Cityconnect Migratie faqje!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
frietpatat
Member
Member

Goede morgen deze morgen mensen,

Nuja "goede morgen"!

Wat ik wou vragen langs dit draadje!
Hoelang kan een netconnect 2 cityconnect migratie op zich laten wachten ?

Ik heb eind september de stap gezet en de migratie ondergaan en metteen betaald naar goede gewoonte :|
Op 3 oktober krijg ik per mail bevestiging van dommel dat alles goed en wel is aangekomen en dus is betaald!
Maar nu zie ik dat nog altijd ben aangesloten bij netconnect via mijn account , en dat mijn data limiet counter is gerresetted!

Status luid nog altijd: "migration requested" !!

Heb hen gevraagd (tegen beter weten in) d.m.v een ticket te sturen op 20 okt wat ik onder "migratie" netconnect2cityconnect moet verstaan ? En dat ik niet bereid ben om nog eens een netconnect abbo op te hoesten! Maar ik krijg blijkbaar geen gehoor, geen reactie op die ticket :| (zoals gebruikelijk in dommel kringen)
Ik had indertijd nochtans geen lange aanslepende problemen ondervonden wanneer ik speedpack had besteld en direkt betaald en actief dit alles in nog geen week !!

En die helpdesk is nog altijd om te wenen, wat zeg ik ..om van te huilen..tranen met tuiten !!

Heb een half uur ja meer dan 30min aan de foon gehangen om iemand te kunnen spreken daar. Niemand maar dan ook niemand nam mijn oproep aan waarna ik heb ingehaakt natuurlijk. Dit telefoontje die niet eens is beantwoord kost mij al gauw 7+ euro :eek:. Dit zou toch niet mogen worden aangerekend indien en zolang er niemand je te woord heeft gestaan hoor :nono: ! En al zeker niet voor die prijs per "gespreks" eenheid!! Ik mag hopen dat het variable kosten incluis is (zal het direkt nogeens checken op billviewer)!

Nu ja misschien maak ik me druk om nergens wat betreft die migratie !!

kabster,
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Bij mij heeft de migratie indertijd 2 maand geduurd:
* aanvraag gedaan op 20 maart
* migratiefee betaald op 5 april
* aangesloten op cityconnect op 23 mei

Tussen het moment van aanvraag en de aansluiting heb ik nog twee proforma facturen betaald voor het lopende netconnect abonnement.

Ik heb me daar toen zwaar aan geërgerd, maar dat was snel vergeten eens ik was aangesloten :wink:
frietpatat
Member
Member

TylerDurden schreef:Bij mij heeft de migratie indertijd 2 maand geduurd:
* aanvraag gedaan op 20 maart
* migratiefee betaald op 5 april
* aangesloten op cityconnect op 23 mei

Tussen het moment van aanvraag en de aansluiting heb ik nog twee proforma facturen betaald voor het lopende netconnect abonnement.

Ik heb me daar toen zwaar aan geërgerd, maar dat was snel vergeten eens ik was aangesloten :wink:

hallo tylerdurden,

Ik keek daarvan op wanneer ik uw repliek las!! Maar dat kan toch bijna niet dat je wel moet zorgen dat alles word betaald binnen de maand enerzijds, maar anderzijds 2 maand moet wachten tot je nieuwe adsl abbo lijn actief word :eek: !!

Ik hoor het al, het zal terug worden incaseren met dommel!!
Verder mag ik zeker niet klagen over hun toch stabiele internet lijn .
Ik denk in die 2 a 3 jaar bij dommel, dat ik misschien 1x zonder internet ben gevallen!! En dat was maar voor een paar uur af en aan problemen op die bewuste dag weet je!

Nu in mij geval zal het misschien niet zolang meer duren! Vermits ik normaal altijd mijn factuur voor de 20ste van de maand krijg om de volgende maand voorruit te betalen zie je!! En dit is namelijk niet gebeurt deze maand!
Ik werk immers niet met domicilering en zal nooit aan éénder wie dan ook een volmacht geven voor al mijn betalingen!! Als ik zo zie en hoor hoeveel vertrouwen we nog mogen hebben in het bankwezen zonder dat er heel wat fout kan gaan bij de boekhouding van de schuldeisers zou je voor minder op je hoede zijn!!

Enfin, dat word dus afwachten voor me!!

groeten

kabster,
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Je bent niet de enige. Ik begin oktober ook een migratie aangevraagd, maar ik heb zelfs nog niet eens een factuur hiervoor gekregen.
staartmees
Plus Member
Plus Member

frietpatat schreef:Dit telefoontje die niet eens is beantwoord kost mij al gauw 7+ euro ,
het is toch al langer geweten dat telefoneren met een gsm schrikkelijk duur is; bel toch via een vaste lijn: max. 30 cent per gesprek en na 17u gratis.
frietpatat
Member
Member

staartmees schreef:
frietpatat schreef:Dit telefoontje die niet eens is beantwoord kost mij al gauw 7+ euro ,
het is toch al langer geweten dat telefoneren met een gsm schrikkelijk duur is; bel toch via een vaste lijn: max. 30 cent per gesprek en na 17u gratis.

Staartmees,

Als je mijn postje goed tot Héél goed had gelezen. Dan had je uispraken zoals dit gelezen:
frietpatat schreef: Ik mag hopen dat het variable kosten incluis is (!
Suplement dat je betaal bovenop de gewone gespreks kosten bij BGC!!
frietpatat schreef: zal het direkt nogeens checken op billviewer)
Billviewer is een service bij BGC en voor zover ik weet , alleen bij BGC!!
Dus m.a.w ik heb met "vast" foon gebeld!!

Dus eigenlijk wat jij zegt moet ik totaal tegenspreken, en GSM gebruik juist aanmoedigen in mijn geval..
ZELFS met prepay kaart zou het net hetzelfde bedragen, zo niet goedkoper .

Dat gezegd zijnde, is er eigenlijk nog een ander alternatief om nog in contact te komen met dommel naast tickets (die niet beantwoord worden) en telefoon (die niet worden aan genomen) !!!

Het zal je maar overkomen als je moet verhuizen of er is een facturatie probleempje opgetreden bij de afboeking van je betalingen tssk!!

Ik spreek namens heel wat mensen, wanneer ik zeg dat dit verruit het enige groot probleem is waaraan dommel dringend nog moet werken!

sproeten,

frietpataat,
frietpatat
Member
Member

wel wel wel.... dat is nou eens een toffe zet en metteen goed nieuws van dommel :-D

Voor diegene die nog hun tijd moeten uitzitten :lol: ..

Desondanks mijn cityconnect migratie die ik een maand geleden heb besteld en betaald, kreeg ik een paar dagen geleden toch nog een netconnect tussentijdse factuur voorgeschoteld (die ik gelukkig niet heb en ging betalen uit protest :twisted: ).
Vandaag krijg ik echter een nieuwe factuur een "Correction" van mijn paar dagen oude netconnect factuur naar verluid.
Met de mededeling dat oude netconnect factuur niet langer geldt, en word vervangen door een cityconnect adsl2+ factuur :-D

Dat is nou eens een mooie compensatie voor die hoge foon kosten die ik nog zal mogen ophoesten :eek:

Ik hoop met dit toch heugelijk nieuws, dat er nu véél wat zeg ik heel véél domelaartjes mij zullen volgen en cityconnect een toekomst zullen bieden :lol:

groetjes,
frietpatatjes,
DaNi0
Premium Member
Premium Member

De installatiedatum is voorzien op vrijdag 31/10. Met een beetje pech belooft dat een weekendje zonder internet te worden...

Frietpatat: wanneer is je factuur aangepast geweest? Ik heb reeds betaald tot 23/11 voor Netconnect, maar ik zal hopelijk al op 01/11 aangesloten zijn.
frietpatat
Member
Member

DaNi0 schreef:De installatiedatum is voorzien op vrijdag 31/10. Met een beetje pech belooft dat een weekendje zonder internet te worden...
precies :-) ! Ik heb juist daarvan een bevestiging gekregen :banana:
DaNi0 schreef: Frietpatat: wanneer is je factuur aangepast geweest? Ik heb reeds betaald tot 23/11 voor Netconnect, maar ik zal hopelijk al op 01/11 aangesloten zijn.
Heb je misschien een beetje te vlug afgedokt danio ? Ik kreeg die ''credit nota'' / correctie factuur gisteren per mail :-D .

En vandaag nog een mailtje van potvoldommel dat mijn ADSL2+ lijntje op 31 okt inderdaad actief word.

Want euh lol dat las ik eerst af via mijn account onsite dommel enkele dagen geleden:

1. adres : unavailable :cry:
2. expected activation date: to be determined :cry:
3. status: the activation of the dommel.com adsl signal has been
requested :cry:

4.type : broadband :thumbs:
5.modem type: currently this login is not connected to the dommel.com
adsl network :cry:

Nu is de toestand mij wat gunstiger gezind en krijg ik dit:

account information

expected activation date : 31/10/2008 :thumbs: :thumbs:
(14.00u - 18.00u)

status : the activation of the dommel.com adsl signal has
been requested :cry:

type : broadband :thumbs:

modem type: currently this login is not connected to the
dommel.com adsl network :cry:

Kben benieuwd naar de "theoretische" haalbare snelheden binnen een paardagen 8)
Dat word dus hopelijk virtueel supersonisch vliegen hehe

Edit: Ik wil toch eventjes dit kwijt!! Desondanks dat mijn ADSL2+ lijn effectief actief word vanaf 31 okt hebben ze toch al mijn Download limiet gecapped op 40GB :twisted: hehe
Nu ja dat neem ik erbij hoor !! Smallband is zo goed als geschiedeniss , dat is als ik inderdaad nog die 4mbit zal behalen eens ik mijn limiet heb overschreden! Want hehe, vroeger heb ik ooit eens mijn limiet overschreden met netconnect abbo, en je wil niet weten op welke snel... ermm TRAAGHEDEN ik ben beland toen!!!

groeten

frietpatatje ,
DaNi0
Premium Member
Premium Member

frietpatat schreef:Heb je misschien een beetje te vlug afgedokt danio ? Ik kreeg die ''credit nota'' / correctie factuur gisteren per mail :-D .
Helaas heb ik een domiciliëring lopen, waar ik overigens nog nooit problemen mee gehad heb.
Hoe dan ook, met al dan niet wat doorzettingsvermogen wordt dat wel weer rechtgezet.

De limiet is inderdaad hier ook aangepast (in mijn geval geen probleem want ze staat op unlimited nu). Doch geen reset van het reeds verbruikte traffiek. :nono:
frietpatat
Member
Member

DaNi0 schreef: De limiet is inderdaad hier ook aangepast (in mijn geval geen probleem want ze staat op unlimited nu). Doch geen reset van het reeds verbruikte traffiek. :nono:

Bij mij hebben ze eigenaardig genoeg ook de verbruikte traffiek mee overgedragen naar mijn volgende abbo :roll: !!!
dommel kan wel met een schone lei beginnen en ons download limiet kappen en terug schroeven naar 40gig, maar kunnen/willen dan wel niet de verbruikte traffiek terug schroeven naar 0 comma nul verbruik :| .

Enfin, binnen een paar dagen zitten we hoe dan ook op een limiet loos abbo (in theorie)!

Als we "'EFFECTIEF" de snelheden zullen halen van een netconnect abbo wanneer we op smallband vliegen, dan neem ik die limiet er zonder morren erbij hoor :-)

groeten

frietpatat,
DaNi0
Premium Member
Premium Member

Het heeft iets langer geduurd dan verwacht, maar uiteindelijk is de migratie toch nog in orde gekomen hier. Op het eerste zicht werkt alles naar wens.

Ik synchroniseer op 8610/1039Kbps. De downloadsnelheid is in de praktijk zeer goed met ~940KB/s (Efficiëntie van zo'n 87%).
De uploadsnelheid fluctueert vrij hevig, maar hangt meestal rond de ~107KB/s (Efficiëntie van zo'n 82%).

Ik wil ook even opmerken dat het ook de eerste keer was deze middag dat ik contact probeerde op te nemen met de helpdesk en was blij verrast dat ik vrijwel onmiddellijk iemand aan de lijn had en binnen de minuut alweer voort was geholpen!
frietpatat
Member
Member

Zie hier die toch uitmuntende prestaties :lol:

Vette Download desondanks mijn hoge upload rate :banana:

Man man man.... zie die ping, zie die ping ... gewoonweg WAUUUW

edit: en wil ik er toch aan toevoegen, deze schitterende prestaties met mijn toch verouderde linksysje wag200 :thumbs:

Afbeelding
frietpatat
Member
Member

DaNi0 schreef:
Ik wil ook even opmerken dat het ook de eerste keer was deze middag dat ik contact probeerde op te nemen met de helpdesk en was blij verrast dat ik vrijwel onmiddellijk iemand aan de lijn had en binnen de minuut alweer voort was geholpen!
Dus dan toch !!!

Ik zal dan toch moeten geloven wat men hier rond basuind!! Dat we beter rond de middag bellen om iemand te strikken vanop het dommel hoofdkwartier!!

Maar het zal dan wel niet rond 12.00 (etenstijd voor de meesten) geweest zijn vermoed ik wat ook rond de middag is!!! Je wil niet weten hoelang ik toen heb moeten wachten, en als ik niet had ingehaakt stond ik nu nog met de foon in mijn handen terwijl de prijs per gespreks eenheid blijft lopen, het scenario dat je hebt zoals bij de benzine pomp :roll:

groeten,

frietpataat
DaNi0
Premium Member
Premium Member

Ik dacht dat het rond 14u, tegen 15u was dat ik belde. Ik had even schrik toen men mij ging doorverbinden en ik een muziekje opgelegd kreeg, maar gelukkig nam men 2 seconden later al op. :-)

Dit zijn mijn resultaten op een ook al bijna 3 jaar oude Linksys WAG54G, gesynced op 8610/1039Kbps:

Your DOWNLOAD Speed:
7318 kbps or 915 KB/sec

an efficiency of ~30%

up
Your UPLOAD Speed:
848 kbps or 106 KB/sec

Afbeelding

Ik bemerk trouwens dat de upload véél stabieler is na de piekuren. Vandaag had ik vrij grote schommelingen van toch wel zo'n 50KB/s. Nu bleef ze tussen 105-115KB/s.
DaNi0
Premium Member
Premium Member

En verdorie frietpatat, jij hebt toch wel nog het dubbele van mij zeker. :P
Hoe ver zit je van de centrale? Ik zit op 2.6km maar ik denk niet dat ik veel hoger kan synchroniseren als ik die attenuatie waarden zo zie. - Hoewel, nu dat ik ze opnieuw tracht boven te halen herinner ik me dat ik niet op de router/modem kan als ze op bridged staat. Eens kijken of er daar geen omweg voor is. Ik herinner me nog dat men het daar vroeger over had... -
frietpatat
Member
Member

DaNi0 schreef:En verdorie frietpatat, jij hebt toch wel nog het dubbele van mij zeker. :P
Hoe ver zit je van de centrale? Ik zit op 2.6km maar ik denk niet dat ik veel hoger kan synchroniseren als ik die attenuatie waarden zo zie. - Hoewel, nu dat ik ze opnieuw tracht boven te halen herinner ik me dat ik niet op de router/modem kan als ze op bridged staat. Eens kijken of er daar geen omweg voor is. Ik herinner me nog dat men het daar vroeger over had... -
Hey danio mijn mede dommelaartje :lol:

Nouja het dubbelle dat wel :lol: , bepaalde factore zoals de afstand maar ook modulatie van je connectie speelt hier mee in een rol!!

Volgens de laatste meting die ik deed zit ik zo een 400 - 600 meter van de centrale :-D .

Trouwens, mijn linksys draait op een gemodificeerde firmware waardoor ik ADSL2+ ANNEX M kan draaien :-)

Ik Heb hier upload TOP snelheden bereikt tussen 190 KB/sec en 230 KB/sec langs P2P client :banana:

En dat terwijl mijn internet radio via winamp op volle toeren tiert hehe , en dit allemaal zonder stotteren.

Zonder stotteren en dus TOT NU TOE STABIEL !!! Want heb wel moeten rommellen met configuratie van modem om die stabiel/synchroon te krijgen eerst :oops: !!

Trouwens , op welke modulatie draait you modem ?

groeten,

TEVREDEN DOMMELAARTJE ,

Frietpatat,
DaNi0
Premium Member
Premium Member

Geen idee waarop hij stond maar nu, na een firmware upgrade (ondanks dat hij stopte met een foutmelding o_O), staat hij op Multimode.
Mijn attenuatiewaarden zijn hiermee blijkbaar zo'n 5db gezakt waardoor ik nu op 10390/1083Kbps synchroniseer. Mooi.
DSL Path Mode staat wel op Interleaved, maar of dat verband houdt met mijn chokes op Counter-Strike moet ik nog uitzoeken. De pings zijn nochtans zeer goed.

Voor zover ik weet bestaat er geen gemodificeerde firmware voor mijn toestel, dus geen Annex M voor mij. Niet dat ik meer upload nodig heb.

Your DOWNLOAD Speed:
8676 kbps or 1085 KB/sec

an efficiency of ~36%

up
Your UPLOAD Speed:
903 kbps or 113 KB/sec

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”