nieuwe verbinding :Edpnet zegt max 3,3Mbps, BT max 6Mbps

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Omdat ik zo stillaan in ons huisje dat we aan het verbouwen zijn internet wil, heb ik naar zowel Edpnet en Belgian Telecom een mailtje gestuurd om eens te vragen of ze de afstand tot de centrale wilden bekijken en eventueel een lijntest zouden doen (lijntest wel op nummer van een van de buren, wij hebben nog geen actieve telefoonlijn).
Ik wil wel Edpnet houden, maar wou eens zien of er verschil was.
En vreemd genoeg gaven ze dus beide een verschillend resultaat :?

Edpnet zegt :
Uw centrale blijkt op dit ogenblik nog niet uitgerust te zijn voor Max24.

Max6 en Max12 zijn wel mogelijk zijn. De afstand tot uw centrale en verzwakking van signaal bepalen uw snelheid. EDPnet levert op aan zo hoog mogelijke snelheden en deze worden niet gegarandeerd. Na het opvragen van de technische situatie op uw adres blijkt dat volgende verbinding, voor beide abonnementen, mogelijk moet zijn: 3 Mbps / 384 Kbps
En Belgian Telecom zegt :
De afstand tot de centrale voor uw adres is 1243m wat snelheden tot 6Mbps mogelijk maakt.
Nu zegt BT dat TOT 6Mbps mogelijk is, dus kan het evenzeer maar 3 Mbps zijn, maar als de afstand echt maar 1243m is, dan moet 6Mbit toch zeker mogelijk zijn.
Edpnet spreekt van verzwakking van signaal, dus kan het dan zijn dat ik op die afstand echt maar 3 Mbps kan halen en de bekabeling in onze buurt op niet veel trekt?

Kan goed zijn dat BT gewoon naar de afstand gekeken heeft en Edpnet (misschien omdat ik al aantal jaar klant ben, of omdat ze gewoon goeie service willen geven natuurlijk :-) ) wat extra moeite heeft gedaan en wel een volledige lijntest heeft uitgevoerd?

3 Mbps vind ik wel wat weinig, maar wil eigenlijk niet op Telenet overschakelen, ookal heb ik dan wel een goeie snelheid.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Confronteer de twee met elkaars uitspraken..
cod2k
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

toen in naar DXADSL overstapte kreeg ik ook de melding dat ze maar 3 of 4 Mbps garandeerden (volgende de gemeten lijnwaarden op mijn 2.1 km)
ik had toen reeds 6 Mbps by EDP en meer dan voldoende "lijnwaarde reserve" ......dit is uiteindelijk zonder problemen in orde gekomen.

best bij de geburen eens polsen welke snelheid/lijnwaarden ze daar hebben ...??
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ofwel beschermt edpnet zichzelf ofwel hebben ze gezien dat die lijn slecht is. op 1.2km 6mbit is zeker doenbaar.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Edpnet heeft geen afstand gezegd, dus weet niet of ze eventueel naar verkeerde centrale keken, of dat BT zich vergist heeft.

Ik denk dat in de buurt vooral Telenet actief is. Heb wel een draadloos netwerk gespot van iemand met Belgian Telecom (Wlan ID is BeBox), maar weet niet welke buur het is.
Heb er wel even op gezeten, was onbeveiligd, maar signaal sterkte was nogal zwak dus heb geen speedtest gedaan.

Ik zal Edpnet eens een mailtje terugsturen of ze hun resultaat kunnen duiden, dus met afstand en eventuele staat van de lijnen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ipv EDPnet of BT, zou je misschien best toch een DX-adsl nemen? Geeft je meer voor minder geld lijkt mij.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Ipv EDPnet of BT, zou je misschien best toch een DX-adsl nemen? Geeft je meer voor minder geld lijkt mij.
Ik ben eigenlijk zeer tevreden bij Edpnet en kom nu met de volumeverhoging ook altijd toe. En bij Edpnet ben ik ondertussen ook zeker van de stabiliteit, dat ze geen volumeproblemen hebben
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik zou zowieso EDPnet kiezen. Ze staan bekend voor hun degelijke support, kwaliteit en geen kwantiteit, goede prijs/kwaliteit verhouding (al zal je natuurlijk altijd hier en daar meer voor minder geld vinden, etc).

Wat die effectieve afstanden betreft: de richtwaardes die EDPnet opgeeft zullen je zeker niet ontgoochelen, als de rest 6 kan bieden en het blijkt dan toch niet zo te zijn (ondanks dat het gezien de korte afstand wel mogelijk zou moeten zijn).
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

heb mailtje gestuurd naar Edpnet om te vragen hoe ze aan de 3Mbps komen
faster
Member
Member

ik heb dat probleem ook met dxadsl
2 maal een aanvraag gedaan om over te stappen naar een 12mbps lijn
altijd een antwoord gekregen dat men lijn niet voldoet aan de voorwaarden
Onlangs inlichtingen genomen bij belgacom en dommel , volgens hun ben ik wel aansluitbaar op het 12 mbps lijn
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

faster schreef:ik heb dat probleem ook met dxadsl
2 maal een aanvraag gedaan om over te stappen naar een 12mbps lijn
altijd een antwoord gekregen dat men lijn niet voldoet aan de voorwaarden
Onlangs inlichtingen genomen bij belgacom en dommel , volgens hun ben ik wel aansluitbaar op het 12 mbps lijn
Probleem is hier gewoon dat BT geen risico's wilt nemen.
Voor iedere aanpassingen moeten ze betalen aan BGC dacht ik.
Laatst gewijzigd door svermassen 30 okt 2008, 13:20, in totaal 1 gewijzigd.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Nog vreemder, volgens BT is het dus 1243m en heb nu een mailtje teruggehad van Edpnet en volgens hen is het 5629m :eek:
Laatst gewijzigd door Braindamage 30 okt 2008, 12:43, in totaal 1 gewijzigd.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:Nog vreemder, volgens dxadsl is het dus 1243m en heb nu een mailtje teruggehad van Edpnet en volgens hen is het 5629m :eek:
De beste verklaring die ik kan bedenken is dat ze beide de afstand naar een verschillende centrale meten.

De vraag is en blijft dan alleen nog: waarom een verschillende (die gaan toch beide via BROBA indien ik me niet vergis)?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:
Braindamage schreef:Nog vreemder, volgens dxadsl is het dus 1243m en heb nu een mailtje teruggehad van Edpnet en volgens hen is het 5629m :eek:
De beste verklaring die ik kan bedenken is dat ze beide de afstand naar een verschillende centrale meten.

De vraag is en blijft dan alleen nog: waarom een verschillende (die gaan toch beide via BROBA indien ik me niet vergis)?
Vind het ook raar :?
Heb trouwens mijn vorig berichtje aangepast. Had geschreven dat het over dxadsl ging, maar het was dus BT :-)
Maar die zitten ook op Scarlet netwerk zeker?

[EDIT]

Zéér snel mailtje terug gekregen van BelgianTelecom, de afstand die zij zeiden klopt dus. Maar ze zitten blijkbaar dus niet op het scarlet netwerk. Dus gaat het inderdaad over een andere centrale gaan.
Er zal geen DLAM (of wat het ook is) van scarlet/edpnet in die centrale zitten dan.

Moet dus voor een Belgacom Reseller gaan als ik de 6Mbit wil halen.
Wel spijtig van hun upload snelheden.
Het Bebox abonnement is voor de rest wel interessant.
Zal er eens goed over moeten nadenken. Want ik ga niet graag web bij Edpnet
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Als er blijkbaar op 1243m een centrale is, waar het scarlet netwerk niet op zit. Zou ik dan aan Edpnet kunnen vragen of ze kunnen zorgen dat ik wel op die centrale aangesloten kan worden?

Krijg je bij BT ook toegang tot een nieuwsserver zoals Edpnet? Vind het niet direct op hun website, dus ik vermoed van niet.
Zou wel een groot nadeel zijn, want ik download bijna alles via usenet
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Braindamage schreef:Als er blijkbaar op 1243m een centrale is, waar het scarlet netwerk niet op zit. Zou ik dan aan Edpnet kunnen vragen of ze kunnen zorgen dat ik wel op die centrale aangesloten kan worden?

Krijg je bij BT ook toegang tot een nieuwsserver zoals Edpnet? Vind het niet direct op hun website, dus ik vermoed van niet.
Zou wel een groot nadeel zijn, want ik download bijna alles via usenet
misschien edpnet met hun 12 mbit abbo? Die gaat dacht ik via het belgacom net.... En anders *shivers* dommel? :p of tele2 evt?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Praetorian schreef:misschien edpnet met hun 12 mbit abbo? Die gaat dacht ik via het belgacom net.... En anders *shivers* dommel? :p of tele2 evt?
Edpnet heeft me gezegd dat op beide abbo's (Max6 en Max12) 3Mbps haalbaar was. En blijkbaar gaat die thans over Belgacom ja ...

*Bij DXAdsl (dit keer wel juist, bedoel niet BT :wink: ) hebben ze ook een 12Mbit verbinding die dan ook over belgacom zal gaan vermoed ik. Heb hen een mailtje gestuurd voor de afstand bij hen, maar na 1 dag nog geen antwoord. Bij BT en Edpnet kreeg ik telkens na zo'n half uur al antwoord ...

* Dommel ... tja ... ik heb in principe geen service nodig dus als hun verbinding goed is is het goed voor mij, maar er zijn toch ook wat probjes met hun homeconnect blijkbaar.

* Tele2 heb ik is bekeken maar is niet interessant voor mij

* Telenet blokkeerd blijkbaar poorten en daar heb ik het niet zo voor
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen ook een mailtje van DXadsl teruggekregen. Volgens hen lig ik ook op zo'n dikke 5km van de centrale.
Als hun 12Mbit abbo zoals bij BT ook van Belgacom komt, dan snap ik het helemaal niet meer :think:
xyrax
Member
Member

ik dacht dat dxadsl ook op het scarlet netwerk draaide
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

xyrax schreef:ik dacht dat dxadsl ook op het scarlet netwerk draaide
Ook voor de 12Mbit lijn?
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:
Ook voor de 12Mbit lijn?
Als ik me niet vergis: ja

Ik kan bvb ook wel een Max12 abbonnement nemen, maa zal geen hogere snelheden dan nu halen (zijnde een sync van 4Mbit/512Kbit).
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Dan blijft er voor mij bijna alleen maar BT over als ik niet met 3,3Mbps opgescheept wil zitten
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Braindamage schreef:Dan blijft er voor mij bijna alleen maar BT over als ik niet met 3,3Mbps opgescheept wil zitten
Als iedereen zegt dat je amper 3.3 gaat halen en BT zegt 6 Mb... dan vrees ik dat BT ook niet echt anders dan 3.3 gaat kunnen toepassen.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
Braindamage schreef:Dan blijft er voor mij bijna alleen maar BT over als ik niet met 3,3Mbps opgescheept wil zitten
Als iedereen zegt dat je amper 3.3 gaat halen en BT zegt 6 Mb... dan vrees ik dat BT ook niet echt anders dan 3.3 gaat kunnen toepassen.
maar BT gaat niet over het scarlet netwerk en bij de rest dat wel het geval is, dan is het misschien toch mogelijk. Zou ook is naar Belgacom moeten bellen denk ik. Die zullen wel weten waar hun centrales staan
liger
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:
Ook voor de 12Mbit lijn?
NEEN
anders zouden ze het niet apart vermelden etc
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

liger schreef:
Braindamage schreef:
Ook voor de 12Mbit lijn?
NEEN
Toch wel. EDPNET en DXDSL zijn volledig afhankelijk van Scarlet voor het aanbieden van ADSL en ADSL2+. Die afstandsmetingen kloppen trouwens niet altijd. Het is al gebeurd dat iemand die zogezegd op 5km ging zitten, uiteindelijk lijnwaarden haalt van een lijn van max 1km.
Laatst gewijzigd door lithion 06 nov 2008, 13:53, in totaal 1 gewijzigd.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag nieuw mailtje gehad van Edpnet, zonder dat ik er zelf nog eentje heb moeten sturen :-)
Ze hebben de situatie nog eens onderzocht en er blijkt dus toch een LCD (weet niet juist wat het is :? ) te zijn op 1,3KM, dus zou een 6Mbit lijn mogelijk zijn, maar ze kunnen wel geen garantie geven.

Nuja, de rest kan het ook niet echt garanderen, dus kan ik bij Edpnet blijven :-D
Lord Utopia
Erelid
Erelid

LCD moet een kleine centrale zijn die ook voor ADSL geschikt is, lijkt me.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:LCD moet een kleine centrale zijn die ook voor ADSL geschikt is, lijkt me.
Sorry, zit teveel met mijn hoofd bij de platte schermen :P

Het moest "LDC" zijn :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Braindamage schreef:
Lord Utopia schreef:LCD moet een kleine centrale zijn die ook voor ADSL geschikt is, lijkt me.

idd, LDC xd
xyrax
Member
Member

Braindamage schreef:

je zit dan ook al met veel braindamage he :lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:
liger schreef:
Braindamage schreef:
Ook voor de 12Mbit lijn?
NEEN
Toch wel. EDPNET en DXDSL zijn volledig afhankelijk van Scarlet voor het aanbieden van ADSL en ADSL2+. Die afstandsmetingen kloppen trouwens niet altijd. Het is al gebeurd dat iemand die zogezegd op 5km ging zitten, uiteindelijk lijnwaarden haalt van een lijn van max 1km.
de 12mbit optie is een aparte optie die bijgekomen na de vrijstelling van het BC netwerk. Waarom zou scarlet nu ineens 2 profielen aanbieden als hun eerste profiel hoogste haalbare snelheid regel hanteert?
Net zoals edpnet sinds kort een nieuwe formule heeft van 12 mbit met duidelijke beperkingen van belgacom, nl. 512kbit up
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

liger schreef: de 12mbit optie is een aparte optie die bijgekomen na de vrijstelling van het BC netwerk. Waarom zou scarlet nu ineens 2 profielen aanbieden als hun eerste profiel hoogste haalbare snelheid regel hanteert?
Net zoals edpnet sinds kort een nieuwe formule heeft van 12 mbit met duidelijke beperkingen van belgacom, nl. 512kbit up
EDPNET en DXDSL nemen geen lijnen rechtstreeks af bij Belgacom. Dit wordt allemaal gedaan via Scarlet. Scarlet biedt ze 2 ADSL2+ formules aan: 12 en 24mbit. De 24mbit gaat via eigen materiaal in de belgacom centrale, de 12mbit gaat via het materiaal (DSLAM) dat Scarlet afhuurt van Belgacom. Hetzelfde geldt trouwens voor ADSL. Belgacom legt de beperking op van 12Mbit op hun eigen materiaal. Scarlet huurt ook de netwerkcapaciteit van de centrales naar het Scarlet netwerk. Kleine providers kunnen het zich niet veroorloven om zelf veel materiaal te plaatsen of te huren. Zelfs voor Scarlet is het niet rendabel om overal hun eigen materiaal te plaatsen.

Als je mij niet gelooft: kijk eens naar de BAS (in de modem soms te vinden als Concentrator Name) die je toegewezen krijgt. Op alle lijnen zal dit eentje zijn van Scarlet. Enkel bij Belgacom en Dommel krijg je die van Belgacom.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”