Ik wil wel Edpnet houden, maar wou eens zien of er verschil was.
En vreemd genoeg gaven ze dus beide een verschillend resultaat
Edpnet zegt :
En Belgian Telecom zegt :Uw centrale blijkt op dit ogenblik nog niet uitgerust te zijn voor Max24.
Max6 en Max12 zijn wel mogelijk zijn. De afstand tot uw centrale en verzwakking van signaal bepalen uw snelheid. EDPnet levert op aan zo hoog mogelijke snelheden en deze worden niet gegarandeerd. Na het opvragen van de technische situatie op uw adres blijkt dat volgende verbinding, voor beide abonnementen, mogelijk moet zijn: 3 Mbps / 384 Kbps
Nu zegt BT dat TOT 6Mbps mogelijk is, dus kan het evenzeer maar 3 Mbps zijn, maar als de afstand echt maar 1243m is, dan moet 6Mbit toch zeker mogelijk zijn.De afstand tot de centrale voor uw adres is 1243m wat snelheden tot 6Mbps mogelijk maakt.
Edpnet spreekt van verzwakking van signaal, dus kan het dan zijn dat ik op die afstand echt maar 3 Mbps kan halen en de bekabeling in onze buurt op niet veel trekt?
Kan goed zijn dat BT gewoon naar de afstand gekeken heeft en Edpnet (misschien omdat ik al aantal jaar klant ben, of omdat ze gewoon goeie service willen geven natuurlijk ) wat extra moeite heeft gedaan en wel een volledige lijntest heeft uitgevoerd?
3 Mbps vind ik wel wat weinig, maar wil eigenlijk niet op Telenet overschakelen, ookal heb ik dan wel een goeie snelheid.