze lijn heb ik ook 2 jaar BC gehad zonder ook maar 1 probleem.
Herhaaldelijk tickets geopend, uren gewacht op helpdesk voor ik iemand aan de lijn had. Het antwoord was dat men dit nog had nooit gezien, en dat zou wel bij mij liggen.
Dan een belgacom technieker aan de haak kunnen slaan (heb nog steeds discovery en de BC adsl lijn), die mijn lijn uitmeet en die een probleem op de aansluiting aan de dslam kaart aan de vismarkt konstateerd (hij zegt paar geswicthed waardoor stroomverlies).Ik heb dit doorgegeven aan Dommel, waar met dit gewoon even van tafel veegt, zonder gevolg. Het zal wel uw afstand zijn mijnheer.
Ik ben zelf werkzaam in IT, dus ik heb echt alles gedaan om de verbinding 100% ok te hebben. Firmware modem vervangen, router vervangen, ander modem, nieuwe, splitters, directe aansluiting vlak aan de belgacom kabel en noem maar op, om alle fouten bij mij uit te sluiten
Vandaag weeral tussen 11:00 s'morgens en ongeveer 23:00 die onverklaarbare vertragingen. Zonder iets te veranderen, plots weer de normale snelheden .
Dit MOET gewoon bij Dommel liggen.
Ik begrijp goed dat ik veel moeite moet doen voor support te krijgen als ik kies voor dit type abonnement, maar ik mag toch op zijn minst verwachtten dat de technische capaciteit en installatie mijn een degelijke verbinding geeft, en niet 25% to 35% van de tijd een gewoon onbruikbare verbinding geeft.
Dus zou ik het fijn vinden om een berichtje te kunnen krijgen van diegene die dit in het Leuvense ook regelmatig voorhebben, want ik denk dat we best eens met zijn allen een enkel ticket aanmaken om bij Dommel dan hopelijk dan toch serieus genomen te worden.
email: [email protected]