telefoon instellingen in fritz box voor dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hoi
een vraagje
hoe moet ik mijn fritz box 7050 instellen voor telefoon via dommel te hebben

groetjes spookje
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

spookje schreef:hoe moet ik mijn fritz box 7050 instellen voor telefoon via dommel te hebben


Niet.
Dommel geeft de settings niet vrij. Enige oplossing: Homeconnect nemen met Siemens modem (verplicht) en Fritzbox verkopen.

Gebruik vooral de zoekfunctie van het forum, je vraag werd eerder al eerder gesteld en ook het antwoord werd al gegeven :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hoi
bedankt voor je antwoord
de fritz box is niet van mij maar van dommel
ik heb er een waarborg voor betaald
en ik ben van netconnect overgestapt op cityconnect
maar na 3 weken zonder internet en zonder telefoon te zijn geweest omdat ze bij het vreselijk behulpzaam dommel na 3 weken nog altijd mijn passwoord niet vinden voor mijn router :-(
weet niet hoe het mogelijk is maar het kan dus :roll:
heb ik gisteren dus mijn router terug op fabrieksinstellingen gezet een nieuwe passwoord gegeven
en ja hoor ik heb terug internet
maar bij de telefoon ben ik niet zeker van de instellingen
of bedoel je dat ik dit gewoon onmogelijk zelf kan omdat ik niet genoeg gevenens van hun krijg
en als ik de router gewoon terug stuur naar hun krijg ik dan na lang wachten mijn waarborg terug :-) of krijg ik mijn waarborg niet meer
groetjes en bedankt voor de hulp :-D
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hoi
ik heb de zoek functie gebruikt en daaruit heb ik begrepen dat
ik mij waarborg kwijt ben
en dat bellen via dommel niet meer gaat lukken

maar kan ik mijn fritz box wel zo instellen dat ik via skype kan bellen met mijn gewone telefoon
heb al via google gaan zoeken maar ik weet niet goed wat ik moet ik stellen in de fritz box
om mijn gewone telefoon tekunnen gebruiken
als ik skype opstart en mijn gsmnummer intoets rinkeld mijn gsm dus de verbinding is er denk ik
maaar mijn vast telefoon is niet goed ingesteld of verbonden
groetjes en bedankt
deronny
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2009, 10:17

Misschien wat laat met de reactie, maar ik was net naar hetzelfde op zoek.

Ik ben de DOMMEL support kotsbeu. Het enige dat ik wilde was een kleine aanpassing aan de fritz-box router (portforward naar mijn pc) en dat is al maanden geleden dat ik het voor de eerste keer vroeg. Nu heb ik terug mijn oude router aangesloten om te kunnen doen wat ik moet doen (portforwarding) en dezenavond ga ik de fritz!box wipen en ga ik dit proberen:

http://www.voipbuster.com/nl/sipp.html

Met voipbuster bel je trouwens gratis naar belgische vaste lijnen, met skype niet.

Groetjes!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gebruik al meer dan een jaar uitsluitend voipbuster in combinatie met Fritzbox & discoverylijn. ben tevreden van Fritzbox & voipbuster, maar niet van de discoverylijn want die is bijna 50% opgeslagen in augustus. toch denk ik dat dit beter/veiliger alternatief is dan homeconnect.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”