Gezamelijk ticket voor onverklaarbare trage verbinding?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
wbill584
Starter
Starter

Ik ben klant van Dommel (Citynet connect) sind mei dit jaar. De eerste 3-4 maanden heb ik een redelijke stabiele verbinding gehad. De disconnect zijn het gevolg van proberen een iets te hoge snelheid door de forceren op 4.6 km afstand van de centrale, en da's voor mij geen probleem. Ook was de aansluiting prima op tijd geregeld.

Maar, sinds juni-juli heb ik exact het pobleem dat meerdere mensen hier aanhalen. Plotsklaps nog slechts 400-800 kbitsperseconde (bits niet bytes) download, zonder verklaarbare reden. Telkens hang ik dan mijn modem direkt aan mijn PC om te zien wat er aan de hand is, en elke keer synct de modem mooi + 4200Kbits verbinding down en ongeveer 800kbs up. Dus aan de sync of de Belgacom lijn ligt het niet. Ik heb trouwens op het 2de paar een lijn ADSL -BC van het werk, en daar blijft alles rotsvast prima lopen, en op deze lijn heb ik ook 2 jaar BC gehad zonder ook maar 1 probleem.

Herhaaldelijk tickets geopend, uren gewacht op helpdesk voor ik iemand aan de lijn had. Het antwoord was dat men dit nog had nooit gezien, en dat zou wel bij mij liggen.
Dan een belgacom technieker aan de haak kunnen slaan (heb nog steeds discovery en de BC adsl lijn), die mijn lijn uitmeet en die een probleem op de aansluiting aan de dslam kaart aan de vismarkt konstateerd (hij zegt paar geswicthed waardoor stroomverlies).Ik heb dit doorgegeven aan Dommel, waar met dit gewoon even van tafel veegt, zonder gevolg. Het zal wel uw afstand zijn mijnheer.

Ik ben zelf werkzaam in IT, dus ik heb echt alles gedaan om de verbinding 100% ok te hebben. Firmware modem vervangen, router vervangen, ander modem, nieuwe, splitters, directe aansluiting vlak aan de belgacom kabel en noem maar op, om alle fouten bij mij uit te sluiten

Vandaag weeral tussen 11:00 s'morgens en ongeveer 23:00 die onverklaarbare vertragingen. Zonder iets te veranderen, plots weer de normale snelheden .
Dit MOET gewoon bij Dommel liggen.

Ik begrijp goed dat ik veel moeite moet doen voor support te krijgen als ik kies voor dit type abonnement, maar ik mag toch op zijn minst verwachtten dat de technische capaciteit en installatie mijn een degelijke verbinding geeft, en niet 25% to 35% van de tijd een gewoon onbruikbare verbinding geeft.

Dus zou ik het fijn vinden om een berichtje te kunnen krijgen van diegene die dit in het Leuvense ook regelmatig voorhebben, want ik denk dat we best eens met zijn allen een enkel ticket aanmaken om bij Dommel dan hopelijk dan toch serieus genomen te worden.

email: [email protected]
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Aangezien er geen SLA, noch snelheidsgarantie is op de residentiële lijnen mag jij klagen en zagen zoveel je wilt. Je hebt geen poot om op te staan als uw lijn werkt, een "breedbandverbinding" heeft geen definitie naar mijn weten in de Belgische wetgeving.

Nu, je kan natuurlijk altijd proberen om gezamenlijk een ticket te maken, maar ik vermoed dat we ook hier het bekende fenomeen beginnen te zien. Een ISP die unlimited aanbied, en nu merkt dat hun bandbreedte te kort schiet. Korte termijn oplossing, knijp de lijn toe op bepaalde piekmomenten ...

Ik kan verkeerd zijn, maar het is niet de eerste keer dat ik dit zie (A2F, RealDSL, Edpnet, ... )
Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

** Off-topic **

Dit is allemaal een beetje verontrustend... :-(

Ik lees hier de laatste tijd allerlei geruchten
- Maximaliseren klantenbestand Dommel ?
- Overname Dommel ?
- Trage snelheden bij Dommel ?

Ik heb zelf ook al gemerkt dat de nieuwsserver soms trager download (dan gebruikelijk). Maar dit had je vroeger ook soms (dus niet echt iets om je ongerust over te maken)

De aanvraag voor mijn dommiciliering (waar ik al twee keer voor heb gebeld) is wel nog altijd niet doorgemaild. Komt dit door het personeelstekort ? Of zijn er anderen zaken op tilt (waar we nog niet vanaf weten)

Op de CRM (nieuwsflash) blijft het de laatste maanden redelijk stil.
Het zou fijn zijn moest Dommel iets meer communiceren.

** Off-topic **

wbill584,

Ik denk dat jij idd alles zo wat gedaan hebt wat je kunt doen (en ik zelf ook zou doen in jouw situatie). Het probleem met die ISP's is dat ze elkaar soms tegenspreken.

Zo was bv de lijncheck die Dommel bij me uitvoerde (7 km van de centrale) niet dezelfde als die van Belgacom (1,5 km van tussen - centrale).

Mogelijks (zoals Sasuke schreef) hebben deze problemen idd iets met een overbelast netwerk te maken (door onbeperkt aan te bieden).

Dit zou je verder kunnen uittesten door eens te informeren of nog CityConnecters uit jouw buurt hier last van hebben. Zelf kan ik je daarmee niet helpen (ik zit op Homeconnect).

Probeer om zoveel mogelijk informatie van andere Dommelaars te pakken te krijgen. Als zij dit probleem niet hebben, is er duidelijk iets bij jou aan de hand. En dan moeten ofwel Belgacom of Dommel bij je tussenkomen. Informeer eens naar de goodwill van beide en trek dan je conclusies.

Misschien is dit een tijdelijk fenomeen (hoef je je verder geen zorgen te maken). Maar misschien ook niet. Only time will tell...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik vind wel dat als je bij een adsl provider een mindere snelheid hebt dan heb je pech, maar als dit bij telenet is dan proberen ze bij telenet je te helpen zodat je de volledige snelheid hebt. Of zie ik dit verkeerd ?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Hmmm je hebt twee lijnen, dus één op elk koperpaar. Ik vraag me af of het probleem daar iets mee zou kunnen te maken hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

AnD schreef:Ik vind wel dat als je bij een adsl provider een mindere snelheid hebt dan heb je pech, maar als dit bij telenet is dan proberen ze bij telenet je te helpen zodat je de volledige snelheid hebt. Of zie ik dit verkeerd ?
Zij hebben niet echt last van afstand tot de centrale, lijnverzwakkingen en andere nadelen van DSL-technologie. Hadden dommel en andere dsl-providers de coax-technologie in handen, dan denk ik dat het ook wat anders was gelopen.
wbill584
Starter
Starter

Hartelijk dank om mee te denken.

Ik ben toch op zoek naar diegene die hetzelfde voorhebben.
Ik begrijp dat de SLA geen snelheid garandeerd, maar een citynetconnect aanbieden aan 24 Mb die uiteindelijk meer en meer slechst 800 kbits opleverd, is de SLA van gegarandeeerde snelheid wel erg ruim interpreteren.

Dus aub, laat iets van je horen, zodat we dit eens gezamelijk bij Dommel in alle positiviteit aan kunnen kaarten.

Stefan

ps: alle mogelijke technische tekortkomingen zijn na 4 maanden intensief onderzoek en akties wel echt uitgesloten. Aangezien ik dezelfde klacht lees bij het Topic "snelheid in het Leuvense" ben ik er van overtuigd dat het echt wel bij Dommel ligt. En het 2de koperpaar heb ik zelf eens 2 weken "afgesloten". Alles is nog eens door BC nagemeten, terwijl ik erop stond te kijken.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

wbill584 schreef:Dus zou ik het fijn vinden om een berichtje te kunnen krijgen van diegene die dit in het Leuvense ook regelmatig voorhebben, want ik denk dat we best eens met zijn allen een enkel ticket aanmaken om bij Dommel dan hopelijk dan toch serieus genomen te worden.

email: [email protected]
Ik drop een lijntje bij DUG, de Dommel Users Group.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
wbill584
Starter
Starter

Hallo

Ik moet konstateren dat ik de laaste 6-8 weken ineens weer een hele stabiele verbinding heb.
Ik heb niets veranderd, behalve een enkele reset die ik heb moeten doen omdat de snelheid terug beneden de 1 Mbit/sec ging. Mijn bezoek naar mijn kelder beperkt zich nu tot het ophalen van een sporadisch trappistje :-D

Als ik zo alle reacties bekijk in verband met de disconnects, schijnt dit probleem dat landelijke proporties begon aan te nemen (zie de meerdere disconnects topics) ook bijna niet meer op te duiken.

Natuurlijk ben ik erg blij, maar ik begin toch het donkere vermoeden te krijgen dat Dommel zijn eigen netwerk overbelast heeft met de homeconnects remote te updates, en dat dit nu kwasie voorbij is.
Het kan natuurlijk ook nu de koude is ingetreden dat de belgacom lijnen door de koude strakker en stabieler komen te staan, of is het water bevrozen en is er geen verlies meer door "lekken" Dit alles betwijfel ik wel ten sterkste natuurlijk :wink:

Toch blijf ik met een bang hart naar de toekomst kijken, want iedere keer dat ik Dommel kon bereiken om dit probleem aan te kaarten, werd de de bal weer naar mij terug gespeeld,. Het probleem zou wel bij mij zou liggen.
Hopelijk blijf ik kunnen genieten van een prima internet verbinding, maar de 2de verbinding via mijn werk zal ik toch maar operationeel laten.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”